Supervuoro Verkkolehti »

Veto - KPL, välierä 2021

Viestejä
23
Artsi.
Tuota sinun omaa toimintaasi voisi pitää kiusaamisena. Olet postannut kuvan julkiselle palstalle, jossa näkyy huomattava määrä katsojia, jotka ovat ainakin heidän tutuilleen tunnistettavissa, ja syytät kuvassa näkyviä ihmisiä pallopoikien kiusaamisesta. Kaikki nämä kuvassa näkyvät ihmiset eivät edes lue tätä palstaa. Eivätkä siten voi puolustaa itseään. Täysin kohtuutonta toimintaa. Jos jonkun Vimpelin katsojan toiminta on ollut sopimatonta, niin olisit käynyt sanomassa heille, etkä halventaisi isoa joukkoa asiaan osattomia katsojia.
 
Viestejä
1,822
Lähinnä noi pallopoikiin kohdistetut hommat menevät meikäläiseltä yli hilseen :unsure:
Siinä kuvassa, minkä ylläpito poisti, näkyi olevan 5-10 Vimpelin fania. Jos näistä yksi (tuskin kuorossa huusivat) huusi, että "ei ole tulevaisuutta", ei kyllä pitäisi yleistää koko Vimpelin kannattajajoukkoa. Sitä paitsi tuossa katsomo-osassa huudetut kommentit eivät kuulu pallopojille asti.

Sillä kokemuksella, mitä olen yli 30 vuotta pesäpallokenttiä kiertänyt, totean että jokaisella joukkueella on faneja, joiden käytös on ala-arvoista. Myös KPL:n kannattajissa on tällaisia häiriköitä, jotka sitten hiljenevät ja poistuvat häntä koipien välissä, kun ottelussa tulikin pataan.
 
Viestejä
364
Porukalla myöskin jäätiin kannustamaan vetoa pelin jälkeen, kun he olivat kiilaan menossa. Joukkue huomasi sen kyllä, vaikka sinä et olisikaan. Myös vieressä istuneet paikalliset pitivät kovinkin ihmeellisenä, että omia kannatetaan loppuun asti. Se on sitä fanikulttuuria.
Ehkä sinä sitten noteraasit myöskin ne joilla oli vähän kovempi kiire pois. Toivottavasti teidän ”fanikulttuuri” kehittyy joskus niin pitkälle että niitä äänekkäitä kannattajia saadaan organisoitua katsomoon yhdeksi ryhmäksi eikä kaikkia älykköjä ripotella ympäri areenaa ;)
 
Viestejä
4,096
Artsi.
Tuota sinun omaa toimintaasi voisi pitää kiusaamisena. Olet postannut kuvan julkiselle palstalle, jossa näkyy huomattava määrä katsojia, jotka ovat ainakin heidän tutuilleen tunnistettavissa, ja syytät kuvassa näkyviä ihmisiä pallopoikien kiusaamisesta. Kaikki nämä kuvassa näkyvät ihmiset eivät edes lue tätä palstaa. Eivätkä siten voi puolustaa itseään. Täysin kohtuutonta toimintaa. Jos jonkun Vimpelin katsojan toiminta on ollut sopimatonta, niin olisit käynyt sanomassa heille, etkä halventaisi isoa joukkoa asiaan osattomia katsojia.

No se on telkkarikuva väkijoukosta mistä ei mitenkään kasvoja tunnista pikselimössöstä, mutta olkoot poistettu ja pahoittelen sitä. Asianosaiset tietävät ketä ovat ja hyvä niin.

Tälle porukallehan nimenomaan annettiin palautetta paikan päällä mutta sitten täällä oltiin marttyyrinä kun fanit muka hyökkäsivät kimppuun.

Siinä kuvassa, minkä ylläpito poisti, näkyi olevan 5-10 Vimpelin fania. Jos näistä yksi (tuskin kuorossa huusivat) huusi, että "ei ole tulevaisuutta", ei kyllä pitäisi yleistää koko Vimpelin kannattajajoukkoa. Sitä paitsi tuossa katsomo-osassa huudetut kommentit eivät kuulu pallopojille asti.

Jaa onko se aikuisen miehen ihan ok huutaa törkyjuttuja lapsille kunhan lapsi ei sitä kuule?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,822
No se on telkkarikuva väkijoukosta mistä ei mitenkään kasvoja tunnista pikselimössöstä, mutta olkoot poistettu ja pahoittelen sitä. Asianosaiset tietävät ketä ovat ja hyvä niin.

Tälle porukallehan nimenomaan annettiin palautetta paikan päällä mutta sitten täällä oltiin marttyyrinä kun fanit muka hyökkäsivät kimppuun.



Jaa onko se aikuisen miehen ihan ok huutaa törkyjuttuja lapsille kunhan lapsi ei sitä kuule?
Typerintä mihin olen pesiskentillä törmännyt on juuri tuo, että aletaan kuittailla vastustajan kannattajille. Järjestyksenvalvojat ovat sitä varten, että poistavat yleisöstä häiriökäyttäytyjät. Ehkä nämä "marttyyrit" ovat niitä Vedon kannattajia (valtaosa), jotka eivät tiedä tuon yhden häirikön huudoista mitään. Ei pidä yleistää.
 
Viestejä
346
Ehkä sinä sitten noteraasit myöskin ne joilla oli vähän kovempi kiire pois. Toivottavasti teidän ”fanikulttuuri” kehittyy joskus niin pitkälle että niitä äänekkäitä kannattajia saadaan organisoitua katsomoon yhdeksi ryhmäksi eikä kaikkia älykköjä ripotella ympäri areenaa ;)
Lähtihän sieltä heti vimpeliläisiä pois, mutta aika noloa alkaa aiheesta huutelemaan, kun valtaosa lähtijöistä piti kuitenkin keltaista päällä. Jokaisessa tapahtumassa ikinä on ihmisiä, jotka lähtee ajoissa pois ettei tarvitse jäädä ruuhkien alle. Ihan vaatteiden väristä riippumatta.

Myöskin on aika noloa huudella fanikulttuurista, kun tusinan verran väkeä pitää kaiken mökän kentällä ja lopuille pitää finaalipaikan ratkaisevalla lyönnillä kertoa, että tässä on nyt se kohta, kun pitää huutaa. Ja tämä ei ole mitään omaa paskapuhetta, joka iikka voi Ruudun tallenteesta käydä tarkistamassa, että nimenomaan näin kävi. Vimpelissä on runkosarjapeleissä yhtä paljon meteliä mitä Kouvolassa tänään, ja Saarikentällä ei ole koskaan kuuluttajan tarvinnut pyytää "käsiä yhteen" tai "nyt kaikki ääntä". Siellä ei ole yhtä porukkaa pitämässä ääntä, koska semmoiset ovat Vimpelissä turhia. SE on sitä fanikulttuuria.
 
Viestejä
4,096
Typerintä mihin olen pesiskentillä törmännyt on juuri tuo, että aletaan kuittailla vastustajan kannattajille. Järjestyksenvalvojat ovat sitä varten, että poistavat yleisöstä häiriökäyttäytyjät. Ehkä nämä "marttyyrit" ovat niitä Vedon kannattajia (valtaosa), jotka eivät tiedä tuon yhden häirikön huudoista mitään. Ei pidä yleistää.

Sehän on niin että sitä saa mitä tilaa, oman joukkueen kannattamisesta ei ole mitään hässäköitä ikinä syntynyt.

Se vaan kun huutaa nuorelle pelaajalle kentälle niin edessä istuva perheenjäsen saattaa sitten vähän kuittia antaa.
Kun huutaa 7-8 vuotiaalle pallopojalle ja kaverit komppaa vieressä, niin saattaa vähän useampikin antaa sen kuitin.
 
Viestejä
346
Tälle porukallehan nimenomaan annettiin palautetta paikan päällä mutta sitten täällä oltiin marttyyrinä kun fanit muka hyökkäsivät kimppuun.
Sinä sanoit, että Vedon kannattajat käyttäytyivät huonosti tänään Kouvolassa. Minä olin tänään kannattamassa Vetoa Kouvolassa. Sanoit siis, että minä käyttäydyin huonosti. Sanoin sinulle, että minä tai kukaan muukaan lähistölläni Vetoa kannattamassa ollut käyttäytynyt huonosti; että sinä yleistät ja oiot mutkia tarinassasi. Syytät minua marttyyriksi. En näe enää käytöksessäsi kovin suuria eroja pallopojille huutelijoihin verrattuna.
 
Viestejä
1,822
Se vaan kun huutaa nuorelle pelaajalle kentälle niin edessä istuva perheenjäsen saattaa sitten vähän kuittia antaa.
Kun huutaa 7-8 vuotiaalle pallopojalle ja kaverit komppaa vieressä, niin saattaa vähän useampikin antaa sen kuitin.
Pitäisikö Vimpelin kannattajan tietää, että hänen edessään muutamaa penkkiriviä alempana istuu jonkun pelaajan - nuoren tai varttuneen - kouvolalaisia sukulaisia? Pelaajat ovat tottuneet yleisön kuittailuun jo D-ikäisistä alkaen. Jos Koplan joukkueessa on niin nuori pelaaja, joka ei kuittailua kestä, pitäisi varmaan miettiä pelaako oikealla sarjatasolla.
 
Viestejä
4,096
Sinä sanoit, että Vedon kannattajat käyttäytyivät huonosti tänään Kouvolassa. Minä olin tänään kannattamassa Vetoa Kouvolassa. Sanoit siis, että minä käyttäydyin huonosti. Sanoin sinulle, että minä tai kukaan muukaan lähistölläni Vetoa kannattamassa ollut käyttäytynyt huonosti; että sinä yleistät ja oiot mutkia tarinassasi. Syytät minua marttyyriksi. En näe enää käytöksessäsi kovin suuria eroja pallopojille huutelijoihin verrattuna.

Hyvä jos käyttäydyit mallikkaasti, minä jo kerroin mistä ryhmästä kyse, missä istuivat ja sen tarkemmin en yksilöi vaikka voisin hyvin tarkasti tuntomerkkejä jakaakin.

Niin ja minähän viime pelin jälkeen kiitin täällä erityisesti Vimpelin faneja läsnäolosta, silloin kaikki sujui hyvin ja hyvällä maulla, vaikka ääntä piisasikin (y)

Pitäisikö Vimpelin kannattajan tietää, että hänen edessään muutamaa penkkiriviä alempana istuu jonkun pelaajan - nuoren tai varttuneen - kouvolalaisia sukulaisia? Pelaajat ovat tottuneet yleisön kuittailuun jo D-ikäisistä alkaen. Jos Koplan joukkueessa on niin nuori pelaaja, joka ei kuittailua kestä, pitäisi varmaan miettiä pelaako oikealla sarjatasolla.

Ei pitäis, mutta siihen mahdollisuuteen pitää varautua että kun huutaa niin huutoon vastataan.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
166
Jos olet seurannut ennen kauden alkua annettuja asiantuntijoiden arviointeja, pelinjohtajien arviointeja, täälläkin käytyjä keskusteluja aina välieriin saakka ja vedonlyöntikertoimia, ehkä ymmärrät, mitä tarkoitan. Manse on rakennettu vain yhtä tavoitetta varten ja on suuri suosikki. Mestaruus kelpaa ja sitä tosissaan tavoitellaan, mutta pitää olla realisti eikä missään nimessä ahne. Ja puhun ihan vain omissa nimissäni. Joukkue ja muut fanit saavat itse kertoa, ovatko tyytyväisiä hopeaan vai eivät. Kopla on pelannut aivan fantastisesti jo pitkään potentiaaliinsa nähden ja voi tehdä sitä finaaleissakin. Saa nähdä, voittaako henki materian kuten kävi melkein Manse - IPV sarjassa. Tietenkin, jos mestaruus hävitään viidennen matsin kotareissa jollain epätavallisella tavalla johtoasemassa, niin totta kai silloin on harmissaan ja pettynyt.
Ei olla pelattu vielä lähelläkään ylärajoilla.Normaalia peliä koko joukkueella jauhaen.Näin on pelattu koko kesän,jos joku ei ymmärrä Koplan peliajatusta niin ei voi mitään.
 
Viestejä
346
Hyvä jos käyttäydyit mallikkaasti, minä jo kerroin mistä ryhmästä kyse, missä istuivat ja sen tarkemmin en yksilöi vaikka voisin hyvin tarkasti tuntomerkkejä jakaakin.
Olet jo melkein perillä. Muuta vielä kehujen kohde pelkästään minusta kaikkiin muihin paitsi siihen yhteen tyyppiin ja sen kavereihin, niin ollaan jo lähellä todellisuutta. Ihan turhaa lähteä kokonaista fanikuntaa leimaamaan tuolla tavalla, varsinkaan voitetun välieräsarjan jälkeen.
 
Viestejä
166
No se on telkkarikuva väkijoukosta mistä ei mitenkään kasvoja tunnista pikselimössöstä, mutta olkoot poistettu ja pahoittelen sitä. Asianosaiset tietävät ketä ovat ja hyvä niin.

Tälle porukallehan nimenomaan annettiin palautetta paikan päällä mutta sitten täällä oltiin marttyyrinä kun fanit muka hyökkäsivät kimppuun.



Jaa onko se aikuisen miehen ihan ok huutaa törkyjuttuja lapsille kunhan lapsi ei sitä kuule?
Sama porukka oli olut terassilla häiriköimässä,itseään tekevät naurunalaisiksi.Mutta ei ole tämän foorumin asia antaa tuomiota.Siitä on tietoa mennyt eteenpäin,ihan vain että jatkossa saadaan peliohjeet jos tulee jotain ikävää.
 
Viestejä
4,096
Olet jo melkein perillä. Muuta vielä kehujen kohde pelkästään minusta kaikkiin muihin paitsi siihen yhteen tyyppiin ja sen kavereihin, niin ollaan jo lähellä todellisuutta. Ihan turhaa lähteä kokonaista fanikuntaa leimaamaan tuolla tavalla, varsinkaan voitetun välieräsarjan jälkeen.

Tehdään näin, pahoittelen yleistämistä. Aiempaan viestiin jo muokkasinkin lisää mutta viime pelissä Kouvolassa minusta oli hieno juttu kun oli Vimpelistä äänekkäitä faneja paikalla ja hommat sujuivat silloin siististi, eli tervetuloa uudelleen.
 
Viestejä
166
Hyvä jos käyttäydyit mallikkaasti, minä jo kerroin mistä ryhmästä kyse, missä istuivat ja sen tarkemmin en yksilöi vaikka voisin hyvin tarkasti tuntomerkkejä jakaakin.

Niin ja minähän viime pelin jälkeen kiitin täällä erityisesti Vimpelin faneja läsnäolosta, silloin kaikki sujui hyvin ja hyvällä maulla, vaikka ääntä piisasikin (y)



Ei pitäis, mutta siihen mahdollisuuteen pitää varautua että kun huutaa niin huutoon vastataan.
Sen verran pitäisi olla kotikasvatusta että tajuaa ettei lapsille haistattele.Lopetaan tämän jauhaminen, yhteisymmärrystä ei tule kuitenkaan.Voikaa hyvin Vimpelissä ☺️
 
Viestejä
1,822
Hyvä jos käyttäydyit mallikkaasti, minä jo kerroin mistä ryhmästä kyse, missä istuivat ja sen tarkemmin en yksilöi vaikka voisin hyvin tarkasti tuntomerkkejä jakaakin.

Niin ja minähän viime pelin jälkeen kiitin täällä erityisesti Vimpelin faneja läsnäolosta, silloin kaikki sujui hyvin ja hyvällä maulla, vaikka ääntä piisasikin (y)



Ei pitäis, mutta siihen mahdollisuuteen pitää varautua että kun huutaa niin huutoon vastataan.
Tämäpä olikin mun pointti. Pelaajille voi kuittailla hyväksyttävän maun rajoissa molemmin puolin, mutta se on tosi syvältä, että aletaan kuittailla yleisössä kannattajien kesken, kuten kerroit teidän porukan osalta tapahtuneen.
 
Viestejä
346
Tehdään näin, pahoittelen yleistämistä. Aiempaan viestiin jo muokkasinkin lisää mutta viime pelissä Kouvolassa minusta oli hieno juttu kun oli Vimpelistä äänekkäitä faneja paikalla ja hommat sujuivat silloin siististi, eli tervetuloa uudelleen.
Juu sitä sattuu mullekin välillä, nyt vaan meinasi mennä tunteisiin kun itse olin kohteena:cry: Tsemppiä tosiaan Mansen kaatoon. Oli kiva käydä vaikka hävittiinkin, mutta uudestaan en kyllä taida tulla enää kun molemmilla kerroilla tähän asti on tullut turpiin. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :D
 
Viestejä
26
Jaahas vai niin , törkeää fanikäytöstä ollut näköjään Kouvolassa eilen , taitaa olla joka paikkakunnalla tälläistä enempi tai vähempi riippuen kenen faneja ollaan tai keneltä kysytään.
Toiset närkästyy katsojien huuteluista ja toiset taas kuuluttajien käytöksestä , täysin kukkahattutäti paikkakuntaa ei ole missään ! ! !
 
Viestejä
1,290
Pelaajat ovat tottuneet yleisön kuittailuun jo D-ikäisistä alkaen. Jos Koplan joukkueessa on niin nuori pelaaja, joka ei kuittailua kestä, pitäisi varmaan miettiä pelaako oikealla sarjatasolla.
Eli ne D-ikäiset (alakoululapset) jotka haluavat harjoittaa rakasta harrastustaan kannustavassa ja kuittailusta (kiusaamisesta) vapaassa ilmapiirissä, valitkoot muun harrastuksen. Pesäpalloväelle on tärkeämpää turvata kiusaajien elintila.
 

Nohoi

Ala-arvoista huudella junioreille. Tais olla alkoholilla osuutta asiaan mutta se ei tilannetta muuta. Hyi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös