Supervuoro Verkkolehti »

Ruudun selostukset

Viestejä
4
Ritarilla on kyllä niin violetti-oranssit lasit päässä selostaessaan. Muutenhan hän on hyvä selostaja, mutta inhottavaa katsoa kun Sotkamoa hehkutetaan ihan koko ajan.
 
Viestejä
1,151
Ritarilla on kyllä niin violetti-oranssit lasit päässä selostaessaan. Muutenhan hän on hyvä selostaja, mutta inhottavaa katsoa kun Sotkamoa hehkutetaan ihan koko ajan.

Neutraalina kouvolalaisena katsojana taas kiinnitin huomiota, että Antti Tokkari kehuu Vedon peleissä kotijoukkueen kopinnostot ja pallopojatkin. Seinäjoen ”saunakaverit” Kivimäki ja Tyynelä saavat joka pelissä erikoismaininnan loistavasta peluutuksesta.

Minusta selostajat hehkuttivat tasaisesti molempia liikaa.
 
Viestejä
4
Neutraalina kouvolalaisena katsojana taas kiinnitin huomiota, että Antti Tokkari kehuu Vedon peleissä kotijoukkueen kopinnostot ja pallopojatkin. Seinäjoen ”saunakaverit” Kivimäki ja Tyynelä saavat joka pelissä erikoismaininnan loistavasta peluutuksesta.

Minusta selostajat hehkuttivat tasaisesti molempia liikaa.


Itsekin olen Tokkarin puheissa huomannut ”viveläisyyttä” joka ei tietysti sekään mielestäni ole kovinkaan oikein. Millonhan saataisiin täysin puolueettomat selostajat Ruudulle?

Miksiköhän esimerkiksi Sebastian Waheeb tai Olli Eronen eivät selosta enemmän pelejä? Näissä kavereissa olisi potentiaalia seuraaviksi ”pesisääniksi”.
 

Hiukkahikeä

Oli toki, mutta esimerkiksi Mikko Kanalan ilmiömäisen kopin jälkeen Ritari painotti vain kuinka hieno lyönti oli? Mielestäni hy selostaja osaa arvostaa kumpaakin osapuolta, oli kyseessä sitten lempijoukkue taikka ei.

Minä olen Jymyn kannattaja, mutta minulle tuosta jäi mieleen kyllä Kanalan upea ulkopelisuoritus ja vielä niin, että vaikka lyönti oli upea, niin silti Kanala pystyi voittavaan suoritukseen. Se minulle jäi käsitykseksi myös selostuksesta.
Oli muuten yksi kauden suorituksista ulkopelissä. Syöksykopin jälkeen vielä noin nopeasti heitto.
 
Viestejä
893
Kaikesta tästä voi päätellä, että ihminen kuulee just tasan tarkkaan mitä se haluaa kuulla, jos oma suosikkjoukkue on kentällä. Nyt ei ollut Ritarikaan niin tylsistynyt, että olisi valittanut ottelun kestoa.

Kyllä nämä selostajat hommansa osaavat, siitä ei pääse mihinkään. Kuka jatkaa kun Anssi lopettaa, toivottavasti Sebu ainakin. Mutta jonkun pitää olla myös mikki kädessä niitä kenttähorinoita siellä toimittamassa.

Oikeasti, paljon selostajien kuvitteellista puolueellisuutta räikeämpi homma on se, että Vimpeli pelaa toisena osapuolena lähes kaikissa nyt julkaistuissa monikameralähetyksissä, huomisia hiihtokisoja lukuunottamatta.
 
Viestejä
1,849
Itsekin olen Tokkarin puheissa huomannut ”viveläisyyttä” joka ei tietysti sekään mielestäni ole kovinkaan oikein. Millonhan saataisiin täysin puolueettomat selostajat Ruudulle?
Mitkä kohdat (mm:ss) pistivät erityisesti mieleen? Katson ne uudelleen.

Itse olen tykännyt selostuksista ja kommentoinneista kaikissa otteluissa enkä ole mitään erityisen merkittävää puoluellisuutta havainnut. En tänäänkään. Useamman kommentoijan käyttö on minusta hyvä. On eri tyylisiä lähestymisiä peliin ja erilaisia persoonia mutta kaikilla kuitenkin valtava kokemus ja tietous. Minulta peukku toteutukselle.
 

pera

Vuodesta toiseen tämä Ritari ainakin on housut märkänä Kohosesta, kuinka Kohonen tekee kaiken upeasti - pompottelee sitten palloa tai haroo hiuksiaan tai...
 
Viestejä
1,250
Ritari on taas vauhdissa Haminassa.

Jatkuva marmatus tuomioista ja Haminan pelistä. Vimpeliä ei toki ikinä kritisoi ja Vimpeliä aina tuomarit sorsii.

Ihme marisija, selostaisi muita (ei muita tule..) kuin Vimpelin pelejä kun ei hermo näytä kestävän.
 
Viestejä
1,391
Ritari on taas vauhdissa Haminassa.

Jatkuva marmatus tuomioista ja Haminan pelistä. Vimpeliä ei toki ikinä kritisoi ja Vimpeliä aina tuomarit sorsii.

Ihme marisija, selostaisi muita (ei muita tule..) kuin Vimpelin pelejä kun ei hermo näytä kestävän.
Ihmettelen suuresti miten Ritari ei tajunnut Haminan juoksun tulleen kärjen estämisestä.
 
Viestejä
351
En seuraile kyseistä ottelua mistään lähteestä mutta ihmettelenpä vain miksi näin epäsuhtainen pari on valittu tikunnokkaan.
 
Viestejä
217
Ehkä he luulivat ottelun olevan tasainen, kun Vimpeliltä puuttui kaikki tähtipelaajat ja pelasivat junnujengillä.
 
Viestejä
1,291
Katselin tuon HP-ViVen koosteen. Siinäkin ilmenee Ritarin mielestäni häiritsevin piirre, hirveä kiire julistaa tilanteiden lopputulos muutamassa sadasosasekunnissa. Kyseisessä pelissä jopa ennen lyöntiä ehdittiin huutaa että tästä tulee nyt palo. Ja sitten päälle hirveät volinat kun oho tulikin läpilyönti ja juoksu.

Pilaa tehokkaasti katsojan nautinnon ennakoimalla kaikkea, kuin salamannopeat juonipaljastukset olisivat joku selostajan tehtävä.
 
Viestejä
1,250
Katselin tuon HP-ViVen koosteen. Siinäkin ilmenee Ritarin mielestäni häiritsevin piirre, hirveä kiire julistaa tilanteiden lopputulos muutamassa sadasosasekunnissa. Kyseisessä pelissä jopa ennen lyöntiä ehdittiin huutaa että tästä tulee nyt palo. Ja sitten päälle hirveät volinat kun oho tulikin läpilyönti ja juoksu.

Pilaa tehokkaasti katsojan nautinnon ennakoimalla kaikkea, kuin salamannopeat juonipaljastukset olisivat joku selostajan tehtävä.



Totta. Onko Ritari sama kuin Pattijoen kotikuuluttaja? Veli?

Siellähän pesille ehtimiset kuulutetaan ennen tuomarin vihellyksiä ja jos kuuluttajasta olisi kiinni niin Topi polttaisi joka ukon joka lyönnin.

Siltihän Ritari on hyvä ja innokas selostaja vaikka onkin wannabe pohjalainen sielultaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös