Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Viestejä
3,506
Pidän Ojanperän tyylistä, mutta Kossu-pelissä pisti korvaan selkeä sydämen sykkiminen toiselle joukkueelle.
En huomannut tai ei haitannut. Oikeastaan olisi ihan mukavaa kokeilla, että kommentaattorina olisi joku esim. kotijoukkueen asioita tunteva puolueellinen henkilö edellyttäen että muutoin on kyvykäs kommentaattori. KeKin pelejä selostaa parivaljakko, josta huokuu kekiläisyys, mutta ei haittaa. Fanikameralähetys voitaisiin ihan hyvin nähdä aina kotijoukkueen (tai vierasjoukkueen) lähetyksenä. Se, mitä selostuskopissa sanotaan, ei vaikuta tuomareihin, pelaajiin tai pelinkulkuun.
 
Viestejä
917
Voi toki olla, mutta puhutaan silti pisarasta meressä verrattuna määrään jota televisioita myydään joista löytyy vakiosaatavuutena Ruudun sovellus (käytännössä kaikki televisiot). Suurin määrä Chromecastin myynnistä on tapahtunut silloin kun sovellusten oikeuksia oli hajautettuna enemmän eri televisiovalmistajille, mutta nyt nuo suurimmat alkavat löytymään käytännössä kaikista joten Chromecastin tarve on osittain jo poistunut. Kuluttaja arvostaa helppoutta ja sitä Ruudun sovellus pystyy tarjoamaan.

Helppoutta nimenomaan. Chromecastilla voit peilata lähes kaikki maailman streaming sivustot, telkkareissa yleensä on vain yleisimmät apit.
 
Viestejä
364
Helppoutta nimenomaan. Chromecastilla voit peilata lähes kaikki maailman streaming sivustot, telkkareissa yleensä on vain yleisimmät apit.
Se mikä on sinulle ja minulle helppoa ei ole välttämättä sitä suurelle yleisömassalle. Yritäppä myydä ajatus helppoudesta tuollaiselle peruspertille siitä että joudut ostamaan yhden lisäpalikan televisioon jolla voit striimata lähetyksen puhelimestasi televisioon ja näin pääset tutustumaan pesäpalloon.

Tuo ei ole se tapa jolla saadaan uusia ihmisiä kiinnostumaan pesäpallosta.
 
Viestejä
917
Se mikä on sinulle ja minulle helppoa ei ole välttämättä sitä suurelle yleisömassalle. Yritäppä myydä ajatus helppoudesta tuollaiselle peruspertille siitä että joudut ostamaan yhden lisäpalikan televisioon jolla voit striimata lähetyksen puhelimestasi televisioon ja näin pääset tutustumaan pesäpalloon.

Tuo ei ole se tapa jolla saadaan uusia ihmisiä kiinnostumaan pesäpallosta.

Eipä se Peruspertti osaa syöttää käyttäjätunnusta ja salasanaa telkkarin Ruutu appiin jos kännykästä ei osaa painaa Chromecast nappia 😉
 
Viestejä
1,477
Eipä se Peruspertti osaa syöttää käyttäjätunnusta ja salasanaa telkkarin Ruutu appiin jos kännykästä ei osaa painaa Chromecast nappia 😉
Peruspertin on mielekkäämpi tutustua ja oppia jo olemassaolevan laitteen sovellukseen, jolla hän saa lisäarvoa laitteeseensa (Ruutu+ on alkuun jopa ilmainen).
Uuden laitteen hankkimisen kynnys on huomattavasti korkeampi, kun Peruspertille chromecast on luultavimmin tuotteena melko tuntematon ja sen tuoma lisäarvo on sikäli myös epäselvää.
 
Viestejä
68
Ei Ruudun lähetyksissä muut ärsytä kuin tämä käsillään huitova kukkopoika Eronen.

Eronenhan on näistä kaikista järjen ääni ja mikäli mie oon ymmärtänyt oikein niin ilman Erosta ja hänen intohimoaan kehittää nuita lähetyksiä, niin pesiksessä tehtäisiin ihan vasemmalla kädellä näitä. Varmaan syystäkin sai Johtokunnan pytyn viime kaudella Pesäpalloliitolta. Täältä peukku Ollille, oikea nuori mies Supermaanantaitakin vetämään.
 
Viestejä
1,461
Tajusin vasta tänään, ettei ensi maanantaina ole yhtään miesten superpesiksen ottelua 😐. Pitääkö minun katsoa naisten superia 🤔. (Minä lopetin naisten pelien seuraamisen, kun KPL:n naisjoukkue lopetettiin rahapulan takia.) Ei ollutkaan täydellinen heinäkuu. (Joka päivä pelipäivä)
 
Viestejä
1,509
Voi toki olla, mutta puhutaan silti pisarasta meressä verrattuna määrään jota televisioita myydään joista löytyy vakiosaatavuutena Ruudun sovellus (käytännössä kaikki televisiot). Suurin määrä Chromecastin myynnistä on tapahtunut silloin kun sovellusten oikeuksia oli hajautettuna enemmän eri televisiovalmistajille, mutta nyt nuo suurimmat alkavat löytymään käytännössä kaikista joten Chromecastin tarve on osittain jo poistunut. Kuluttaja arvostaa helppoutta ja sitä Ruudun sovellus pystyy tarjoamaan.
Myytävät televisiot ei ole sama kuin mistä ihmiset katsovat urheilua. Minusta rajusti yliarvioit älytelkkareiden määrän. Tabletti+Chromecast+vanhempi telkkari on varsin yleinen tapa vielä.

Minulla on molemmat. Kun tässä isoa massaa mietitään, niin Chromecast on edelleen enemmän kuin tarpeellinen.
 
Viestejä
20
Eronenhan on näistä kaikista järjen ääni ja mikäli mie oon ymmärtänyt oikein niin ilman Erosta ja hänen intohimoaan kehittää nuita lähetyksiä, niin pesiksessä tehtäisiin ihan vasemmalla kädellä näitä. Varmaan syystäkin sai Johtokunnan pytyn viime kaudella Pesäpalloliitolta. Täältä peukku Ollille, oikea nuori mies Supermaanantaitakin vetämään.
Jep, mainio selostaja ja oikein hyvä haastattelija. Miksi tällaistakin pitää morkata? Ihan mahtava tyyppi.
 
Viestejä
1,391
Ei Ruudun lähetyksissä muut ärsytä kuin tämä käsillään huitova kukkopoika Eronen.
Tämä mainitsemasi Eronen on yksi ainoasta hyvistä syistä miksi SINÄ saat katsoa nykyään näitä pelejä Ruudusta, joten kannattaisi varmaan noin kaksi-(toista) kertaa miettiä mitä kirjoittaa.
 
Viestejä
309
Viitaten aiempaan keskusteluun ruutu+:n hinnasta: En itse maksaisi 29,90€/kk mistään katselupalvelusta, koska koen, etten ehtisi hyödyntää palvelua koko rahalla. Otin pari vuotta sitten ruutu+:n 9,95 €/kk ja tyytyväinen olen ollut tarjontaan (ja vaimokin on ollut tyytyväinen kun saa katsoa Greyn anatomiaa + muuta hömppää). Kesällä katson pesistä, talvella Raahe-Kiekon pelejä Suomi-sarjasta. PattU:n kausikortti on, joten kannattamani seura saa tuloja. Myös muutamissa vieraspeleissä tulee käytyä kauden aikana, eilen Vimpelissä.

En itse näe ongelmana sitä, että pesis ei näy "telkkarista" vaan netistä. Tärkempää minusta on se, että monikameralähetyksiä on useamman kerran viikossa, myös naisten pelejä. Fanikameralähetykset täydentävät tuota palettia loistavasti. Itse katson lähetyksiä läppäriltä tai sitten kytken läppärin telkkariin HDMI-kaapelilla. Ei tarvita chromecastia.

Mielestäni pesäpallon kannalta on tärkeintä se, että kaikki pelit näytetään, mikä mahdollistaa ihmisten kiinnostumisen ja kiinnostuksen ylläpitämisen lajia kohtaan. Toki olisi hienoa, että seurat saisivat näistä lähetyksistä tuloja, mutta valitettavasti Superpesis ei ole (ainakaan vielä) SM-liiga. Itse siis kannatan pitkäjänteistä kehittämistä pikavoittojen nappaamisen sijaan.
 
Viestejä
435
Pesis on Neloselle (Sanomalle) erinomainen bisnes. Seurat tekevät työt ilmaiseksi ja Nelonen kerää rahat. Kylmä fakta. Tällä kaudella liitto edellyttää vielä käytännössä neljän vuoroparin vaihdon ajan omat mainoksensa lähetyksiin, joten seurojen nahdollisuudet ansaita edes jotain omilla mainoksillaan pienenivät entisestään. Nelonen ei pesiksen mainontaan panosta, kuten joku aikaisemmissa viesteissä hehkutti. Omissa kanavissaan ajavat pesiksen feedejä samaan tahtiin kuin Veikkausliigan tai kansallisen liigankin. Onko pesiksen etu, että profiloidumme samaan settiin esim. jääkiekon C-junnujen SM-sarjan kanssa (vähättelemättä junioriurheilua)?

Pesiksen TV/Stream-toteuttukseen tarvittaisiin uusia tuulia, pelkkä Koriksesta suoraan kopioitu "pesismaanantai" ei tuo sisällöllisesti uutta.

Teknisesti oman lähetyssoftan ja helpon käyttöliittymän luominen ei ole ongelma. Sen luomiseen olisi hyvin aikaa, koska sen pitäisi olla valmis kaudelle 2026.
 
Viestejä
580
Välillä ihmetyttää nämä päälähetysten otteluvalinnat, tänään vuorossa on HP-Kitee peli siinä missä Kitee-HP on jo ollut kertaalleen päälähetyksenä.

Sen sijaan olisi ollut tarjolla Manse-Kopla huippuottelu mutta ei kelpaa.
Tuotteen on tarkoitus palvella kaikkia katsojia. Ei vain tiettyjä. Kauttakin on vielä paljon jäljellä niin jokainen seura saa varmasti omansa.
 
Viestejä
4,115
Tuotteen on tarkoitus palvella kaikkia katsojia. Ei vain tiettyjä. Kauttakin on vielä paljon jäljellä niin jokainen seura saa varmasti omansa.

Eikös sitten pitäisi olla laajasti eri ottelupareja eikä kaksi kertaa sama pari ja vielä 2 viikon sisään?

Manse-KPL pari ei ole ollut vielä kertaakaan päälähetyksessä eikä tule olemaankaan tämän myötä elleivät pudotuspeleissä kohtaa.

Kitee on lisäksi kolmannen kerran päälähetyksessä 3 viikon sisään nyt maanantaina, niin ei tuo lähetysohjelma kovin tasapainoinen ole.
 
Viestejä
580
Eikös sitten pitäisi olla laajasti eri ottelupareja eikä kaksi kertaa sama pari ja vielä 2 viikon sisään?

Manse-KPL pari ei ole ollut vielä kertaakaan päälähetyksessä eikä tule olemaankaan tämän myötä elleivät pudotuspeleissä kohtaa.

Kitee on lisäksi kolmannen kerran päälähetyksessä 3 viikon sisään nyt maanantaina, niin ei tuo lähetysohjelma kovin tasapainoinen ole.
Pitäisi ja pitäisi. Vaikea näin kesken kauden sanoa millä lottokoneella pelit arvotaan. Toki muutosta voisi olla. Joku aika takaperin taisi olla IPV:n kotipeli päälähetyksenä 4 päivän sisään kahteen kertaan.
 
Viestejä
1,290
Luulisi että päälähetyksistä pitää olla joku runko jo alkukaudesta, koska ne sitovat henkilökuntaa ja tekniikkaa ihan toisella tavalla. Etukäteen ei tiedetä, mikä peli on milloinkin kierroksen mielenkiintoisin, eikä paikkakunnan tai esityspäivän vaihto onnistu noin vain. Varmaankin on myös ajatus käydä mahdollisimman jokaisella paikkakunnalla, ja esittää yhtä lailla ynnämuiden eikä pelkästään kestomitalistien otteluita.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös