Supervuoro Verkkolehti »

Porin Pesäkarhut 2023

Viestejä
3,194
Ei tämä oma pohdinta noin viikon takaa ihan metsään varmaan mene, jos Lähteen puhein uutta paikkaa luvassa. Tällä minä ainakin lähtisin, kun Lähteen käsi olisi ihan timanttia tuolla Suomisen vanhalla tontilla. Itävalo, Vettenranta ja Syrjälä taas on enemmän kuin hyvä etukenttä tähän sarjaan.
Mikäs takinkääntö tämä nyt on? Kirjoitit vielä joku aika sitten: "Odotan innolla edelleen Syrjälän saapumista, mutta hän ei minun papereissa syrjäytä etukentällä Itävaloa, eikä Lähdettä. Pahoittelut tästä nyt jos et samaa mieltä ole." 😁
 
Viestejä
787
Mikäs takinkääntö tämä nyt on? Kirjoitit vielä joku aika sitten: "Odotan innolla edelleen Syrjälän saapumista, mutta hän ei minun papereissa syrjäytä etukentällä Itävaloa, eikä Lähdettä. Pahoittelut tästä nyt jos et samaa mieltä ole." 😁
Hän ei ole minun papereissa parempi etukenttäpelaaja kuin edellämainitut. Tästä kolmikosta yhden pitää kuitenkin siirtyä Suomisen tärkeälle tontille ja Lähde on ehdottomasti paras valinta ominaisuuksiltaan tuonne. Missä se takinkääntö on? Jos saisin tästä kolmikosta valita vain 2 niin valinnat edelleen Itävalo ja Lähde. Nyt on positiivinen ongelma ja todenäköisesti kaikki 3, niin Lähteestä tulee oikein hyvä korvaaja tärkeällä Suomisen tontille.

Vähän on juttusi kyllä viimeaikoina olleet väsyneen puoleisia ja varsinkin minun mielipiteet tuntuu nyt menevän jotenkin ohi tai muuten vaan otat kovin raskaasti kun täällä kerron mielipiteeni. Kannattaa keskittyä lukemaan niitä viestejä.
 
Viestejä
492
Pauna siis jatkaa kakkoskopparina ja A. Linna pelaa kolmoskopparina. Siirtyykö Juka jokeriksi vai linjaan? Toivottavasti Juka jatkaa.
 
Viestejä
787
Pauna siis jatkaa kakkoskopparina ja A. Linna pelaa kolmoskopparina. Siirtyykö Juka jokeriksi vai linjaan? Toivottavasti Juka jatkaa.
Veikkaisin, että kopparit on Juka ja Linna ja Pauna siirtyy "Korkiamäen" rooliin ensimmäiseksi tuuraajaksi tarvittaessa. Varsinkin jos ja kun Juka, Syrjälä ja Tuominen julkistetaan, niin jonkun täytyy väistää kokoonpanosta ja kyllä se on ensimmäisenä Pauna. Juka ja Linna ovat kuitenkin MERKITTÄVÄSTI varmempia koppareita.

Etukentällä olisi siten Vettenranta/Itävalo/Syrjälä, kakkospesällä E. Linna, kolmosella Tuominen, linjassa Peltonen ja Lähde. Koppareina A. Linna ja Juka.

Jokeripaidassa olisi myös Paunalla mahdollisuus, Harinen on varma ja Pokelan puheista uskoen Kaisa Viitala on toinen. Jos Pauna saisi lyöntipelin toimimaan niin voisi mennä "Korkiamäkenä", eli tuollaisena yleisjokerina. Etenijänä Pauna on ihan hyvä, ongelma on lyöntien laatu enemmänkin. Ei osaa vaihtaa ja oma kentällepääsykin haastavaa. Ulkopelissä silti selvästi eniten takapakkia kuluneella kaudella, joten jollei Tuominen sitten lopeta/ole valinta jokeripaitaan niin ei Paunalla ole mitään asiaa yhdeksikköön.

Jätetään vielä mahdollisuus silti toki ihan kunnon myllerrykselle, jossa vaikka A. Linna olisikin kolmospesällä, Tuominen jokeripaidassa ja Pauna jatkaa Jukan kanssa takakentällä. Ei ehkä se henkilökohtainen ykkösvalinta, mutta voisi toimia jos tänä talvena mennään eteenpäin, eikä taantuma jatku. Pokela on selvästi muutoksia tuomassa pelipaikoille ja ihan aiheesta.

Aika vaan näyttää! Ihan levollisin mielin kuitenkin saa jälleen olla Porissa, meillä on jälleen mestaruuteen tarvittavat kortit. Paljastuuko tulevalla kaudella värisuora vai mennäänkö kovalla bluffilla, se selviää vajaan vuoden päästä. Tämä on kuitenkin mukava tilanne, että joukkueen kilpailukyky on jo yli 20 vuotta ollut erinomaisella tasolla ja ensi kausi ei ole poikkeus. Kilpailu on silti kovempaa kausi kaudelta ja ensi kaudella toivonkin, että jo niissä alkukesän runkosarjapeleissä kunnioitetaan pisteitä ja niiden arvoa.
 
Viestejä
2,565
Veikkaisin, että kopparit on Juka ja Linna ja Pauna siirtyy "Korkiamäen" rooliin ensimmäiseksi tuuraajaksi tarvittaessa. Varsinkin jos ja kun Juka, Syrjälä ja Tuominen julkistetaan, niin jonkun täytyy väistää kokoonpanosta ja kyllä se on ensimmäisenä Pauna. Juka ja Linna ovat kuitenkin MERKITTÄVÄSTI varmempia koppareita.

Etukentällä olisi siten Vettenranta/Itävalo/Syrjälä, kakkospesällä E. Linna, kolmosella Tuominen, linjassa Peltonen ja Lähde. Koppareina A. Linna ja Juka.

Jokeripaidassa olisi myös Paunalla mahdollisuus, Harinen on varma ja Pokelan puheista uskoen Kaisa Viitala on toinen. Jos Pauna saisi lyöntipelin toimimaan niin voisi mennä "Korkiamäkenä", eli tuollaisena yleisjokerina. Etenijänä Pauna on ihan hyvä, ongelma on lyöntien laatu enemmänkin. Ei osaa vaihtaa ja oma kentällepääsykin haastavaa. Ulkopelissä silti selvästi eniten takapakkia kuluneella kaudella, joten jollei Tuominen sitten lopeta/ole valinta jokeripaitaan niin ei Paunalla ole mitään asiaa yhdeksikköön.

Jätetään vielä mahdollisuus silti toki ihan kunnon myllerrykselle, jossa vaikka A. Linna olisikin kolmospesällä, Tuominen jokeripaidassa ja Pauna jatkaa Jukan kanssa takakentällä. Ei ehkä se henkilökohtainen ykkösvalinta, mutta voisi toimia jos tänä talvena mennään eteenpäin, eikä taantuma jatku. Pokela on selvästi muutoksia tuomassa pelipaikoille ja ihan aiheesta.

Aika vaan näyttää! Ihan levollisin mielin kuitenkin saa jälleen olla Porissa, meillä on jälleen mestaruuteen tarvittavat kortit. Paljastuuko tulevalla kaudella värisuora vai mennäänkö kovalla bluffilla, se selviää vajaan vuoden päästä. Tämä on kuitenkin mukava tilanne, että joukkueen kilpailukyky on jo yli 20 vuotta ollut erinomaisella tasolla ja ensi kausi ei ole poikkeus. Kilpailu on silti kovempaa kausi kaudelta ja ensi kaudella toivonkin, että jo niissä alkukesän runkosarjapeleissä kunnioitetaan pisteitä ja niiden arvoa.
Kyllähän urheilun perustotuuksiin kuuluu se, että jos jollakin paikkakunnalla on selvästi suuremmat yleisömäärät kuin muualla, niin paikkakunnan joukkueen täytyy pelata jatkuvasti kärkikahinoissa. Muussa tapauksessa seuran johto olisi sössinyt pahasti.

Porilla on tämä etu naisten pesiksessä, Tampereella jääkiekossa, jne.
 
Viestejä
25
Jätetään vielä mahdollisuus silti toki ihan kunnon myllerrykselle, jossa vaikka A. Linna olisikin kolmospesällä, Tuominen jokeripaidassa ja Pauna jatkaa Jukan kanssa takakentällä. Ei ehkä se henkilökohtainen ykkösvalinta, mutta voisi toimia jos tänä talvena mennään eteenpäin, eikä taantuma jatku. Pokela on selvästi muutoksia tuomassa pelipaikoille ja ihan aiheesta.
Muistatko muuten aikaa, kun koppareina häärivät Rapila ja Harjunen? :) Silloinhan taisi Juka pelata tosiaan kolmosvahtina ja siirtyi sitten Rapilan tilalle koppariksi. Oliko se yhden vai kaksi kautta?

Tietysti muutama epäröivä kysymys sitä kyllä heräisi, jos Juka / A. Linna laitetaan pesävahdiksi ja Pauna koppariksi.

Kuten totesit, ihan levollisin mielin saa olla, porukkaa tulee riittämään ringissä ja vaihtoehtojakin on varmasti.

Itse toivoisin Mattilalle paljon peliaikaa. Ja toki toivon myös, että Pauna nousee jaloilleen ja parantaa huomattavasti, kun sopimus on 2024 asti.
 
Viestejä
484
Veikkaisin, että kopparit on Juka ja Linna ja Pauna siirtyy "Korkiamäen" rooliin ensimmäiseksi tuuraajaksi tarvittaessa. Varsinkin jos ja kun Juka, Syrjälä ja Tuominen julkistetaan, niin jonkun täytyy väistää kokoonpanosta ja kyllä se on ensimmäisenä Pauna. Juka ja Linna ovat kuitenkin MERKITTÄVÄSTI varmempia koppareita.

Etukentällä olisi siten Vettenranta/Itävalo/Syrjälä, kakkospesällä E. Linna, kolmosella Tuominen, linjassa Peltonen ja Lähde. Koppareina A. Linna ja Juka.

Jokeripaidassa olisi myös Paunalla mahdollisuus, Harinen on varma ja Pokelan puheista uskoen Kaisa Viitala on toinen. Jos Pauna saisi lyöntipelin toimimaan niin voisi mennä "Korkiamäkenä", eli tuollaisena yleisjokerina. Etenijänä Pauna on ihan hyvä, ongelma on lyöntien laatu enemmänkin. Ei osaa vaihtaa ja oma kentällepääsykin haastavaa. Ulkopelissä silti selvästi eniten takapakkia kuluneella kaudella, joten jollei Tuominen sitten lopeta/ole valinta jokeripaitaan niin ei Paunalla ole mitään asiaa yhdeksikköön.

Jätetään vielä mahdollisuus silti toki ihan kunnon myllerrykselle, jossa vaikka A. Linna olisikin kolmospesällä, Tuominen jokeripaidassa ja Pauna jatkaa Jukan kanssa takakentällä. Ei ehkä se henkilökohtainen ykkösvalinta, mutta voisi toimia jos tänä talvena mennään eteenpäin, eikä taantuma jatku. Pokela on selvästi muutoksia tuomassa pelipaikoille ja ihan aiheesta.

Aika vaan näyttää! Ihan levollisin mielin kuitenkin saa jälleen olla Porissa, meillä on jälleen mestaruuteen tarvittavat kortit. Paljastuuko tulevalla kaudella värisuora vai mennäänkö kovalla bluffilla, se selviää vajaan vuoden päästä. Tämä on kuitenkin mukava tilanne, että joukkueen kilpailukyky on jo yli 20 vuotta ollut erinomaisella tasolla ja ensi kausi ei ole poikkeus. Kilpailu on silti kovempaa kausi kaudelta ja ensi kaudella toivonkin, että jo niissä alkukesän runkosarjapeleissä kunnioitetaan pisteitä ja niiden arvoa.
Kyllä on Pokelalla lunkit oltavat, ei tarvitse kuin lueskella täältä valmista tavaraa ja miettiä enää, kuka jätetään välistä, kun automaattiheivattava lukkarikin ( Vettenranta tai vaikka Syrjälä) on yhtä hyvä mailan varressa kuin kärkikin. Mutta on sulla Syrjälän kanssa soviteltavaa ja Paunan kanssa sulateltavaa. Seuraan mielenkiinnolla, mutten arvostele.
 
Viestejä
787
Kyllä on Pokelalla lunkit oltavat, ei tarvitse kuin lueskella täältä valmista tavaraa ja miettiä enää, kuka jätetään välistä, kun automaattiheivattava lukkarikin ( Vettenranta tai vaikka Syrjälä) on yhtä hyvä mailan varressa kuin kärkikin. Mutta on sulla Syrjälän kanssa soviteltavaa ja Paunan kanssa sulateltavaa. Seuraan mielenkiinnolla, mutten arvostele.
Ai kauhea, joku arvostelee keskustelupalstalla!

Seuraa ihan rauhassa vaan. Ja koita päästä nyt mielipidepalstalle laitetuista mielipiteistä yli. Ottaa selvästi todella koville. Varsinkin kun minäkin olen ihan hyvin nyt ollut näissä perässä niin harmitus on valtava.

E: Minun ja Pokelan välit on muuten edelleen ihan hyvät, kun niistä olet myös kovin huolissaan.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
787
Itse toivoisin Mattilalle paljon peliaikaa.
Samaa toivon myös ja hieman ihmettelinkin, kun Viitalan kohdalla erikseen kerrottiin, että hänestä tulee etenijäjokeri, mutta Mattilan kohdalla ei roolia lyöty lukkoon, mikä kertonee taistelua kokoonpanoon? Mielenkiintoista myös nähdä onko se sitten Jokeriparitaan ja vai 1-9. 1-9 on aika täynnä hyviä ulkopelaajia, joten ehkä Jokeripaitaan tie on lyhyempi, mutta tärkeintä olisi saada Mattilalle pelejä. Ei tämän tason lupausta viitsi 3/4 osa kautta penkilläkään istuttaa; jos näin näyttäisi käyvän niin lainasopimus nopeasti vireille.
 
Viestejä
787
Kyllähän urheilun perustotuuksiin kuuluu se, että jos jollakin paikkakunnalla on selvästi suuremmat yleisömäärät kuin muualla, niin paikkakunnan joukkueen täytyy pelata jatkuvasti kärkikahinoissa. Muussa tapauksessa seuran johto olisi sössinyt pahasti.

Porilla on tämä etu naisten pesiksessä, Tampereella jääkiekossa, jne.
Se on juuri näin. Ei millään paikkakunnalla käy sarjan selvästi parhaalla keskiarvolla yleisöä toista vuosikymmentä jos joukkue pelaa sarjapaikasta. Kyllä menestys ja yleisö kulkee ainakin osittain käsi kädessä. Toki Pesäkarhujen markkinointi on ollut loistavaa ja kulttuurin luominen on mennyt nappiin ja siitä on iso kiittäminen pitkäjänteistä työtä tuon eteen. Pääasiallinen tuote on kuitenkin kentällä, jota ihmiset tulevat katsomaan. Siitä ei pääse yli tai ympäri.
 
Viestejä
484
Ai kauhea, joku arvostelee keskustelupalstalla!

Seuraa ihan rauhassa vaan. Ja koita päästä nyt mielipidepalstalle laitetuista mielipiteistä yli. Ottaa selvästi todella koville. Varsinkin kun minäkin olen ihan hyvin nyt ollut näissä perässä niin harmitus on valtava.

E: Minun ja Pokelan välit on muuten edelleen ihan hyvät, kun niistä olet myös kovin huolissaan.
Millonkas minä olen sun ja Pokelan väleistä ollut huolestunut? En edes ole tiennyt, että olette "väleissä"!!! Eikä mulla nyt kovin suuri harmitus ole mielipiteidesi suhteen. Kuten totesin, seuraan mielenkiinnolla väheksymättä sun tai muidenkaan osaamista.
 
Viestejä
787
Millonkas minä olen sun ja Pokelan väleistä ollut huolestunut? En edes ole tiennyt, että olette "väleissä"!!! Eikä mulla nyt kovin suuri harmitus ole mielipiteidesi suhteen. Kuten totesin, seuraan mielenkiinnolla väheksymättä sun tai muidenkaan osaamista.
Jos näin tosiaan on, niin miksi sitten kommentit sinulta on jatkuvasti luokkaa "Onneksi Pokelan ei tarvitse kun täältä lukea" "Sinulla on Syrjälän kanssa soviteltavaa ja Paunan kanssa sulateltavaa" kun minä nimenomaan vaan huvikseni sovittelen palasia palapeliin. Eikö tämä ole juuri sitä ainoaa antia pesisfanille alkutalvesta?

Enkä tosiaan väitä olevan vaan yhtä totuutta ja siksi esitinkin useamman mahdollisen skenaarion millä voisi lähteä. Paremmin asiat hahmottuu varmasti joukkueen aloittaessa treenit ja hallipelit, sitten keväällä hahmottuu vielä paremmin ja viimeisiä korjauksia tehdään vielä alkusyksystä jos tarve vaatii. Ei tässä kohtaa ja varsinkaan täällä palstalla lyödä joukkuetta lukkoon, mutta täällä jos jossain asiaa sopii pohtia!

Tämän takia en oikein ymmärrä, miksi minun pohdinnat ovat jotenkin sama asia kuin väheksyn jotain pelaajia. Minusta vaan meillä on Superin pelaajia yli kokoonpanon ja joku jaa väistämättä pienempään rooliin tai sitten ulkopelipaikat on pakko laittaa uudelleen jakoon. Ei pitäisi olla mielipiteenä kovin radikaali, koska perustuu ihan faktoihin ja Lähteen kohdalla tämä peli avattiin kun siellä ainakin kokonaan uusi tontti luvassa. Lisäksi viime kaudella 3 kopparina pelannutta jos tulee kokoonpanossa olemaan, niin ei tarvitse mikään suuri velho olla, että tajuaa tuossa olevan enemmän kuin 2.

Tämän jälkeenhän mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon, itse esitin 3 mahdollisuutta. Sinulta ei ole tullut yhtäkään, mutta silti jaksat ilkkua kun tänne viitsin jotain edes kirjottaa. En kirjoittele tänne siksi, että Pokela nappaa täältä ohjeet joukkueen rakentamiseen, sen hän osaa varmasti paremmin kuin minä. Kirjoitan omaksi ilokseni kun pesis ja Pesäkarhut on lähellä sydäntä ja tällä hetkellä on vielä puolivuotta pelien alkuun ja muutakaan kirjoitettavaa ei ole kuin mutuilua.

Kritiikkiä ja vaihtoehtoisia kokoonpanoja saa tottakai antaa, mutta sisällötön vittuilu muuten vaan ja sen jälkeen kädet levällään, että "kunhan vaan seurailen väheksymättä" on vähän turhaa ainakin omasta mielestä.
 
Viestejä
500
Sisäpelin perspektiivistä Suominen ja Pauna vaihtuvat siis Syrjälään ja Linnaan. Pitäisi olla aika lailla kovempi kakkoskärki ensi kaudella.
 
Viestejä
9
Kirsi Ala-Lipasti Mansesta lopettaa pelaamisen. Instagramissa kirjoittaa, että pelihaluja olisi ollut, mutta toinen osapuoli päätti lopettamisen Mansessa Kirsin puolesta. Samaisessa julkaisussa kiittelee Pokelaa. Pokelan kannattaisi heittää verkkoja vesille, jotta viimekin vuoden itä-länsissä pelannut kokenut pelaaja siirtyisi Poriin. Olisi varmaan hyötyä ihan jokeripaidassakin, kovalla prosentilla vaihtaa pesävälejä. Ulkopeliinkin voisi linjaan tuoda kilpailua…
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös