Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2023

Viestejä
225
Tässä lajissa kun sarjanousut ja tippumiset menee urheilun kautta, en näkisi koko seurassa olevan kaiken retuperällä vain siitä syystä, jos nousua ei tänä(kään) vuonna tullut. Urheilu on juuri noin raadollista, kun sen annetaan määrätä ja hyvä niin. Toki toimintaa seurana voidaan muuten tarkastella mutta viimeisen hävityn ottelun ja parhaimmillaan yhden tilanteen vuoksi pelkästään, on suhteetonta tehdä pitkiä johtopäätöksiä.

Vähäsen perspektiiviä pakko laittaa tuohon "Kärpät vie sponssieurot" -fraasiin: Joni Vesalaisen mukaan JJK keräsi suurimmat rahat juuri niinä vuosina, kun JYP voitti mestaruuksia.
 
Viestejä
85
en minä tuohon usko, jos miettii esim Tamperetta, miehet ja Naiset superissa, veikkausliiga joukkue, kaksi liiga joukkuetta lätkässä, niin kyllä rahaa riittää jos vain tahtoa on, enemmän kyse voi olla siitä että sponsorit ei näe lippoa luotettavana kumppanina. Kovalla työllä Junno ja Arponen nosti Kärpät 2.divarista suomen mestariksi, eli kaikki on mahollista kun seuraa omia unelmia ja tekkee hommia sen eteen.
 
Viestejä
104
Kyllä nyt on syystäkin hiljaista Lipon suunnalta. Ovet käy, ja myös Keski-Petäjä ja Hiltunen ehkä tärkeimpinä palasina vaihtavat maisemaa. Eipä ihmekään, mutta jos tänä vuonna nouseminen olisi vielä ollut omissa käsissä, niin helppoa se ei ainakaan tule olemaan enää jatkossa. Hylkilä sentään jo itse ilmoitti ettei jatka pelinjohtajana. Eikö Jymyjussit tarvisi kokenutta kakkospelinjohtajaa?
 
Viestejä
285
Kyllä nyt on syystäkin hiljaista Lipon suunnalta. Ovet käy, ja myös Keski-Petäjä ja Hiltunen ehkä tärkeimpinä palasina vaihtavat maisemaa. Eipä ihmekään, mutta jos tänä vuonna nouseminen olisi vielä ollut omissa käsissä, niin helppoa se ei ainakaan tule olemaan enää jatkossa. Hylkilä sentään jo itse ilmoitti ettei jatka pelinjohtajana. Eikö Jymyjussit tarvisi kokenutta kakkospelinjohtajaa?
Eikö Hylkilän naamansoittamiskulttuuri sovi paremmin Sotkamon suuntaan
 
Viestejä
72
Täällä on suurimmalla osalla niin romanttiset ajatukset seurajohtamisesta että taidanpa antaa tämän foorumin olla. Ihmehän se on jos Haminassa riittää yleisöä kun ei muuta oo ku Tattoo. Kärpät on ansainnut joka euron muttei siitä paljon muille jää jaettavaksi. Jalkapallossa muutamat ihmiset rahoittavat Oulun seuroja omilla rahoillaan ja Kekin suhmuroinnista on turha ottaa mallia. Luulen että Oulun pesäpalloilu jää juniorijoukkueiden varaan. Morjens vaan kaikille.
 
Viestejä
85
Täällä on suurimmalla osalla niin romanttiset ajatukset seurajohtamisesta että taidanpa antaa tämän foorumin olla. Ihmehän se on jos Haminassa riittää yleisöä kun ei muuta oo ku Tattoo. Kärpät on ansainnut joka euron muttei siitä paljon muille jää jaettavaksi. Jalkapallossa muutamat ihmiset rahoittavat Oulun seuroja omilla rahoillaan ja Kekin suhmuroinnista on turha ottaa mallia. Luulen että Oulun pesäpalloilu jää juniorijoukkueiden varaan. Morjens vaan kaikille.
Valaisepa tuo KeKin suhmurointi, vaikka kanntetaan lippoa ja toivotaan lipolle parasta niin tämmösille väitteille on syytä olla perusteet kunnossa.
 
Viestejä
48
Valaisepa tuo KeKin suhmurointi, vaikka kanntetaan lippoa ja toivotaan lipolle parasta niin tämmösille väitteille on syytä olla perusteet kunnossa.
Juuri näin. Minäkin kannatan Lippoa, mutta eipä silti ole tarvetta mustamaalata rakasta vihollista ilman perusteluja. En oikein usko että suhmuroinnilla pystyttäisiin pyörittämään edustusjoukkueita sekä miesten että naisten superissa ja vakiinnuttamaan paikat keskikastissa. Miehillä ollut menestys vieläpä nousujohteistakin. On siellä varmaan paljon sellaistakin tehty, mistä Lipossakin voisi ottaa oppia.

Mielenkiintoista nähdä, mitä Lippo ensi viikolla tiedottaa.
 
Viestejä
2,808
Läpilyönti Oy on kantanut Oulun osalta vastuuta miesten ykköspesiksessä nyt jo useamman vuoden. Ilman Lähteenmäen, Mettovaaran ja Pikkuahon vastuunottoa, hommat olisivat loppuneet Lippo Pesiksen konkurssiin. Läpilyönti Oy otti vastuulleen Lippo Pesiksen velkavastuita isolla rahalla, muuten sarjapaikkaa ykköseen ei olisi Ouluun saatu vuonna 2018. Yhtiön omistajat ovat polttaneet ison tukun omia rahojaan, tähän kalliiksi käyneeseen harrastukseensa.
Jotain uutta on keksittävä, tai sitten hommat on ajettava alas. Taustajoukoissa ja joukkueen johdossa on ollut aivan liikaa kuohuntaa. Pelaajien suorittaminen ei myöskään ole ollut sillä tasolla, jota selässä olevien nimien perusteella olisi voinut odottaa. Toivottavasti nyt on asiat selkeytyneet, oli päätökset mitä tahansa. Tasokkaita pelimiehiä on tarjolla Ouluun ihan riittävästi, jos niille katsotaan olevan tarvetta.
 
Viestejä
38
Se on ainakin varmaa, että pillejä "mailoja" ei pistetä pussiin. Lippo lyö myös ensi kaudella.

Läpilyönti Oy perustettiin pellastamaan Oululainen pesäpallo
jossa jollaintapaa se on onnistunutkin . Epäonnistumisiakin
on riittänyt vaikka pelaajabudjetti on ollut todennäköisesti
yli kaksinkertainen muihin divariseuroihin verrattuna joten
nyt yritetään lähteä pelaamaan uudistuneella joukkueella
johon tuleekin aika radikaaleja muutoksia , toivottavasti
tämä kantaa pitkässä juoksussa parempaan lopputulokseen

Voidaan todeta hallituksen epäonnistuneen ja kun kyseessä
on osakeyhtiö niin muita syitä ei kannata lähteä hakemaan
muualta vaan johto ja varsnkin entisen johdon pitäisi katsoa
peiliin ja miettiä mikä meni munilleen koska siitähän tässä
on kyse . Nykyinen johto Jimi ja Topi on tehnyt hitosti töitä
ja saanut aikaan tosi paljon

Talous kuitenkin on paremmissa lähtökuopissa kuin viime
tilikauden jäljiltä josta jäi sammutettavaa pirunpaljon ja
on kuitenkin paremmissa lähtökuopissa kuin joillakin
Superin seuroill
 
Viestejä
962
Lippo tiedottaa torstaina tarkemmin suunnitelmista.

Jäädään mielenkiinnolla odottelemaan. Miten tahansa käykin, minä olen henkilö joka ostaa kausikortin Lipon seuraavan kauden matseihin ja olen vakiovieraana kotipeleissä. Simossakin varmaan käyn kun Lippo pelaa siellä. Siis kunhan joukkue vaan jatkaa sarjassa.

Minä näen tämän kaiken jonkinlaisena historiaseuraamisena myöskin. Olen kulkenut Lipon peleissä 30+ vuotta, usein on ollut kausikortti myös sellaisina vuosina joista on ollut tietoa että monia kotipelejä tulee jäämään väliin muun elämän takia. Olenhan minä nähnyt monenlaista matkan varrella. Se on ollut yksi osa elämääni. Mulla on muitakin erikoisuuksia: aikanaan seurasin Mika Häkkisen uraa pitkästi. Jo silloin kun Häkkinen ajoi Lotus-merkkistä autoa. Tuolloin ei työpaikan kahvitauoilla löytynyt keskustelukaveria aiheesta Mika Häkkinen. Joskus Häkkinen ajoi pahan kolarin ja meinasi kuolla. Nämä hetket tuli seurattua tarkkaan. Sitten eräänä vuonna kun Häkkinen alkoi todenteolla kamppailla MM-tittelistä ja sen pariin kertaan myös voitti, silloin keskustelukavereista ei ollut pulaa. Minä elin kaikki nuo Häkkisen hetket, en vain niitä kun hän menestyi. Ja kun Häkkinen lopetti, lopetin F1:n seuraamisen. Sen ei enää ollut minun juttuni.

Jossakin vaiheessa olen yrittänyt kiinnostua jostakin toisesta pesäpalloseurasta, jossakin vaiheessa yritin lopettaa lajiseuraamisen kokonaan. Epäonnistuin surkeasti molemmissa pyrkimyksissäni. Kun Lippo pelasi kauden viimeisimmän kotiottelun jonka se tuskallisesti hävisi Haminalle, kävin ostamassa Lippo-collegepuseron. Ja laitoin sen seuraavana päivänä päälle kun menin töihin. Ja kun luin netistä tietoa siitä että jotkut Lippo-pelaajat ovat tehneet sopimuksia toiseen joukkueeseen, kaivoin kaapista Lippo-puseron ja naulakosta aiemmin ostamani Lippo-takin ja menin ne päällä töihin.

Ajattelin että vaikka joka ainoa muu ihminen jättäisi Lipon niin minä en jätä. Koska en osaa.
 
Viestejä
3,205
Jäädään mielenkiinnolla odottelemaan. Miten tahansa käykin, minä olen henkilö joka ostaa kausikortin Lipon seuraavan kauden matseihin ja olen vakiovieraana kotipeleissä. Simossakin varmaan käyn kun Lippo pelaa siellä. Siis kunhan joukkue vaan jatkaa sarjassa.

Minä näen tämän kaiken jonkinlaisena historiaseuraamisena myöskin. Olen kulkenut Lipon peleissä 30+ vuotta, usein on ollut kausikortti myös sellaisina vuosina joista on ollut tietoa että monia kotipelejä tulee jäämään väliin muun elämän takia. Olenhan minä nähnyt monenlaista matkan varrella. Se on ollut yksi osa elämääni. Mulla on muitakin erikoisuuksia: aikanaan seurasin Mika Häkkisen uraa pitkästi. Jo silloin kun Häkkinen ajoi Lotus-merkkistä autoa. Tuolloin ei työpaikan kahvitauoilla löytynyt keskustelukaveria aiheesta Mika Häkkinen. Joskus Häkkinen ajoi pahan kolarin ja meinasi kuolla. Nämä hetket tuli seurattua tarkkaan. Sitten eräänä vuonna kun Häkkinen alkoi todenteolla kamppailla MM-tittelistä ja sen pariin kertaan myös voitti, silloin keskustelukavereista ei ollut pulaa. Minä elin kaikki nuo Häkkisen hetket, en vain niitä kun hän menestyi. Ja kun Häkkinen lopetti, lopetin F1:n seuraamisen. Sen ei enää ollut minun juttuni.

Jossakin vaiheessa olen yrittänyt kiinnostua jostakin toisesta pesäpalloseurasta, jossakin vaiheessa yritin lopettaa lajiseuraamisen kokonaan. Epäonnistuin surkeasti molemmissa pyrkimyksissäni. Kun Lippo pelasi kauden viimeisimmän kotiottelun jonka se tuskallisesti hävisi Haminalle, kävin ostamassa Lippo-collegepuseron. Ja laitoin sen seuraavana päivänä päälle kun menin töihin. Ja kun luin netistä tietoa siitä että jotkut Lippo-pelaajat ovat tehneet sopimuksia toiseen joukkueeseen, kaivoin kaapista Lippo-puseron ja naulakosta aiemmin ostamani Lippo-takin ja menin ne päällä töihin.

Ajattelin että vaikka joka ainoa muu ihminen jättäisi Lipon niin minä en jätä. Koska en osaa.
Se oli todellisen kannattajan, ei glory hunterin puheenvuoro. Pakko arvostaa isosti, vaikka en todellakaan arvosta kaikkia Lipon vaiheita ja tekemisiä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Tätä lisää seurasta riippumatta!
 
Viestejä
17
Uutisia Lippojunioreiden leireistä, miesten ja naisten.

Kari Helasen kanssa Lipon viimeksi saattohoitoon askarrelleet Jari Viitasalo, Heikki Uusimäki ja Juha Tahvola ovat tuomassa jälleen uutta, tuoretta uskoa ja jälleen leveitä talousharteita miesten joukkueen taustalle. Osa muistaa heidät Liposta, jo sen ensimmäisen "konkurssin" ajalta. Nyt on menossa kolmas Lippo, vaiko neljäs, riippuu Mika Lähteenmäestä. Nähtäväksi jää kuka maksaa Mika Lähteenmäen valtavat lainat. No, ei kukaan, voi olla että Läpilyönti Oy taputellaan Lipon kolmanteen "konkurssiin". Tämä Lähteenmäen rahoittama kolmas Lippo täyttäisi/täyttää lokakuun alussa neljä vuotta.

Miesten joukkueeseen on tulossa "vahvistuksia", jotka voivat ollakin sitä, mutta kalliita he ovat, noin 15-20K euroa/kausi/pelaaja. Topi Korhonen ja Sami-Jukka Korvola. Superpesiksessä he olisivat n. 5-10K euron pelaajia mutta Lippoa on hyvin helppo pumpata. Näihin kun lisätään Pelkosen 30K euron kausikorvaus, voivat seuran omat juniorit unohtaa korvaukset menetetystä vapaa-ajasta, räpylän paikkauskin kustannetaan itse. Tämä on harmi.

Topin tavoin sotkamolaistaustainen Riku Tolonen on tulossa pelinjohtajaksi. Riku ei tule saamaan korvausta (40K €) jonka Hylkilä otti, tietenkin ensimmäisenä. Hän ei jäänyt saaliiseen, tämän tietää Lähteenmäki.

Vaikuttaa siltä että Liposta voi tulla Sotkamon Jymyn farmiseura. Tämä voi olla hyväkin juttu mutta kova paikka se on seuran uusille talousmiehille, viha Jymyä kohtaan on aina ollut kovin vahva. Mutta, ajat muuttuvat.

Mielenkiintoista on varmasti myös se kuinka 1-sarjaan nousseen naisjoukkueen taustat ottavat erään asian. Heille asia voi tulla hieman yllätyksenä. No, nämähän ovat vain "huhuja" vaikka lippoleiristä ovatkin. Seuran puheenjohtaja Viitasalon rooli voi siis herättää hieman kysymyksiä, siellä ja täällä. Katkeria kiistoja riittänee, ei vähiten sponsseista.

Odottelemme milloin apuun saapuu ex-mäkihyppäjä ja talousosaaja Toni Nieminen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös