Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2020

Viestejä
442
Noni, josko palattaisiin itse asiaan. Vedossa edelleen kärjessä Isoketo ja Kanala. Nelosen lyömässä Ruuska. Kuka väittää ettei olisi Suomen kovimpia kärkejä? Jokerin vielä etenijä Saukko ja lyöjä Mäkelä. Ei Vedolla mitenkään hirveän huonosti kylläkään mene. Ja nuoria lupaavia nousemassa ja saavat nyt enemmän vastuuta.
 
Viestejä
643
Eikös se ollut tämä Vimpelin entinen pelinjohtaja , joka oli silloin Kossun pelinjohtaja. Voitti yllättäen auton arvonnassa. Yritettiin vielä pimittää. En millään muista nimeä. Taisi olla ennen Hylsyä.
 
Viestejä
48
Eikö olekin ihmeellistä? Juuri Taisto ulahtaa, kun Taistoa moititaan.
Sinä, Taisto sitä savua levität ja käytät sitten omia kirjoituksiasi todisteena.

Savua leviää kun grillaa, varsinkin atrilli käryää niin, että itäkylällä kouluja lakkautetaan, mutta siirrymmekö pesäpalloon toisten haukkumisesta? Voi minua haukkua, kylällä kuultua vain ihmettelen.

Uudistua pitää ja kannattaa. Joukkue on nyt nuorennettu ja kuorrutettu aimoannoksella sinapin makuista yrittämistä. Seuraavaksi sitten johtoa ja talouden pitoa voisi avata paketista, että pysytään kaupunki joukkueiden vauhdissa myös 10 vuoden kuluttua. Ja minä lupaan grillata kymmenen vuoden kuluttua myös tofumakkaraa kuluttajille. Ajanhermolla tokko pitää olla.
 
Viestejä
256
Tässä täysin keksitty tarina jostakin päin pohjanmaata.

Kolme yrittäjää; Korhonen, Virtanen ja Mäkinen päättivät avustaa seuraa siten että jokainen palkkasi yhden huippupelaajan oman firmansa palkkalistalle. Sovittiin saunomisen lomassa, että maksetaan 75.000,- € palkkaa vuodesta.

Paikallinen PallonPomppu -seura saikin syksyllä kohusiirroilla ennestään vahvaan kokoonpanoonsa markkinoiden kolme kovinta nimeä. Tuli Juhani, Mikael ja Petteri. Heidät nimettiin hieman yllättäen Korhonen Oy:n, Virtanen Oy:n ja Mäkinen Oy:n kummipelaajiksi.

Seuran pelaajabudjetti pysyi ennallaan 180.000,- €:ssa. PPP nousi Pekka Arfmanin kirjoituksessa Elmo -lehden ennakossa mestarisuosikiksi ja nimettiin supervuoro.comissa veronkiertäjäksi. Kun pelaajat tulivat kaikki alle 200 kilometrin päästä, todettiin, etteivät he ole ostopelaajia vaan "paluun kotiin tehneitä sankareita".

Yrittäjäkolmikko maksoi omien pelaajiensa palkat kirjanpitonsa kautta veroineen, seura maksoi omansa myös rehellisesti kikkailematta matka- tai muilla kuluilla.

Seura voitti mestaruuden lyömällä finaalisarjassa Itärajan Ostojoukkueen, vaikka hopealle jääneen pelaajabudjetti oli kautta-aikojen muhkein 275.000,- €. Mestari PPP:n puheenjohtaja (Korhosen veli) palkittiin risteilyllä vuoden Pesisjohtajana joka "järkevällä talouden pidolla, sarjan pienimpiin kuuluvalla pelaajabudjetilla, johti joukkonsa Suomen Mestariksi". Myös pelinjohtaja ja pelaajista Juhani ja Petteri palkittiin pelipaikkansa parhaina.

Seuraavana vuonna julkaistiin verotiedot. Juhani, Mikael ja Petteri olivat tienanneet kukin 75.000,- €.

Kaikki meni laillisesti ja oikein. Vai menikö?

Tarina ei liity mitenkään legendaariseen Vimpelin Vetoon.
 
Viestejä
792
”Tarina ei liity mitenkään legendaariseen Vimpelin Vetoon.”

Tästä olemme samaa mieltä. Vedon pelaajilla ei ole ollut ainakaan aikaisempina vuosina merkittävästi verotettavaa tuloa. Todetaan tasapuolisuuden nimissä, ettei sitä ole ollut muidenkaan seurojen tähtipelaajilla. Kun siis korostat, että esimerkkisi oli täysin keksitty, se oli sitä vielä enemmän kuin kuvittelit.
 
Viestejä
551
”Tarina ei liity mitenkään legendaariseen Vimpelin Vetoon.”

Tästä olemme samaa mieltä. Vedon pelaajilla ei ole ollut ainakaan aikaisempina vuosina merkittävästi verotettavaa tuloa. Todetaan tasapuolisuuden nimissä, ettei sitä ole ollut muidenkaan seurojen tähtipelaajilla. Kun siis korostat, että esimerkkisi oli täysin keksitty, se oli sitä vielä enemmän kuin kuvittelit.
Ja kyllähän todella monella "huippupelaajalla" on ihan normaali siviilityö, josta nostaa ihan kohtuullisen korvauksen.
 
Viestejä
1,232
Tässä täysin keksitty tarina jostakin päin pohjanmaata.

Kolme yrittäjää; Korhonen, Virtanen ja Mäkinen päättivät avustaa seuraa siten että jokainen palkkasi yhden huippupelaajan oman firmansa palkkalistalle. Sovittiin saunomisen lomassa, että maksetaan 75.000,- € palkkaa vuodesta.

Paikallinen PallonPomppu -seura saikin syksyllä kohusiirroilla ennestään vahvaan kokoonpanoonsa markkinoiden kolme kovinta nimeä. Tuli Juhani, Mikael ja Petteri. Heidät nimettiin hieman yllättäen Korhonen Oy:n, Virtanen Oy:n ja Mäkinen Oy:n kummipelaajiksi.

Seuran pelaajabudjetti pysyi ennallaan 180.000,- €:ssa. PPP nousi Pekka Arfmanin kirjoituksessa Elmo -lehden ennakossa mestarisuosikiksi ja nimettiin supervuoro.comissa veronkiertäjäksi. Kun pelaajat tulivat kaikki alle 200 kilometrin päästä, todettiin, etteivät he ole ostopelaajia vaan "paluun kotiin tehneitä sankareita".

Yrittäjäkolmikko maksoi omien pelaajiensa palkat kirjanpitonsa kautta veroineen, seura maksoi omansa myös rehellisesti kikkailematta matka- tai muilla kuluilla.

Seura voitti mestaruuden lyömällä finaalisarjassa Itärajan Ostojoukkueen, vaikka hopealle jääneen pelaajabudjetti oli kautta-aikojen muhkein 275.000,- €. Mestari PPP:n puheenjohtaja (Korhosen veli) palkittiin risteilyllä vuoden Pesisjohtajana joka "järkevällä talouden pidolla, sarjan pienimpiin kuuluvalla pelaajabudjetilla, johti joukkonsa Suomen Mestariksi". Myös pelinjohtaja ja pelaajista Juhani ja Petteri palkittiin pelipaikkansa parhaina.

Seuraavana vuonna julkaistiin verotiedot. Juhani, Mikael ja Petteri olivat tienanneet kukin 75.000,- €.

Kaikki meni laillisesti ja oikein. Vai menikö?

Tarina ei liity mitenkään legendaariseen Vimpelin Vetoon.
Sehän tässä vähän herättää epäilyjä nimimerkkien vihjaamien veronkiertojuttujen oikeellisuudesta sittenkin kun näillä muutamilla supertähdillä oli verotiedoissa huomiotaherättävän pienet ansiot Vimpelin vuosinaan.
 
Viestejä
792
En vihjaile mitään. Tarina on keksitty. Siinä on kuitenkin kysymys: Menikö kaikki oikein?
Minä voin lahjoittaa pesäpalloilijalle rahaa ja kaikki menee oikein, jos tämä on hänelle veronalaista tuloa, josta maksetaan lahjavero.
Jos minulla on firma, voin palkata sinne minulle ennestään tuntemattoman kaverin, sukulaispoikani tai vaikkapa mainion pesäpalloilijan. Jos verot maksetaan, kuten edellytit, ei ole rikottu enempää lain kirjainta kuin henkeäkään.
 
Viestejä
1,232
Mitenhän tässä kuvitteellisessa tilanteessa vimpelissä tai missä ikinä noin tehdäänkään, määritellään tuon ”paperillatyöskentelyn” lakisääteisen työajan tapaturma- ja ammattisairausvakuutuksen maksu, kun sehän riippuu tehdyn työn laadusta.
ilmootetaan, että työntekijä ei oikeasti tee mitään? Ammattiurheilu ei kuulu em lakisääteisen vakuutuksen piiriin, siinä on eri tapa hoitaa tuo, urheilijaturva.

eli on tuossa teidän palkanmaksukikkailussa, jos ei laittomuutta, niin ainakin hyvin erikoinen tilanne ratkaistavaksI, että oikein menee.
 
Viestejä
1,232
Meillä on sellainen ero, että minulle vaikkapa Joensuun syyttely olemattomin tiedoin on vitsailua, jonka tarkoitus on naureskella joutaviin huhuihin perustuvaa hurskasta vihjailua. Sinulle taas Vimpelin syyttely olemattomin tiedoin on totisinta totta, koska näyt sitä jatkavan edelleen.
Edelleen viittaan vain tässä ketjussa kerrottuihin asioihin.
kysy niintä jotka noista kertoo, onko vihjailua vai totta. Minä en tiedä, minulla ei ole pienintä aavistusta. En lyö vetoa puolesta en vastaan.
 
Viestejä
792
Edelleen viittaan vain tässä ketjussa kerrottuihin asioihin.
kysy niintä jotka noista kertoo, onko vihjailua vai totta. Minä en tiedä, minulla ei ole pienintä aavistusta. En lyö vetoa puolesta en vastaan.
Minä edelleen pyydän suoraa lainausta, jossa joku väittää Vedosta jotain.
Täällä on nyt vihjailtu, että vetolaisten verotettavat tulot ovat liian pieniä ja liian suuria.
Kannattaisikohan teidän jtkaa vasta sitten, kun olette saaneet rivinne hiukan parempaan järjstykseen?
 
Viestejä
792
Mitenhän tässä kuvitteellisessa tilanteessa vimpelissä tai missä ikinä noin tehdäänkään, määritellään tuon ”paperillatyöskentelyn” lakisääteisen työajan tapaturma- ja ammattisairausvakuutuksen maksu, kun sehän riippuu tehdyn työn laadusta.
ilmootetaan, että työntekijä ei oikeasti tee mitään? Ammattiurheilu ei kuulu em lakisääteisen vakuutuksen piiriin, siinä on eri tapa hoitaa tuo, urheilijaturva.

eli on tuossa teidän palkanmaksukikkailussa, jos ei laittomuutta, niin ainakin hyvin erikoinen tilanne ratkaistavaksI, että oikein menee.
Kuinkahan lienee. Se, että yritys maksaisi pesäpalloilijalle 75000 ei ole tästä maailmasta. Normaali ikiaikainen tapa on, että urheilija saa samaa palkkaa kuin muutkin vastaavassa hommassa olevat, mutta niin, että vaikkapa urheilukenttiä hoitava hiihtäjä (kunnan palkkalistoilla) saa treenata ja kilpailla myös työaikana.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös