Supervuoro Verkkolehti »

Superin paras kuuluttaja?

Viestejä
792
Höpö, höpö.Se on heidän ongelmansa.On perin outoa että peliin mennään kuuntelemaan kuuluttajaa eikä katsomaan peliä.Sääliksi käy.
Kouvolan kuuluttaja on rasittava kaikkien niiden tuttavieni mielestä, jotka ovat Kouvolassa pelejä katsoneet. Katsomme pelejä myös vaikkapa Hyvinkäällä. Heidän kuuluttajastaan kellään ei ole mitään sanottavaa. Tämä on normaalitilanne. Selostajan rooli miehekkyyttä tavoittelevine maneereineen ja tuomioita kyseenalaistavine äänensävyineen on Koplan peleissä kertakaikkiaan liian isossa roolissa.
 
Viestejä
3,478
No nii... Mitä tästä opimme?

Koplan kuuluttaja on ihan epäinhimillinen, pelottava, ei sinne voi lasten kanssa mennä ainakaan! Eikä kukaan minunkaan ystäväpiiristä voisi edes kuvitella moista!! Jos kuulisinkin jonkun vaikka kahvitauolla röissä suunnittelevan pesismatkaa Kaakonkulmille, niin kyllä valistuneena kansalaisena antaisin vakavan varoituksen sanan!! Lahen kohdalla viimistään kannattaa pysähtyä! Ne pahat huudot ja kansakuntaa vastaan kiihoittamiset kuuluu jo Kausalaan, tuulista riippuen Nastolaankin... Aivan järkyttävää!!
Eikö vaan? :)

Mutta, kuten olen sanonut aiemminkin mun mielestä tuo Kouvolan kuuluttaja tuo vaan viilinkiä peliin! Just hyvä! Eikös muuten sama kaveri kuuluta KooKoon pelejä kans? Mulle ittelle jopa vetovoimatekijä hakea turvapaikkaa KPL:n peleistä... ;) Kouvolassa muutenkin hyvä meininki katsomossa, mutta ymmärrän kyllä ettei se kaikkia voi miellyttää. Kuten ei minkään muunkaan katsomon ns. kulttuuri ja "kuolee"-huudot...

En ole itte tosiaan ollu KSS-areenalla Topinkujalla kuin viimeks vissiin 2014 vai 2013... Ja taannoin jo ihmettelinkin, että onko siellä kuuluttaja vaihtunu, kun täällä on järkyttyneitä ja traumatisoituneita kirjoittajia täysin shokissa? Mutta kuulemma sama kaveri :)

Mutta olihan Taulasalon Pekkakin aikoinaan, kun vielä keskuudessamme pelejä katseli, aikamoinen persoona, jota monet tietämättömät kummasteli haavi auki... Pekan meininki ja katsomokommentit tosiaan sai monet ymmälleen. Kuitenkin Pekalla oli aina tyyli hallussa, vaikkakin osas kyllä sarkasmillaan ja huumorillaan varmasti ärsyttää, niin vierasfaneja kuin myös kentällä pelaajia... :)
Kunnia ja rauha hänen muistolleen. Loistava persoona!

Eli tän perusteella kannatan kiusaallaankin Kouvolaa! Boom! (y) :D
 
Viestejä
4,115
Jos Markus niin hurjasti ärsyttäisi ihmisiä paikan päällä kuin muutama äänekäs vierasjoukkueen fani antaa ymmärtää, niin ei se katsojakeskiarvo olisi jykevästi 2000 paikkeilla Kouvolassa. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee :)
 

LBC

Viestejä
3,622
Viime vuonna ratkaisevan finaalin Kouvolassa katsoneena voin sanoa, ettei se paikanpäällä kuultuna ollut lainkaan hullumpaa kuulutusta. Fanikamerasta kuunneltuna puskee enemmän läpi, kun ei ole muuta pauhua takana. Antaa vaan lämmön nousta...

Samaa mieltä. Olen vissiin parikin kertaa kommentoinut Ruutu+ -palstalle, että äänentaso on Kuovolan lähetyksissä pielessä, eli kenttä-äänet liian kovalla, ja selostajien liian alhaalla. Ja homma toistuu vuodesta toiseen. Paikan päällä ei kuuluttajan ääni käy läheskään niin päälle, kuin se Ruudusta tulee.

Tämän threadin otsikoksi voisi vaihtaa Koplan paras kuuluttaja. Vaikka kyl se on Superinkin paras.
 

Vee

Viestejä
10
Tässäkin asiassa vierestä/katsomosta on helppo arvostella. Kuuluttajan rooli ei ole mikään helppo posti. Pitää tietää lajia, tuntea entuudestaan pelaajia ja ennen kaikkea, olla mukana pelissä. Arvostan kaikkia pesiskuuluttajia paljon, koska se tietotaito välittyy jokaisesta kuuluttajasta. Meillä on katsomossa aikaa miettiä menneitä tilanteita, mutta kuuluttajan pitää olla skarppina ja tietää heti, mitä tapahtui yms.
 
Viestejä
488
Kouvolan kuuluttaja on kestoaihe, joka pomppaa esille aika ajoin. Ilmeisesti porukka on yhtä mieltä vain siitä, että kuuluttaja jakaa selvästi eniten mielipiteitä –on paljon faneja ja lukuisia inhoajia.

Fanikameran kautta kuulutus kuulostaa aika kamalalta. Mielipiteeni on kuitenkin jonkin verran pehmentynyt käytyäni Kouvolassa paikan päällä ja ymmärrän hänen merkityksensä tunnelman nostattajana, vaikken hänen örisevästä tyylistä pidäkään.

Kai tämä menee makuasioiden piikkiin ja jokainen paikkakunta valitsee oman kuuluttajansa, joten tähän meidän muiden on tyytyminen. Onhan toisaalta hyvä, että kaikki eivät ole ihan samasta muotista valettuja toistensa klooneja.
 
Viestejä
1,234
Mutta kestääkö Kouvolan kuuluttajan vire loppuun asti? On vetänyt kuitenkin täysillä runkosarjan kuin puolivälierät. Kerubilla fiksusti lepuutettiin ykkösselostajaa runkosarjan päätöskierroksella ja näin säästeltiin äänijänteitä isoihin peleihin!
 
Viestejä
3,478
Kyllähän se vire kestää! Eiks tää tosiaan vedä viel KooKoon pelejä talvella?
Ainaki joskus veti. Heinolan Peli-Iitat 😁
 
Viestejä
4,115
Kyllähän se vire kestää! Eiks tää tosiaan vedä viel KooKoon pelejä talvella?
Ainaki joskus veti. Heinolan Peli-Iitat 😁

Juu talvella siirtyy kuuluttamaan Liigapelejä ja aiheuttamaan suurta ärsytystä myös jääkiekkofaneille.
Paitsi lätkäpuolella en ole kuullut kenenkään hänestä valittavan, jännä juttu.
 
Viestejä
1,822
Miten voit yleensä mennä ovesta ulos kun maailmassa kuuluu erilaisia ääniä.Ruokakaupassa voi olla ärsyttävä tarjouskuuluttaja joka vie ostohalut.Parempi kun pysyt kotona.Pitäisi oppia sietämään ihmisiä ja ehkäpä joskus katsoa peiliin.Hyvää syksyä ☺️
Et nähtävästi osaa ainakaan omissa kommenteissasi käyttää välimerkkejä oikein. Minun kommentissa PISTE tarkoitti sitä, että minun osaltani keskustelu tästä aiheesta loppui, kun olen sanonut sanottavani. PISTE.
 
Viestejä
1,036
Et nähtävästi osaa ainakaan omissa kommenteissasi käyttää välimerkkejä oikein. Minun kommentissa PISTE tarkoitti sitä, että minun osaltani keskustelu tästä aiheesta loppui, kun olen sanonut sanottavani. PISTE.
Ja se siis tarkoittaa ettei kenenkään muunkaan ruokakunnasta saa tähän keskusteluun mielipidettä tulla PISTE. Voi luoja!!😂😂
 
Viestejä
918
Meidän Markus taatusti jakaa mielipiteet mutta hyvähän se vaan, saadaan keskustelua. Itse pidän KPl:n tavasta olla soittamatta musiikkia pelin keskellä vaikka se kenties rohkaisikin kannustamaan osaa ujoimmista faneista. Annetaan pelaajille se rauha keskittyä tekemiseen ilman musiikin pauketta mikä taukoaa juuri ennen lyöntiä. En toki oikeasti tiedä haittaako se pääosanesittäjiä (tuskin) mutta katsomossa se tuntuu vähän kiusalliselta. Vuoronvaihdoissa, aikalisillä ja tauoilla toki kuuluu asiaan soitella vähän Kikkaa
 
Viestejä
1,290
Asetettaessa Kouvolan kuuluttaja osaksi laajempaa ilmiötä, kysehän on viihteellistymisen äärimmäisestä muodosta, jossa kaikki on viihdettä ilman mielenkiintoista varianssia vakavan, asiallisen ja hauskan välillä. Kun kaikki lausutaan "hauskasti", menetetään mahdollisuus välittää tilanteiden erilaisia sävyjä. Kyse on samasta kuin, että roskalehdet eivät enää voi kertoa säästä neutraalisti, vaan kaikki on yhtä infernoa. Tällöin häviää koko viestin uskottavuus.
 
Viestejä
1,822
No nii... Mitä tästä opimme?

Koplan kuuluttaja on ihan epäinhimillinen, pelottava, ei sinne voi lasten kanssa mennä ainakaan! Eikä kukaan minunkaan ystäväpiiristä voisi edes kuvitella moista!! Jos kuulisinkin jonkun vaikka kahvitauolla röissä suunnittelevan pesismatkaa Kaakonkulmille, niin kyllä valistuneena kansalaisena antaisin vakavan varoituksen sanan!! Lahen kohdalla viimistään kannattaa pysähtyä! Ne pahat huudot ja kansakuntaa vastaan kiihoittamiset kuuluu jo Kausalaan, tuulista riippuen Nastolaankin... Aivan järkyttävää!!
Eikö vaan? :)

Mutta, kuten olen sanonut aiemminkin mun mielestä tuo Kouvolan kuuluttaja tuo vaan viilinkiä peliin! Just hyvä! Eikös muuten sama kaveri kuuluta KooKoon pelejä kans? Mulle ittelle jopa vetovoimatekijä hakea turvapaikkaa KPL:n peleistä... ;) Kouvolassa muutenkin hyvä meininki katsomossa, mutta ymmärrän kyllä ettei se kaikkia voi miellyttää. Kuten ei minkään muunkaan katsomon ns. kulttuuri ja "kuolee"-huudot...

En ole itte tosiaan ollu KSS-areenalla Topinkujalla kuin viimeks vissiin 2014 vai 2013... Ja taannoin jo ihmettelinkin, että onko siellä kuuluttaja vaihtunu, kun täällä on järkyttyneitä ja traumatisoituneita kirjoittajia täysin shokissa? Mutta kuulemma sama kaveri :)

Mutta olihan Taulasalon Pekkakin aikoinaan, kun vielä keskuudessamme pelejä katseli, aikamoinen persoona, jota monet tietämättömät kummasteli haavi auki... Pekan meininki ja katsomokommentit tosiaan sai monet ymmälleen. Kuitenkin Pekalla oli aina tyyli hallussa, vaikkakin osas kyllä sarkasmillaan ja huumorillaan varmasti ärsyttää, niin vierasfaneja kuin myös kentällä pelaajia... :)
Kunnia ja rauha hänen muistolleen. Loistava persoona!

Eli tän perusteella kannatan kiusaallaankin Kouvolaa! Boom! (y):D
Olipa kommentti Mikko PJ
 
Viestejä
3,478
Olipa kommentti Mikko PJ

Kiitos Mikko! Alias viuhkamies, palautteen saaminen on aina kiva! Tietää ettei ihan tuuleen huuteluks menny.... ;)

Tulipa mieleen tässä myös Mansen kuuluttaja. Onko sama vielä kuin kaudella 2017? Sillon nimittäin viimeks käyny Kaupis ja hänhän oli suorastaan loistava! Virtuoosimainen, toi todella elämää ja meininkiä peliin! Iso (y) Toki tämäkin, jos kuka aiheutti osassa porukassa ärtymystä ja ahdistusta, mutta niinhän se menee aina. Kaikkia ei voi miellyttää...

Ps. Muistinpa nimenkin, Janne Tervo? Onko vielä kuuluttajana Kaupissa?
Veikkaanpa muuten, että tän tyyliset kuitenkin on suuren osan mielestä pidettyjä? 75%, sitte 20% neutraalia ja max se 5% kitisee....
Ja jos pitäisi valita kuuluttaja peliin, teemalla että ensikertalaisia pyritään innostamaan, niin kyllä mun mielestä tämmönen sytyttää huomattavasti isommin, kuin tylsä STT:n uutislukutyyli. Toki edelleen makumieltymyksiä....
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,290
Veikkaanpa muuten, että tän tyyliset kuitenkin on suuren osan mielestä pidettyjä? 75%, sitte 20% neutraalia ja max se 5% kitisee....
Täällä ei liene monikaan "kitissyt", vaan esittänyt perusteltuja mielipiteitä. Ellei sitten eri mieltä oleminen ole aina "kitinää", joka pitää jotenkin "kitinäksi" halventamalla hiljentää.

Ja jos pitäisi valita kuuluttaja peliin, teemalla että ensikertalaisia pyritään innostamaan, niin kyllä mun mielestä tämmönen sytyttää huomattavasti isommin, kuin tylsä STT:n uutislukutyyli.
Vissiinkään tällaista uutistenlukijaa ei ole kukaan esittänyt, eli...?
 
Viestejä
3,478
No juu, muotoillaan tuo sitten vaikka "pahoittaa mielensä" tai "närkästyy". Onhan se aika vahva negatiivisen mielipiteen osoitus kuitenkin, jos kuuluttajan takia ei ikinä enää peliin tule? Muuten sitten ehkä "vaan ei pidä" tai jotain... :) Pahoittelut jos argumentointi pahoitti mielen!

Ja saa toki olla, pitääkin olla, mielipiteitä! Eihän muuten olisi keskusteluakaan, eikä edes perkele väittelyä!! ;)

Muuten edelleen samoilla linjoilla, itse pidän tuosta räväkkäämmästä tyylistä, se tuo fiilinkiä ja nostetta. Ja edelleen, myös varmasti innostaa enempi ens kertalaista, kuin se laimeampi tyyli, vai miten sen nyt ketään loukkaamatta argumentoisin... Kyl sä tiiät! Hyvät päivän jatkot! Ei tää niin vakavaa, pelekkää pesäpalloa vaan! :)

Tosta kitinästä ja märinästä, sitä todella kuului aikanaa esim. Raumalla katsomossa. Muutamat keskittyivät jo siihen enempi kuin pelin seuraamiseen. Toki tämäkin pieni porukka kontioita, mut sattuivat parin kerran istumaan mun edessä... Tää siis naisten superis, kun Lukolla oli Jani A kuuluttamassa! Loistava persoona muuten! Muistutti kovin paljon tyyliltään Kouvolan Laaksosta. Vaan jaksoi jakaa mielipiteitä. Suurin osa hänestäkin piti, mutta se 5% sitten kirjoitteli lehdet ja netit täyteen... :D

Mut makuasioita edelleen! Ei oikeeta eikä väärää, siltihän niistä just pitää kiistellä!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
416
Paljon kaudesta toiseen mielipiteitä herättävä ja jakava Kouvolan kuuluttaja on nyt sitten kuultu livenäkin. Mun mielestä "neutraalina" ViVe-lasein läpikatsottuna ei paha ollenkaan. Sillä on se oma tyylinsä venyttää nimiä ja kääntää & vääntää, mutta ei mua tuo häiritse. Eikä se muutenkaan ollut turpa auki jokaiseen mahdolliseen tilanteeseen jotain mukahassua heittämässä tms. Varmasti sellainen kouvolalaisten oma juttu, jota ilman KSS Energia Areenalta tuntuisi puuttuvan jotain oleellista ja tapahtumaan kuuluvaa, jos sieltä kyseinen kuuluttaja lähtisi pois.

Mulla tulee ulkomuistista heti 2 kpl kuuluttajia mieleen, jotka ovat nostaneet niskavillat pystyyn. Toinen oli tämä Pattijoen kuuluttaja, jota ei enää onneksi ole peleissä ollut, koska kaveri huuteli ja rääkyi jatkuvasti esimerkiksi kesken vastustajan ulkopelisuorituksien. Tuo oli epäurheilijamaista ja erittäin ärsyttävää kuunneltavaa. Muutoinkin heitteli muistini mukaan mautonta provoa ja juttua kaikkinensa.

Toinen tällainen kuuluttaja oli Haminan kotipelien kuuluttaja (en tiedä onko enää hommissa, eikö se liitoltakin saanut jotain toimitsijakieltoa aikanaan toissa kaudella ennen HP:n superiin nousua). Heitteli suoraa provoa ja ala-arvoista vittuilua vierasjoukkueen pelaajille yms. Kouvolan kuuluttaja ei tällaista harrasta, vaan toimii hyvän maun rajoissa. Jotain tällaisia "oij oi oi oi ja lämpö nousee" tyylisiä heittoja tulee, mutta ei ne mun makuun sopimattomia ole. Joka tapauksessa näitä tyylejä nyt on monenlaisia ja jokaisella paikkakunnalla & kentällä omansa. Jossain soitetaan musiikkia kovalla, jossain satunnaisesti ja toisaalla ei ollenkaan. Esim. Vmpelissä kuuluttaja(t) aikalailla ääripäätä Kouvolan vastaavan kanssa, mutta se juttu uppoaa ja on aivan toimiva siellä.

Yhteenveto: aivan naurettavaa (provosoivaa?) kitinää, että Koplan kuuluttajan takia jättäisi joku muka pelit kokonaan väliin.
 
Viestejä
792
Pattijoen (entinen) kuuluttaja totesi, että hän tuntee onnistuneensa, kun hän pääsee vierasjoukkueen pelaajan ”ihon alle”. Tästä tuli hiukan sanomista. Varmaan hänkin oli monen paikallisen mielestä ”loistava”.
Tietokilpailumies, Tauno Rautiainen kuulutti aikoinaan Hesperiassa. Kuulemma hän oli jossain Vimpeli-pelissä kuuluttanut, että nyt tulee lyömään Voitto Mäkinen, joka edellisessä sisävuorossa löi kolme hutia.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös