Supervuoro Verkkolehti »

Näin naisten Superpesis aiotaan pelata, jos sarja käynnistyy

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,012
Satakunnan Kansa (tilaajille): Näin naisten Superpesis aiotaan pelata, jos sarja käynnistyy – Kaikkia joukkueita ei kohdata, eikä Pesäkarhut ole varma osallistumisestaan
HS: Pesäpallo | Näin Naisten Superpesis aiotaan pelata, jos sarja käynnistyy – kaikkia joukkueita ei kohdata, eikä Pesäkarhut ole varma osallistumisestaan

Satakunnan Kansan tietojen mukaan naisten Superpesiskauden runkosarja pelataan tänä vuonna lohkomuotoisena, jos kausi päätetään aloittaa. Sarjan 12 joukkuetta jaetaan neljään lohkoon.

Pesäkarhujen kanssa samassa lohkossa pelaisivat Rauman Fera ja Mynämäen Vesa.

Joensuun Maila, Siilinjärven Pesis ja Jyväskylän Kirittäret muodostavat yhden lohkon ja Lapuan Virkiä, Seinäjoen Maila-Jussit sekä Kempeleen Kiri kolmannen. Manse PP, Hyvinkään Tahko ja Lappeenrannan Pesä-Ysit ovat neljäs lohko.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,012
Satakunnan Kansa (tilaajille): Suostuvatko pesäpalloilijat karanteenimaisiin oloihin, jotta pelaaminen olisi mahdollista? ”Töissä minun on käytävä, mutta muuten olen valmis”

Pesäkarhut kysyi joukkueelta myös sitoutumista puolikaranteeniin, jossa kontaktit ulkopuolisten kanssa minimoidaan.

– Töissä minun on tosiaan käytävä, mutta muuten olen valmis karanteenimaisiin oloihin. En minä kesäisin ehdi muutenkaan paljon esimerkiksi ystäviä tapaamaan, Puisto sanoo.

– Sitä en tiedä, mitä muualla asuvat matkapelaajamme ajattelevat asiasta. Kun esimerkiksi koulut alkavat, heidän pitäisi ehkä päästä opiskelemaan.
 

Sie ja mie

Miesten ja naisten kai kaikkien lajien pääsarjojen osalta vain naisten Superin osalta on sarjan pelaamisen yhteydessä sana "jos", niinkö? Ja taas siirretään päätöksen teko asiasta "seuraavaan viikkoon". Fakta lie kuitenkin, että virus on riesanamme vuosia, ja kun kyseessä on ulkona tapahtuva "tilaisuus", niin tartuntariskin on pieni - paljon pienempi kuin pelaajien, katsojien ja kenen tahansa kaupassa käydessä. Jos käy, niin, että naisten Superia ei pelata, ja muut sarjat pelataan, niin on se vaan kovin kovin surullista ja - tyhmääkin niin pelaajia, tukijoita, katsojiakin kohtaan. Ja Ykkönenkö sitten pelataan - se on turvallisempaa?! No, sitten sitten pelihaluiset Superin pelaajat, sillä koska ei pelata, eikä makseta palkkoja/korvauksia, niin ei kai pelaajasopimuksillakaan ole mitään virkaa, eivät velvoita enää mihinkään? Jospa maalaisjärki voittaisi, hope so.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös