Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2020

Viestejä
85
Eli vanha kunnon Lippo siis. Tosin Lippo Junioreiden sarjapaikalla ilmeisesti Ykköspesiksessä. Lippohan voisi ensi kaudeksi keplotella vaikka Superin paikan Kossulta, toki Lipon nimellä. Liittokin olisi varmasti mielissään. Kannattaa Lipon toimistolla ottaa koppi ideasta, varmasti onnistunee ns. vanhasta muistista.
 
Viestejä
2,807
Jos pelkästään nimi, Oulun Lippo, saa aikaan näitä primitiivireaktioita niin silloin homma on kunnossa. En vaan tiedä mitä vanhaa, nimen lisäksi, on nykyisessä toiminnassa mukana. Voisit kertoa tietosi muillekkin.
 
Viestejä
3,196
Se käyttää sille urheilun etiikan ja tavallisen suomalaisen ihmisen oikeudentajun vastaisesti keplotellen järjesteltyä ykkösen sarjapaikkaa. Sitä useimmat tietämäni pesisihmiset eivät hyväksy ja ole valmiita antamaan anteeksi. Tai minä en sitä ainakaan hyväksy.
 
Viestejä
85
Jos pelkästään nimi, Oulun Lippo, saa aikaan näitä primitiivireaktioita niin silloin homma on kunnossa. En vaan tiedä mitä vanhaa, nimen lisäksi, on nykyisessä toiminnassa mukana. Voisit kertoa tietosi muillekkin.
Ainahan uuden Lipon kohdalla on sanottu, että hyvin menee ja virheistä on opittu. Toista on ollut todellisuus.
Mitä jos Lipon rahoittajilta loppuu mielenkiinto hommaan, mitä sitten tapahtuu? Ei Lipon toiminta ole terveellä pohjalla, mikäli ollaan muutaman lompakon varassa. Voisi verrata useisiin KHL-seuroihin, joissa yksi oligarkki rahoittaa koko seuran, jos mielenkiinto loppuu, on se seurankin loppu. Näin käynee Lipollekin.
Mitä sarjapaikkaan tulee, niin ei Lipolla ainakaan nousupaineita luulisi olevan. Eiköhän sarjapaikka jollain tavalla saada keploteltua itselle, Lipon nimellä tietysti. Eri asia on tietysti, monesko Lippo/Läpilyönti/Lippo pesis/Lippo juniorit etc. on sillä kertaa yrittämässä. Vai keksitäänkö jopa uusi nimi?
 
Viestejä
85
Lippo keplotteli itse itselleen sarjapaikan ykköseen, ilmeisesti ihan muilta kysymättä?
Tuskin ainakaan muilta seuroilta kysyttiin, liitolta totta kai. Hehän ovat mielissään ajaessaan lajia isoihin kaupunkeihin. Helsingin esimerkki oli hyvä, ei väkisellä kannata "ajaa" seuroja Superin, jos ei siihen ole edellytyksiä. Entisistä Lipoistakin voi esimerkkejä hakea, vaikka pesäpallolla pitkät perinteet Oulussa onkin.
Toivotaan että Tampere onnistuu Superissa, heille toivon kaikkea hyvää. Pelaamalla ansaittu sarjapaikka. Toisin kuin Läpilyönnin huijareilla.
 
Viestejä
2,807
Sarjapaikan myönsi se taho, jonka se kuuluukin myöntää. Valitettavasti mitään galluppeja ei järjestetty. Älä anna katkeruutesi näkyä Lipon uutta taustayhtiötä kohtaan, sitä ei ole vielä kukaan huomannut.
 

rantaSalo

Tuskin ainakaan muilta seuroilta kysyttiin, liitolta totta kai. Hehän ovat mielissään ajaessaan lajia isoihin kaupunkeihin. Helsingin esimerkki oli hyvä, ei väkisellä kannata "ajaa" seuroja Superin, jos ei siihen ole edellytyksiä. Entisistä Lipoistakin voi esimerkkejä hakea, vaikka pesäpallolla pitkät perinteet Oulussa onkin.
Toivotaan että Tampere onnistuu Superissa, heille toivon kaikkea hyvää. Pelaamalla ansaittu sarjapaikka. Toisin kuin Läpilyönnin huijareilla.

Tuon viimeisen lauseen takia laitan em. kirjoittajan "puheet" eteenpäin...Täyttää kunnialoukkauksen merkit.
 
Viestejä
85
Onko Observer kuullut sponsorirahoituksesta? Esim naapuriseura ei ole vaikeuksissa, vaikka Saloranta lopettaisikin.
Itsehän juurikin sanoit, että luulenko ettei muilta kysytty. Annoit siis olettaa, että kysyttiin ja nyt gallupeja ei yhtäkkiä pidettykään. Epäjohdonmukaista.
Jottei menisi aivan asian ohi, niin toivotaan Lipolle ensi kaudeksi rentoa otetta peliin, paineetta voivat kauteen lähteä.
 
Viestejä
2,807
Minä luulen että Lipon taustayhtiön omistajat ovat joskus kuulleet puhuttavan sponsorirahoituksesta ja luultavasti ovat jopa saattaneet kysellä sellaista.
 
Viestejä
85
Minä luulen että Lipon taustayhtiön omistajat ovat joskus kuulleet puhuttavan sponsorirahoituksesta ja luultavasti ovat jopa saattaneet kysellä sellaista.
Toivotaan että ovat. Se ei silti poista tosiasiaa, että Lipon toiminta loppuu mikäli rahoittajien(muutaman ihmisen siis) lompakot sulkeutuvat. Vai meinaatko sponsorien ryntäävän apuun, jos kuulisivat tällaisesta?
 
Viestejä
2,807
Väännetään vielä rautalangasta.... Yhtiöittäminen on nykyaikaa, junioreitten vanhempien rahojen tärvääminen super/ykköspesikseen historiaa (Ry). Osakeyhtiö toimii tietenkin kaupallisten periaatteiden mukaisesti. Yhtiön/Ry:n käynnistysvaiheessa on harvoin ulkopuolisia tukijoita, jolloin rahat otetaan joko junioreitten vanhemmilta tai yhtiön osakkailta. Pitemmällä tähtäimellä harvoin toimintaa pyöritetään omasta lompsasta, kyllä tarkoituksena on aina saada yhtiöön riittävästi ulkopuolista rahoitusta. Näin Kempeleessä kuten Oulussakin. Yhtiössä on tietenkin aina turvana maksukykyiset omistajat, Ry:ssä junioreitten vanhemmat. Ei Kempeleessäkään todennäköisesti ole ikuisia sponsoreita, kyllä ne on vuosittain Salorannan tai jonkun muun kerättävä.
 

keki nimimerkille

Tällä palstalla herra Lähteenmäki esiintyy omalla nimellään ja jos haluat ajantasaista tieto tästä asiasta niin ota herraan yhteys niin luulisi selviävän onko hän kuullut sponsoreista vai ei... villi veikkaus on että on kuullut :D... joka tapauksessa huomenna on tiedotustilaisuus oli niitä sponsoreita tai ei
 

Örkki

Toisin kuin Läpilyönnin huijareilla.
Ei kannata haukkua huijariksi kun näin ei todellakaan ole, eli nyt Kekiltä tarkkuutta mitä siellä kirjoittelee. Olen tässä tutkiskellut ihmismieltä ja käyttäytymistä tällä palstalla ja jossain määrin toistuu se kaava, että halutaan ihmisille tai seuroille pahaa. Eikä siinä mitään, se on normaali reaktio, yleensä syynä on kateus tai katkeruus, muutoin vihamielisiä kommentteja on vaikea ymmärtää. Katkera saa olla tai kateellinen, mutta miksi sitten ottaa osaa sellaiseen asiaan joka ei kiinnosta tai jolle on katkera? Yleensä siellä taustalla pelaa se, miten ihminen on kasvatettu.
Itse pesäpallon liittyen, Lipon kohdalla on todettu, että moni asia on mennyt aikanaan pieleen ja edes Lipon nimellä ei saisi pelata pesäpalloa joidenkin mielestä. Ensimmäisen ja toisenkin inkarnaatio aikana oli jopa tiettyä röyhkeyttä havaittavissa seuran toiminnassa ja paljon sattui ja tapahtui. Siitä sitten on johdettu ajatus että Lipon nimellä oli siellä kuka tahansa, ei voi onnistua ja seuran toiminta ei kestä päivänvaloa.
Tuo 2011 vuoden toiminta lähti jo alunperinkin ihan väärin liikkeelle, pelattiin aikalailla muualta tulleilla miehillä, ei juurikaan omia junnuja mukana, eikä niitä oikein rinkiin saatukaan.
Nyt tilanne on näin vanhan Lippo kannattajan silmin hyvällä mallilla. Joukkue on täynnä Lippo junioreiden kasvatteja ja Mika on hoitanut kerrassaan hienosti hommansa. Pelaajahankinnat ovat olleet kautta linjan järkeviä. Mun mielestä meillä on Oulussa oikeus nähdä huippupesäpalloa Lipon nimellä nyt ja tulevaisuudessa. Ja kuten elämässäkin, katse on uuden Lipon tekijöillä eteenpäin. Se mitä on ollut mennesyydessä, ei ole heidän taakkansa eikä keskiverto faninkaan taakka. Joten miksi tekään ketkä Lipon touhusta pätkääkään välitätte, tuhlaatte elämämme kallisarvoista hetkiä sellaiseen, joka ei ole teille tärkeää?
 
Viestejä
85
Tietenkin joka vuosi kerätään uudet sponsorit, sitä en kiistäkään. Mikäli Lipolta lähtisi edellä mainitut lompakot livettiin, veikkaisin kohtalona olevan konkurssi. Vähäinenkin uskottuus romahtaisi jälleen, jolloin sponsoreita ei löytyisi. Siinä määrin Lippo on siis Lähteenmäen ja kumppaneiden rahojen taikka maineen varassa, sillä itse Lipolla uskottavuutta ei ole. Jos nyt KeKiin verrataan, niin sponsoreita löytyisi yhtälailla, on Saloranta mukana tai ei. Toisin siis kun Läpilyönnillä. Korjaa mikäli olen väärässä.
 
Viestejä
2,807
Mikäli, lähtisi, veikkaisin, romahtaisi.... Niinpä niin.... Juuri näin.... Oulu ja Kempele...

Saloranta voi lopettaa, Läpilyönti Oy voi lopettaa....
Lippo kausi oli ykkössarjassa urheilullinen menestys, tavoitteisiin päästiin, omistajat ovat hoitaneet talouden prikulleen, pelinjohtajaa ei ole irtisanottu, jatkosopimuksia lähes koko joukkueelle, uskottavuutta ja jatkuvuutta on rakennettu johdonmukaisesti. Seuraavaan kauteen on jo paljon helpompi lähteä.
 
Viestejä
100
Lipon kausi oli urheilullinen menestys mutta talouspuolella ei tainnut kuitenkaan ihan näin olla. Ainakin Lähteenmäki näin puheli Radio Pookin lähetyksessä. Ihailtavaa toki, että omistajat itse ovat päättäneet nämä tappiot kuitata omasta lompakosta mutta lähivuosien haaste onkin saaha sponsorirahoitus sille mallille, että näin ei tarvisi jatkossa tehdä.

Urheilumajakassa uudistunut Oulun Lippo tavoittelee sarjapaikkaa
 
Viestejä
2,807
"Seura tekee ensimmäisestä kaudesta miinusmerkkisen taloudellisen tuloksen, joka kuitataan omistajien lompakoista. Juuri avoimuus on avainasia, jolla tämä Lippo-yritys voi menestyä. Pelaajat, yleisö ja yhteistyökumppanit eivät kestä enää yhtään huijausta. Tämän kesän osalta seurajohto keräsi pelaajien suunnasta kiitoksia. Moni vielä viime talvena sitoutumistaan empinyt yhteistyökumppani aikoo hypätä mukaan ensi kaudeksi".

Kommentti: Uuden Lipon ensimmäinen kausi oli rohkaiseva – Toimitusjohtaja Lähteenmäki katkaisi siivet Jussila-huhuilta
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös