Supervuoro Verkkolehti »

Osallistu pesäpallon fanikulttuuria käsittelevään kanditutkielmaan!

Viestejä
1
Hei kaikki,

Opiskelen Turun yliopistossa kulttuurien tutkimusta nyt kolmatta vuotta ja halusin ottaa kandityöni aiheeksi pesiskulttuurin. Olen itsekin lajista kiinnostunut, mutta seuraillut sitä aktiivisesti vasta pari vuotta. Supervuorossa on ollut mukavaa oppia erilaisista kokemuksista lajin ympärillä. Isäni kertonut pesismuistoistaan, nämä yhdessä ovat saaneet minut pohtimaan pesäpallokannattajuuden kehitystä.

Tästä pääsemmekin tutkimukseni tavoitteeseen: Haluan selvittää, millaisia muutoksia pesisfanit ovat havainneet lajin kannattajakulttuurissa omana aikanaan. En tarkastele mitään tiettyä aikaväliä, sarjaa tai joukkuetta, vaan minua kiinnostaa havaitut muutokset yleisesti. Tähän tutkimukseen ei ole oikeita tai vääriä vastauksia, vaan haluaisin kuulla nimenomaan omista kokemuksistanne. Kaikki käy!

Suunnittelen aineston muodostuvan kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on nimetön kysely, johon on linkki alempana. Toinen osio on kahdenkeskeinen jatkohaastattelu halukkaille. Haastattelut toteutuvat zoomin tai teamsin välityksellä, tosin Tampereella tai Turussa voidaan tavata kasvokkainkin. Haastattelusta kiinnostuneille on vastauskenttä kyselyn lopussa yhteystietojen jättämistä varten. Tämä ei ole sitova ilmoittautuminen, ja tutkimukseen osallistumisen voi peruuttaa milloin tahansa.

Linkki kyselyyn tässä.

Jos herää kysyttävää, voi kirjoittaa tähän ketjuun tai laittaa minulle suoraan sähköpostia osoitteeseen siiri.m.autio@utu.fi.

Kiitos kaikille jo etukäteen!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös