Supervuoro Verkkolehti »

Täällä odotetaan kauhalla joulua

kontiola

Onko @kontiola jouluihmisiä? Minä olen :)
Voi ilman muuta, kiitos kysymästä, @jjjjussi. Vähän noloa tunnustaa, mutta mulla on jo TOINEN joulukuusi. Ensimmäinen rapisi niin, että heitin sen kylmäverisesti roskikseen hyvän sään aikana toissa päivänä ja hankin tyynesti uuden!
Ei missään nimessä mitään sukulointia tai seurustelua, vaan ihan vain putoamista ajattomaan kuplaan omalla kotisohvalla, jolla voi tuijotella joulukuusta, lukea kirjaa ja sitten tietysti syödä just sitä mitä tekee mieli! Ja jos ramasee eikä jaksa lukea kirjaa, voi katsoa jonkun laatuviihde-elokuvan suoratoistosta ja siemailla hieman portviiniä!
EDIT: Hm jatkan ketjua. Entä kuuluuko @zala jouluihmisiin?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
956
Entä kuuluuko @zala jouluihmisiin?
Kyllä minä taidan kuulua, kiitos kysymyksestä. Kun olin armeijassa, kuuluin hieman yli kymmenen miehen varusmies-porukkaan, joille ilmoitettiin että puolet teistä saa loman jouluksi ja puolet uudenvuoden ajalle. Saimme itse päättää miten porukka jaetaan noihin kahteen loma-aikaan. Huomattavasti suositumpaa oli loma uuden vuoden ajaksi koska se soveltui paremmin "biletykseen". Porukassa alkoi heti keskustelu että ketkäs meistä saataisiin lomalle jouluksi? Muistan tulleeni ensin mainituksi joululomalijana. Asuin tuolloin vielä vanhempieni luona ja kyseinen ehdotus sopi minulle mainiosti. Tajusin että olen jouluihmisiä, biletys ei ole ikinä ollut minulle tärkeä juttu.

Ehkäpä noin viisi joulua sitten luovuin luonnonkuusesta, ne putoilevat neulaset rasittivat ja viime aikoina olen edennyt tekokuusella. Se ei ole sama juttu kuin luonnonkuusi mutta kelpaa minulle. Syömiset ovat aina olleet isossa osassa: pitää saada itsepaistettua kinkkua ja suklaata: molempiin tulee ähky mutta kun on ähky kinkkuun, voi ottaa suklaata ja päinvastoin. Tämän havainnon tein jo nuorena. Kyytipoikana on ollut kalja, joku limsa ja kahvi. Joulutortut, riisipuuro ja jäätelö marjoilla kuuluvat kuvaan, en ole joululaatikkojen ylin ystävä mutta koska en asu yksin ja en ole ainoa päättäjä, niitäkin on aina mukana. Maistan aina kaikkia laatikoita vähän.

Yleensä toivon lahjaksi jotakin luettavaa ja niitä myös saan. Joulunpyhät menee kivasti lueskellessa ja ulkoillessa, jotakin leffoja tai tv-sarjoja tulee myös katseltua. Katson aina tv:stä lähetettävän elokuvan Ihmeellinen on elämä. Perinteisiin kuuluu myös sukutapaaminen Tapaninpäivänä mutta tänä vuonna jäänee väliin yleisesti tunnetuista syistä.

Vielä loppuun ketjun nimestä. Mulla on muisikuva siitä että tämän niminen ketju oli aikoinaan Ylen keskustelufoorumilla jossa oli myös @jjjjussi.
 
Viestejä
4,349
Hyviä muisteloita ja jouluunhan kuuluu myös oleellisesti aaton kuumalinja, joka huipentuu sitten Suomen Turkuun ja hokan rauhan julistukseen, vai oliko se joku muu siellä pöntössä, hehheh. Juu, monin inkarnaatioin taisi esiintyä taannoin tämän kaltainen ketju.
 
Viestejä
3,498
Huomattavasti suositumpaa oli loma uuden vuoden ajaksi koska se soveltui paremmin "biletykseen".
Itse ajattelen, että syynä haluun olla jouluna intissä oli uuden vuoden biletyksen ohella se, että inttijoululla oli maine ainutlaatuisena kokemuksena. Itse olin joulun lomilla, joten en tiedä, pitikö maine paikkansa.
 
Viestejä
4,349
enää ei tarvitse odottaa!

rauhallista joulua palstalaiset!!

kohta hautuumaalle kun kirkko on peruttu. mutta vasta kun hämärtyy.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös