Supervuoro Verkkolehti »

Ruudun selostukset

Viestejä
1,250
Iso mies ja jaksaa itkeä samaa asiaa. Ota oikea asenne ja koita kestää. Talvellahan sitten Ritari hehkuttaa Sporttia. :eek:



Lopeta kiukuttelusi ja keskity asiallisempaan kommenttien kommentointiin jos itselläsi ei ole mitään järkevää sanottavaa. Niinkuin ei näytä olevan.
 
Viestejä
1,846
Lopeta kiukuttelusi ja keskity asiallisempaan kommenttien kommentointiin jos itselläsi ei ole mitään järkevää sanottavaa. Niinkuin ei näytä olevan.

Katsoin HP-ViVe ottelun toisen jakson ja siinä todellakaan ei Haminan pojat kehuja ansainneet. Toki Ritari kehui kun aihetta oli, esimerkkinä vaikka Kaartokallion suoritukset. Tuntuu jotenkin lapselliselta nämä "selostajat on puolueellisia" -itkut. Hyvin Ritari selostaa, toki nämä "pesäkilpa ennakoinnit" ovat vähän turhia.

Kommentaattoreissa on toki lievää kotiinpäin vetoa, mutta se asiantuntemus onkin heidän parasta antia lähetykseen.

Selostaakohan Ritari JoMan pronssiottelua? :LOL:
 
Viestejä
351
Ka se voib olla että ainakin minä jään kaipaamaan Ritarin poikamaista intoa kun mies syksyllä lopettaa selostushommat. Siitä huolimatta 99 % tällä kaudella seuraamistani otteluista on ollut selostamattomia fanikameralähetyksiä. Riittää kun kuulee finaalit selostettuina.
 
Viestejä
917
Olli Eronen voisi minun puolesta selostaa kaikki pelit, oli hyvä ainakin KPL-SoJy pelissä. Aiemmin tykkäsin Ritarin innokkaasta tyylistä mutta nyt joka lähetyksessä on pistänyt korvaan jokin valitus ihan ihmeellisistä asioista. Mulle tulee mielee turhautuminen, väsymys tms.
 
Viestejä
449
Olli Eronen voisi minun puolesta selostaa kaikki pelit, oli hyvä ainakin KPL-SoJy pelissä. Aiemmin tykkäsin Ritarin innokkaasta tyylistä mutta nyt joka lähetyksessä on pistänyt korvaan jokin valitus ihan ihmeellisistä asioista. Mulle tulee mielee turhautuminen, väsymys tms.

Eronen on hyvä selostaja, mutta omaan korvaan selostaa vähän tasapaksusti. Ei oikein innostu mistään tilanteista. Toistaalta runkosarjassa se on hyvä, ompahan kiristysvaraa syksyn peleihin.
 
Viestejä
643
Toivottavasti Ritari ei enää jatka näitä selostuksia. Kyllä taas tänään näki,että mies inhoaa Sotkamoa ja eilen näki että mies on totaalinen Vimpeli fani. Tuo Vimpelin fanitus selostuksissa on järkyttävää. Mies ei varmaan sitä itse edes huomaa.

Teknisesti ja asiantuntemukseltaan aivan älyttömän hyvä. Vaikka Mikko Korhonen on puhdas Sotkamon mies, niin hän kuitenkin pysyy yllättävän puolueettomana Ritariin verrattuna.
Kun eilen katsoi tuota Vimpeli-Joma pelia, niin Ojanpera vaikka on puhdas Vimpelin mies, yritti tasapainottaa Ritarin selostusta ja myös siinä onnistui.

Olli Eronen puolestaan aivan huippumies. Jatkoon
 

Pallo muuntajalle

Ritari on asiansa osaava, pelaajat ja heidän historiansa hyvin tunteva, pesiksestä harvinaisen paljon tietävä ja ymmärtävä, tilanteisiin eläytyvä selostaja, jota arvostan. Itse en ole huomannut hänen suosivan ketään.
Itsekin kun en kannata mitään miesten Superin joukkuetta, en ole kyllä koskaan havainnut Ritarin selostuksissa mitään puolueellisuutta. Pesiksessä erinomainen selostaja, lätkässä en ole koskaan tykännyt hänestä niin.

Ja tosiaan Eronen on myös mainio. Ojanperä menee enemmän huumorin puolelle, mutta sitäkin pitää joskus olla :)
 

Paksupää Tanskanen

Tv-ruudun yläreunassa näkyvä tulostaulu on aivan surkeasti hoidettu. Palot ja juoksut koko ajan minuuttitolkulla jäljessä.
 
Viestejä
447
Antti Eteläpää olisi kiva lisä Ruudun asiantuntijakaartiin. Humoristisella ja innostavalla otteella operoiva Andy olisi kiva lisä päivän Joensuu-Vimpeli -kamppailuun.
 

Kotivideotuomari

Ritari on mielestäni ihan hyvä selostaja. Jos ei Ritari, niin kuka olisi parempi sekä selostajana että ehkä pelitietäämykseltään? Varmasti jompikumpi luonnistuu monelta paremmin, mutta molemmat olisi hyvä taitaa selostajana...

Ojanperän tyyli kommentaattorina on tosiaan aika humoristinen, mutta tulee sieltä "vakavampaa" kommenttia ihan riittävästi.

Aika pitkälle mielipidejuttujahan nämä on. Yksi pitää toisesta ja toinen toisesta. Hyvä juttu on että kommentaatoreita vaihdellaan.
 

pera

Ai hemmetti kun on ollut mukava kuunnella tämän ja eilisen päivän pelejä kun tämä Eronen on selostanut, eikä Ritari ole ollut äänessä. Saisi jatkua näin! Mutta valitettavasti se toinen taitaa taas huomenna olla selostushommissa. Sormet ja varpaat ristiin, jotta näin ei olisi!

Olenko ainoa joka on tuota mieltä?
 
Viestejä
1,290
Et ole, arvostan todella Erosen rauhallista tyyliä. Ei ole taukoamatta äänessä ja antaa happea pelin katsomiselle. En kertakaikkiaan jaksa Ritarin pulputusta, välillä pitää pistää äänettömälle että saa ajatella itsekin. Pahinta jos vielä Tokkari kaverina, silloin puhuvat jopa päällekkäin.

Mutta kiitos Eroselle ja lisää tällaisia selostajia. Riittävän asiantunteva ja hyvä ääni.
 
Viestejä
259
Ai hemmetti kun on ollut mukava kuunnella tämän ja eilisen päivän pelejä kun tämä Eronen on selostanut, eikä Ritari ole ollut äänessä. Saisi jatkua näin! Mutta valitettavasti se toinen taitaa taas huomenna olla selostushommissa. Sormet ja varpaat ristiin, jotta näin ei olisi!

Olenko ainoa joka on tuota mieltä?

Samaa mieltä, peukut Eroselle. Ritarilla kunnioitettavaa tietoa ja asiantuntemusta, mutta itseäni ainakin ärsyttää kun pelissä on (jokin muu kuin peräpään kopinnosto ennen kärkeä) kunnon tilanne käsillä ja selostaja jauhaa jostain turhanpäiväisestä faktasta (”JUSSI KORHONEN ON ENTINEN KUHMON KIVAN JÄÄKIEKKOMAALIVAHTI JA REENANNUT PESISTÄ VASTA YHDEN TALVEN, jahas tännehän onkin syntynyt ajolähtö.” )ja ei seuraa peliä, milloin on lyöntien määrä sekaisin ja milloin ihmetellään helppoa syöttöä vaikka lukkari on juuri syöttänyt väärän alle. Vieläpä kun saataisiin nämä hidastukset pois sillon kun merkityksellinen pelitilanne on käynnissä niin vielä parempi. Eronen jatkoon.

Jussi Korhonen esimerkki täysin sattumanvarainen, kun kuultu 157 kertaa.
 
Viestejä
880
Eronen on ollut kyllä hyvä, vaikkei minulla juuri mitään Ritariakaan vastaan ole. Enemmän minua on alkanut ärsyttää nämä kommentaattorit viime aikoina. Kommentaattorin ja selostajan tehtävät ovat erilaiset, eikä kommentoida kuuluisi ihan koko aikaa. Helposti käy juuri niin, että kun siellä selostamossa on kaksi tyyppiä, niin se menee keskinäseksi keskusteluksi ja se ei sitten enää hyödytä peliä juurikaan.

Toinen asia on se, että monilla näistä kommentaattoreista on pelaaja/pelinjohtotaustaa juuri joukkueissa, joiden pelejä heidät on otettu kommentoimaan. Yhdellä jos toisellakin silloin tällöin pilkahtaa se omien pelikavereitten fanitus siellä taustalla. Jotenkin viime aikoina tämä on häirinnyt entistä enemmän.

Osaamista Erosella/Ritarilla/Waheebilla jne on kyllä niin paljon, ettei siihen edes tarvittaisi toista tyyppiä juttelemaan välttämättä. Tai sitten se toinen tyyppi-ex-pelaaja-pelinjohtaja voisi olla normisti katsomossa ja tulla tauon aikana ja pelin jälkeen käymään nähtyä läpi, mutta tämä antaisi rauhan pelin aikana selostajalle ja säästäisi varmasti monen katsojankin hermoja.
 

Puhti

Toinen asia on se, että monilla näistä kommentaattoreista on pelaaja/pelinjohtotaustaa juuri joukkueissa, joiden pelejä heidät on otettu kommentoimaan. Yhdellä jos toisellakin silloin tällöin pilkahtaa se omien pelikavereitten fanitus siellä taustalla. Jotenkin viime aikoina tämä on häirinnyt entistä enemmän.

Itse taas olen tosi tyytyväinen ollut tällä kaudella esim. Korhosen ja Puhtimäen kommentaattorirooleihin. En ole heidän puheistaan mainitsemaan omien seurojen yms. mainitsemaasi fanitusta huomannut. Heidän tietotaito, lajituntemus ja pelaajien tunteminen pesäpallosta on mielenkiintoista kuultavaa. Pidän heidän kommenteista pelitilanteiden välillä niistä pienistä pelin nyansseista, joita en katsojana olisi tunnistanut tai saatikaan edes tiennyt.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös