Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2021

Viestejä
4,096
Vähän hankala aihe puhua kun kyse on mielenterveysasioista mutta kun lehdistössäkin on asiaa puitu itse asianomaisen puolesta niin menköön.

Olosuhteet ja valmennus voivat olla vaikka kuinka loistavat mutta fyysisesti rikkoinaisella, masentunella, peliongelmaisella ihmisellä joka hautoo jopa itsemurhaa ei välttämättä synkimpänä vuodenaikana (tai muulloinkaan) ole treenihommat aina päällimmäisenä mielessä ja kyse ei ole laiskuudesta tai sellaisesta asiasta jonka seura voi korjata.

Ja riippuu henkilöstä mutta suuret paineet ja odotukset eivät välttämättä hirveästi auta siihen hyvinvointiin.

Kuitenkin hienoa että Jymy antaa mahdollisuuden, toivotan Tonille menestyksekästä kautta ja muutenkin kaikkea hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
11,744
No mä tarkoitin koko Koplan loukkaantumishistoriaa parin viime vuoden ajalta en kyseessä olevan pelaajan. Mut enemmin Koplan threadin aihe joten en mene siihen tässä sen enempää.
 
Viestejä
347
Olosuhteet ja valmennus voivat olla vaikka kuinka loistavat mutta fyysisesti rikkoinaisella, masentunella, peliongelmaisella ihmisellä joka hautoo jopa itsemurhaa ei välttämättä synkimpänä vuodenaikana (tai muulloinkaan) ole treenihommat aina päällimmäisenä mielessä ja kyse ei ole laiskuudesta tai sellaisesta asiasta jonka seura voi korjata.

Aivan totta. Enempää kentän ulkopuolisia asioita ruotimatta on selvää, että loukkaantumisriski kasvaa, jos fysiikkatreenejä laiminlyö mistä tahansa syystä. Kouvolassa ei saatu pelaajan potentiaalia irti, joten toivottavasti Sotkamossa käy toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,822
Vähän hankala aihe puhua kun kyse on mielenterveysasioista mutta kun lehdistössäkin on asiaa puitu itse asianomaisen puolesta niin menköön.

Olosuhteet ja valmennus voivat olla vaikka kuinka loistavat mutta fyysisesti rikkoinaisella, masentunella, peliongelmaisella ihmisellä joka hautoo jopa itsemurhaa ei välttämättä synkimpänä vuodenaikana (tai muulloinkaan) ole treenihommat aina päällimmäisenä mielessä ja kyse ei ole laiskuudesta tai sellaisesta asiasta jonka seura voi korjata.

Ja riippuu henkilöstä mutta suuret paineet ja odotukset eivät välttämättä hirveästi auta siihen hyvinvointiin.

Kuitenkin hienoa että Jymy antaa mahdollisuuden, toivotan Tonille menestyksekästä kautta ja muutenkin kaikkea hyvää.
Pyydän että poistat tämän postauksen. Ei kenenkään itsemurha-ajatuksilla kannata repostella, vaikka ko henkilö on huonona hetkenään itsekin saattanut mainita.
 
Viestejä
4,096
Pyydän että poistat tämän postauksen. Ei kenenkään itsemurha-ajatuksilla kannata repostella, vaikka ko henkilö on huonona hetkenään itsekin saattanut mainita.

Voit olla varma että en repostele kenenkään henkilökohtaisilla ongelmilla vaan oli puhetta siitä että Laakso olisi laiskuuttaan jättänyt hommat hoitamatta ja minä sanon että näin ei ole.

Toni on itse avoimesti tuonut nämä vaikeat asiat esiin mediassa jotta spekulointi loppuisi. Minä puhun vain niistä asioista mitä julkisuuteen on tuotu ja ne ovat ymmärrettäviä taustoja sille miksi treenaaminen ja itsestä huolehtiminen on voinut olla retuperällä menneinä vuosina.

 
Viestejä
534
Voit olla varma että en repostele kenenkään henkilökohtaisilla ongelmilla vaan oli puhetta siitä että Laakso olisi laiskuuttaan jättänyt hommat hoitamatta ja minä sanon että näin ei ole.

Toni on itse avoimesti tuonut nämä vaikeat asiat esiin mediassa jotta spekulointi loppuisi. Minä puhun vain niistä asioista mitä julkisuuteen on tuotu ja ne ovat ymmärrettäviä taustoja sille miksi treenaaminen ja itsestä huolehtiminen on voinut olla retuperällä menneinä vuosina.

Tarviiks näitä enää avata sen enempää?
 
Viestejä
1,232
Voit olla varma että en repostele kenenkään henkilökohtaisilla ongelmilla vaan oli puhetta siitä että Laakso olisi laiskuuttaan jättänyt hommat hoitamatta ja minä sanon että näin ei ole.

Toni on itse avoimesti tuonut nämä vaikeat asiat esiin mediassa jotta spekulointi loppuisi. Minä puhun vain niistä asioista mitä julkisuuteen on tuotu ja ne ovat ymmärrettäviä taustoja sille miksi treenaaminen ja itsestä huolehtiminen on voinut olla retuperällä menneinä vuosina.


jutun ongelmat kerrottu kesällä 2019 ja keväällä 2020 olikin jo uudet ongelmat.
 
Viestejä
4,096
jutun ongelmat kerrottu kesällä 2019 ja keväällä 2020 olikin jo uudet ongelmat.

En ota kantaa sellaiseen mitä ei ole julkisuuteen kerrottu, kevään osalta ei ole ja Toni kertoo sitten joskus jos kertoo.

Historia kuitenkin on mitä on ja ne syyt ovat ihan ymmärrettäviä jos psyykkisten sairauksien kanssa on ollut tekemisissä. Jonkun mielestä ne ovat tabu ja niistä ei saisi puhua ollenkaan, mutta sairauksia siinä missä muutkin ja hienoa että ihmiset kertovat niistä itse avoimesti joka rikkoo sitä leimaa.

Tarviiks näitä enää avata sen enempää?

No minulla ei ainakaan ole tämän enempää sanottavaa :)
Mutta tuohon sluibailuun ja laiskuuteen halusin ottaa kantaa, Tono on kuitenkin pohjimmiltaan tunnollinen pelaaja.
 
Viestejä
1,344
Voit olla varma että en repostele kenenkään henkilökohtaisilla ongelmilla vaan oli puhetta siitä että Laakso olisi laiskuuttaan jättänyt hommat hoitamatta ja minä sanon että näin ei ole.

Toni on itse avoimesti tuonut nämä vaikeat asiat esiin mediassa jotta spekulointi loppuisi. Minä puhun vain niistä asioista mitä julkisuuteen on tuotu ja ne ovat ymmärrettäviä taustoja sille miksi treenaaminen ja itsestä huolehtiminen on voinut olla retuperällä menneinä vuosina.

Jos jotain lainaa niin sitten. Mutta muuten tässä yhteiskunnassa annetaan liian herkästi mielenterveysdiagnooseja jo heti ovella. Se on kyllä sitten kokeneiden psykiatrien hommia. Ei onnistu ennenkuin on 10 v koulutus alasta.
 
Viestejä
347
Mutta tuohon sluibailuun ja laiskuuteen halusin ottaa kantaa, Tono on kuitenkin pohjimmiltaan tunnollinen pelaaja
Seison kyllä sen takana että Laakso ei ole ollut erityisen tunnollinen. Syitä on monia, vaikeitakin, mutta minä uskon pelaajaa kun sanoo että on varaa parantaa tekemistä. Toivottavasti onnistuu.
 
Viestejä
110
Seison kyllä sen takana että Laakso ei ole ollut erityisen tunnollinen. Syitä on monia, vaikeitakin, mutta minä uskon pelaajaa kun sanoo että on varaa parantaa tekemistä. Toivottavasti onnistuu.
Seison kyllä sen takana että Laakso ei ole ollut erityisen tunnollinen. Syitä on monia, vaikeitakin, mutta minä uskon pelaajaa kun sanoo että on varaa parantaa tekemistä. Toivottavasti onnistuu.

Omituista keskustelua tunnollisuudesta koskien ihan huippujoukkueita ja pelaajia.

Sen ymmärtää jos jossakin maakuntasarjan joukkueissa tunnollisuuksien kanssa voi olla vähän niin ja näin.

Vai onko se vielä nykypäivänäkin että lahjakkaimmilla on eri vapaudet ?
 
Viestejä
3,498
Omituista keskustelua tunnollisuudesta koskien ihan huippujoukkueita ja pelaajia.

Sen ymmärtää jos jossakin maakuntasarjan joukkueissa tunnollisuuksien kanssa voi olla vähän niin ja näin.

Vai onko se vielä nykypäivänäkin että lahjakkaimmilla on eri vapaudet ?
Taitaa todella olla niin, että superlahjakkailla tai pelaajilla, joilla on iso potentiaali, on muita enemmän vapauksia ja tunnollisuuden puutetta tai lipsumisia katsellaan vähän läpi sormien samalla toivoen, jospa se siitä...Varmaan huono vertaus urheilun ulkopuolelta: alkoholisteja ja vaimon hakkaajiakin useimmiten uskotaan, kun he vannovat, ettei koskaan enää...Jos on panostettu paljon huippupelaajaan, ei ehkä ole varaa heittää - varsinkin kapean rosterin takia - rahoja hukkaan ja olla ankara, vaikka juuri se saattaisikin parhaiten turvata sijoituksen tuoton. Uskon, että Jymyssä ollaan tässä ehdottomia. Tilaisuus on annettu, mutta pelaajan on itse lunastettava antamansa lupaukset.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,012
Pyydän että poistat tämän postauksen. Ei kenenkään itsemurha-ajatuksilla kannata repostella, vaikka ko henkilö on huonona hetkenään itsekin saattanut mainita.
Ylläpito vastaa kyllä siitä mitkä viestit poistetaan ja mitkä ei.

Aihe on sellainen, jota on tällaisella laajasti luetulla foorumilla syytä käsitellä mieluummin hienovaraisesti. Ja niin tässä mielestämme ainakin @Artsi on juuri tehnyt, emmekä näe minkäänlaista repostelua. Puutumme kyllä asiaan, jos siitä kirjoitetaan väärään sävyyn.
 
Viestejä
837
Omituista keskustelua tunnollisuudesta koskien ihan huippujoukkueita ja pelaajia.

Sen ymmärtää jos jossakin maakuntasarjan joukkueissa tunnollisuuksien kanssa voi olla vähän niin ja näin.

Vai onko se vielä nykypäivänäkin että lahjakkaimmilla on eri vapaudet ?
Vähän sitäkin mutta enemmän että ei tuolla kukaan ole kädestä pitäen katsomassa koko ajan tekemistä. Merkittävä osa perusfysiikkatreenistä tehdään "vapaa-ajalla". Ohjelmat ja niiden seuranta sitten vastuullisten kanssa.
 
Viestejä
317

Laitetaan tämä tännekin, kun pohjalaiset Vimpelinketjussa värväävät äänestäjiä😀
 
Viestejä
299

Laitetaan tämä tännekin, kun pohjalaiset Vimpelinketjussa värväävät äänestäjiä😀
Saa kurkata pudotuspelien lyöjätilaston ja siihen perään mitalitilaston. Sitten kun on nämä tarkistanut, niin ei pitäisi olla kahta sanaa ketä äänestää.

Puhutaan kuitenkin kilpaurheilusta, jossa voittaminen on keskiössä.
 
Viestejä
1,822

Laitetaan tämä tännekin, kun pohjalaiset Vimpelinketjussa värväävät äänestäjiä😀
Täysin typerä äänestys. Mielestäni kaikkien aikojen pelaaja on Jussi Kiikeri, josta valtaosalla tähän äänestykseen osallistujista ei ole mitään tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös