Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2018

Viestejä
3,498
Mikko Korhonen ja Sotkamon Jymy proudly presents. Todella vastenmielistä. Hävettääköhän Korhosta yhtään näin jälkikäteen?
 
Viestejä
1,810
Aamun uutospommi - Toni Kohonen lopettaa pelaajauransa, ainakin Sotkamon Jymyssä! Huomenna viimeinen kotipeli violetti-oranssissa paidassa. Vielä jäi spekuloitavaa, lopettaako kokonaan.
 
Viestejä
11,744
Onko tuo jo vahvistettukin Jymyn/Kohosen toimesta?

Mutta jos vaikka lopettaisikin tähän kauteen niin käsittämättömän komea ura. Vaikea uskoa, että tulee koskaan toista yhtä pitkään jatkunutta yhtä korkealla suoristustasolla.
 
Viestejä
1,810
Onko tuo jo vahvistettukin Jymyn/Kohosen toimesta?

Mutta jos vaikka lopettaisikin tähän kauteen niin käsittämättömän komea ura. Vaikea uskoa, että tulee koskaan toista yhtä pitkään jatkunutta yhtä korkealla suoristustasolla.
Aamun Kainuun Sanomissa aiheesta juttu.
 
Viestejä
11,744
OK, aika näyttää pelaako vielä tulevaisuudessa, mutta komea ura.
 
Viestejä
4,766

Hiukkahikeä

Kun aikaa kuluu, niin haikeudella tulee kyllä muisteltua Kohosen vuosia. Kohonen violetti-orassipaidassa, pallo kädessä valmiina syöttämään ja tiikerinkatse porautuu lyöjään. Se katse vei luonnon monelta.
Kaikkien aikojen pesäpalloilija.

KTH siis syöttelee Tahkossa ensi kaudella. Vuokrasopimus on sinettiä vaille valmis. Väliahon soppari Jymyyn myös mainittuna Kainuun sanomissa.
 

JUSA77

Lauantaina täytyy lähteä katsomaan legendan viimeistä kotipeliä Jymyn paidassa. Käsittämätön ura, viimeisen kauden vaikeuksista huolimatta. Vaikea käsittää edes laidasta millaisen pelaajauran Kohonen on suorittanut. Poikkeuksellinen pelaaja henkisiltä ominaisuuksiltaan, voittajaluonteeltaan ja taidoiltaan. Hattua päästä.
 
Viestejä
100
Mikko Korhonen ja Sotkamon Jymy proudly presents. Todella vastenmielistä. Hävettääköhän Korhosta yhtään näin jälkikäteen?

Mua jotenkin jaksaa edelleen hämmästyttää, että edelleen löytyy näitä tynnyrissä asuvia tyyppejä joille tulee ihan täytenä yllätyksenä se, että pesäpallossa psyykataan vastustajaakin. Tätä samaa harrastaa ihan kaikki joukkueet superpesiksessä niin naisissa kuin miehissäkin. Ja kyllä jopa Kouvolassa tehdään näin.
 
Viestejä
1,846
Mua jotenkin jaksaa edelleen hämmästyttää, että edelleen löytyy näitä tynnyrissä asuvia tyyppejä joille tulee ihan täytenä yllätyksenä se, että pesäpallossa psyykataan vastustajaakin. Tätä samaa harrastaa ihan kaikki joukkueet superpesiksessä niin naisissa kuin miehissäkin. Ja kyllä jopa Kouvolassa tehdään näin.

Vastaan omasta puolestani. Ei, ei psyykkaaminen tule yllätyksenä mutta tuon tapainen psyykkaaminen kuulostaa todella idioottimaiselta. Doksa on varsin järkevä ihminen, en tosin tunne, mutta kommentoinneista ja haastatteluista minulle on syntynyt sellainen vaikutelma.

Olen aika varma että tilanne oli tavallaan "lavastettu", mikrofoni kaulaan ja käsky provosoida että saadaan juttua televisioon. Mitä sanovat ne jotka miehen tuntevat?
 
Viestejä
100
Vastaan omasta puolestani. Ei, ei psyykkaaminen tule yllätyksenä mutta tuon tapainen psyykkaaminen kuulostaa todella idioottimaiselta. Doksa on varsin järkevä ihminen, en tosin tunne, mutta kommentoinneista ja haastatteluista minulle on syntynyt sellainen vaikutelma.

Olen aika varma että tilanne oli tavallaan "lavastettu", mikrofoni kaulaan ja käsky provosoida että saadaan juttua televisioon. Mitä sanovat ne jotka miehen tuntevat?

Minusta tuossa ei ole mitään idioottimaista. Ihan perus "rankutusta" niinkuin vimpeliläiset tykkäävät sanoa. Pysyyhän tuo silleenkin rehtinä vielä ettei Korhonen mene missään vaiheessa edes henkilökohtaisuuksiin. Tosin totta tuokin että kamera saattaa vaikuttaa...
 
Viestejä
1,846
Pysyyhän tuo silleenkin rehtinä vielä ettei Korhonen mene missään vaiheessa edes henkilökohtaisuuksiin.

Oletko kuuro vai tyhmä? Ekat Korhosen sanat videolla: "No niin Henry..."
Vai tulkitsetko niin ettei etunimen käyttäminen ole henkilökohtaista? :p
 
Viestejä
100
Oletko kuuro vai tyhmä? Ekat Korhosen sanat videolla: "No niin Henry..."
Vai tulkitsetko niin ettei etunimen käyttäminen ole henkilökohtaista? :p

Heitänpä takaisin, että oletko sinä tyhmä? Henkilökohtaisuuksilla tarkoitan sitä että haukutaan ulkonäköä tai että kettuillaan jostain yksityisasiasta mikä ei pelikentille kuulu.
 
Viestejä
1,846
Heitänpä takaisin, että oletko sinä tyhmä? Henkilökohtaisuuksilla tarkoitan sitä että haukutaan ulkonäköä tai että kettuillaan jostain yksityisasiasta mikä ei pelikentille kuulu.

No onhan määritelmä. Sun tulkinta antaa kyllä siimaa, voi vittuilla mitä tahansa kunhan ei liity ulkonäköön tai yksityisasioihin. :eek:

Noin yleisesti henkilökohtaisuutena pidetään "vittuilua", joka kohdistuu tiettyyn henkilöön. Se sanakin "henkilökohtainen" antaa pientä vinkkiä.

Toistan vielä tämän:
Olen aika varma että tilanne oli tavallaan "lavastettu", mikrofoni kaulaan ja käsky provosoida että saadaan juttua televisioon.
 
Viestejä
100
No onhan määritelmä. Sun tulkinta antaa kyllä siimaa, voi vittuilla mitä tahansa kunhan ei liity ulkonäköön tai yksityisasioihin. :eek:

Noin yleisesti henkilökohtaisuutena pidetään "vittuilua", joka kohdistuu tiettyyn henkilöön. Se sanakin "henkilökohtainen" antaa pientä vinkkiä.

Toistan vielä tämän:

Tulkitse miten haluat mutta pelikentän ulkopuoliset asiat ovat pelikentän ulkopuolisia asioita, ja niitä ei mielestäni kyseisellä videolla kuulu. Minä taas miellän henkilökohtaisuuden törkeänä solvauksena jolla ei ole mitään tekemistä itse pelin kanssa. Toki pelikentiltä löytyy niitäkin tyyppejä jotka tähän syyllistyy. Mikko Korhosesta on vaikea uskoa, että semmoiseen syyllistyisi ikinä.
 
Viestejä
1,846
Tulkitse miten haluat mutta pelikentän ulkopuoliset asiat ovat pelikentän ulkopuolisia asioita, ja niitä ei mielestäni kyseisellä videolla kuulu. Minä taas miellän henkilökohtaisuuden törkeänä solvauksena jolla ei ole mitään tekemistä itse pelin kanssa. Toki pelikentiltä löytyy niitäkin tyyppejä jotka tähän syyllistyy. Mikko Korhosesta on vaikea uskoa, että semmoiseen syyllistyisi ikinä.

Onko henkilökohtaista? On todellakin.
Onko törkeää solvausta? Ei ole.

Videon perusteella Mikko Korhonen on ääliö, joka antaa todella huonon kuvan pesiksestä. Mutta kuten sanottu, tilanne oli lavastettu, eikä Doksa todellisuudessa ole noin tyhmä. Toivotaan että pesiksestä ei enää tällaisia aivopieruja tv:ssa esitetä.
 
Viestejä
1,250
Onko tämä doksa se monotonisella äänellä ruudussa kommentoiva huumorintajuton tyyppi? Tyyliin ”täällä Aimo Surakka, Eduskunta”.

Selittää juttuja suoraan kiinalaisista onnenkekseistä lainattuina ja ei osaa sanoa lausettakaan alle 1 minuutin. Erä kerrallaan, peli kerrallaan, hallinnan tunne jne.

Ehkä ei parempaan pysty kun ei voi siinä hommassa v-tuilla selostajakavereille tai katsojille.

Tuokaa Tokkari tai Ojanperä takaisin, pliiiiiis!
 

RaitaPaita

Kun aikaa kuluu, niin haikeudella tulee kyllä muisteltua Kohosen vuosia. Kohonen violetti-orassipaidassa, pallo kädessä valmiina syöttämään ja tiikerinkatse porautuu lyöjään. Se katse vei luonnon monelta.
Kaikkien aikojen pesäpalloilija.

KTH siis syöttelee Tahkossa ensi kaudella. Vuokrasopimus on sinettiä vaille valmis. Väliahon soppari Jymyyn myös mainittuna Kainuun sanomissa.

Onko tuossa aamun lehtijutussa ollut siis maininta myös Huuskon siirtymisestä tahkoon ensi kaudelle? Hieno juttu mikäli näin on ! :)
 
Viestejä
3,179
Kyllähän Doksa Korhonen on ihan ylivertainen kommentaattori. Puolueeton, selkeäsanainen, miellyttävä ääni. Lisäksi hänellä on kyky tuoda esiin pelin kannalta tosi olennaisia pointteja, joita normikatsoja ei osaa ajatellakaan. Jos asiat tuntuvat liian teoreettisilta, tilastoihin pohjautuvilta tai muuten monimutkaisilta, sellaista pesäpallo nyt vain sattuu nykyään olemaan.
 

Jymypaukku

Niin paljon hyvää, kuin Sotkamon Jymy onkin tuonu pesikseen ja vieny asioita esimerkillisesti eteenpäin, niin kyllä se aikansa psyykkaaminen ja "hengen nostatus" oli yks harmillisimmista asioista mitä jokkue on tuonut pesismaailmaan. Ja jota sitten muutkin eri tasoilla alkoi imitoida. Toki psyykkausta on ollu ennenkin, mutta Sotkamo vei sen ihan eri tasolle, jota surukseen pikkujunnutkin alkoi ympäri valtakuntaa imitoida. Itselleni törkyiset finaalimatsit sai aikaan vuosien negaation koko lajia kohtaan. Se agre ja lähes rinnuksiin käyminen, rääväsuisuus ja todellakin henkilökohtaisuuksiin ja yksityisasioihin puuttuminen oli säälittävä ajanjakso pesiksessä. Oon tosi iloinen, että sieltä ollaan pikku hiljaa nousemassa ylös. Ja toivon todella, että koko pesiskulttuuri muuttuu siihen suuntaan, jossa positiivisuus, ilo, kunnioitus ja laadullisuus ajaa lajia eteenpäin! Persoonia ja hengen nostattajia laji tietenkin kaipaa, mutta ilmaisukeinoja on monia! Tämähän pätee sekä katsomoon että kentälle!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös