Supervuoro Verkkolehti »

Mikko Kanalan tapaus - alkoholi ja rattijuoppous

Viestejä
792
Olisivat voineet vaikka tuomita rattijuopumuksen ja tehdä selväksi, ettei tällainen toiminta kuulu seuran arvoihin, eikä jatkossa ole varaa enää minkäänlaisiin virheisiin asian tiimoilta.

Ei tuomittu, ja jätettiin optio olla taas seuraavallakin kerralla "tukena".
Riittääkö, jos minä tuomitsen nyt Vedon nimissä
Vimpelin Veto tuomitsee rattijuoppouden eikä kannata muutakaan rikollista toimintaa.

Tiedotus ei silti mennyt putkeen. Seuran puolesta annettiin liian hätiköity lausunto Kanalan palaamisesta saman tien kentille. Sitten asiaa mietittiin isommalla porukalla ja seurasi asiallinen tiedote vähintään kuukauden pelitauosta.
Kaikki toivottelevat Mikolle tsemppiä ja arvostavat hänen rehellisyyttään ja hyvä niin. Ilmeisesti hyväntahtoiset toivottelijat toivovat myös itsetuntoa vahvistavia positiivisia kokemuksia, kunhan ne vaan eivät tapahdu pesäpalloa pelaamalla.
 
Viestejä
1,385
Riittääkö, jos minä tuomitsen nyt Vedon nimissä
Vimpelin Veto tuomitsee rattijuoppouden eikä kannata muutakaan rikollista toimintaa.

Tiedotus ei silti mennyt putkeen. Seuran puolesta annettiin liian hätiköity lausunto Kanalan palaamisesta saman tien kentille. Sitten asiaa mietittiin isommalla porukalla ja seurasi asiallinen tiedote vähintään kuukauden pelitauosta.
Kaikki toivottelevat Mikolle tsemppiä ja arvostavat hänen rehellisyyttään ja hyvä niin. Ilmeisesti hyväntahtoiset toivottelijat toivovat myös itsetuntoa vahvistavia positiivisia kokemuksia, kunhan ne vaan eivät tapahdu pesäpalloa pelaamalla.
Ei tietenkään riitä, vaan seuran olisi pitänyt tehdä se julkisesti. Ei se mitään pelaajan solvaamista ole edes. Tehtäisiin vain kaikille selväksi, miten seura suhtautuu.
 
Viestejä
792
Ei tietenkään riitä, vaan seuran olisi pitänyt tehdä se julkisesti. Ei se mitään pelaajan solvaamista ole edes. Tehtäisiin vain kaikille selväksi, miten seura suhtautuu.
Urheiluseurat eivät Suomessa kannata rattijuoppoutta. Erillinen irtisanoutuminen on mielestäni koomista.
Kuvitellaanpa, että jonkun seuran pari pelaajaa löisi rahoiksi sopupelillä ja jäisi kiinni. Nyt olisi seuran tärkeää tiedottaa, ettei seuralla ole asian kanssa mitään tekemistä. Sillähän voisi olla ja ”kaikkia” epäiltäisiin.
 
Viestejä
2,807
Milloin olen väittänyt näin? Kanalan rattijuopumus sen sijaan on 100% fakta.

Oikeuslaitos antaa aikanaan tuomionsa rattijuoppoudesta, se ei ole muiden asia. Jokainen täysjärkinen tuomitsee rattijuoppouden, ei sitä tarvitse minkään instanssin erikseen vakuutella julkisuudessa. Vai pitäisikö jokaisen työpaikan ja oppilaitoksen aina erikseen irtisanoutua henkilöstönsä tekemistä rikoksista? Kuten juuri edellä kirjoitettiin, joku järki pitää olla näissä uhriutumisissakin.
 
Viestejä
1,385
Oikeuslaitos antaa aikanaan tuomionsa rattijuoppoudesta, se ei ole muiden asia. Jokainen täysjärkinen tuomitsee rattijuoppouden, ei sitä tarvitse minkään instanssin erikseen vakuutella julkisuudessa. Vai pitäisikö jokaisen työpaikan ja oppilaitoksen aina erikseen irtisanoutua henkilöstönsä tekemistä rikoksista? Kuten juuri edellä kirjoitettiin, joku järki pitää olla näissä uhriutumisissakin.
Höpöhöpö. Eri työnantajat irtisanoutuvat/tuomitsevat ihan jatkuvasti työntekijöidensä tekemisiä ja mm. somekirjoituksia. Veto ei katsonut rattijuopumuksen kihdalla sitä tarpeelliseksi, ei se muuksi muutu, vaikka suosikkijoukkueen virheitä vaikea myöntää. Mutta olemme eri mieltä tästä, varmaankin turha vääntöä jatkaa.
 
Viestejä
4,115
Eipä tuo rattijuopumuksen tapahtuminen itsessään ole mitenkään kiisteltävä asia kun mies on sen itse myöntänyt.

Kanalalla ei ole täysiä muistikuvia seuranneen yön ja aamun tapahtumista. Sen hän muistaa, että aamulla oli saatava lisää juotavaa.

– Olin ajanut kauppaan ostamaan sitä. Kääntyessäni kotipihaan olivat poliisit jo odottamassa minua tehdäkseen puhallustestin.

– Sen jälkeen alkoi todellinen päänsisäinen helvetti. Tein promilleissani myös sosiaaliseen mediaan päivityksen, missä kerroin urani olevan ohi.
 
Viestejä
792
Höpöhöpö. Eri työnantajat irtisanoutuvat/tuomitsevat ihan jatkuvasti työntekijöidensä tekemisiä ja mm. somekirjoituksia. Veto ei katsonut rattijuopumuksen kihdalla sitä tarpeelliseksi, ei se muuksi muutu, vaikka suosikkijoukkueen virheitä vaikea myöntää. Mutta olemme eri mieltä tästä, varmaankin turha vääntöä jatkaa.
Eri työnantajat sanoutuvat tosiaan irti työntekijoidensä sellaisista kirjoituksista, jotka eivät edusta heidän arvomaailmaansa. Silloin korostetaan, että kyseessä on yksityinen kannanotto eikä ”yhtiön” kanta, koska sekaannusta tulee muuten välttämättä.
Sen sijaan yhtiö ei anna lausuntoa siitä, että se ei kannata vaimojen pahoinpitelyä, jos joku sen työntekijöistä on sellaiseen syyllistynyt.
 
Viestejä
2,807
Eipä tuo rattijuopumuksen tapahtuminen itsessään ole mitenkään kiisteltävä asia kun mies on sen itse myöntänyt.

Kanalalla ei ole täysiä muistikuvia seuranneen yön ja aamun tapahtumista. Sen hän muistaa, että aamulla oli saatava lisää juotavaa.

– Olin ajanut kauppaan ostamaan sitä. Kääntyessäni kotipihaan olivat poliisit jo odottamassa minua tehdäkseen puhallustestin.

– Sen jälkeen alkoi todellinen päänsisäinen helvetti. Tein promilleissani myös sosiaaliseen mediaan päivityksen, missä kerroin urani olevan ohi.

Minä kysyin, milloin Kanala on saanut tuomion rattijuoppoudesta? Itse hän ei varmaan pysty itselleen tuomioita jakamaan.

Tuomio tulee aikanaan ja Kanala sen varmasti hyväksyy ja kantaa seuraukset. Tuomion varmaan hyväksyy myös työnantaja, Vimpelin Veto. Nyt vaan vaatimaan kaikkiin Suomessa annettaviin tuomioihin työnantajan paheksuntaa, tapauksia on varmaan muutamia kymmeniä tuhansia vuosittain. Muutenhan työnantajat hyväksyvät kaikki rikokset mitä Suomessa tehdään.
 
Viestejä
408
Kuinka monella täälläkin on luurankoja kaapissa?? Heitän villin veikkauksen että löytyy monta kellä on alkoholi ongelma. Mitäs jos se rattijuoppo olisi ollut oman joukkueen paras pelaaja vaatisitteko silloinkin potkuja pelaajalle? Tuomio Kanalalle tulee olemaan ajokielto noin vuodeksi,isot sakot ja ehdollinen koeajalla 1-2 vuodeksi ku on ensikertalainen.
 
Viestejä
1,385
Minä kysyin, milloin Kanala on saanut tuomion rattijuoppoudesta? Itse hän ei varmaan pysty itselleen tuomioita jakamaan.

Tuomio tulee aikanaan ja Kanala sen varmasti hyväksyy ja kantaa seuraukset. Tuomion varmaan hyväksyy myös työnantaja, Vimpelin Veto. Nyt vaan vaatimaan kaikkiin Suomessa annettaviin tuomioihin työnantajan paheksuntaa, tapauksia on varmaan muutamia kymmeniä tuhansia vuosittain. Muutenhan työnantajat hyväksyvät kaikki rikokset mitä Suomessa tehdään.
Tämä on jeesustelua, anteeksi nyt vaan suoruudesta. Pääsarjatason urheiluseuroissa, joissa työntekijät(pelaajat) ovat julkisuuden henkilöitä ja idoleita nuorille, on kyllä lähes sääntö, että näihin asioihin reagoidaan julkisesti ja töhöilyt tuomitaan. Ihan epärelevanttia vetää jotain perustyöpaikkoja mukaan.
 
Viestejä
2,807
Tämä on jeesustelua, anteeksi nyt vaan suoruudesta. Pääsarjatason urheiluseuroissa, joissa työntekijät(pelaajat) ovat julkisuuden henkilöitä ja idoleita nuorille, on kyllä lähes sääntö, että näihin asioihin reagoidaan julkisesti ja töhöilyt tuomitaan. Ihan epärelevanttia vetää jotain perustyöpaikkoja mukaan.

Jeesustellaan lisää, nyt nimittäin Kanalalla on mahdollisuus tulla alkoholismista toipunut idoli kaikille nuorille! Työnantaja voi sitten kiittää itseään vaikeuksissa olleen henkilön tukemisesta.
 
Viestejä
24
Asiaton kommentti.
Jymäkkä voisitko nyt pitää vaikka sen pääsi kiinni! Jos olet noin saatanan lain oppinut niin voit mennä lakipalstoille jakamaan noita sun itkuvirsiä!! Tuomio tulee aikanaan, Mikko on itse rehellisesti tullut asian kanssa julkisuuteen kunhan sai ensin vähän happea kaikesta! Vimpeliin veto ei ole hyväksynyt rattijuopumusta mutta on silti antanut tukensa ja avun niinkuin mikä tahansa työnantaja olisi tehnyt. Se että jos jostain tiedotuksesta nyt sattui puuttumaan lause että tuomitsemme rattijuopumuksen emmekä hyväksy tälläistä seurana niin se nyt on ollutta ja mennyttä! Taitaa Jymäkän poikaa nyt vaan jollain jännällä tapaa jännittää kun herra Kanala palaa että kuinkas sen oman joukkueen käy! Mutta toisaalta on kyllä viihdyttävää lukea tuota sun itkemistä ja jankkausta samasta asiasta!
 
Viestejä
1,360
Tämä on jeesustelua, anteeksi nyt vaan suoruudesta. Pääsarjatason urheiluseuroissa, joissa työntekijät(pelaajat) ovat julkisuuden henkilöitä ja idoleita nuorille, on kyllä lähes sääntö, että näihin asioihin reagoidaan julkisesti ja töhöilyt tuomitaan. Ihan epärelevanttia vetää jotain perustyöpaikkoja mukaan.

Tota noin...


Tuomitsiko Meidän Jymy? Antoiko potkut? Tiedottiko tai reagoiko julkisesti, yhtään mitenkään?

Jimi on saanut elämänsä raiteilleen tuon jälkeen. Niin saanee myös Kanala. Kenenkään ei tarvitse jeesustella sen enempää. Ihmiset tekee virheitä eikä niiden jälkeen työnantajan kuulu antaa julkisia tiedotteita työntekijän yksityisasioista.
 
Viestejä
272
Tota noin...


Tuomitsiko Meidän Jymy? Antoiko potkut? Tiedottiko tai reagoiko julkisesti, yhtään mitenkään?

Jimi on saanut elämänsä raiteilleen tuon jälkeen. Niin saanee myös Kanala. Kenenkään ei tarvitse jeesustella sen enempää. Ihmiset tekee virheitä eikä niiden jälkeen työnantajan kuulu antaa julkisia tiedotteita työntekijän yksityisasioista.
Tuliko Heikkinen itse julkisuuteen asian tiimoilta? Ei tainnut tulla. Oliko Heikkinen pelaaja tapahtuma-aikaan? Ei tainnut olla vaan seuran taustatyöntekijä. Mielestäni hieman eri luonteinen tapaus Kanalan keissin kanssa. Mutta voihan tuostakin jeesustella taas vaikka mitä.
 
Viestejä
1,385
Tota noin...


Tuomitsiko Meidän Jymy? Antoiko potkut? Tiedottiko tai reagoiko julkisesti, yhtään mitenkään?

Jimi on saanut elämänsä raiteilleen tuon jälkeen. Niin saanee myös Kanala. Kenenkään ei tarvitse jeesustella sen enempää. Ihmiset tekee virheitä eikä niiden jälkeen työnantajan kuulu antaa julkisia tiedotteita työntekijän yksityisasioista.
Varmasti löytyy esimerkkejä suuntaan jos toiseenkin, mutta yhä laajemmin asioihin reagoidaan. Tämäkin juttu jouduttu kaivamaan lähes 10 vuoden takaa, eikä ole muutenkaan verrattavissa tapaukseen, jossa joukkueen yksi tähtipelaaja töhöilee.

p.s. En ole yhdessäkään viestissäni vaatinut Kanalalle potkuja, tai että Veto ei olisi saanut häntä tukea.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös