Supervuoro

Manse PP 2021

Viestejä
83
Olen vahvassa konsensuksessa kanssafoorumistien kanssa mennen kauden kausikorttilaisista - aivan päin helvettiä menee.

Tilasin 2020 kaudeksi elämäni ensimmäisen kausikortin ja jouduin jo alussa ottamaan yhteyttä seuraan, sillä mitään ei kuulunut. Mielestäni myös menneen kauden penkkivaraussysteemi oli huono, varsinkin koronarajoitteet huomioon ottaen. Hieno homma kyllä kun oma paikka on tyhjä mutta jos molemmin puolin vieressä istuu joku, koko systeemi menettää merkityksensä. Tämä menneen kesän lumiin.

Oletin mielestäni hyvin maksaneena kuluttajana, että olisin saanut tiedon uusista vuoden 2021 kausikorteista jotain muuta kautta, kun seuran omilta sivuilta ilman mitään ilmoitusta. Sähköpostiin tai postilaatikkoon ei näistä ole mitään informaatiota tullut, mikä on suuri sääli, sillä käsittääkseni nykyisistä ”asiakkaista” kannattaisi pitää viimeiseen asti kiinni.

Kausarin hintahan on varsin ok, mielummin seurailen itsekin potentiaalista suosikkia kuin putoajakandidaattia. Tämä täältä, katsellaan miten hommat etenee.
Jos olet kiinnostunut saamaan tietoa Mansesta tai ihan mistä tahansa urheilujoukkueesta, kannattaa alkaa seuraamaan heitä Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa ja Twitterissä. Nämä ovat lähes kaikkien urheilujoukkueiden päätiedotuskanavat faneille ja muulle yleisölle.
 
Viestejä
176
Ehkä nämä lippujen hinnat osoittavat kuitenkin sen, että Manse PP:n joukkue on Suomen ”pesäpalloscenessä” melko kallis. Täällä muistaakseni kilvan todisteltiin, että kenellekään pelaajalle ei varmasti ole maksettu yhtään sen enempää (mieluummin jopa vähemmän).

YLEn lehtijutustahan voi myös lukea, kuinka Tampereelle on koottu sekä miesten että naisten superpesisjoukkue alle 400 000 eurolla (sis. myös kaikki valmentajat). Vertailun vuoksi Koplan pelkän miesten superin joukkueen kokonaispalkkakulut 2019 olivat n. 500 000 €. Tieto löytyy täältä.

Itselleni kalliit liput eivät tulleet yllätyksenä ja aion vieraspaikkakuntalaisena ehdottomasti jonkin pelin (irtolipulla) tulla katsomaan.
 
Viestejä
2,270
Vertailun vuoksi Koplan pelkän miesten superin joukkueen kokonaispalkkakulut 2019 olivat n. 500 000 €. Tieto löytyy täältä.
Väärin tulkittu. Jutussa kerrotaan, että Koplan pelaajabudjetti oli hieman alle 300 000 euroa vuonna 2019. Palkoista kerrottiin, että ne jäävät n. 500 000 euroon. KPL:ssä on muitakin palkollisia kuin pelaajat.
 
Viestejä
620
Väärin tulkittu. Jutussa kerrotaan, että Koplan pelaajabudjetti oli hieman alle 300 000 euroa vuonna 2019. Palkoista kerrottiin, että ne jäävät n. 500 000 euroon. KPL:ssä on muitakin palkollisia kuin pelaajat.
Hyviä tarkennuksia. En tiedä tarkkaa lukua mutta veikkaan että seurasta on saanut palkkaa tai siihen rinnastettavaa korvausta lähemmäs 30 ihmistä. Eli onhan sielä käsiä ojossa vaikka valtavasti tehdään hommia talkoilla joten kaikki varmasti ymmärtää talkootyön merkityksen. Ilman sitä ei olisi seuraakaan
 
Viestejä
12
Jos olet kiinnostunut saamaan tietoa Mansesta tai ihan mistä tahansa urheilujoukkueesta, kannattaa alkaa seuraamaan heitä Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa ja Twitterissä. Nämä ovat lähes kaikkien urheilujoukkueiden päätiedotuskanavat faneille ja muulle yleisölle.
Kiitos täysin nollatason vastauksesta.

Jos kausikorttilaisen ainut kanava saada tietoa on yllä mainitut sosiaalisen median kanavat, sanoisin että joku on todella pahasti pielessä. Sähköpostilla tai kirjeellä lähetetty tervehdys / tiedotus on ainakin omaan silmään aika paljon parempi tapa sitouttaa jo asiakaskunnassa olevia kuluttajia kuin geneerinen päivitys muutenkin täyteen someen.

Ja tiedoksi, en ole mielestäni kauhean vanha ja seuraan Mansea useassa some-kanavassa.
 
Viestejä
83
Kiitos täysin nollatason vastauksesta.

Jos kausikorttilaisen ainut kanava saada tietoa on yllä mainitut sosiaalisen median kanavat, sanoisin että joku on todella pahasti pielessä. Sähköpostilla tai kirjeellä lähetetty tervehdys / tiedotus on ainakin omaan silmään aika paljon parempi tapa sitouttaa jo asiakaskunnassa olevia kuluttajia kuin geneerinen päivitys muutenkin täyteen someen.

Ja tiedoksi, en ole mielestäni kauhean vanha ja seuraan Mansea useassa some-kanavassa.
Nollatason vastaus? Tuolta se informaatio kuitenkin kaikille tulee. Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
 
Viestejä
33
Onko muita viime kesän kausikorttilaisia lähestytty mitenkään kausikortin uusimisasioissa. Huomasin tänään, että ilmeisesti kausikortit on tullut myyntiin, mutta mitään infoa siitä ei ole tullut vaikka kausikortti viime kesänä olikin. Tai keväästä ennen koronan aiheuttamia muutoksia. Voisin kuvitella, että olisi järkevää joku viesti laittaa että uusithan kausikorttisi. Nämä ovat kuitenkin niitä kanta-asiakkaita, joista ainakin itse pitäisin kiinni kynsin ja hampain.
Eihän viime kesänä ollu kausikortteja... Ennen koronaa ostetut kausikortit piti tavalla tai toisella vaihtaa irtolipuiksi/fanituotteiksi...
 

1+3

Viestejä
37
Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
No vaikka juuri sinulle on tullut sähköpostiin kutsu, niin ihan kaikille ei kuitenkaan ole tullut. Kuten ei tännekään ole. Ja kyllä siellä pitäisi olla seuralla ajan tasalla olevat tiedot käytettävissä.
 
Viestejä
83
No vaikka juuri sinulle on tullut sähköpostiin kutsu, niin ihan kaikille ei kuitenkaan ole tullut. Kuten ei tännekään ole. Ja kyllä siellä pitäisi olla seuralla ajan tasalla olevat tiedot käytettävissä.
Syy siihen miksi sinulle ei kutsua lähetetty on tietenkin se, ettei Mansella ollut yhteystietojasi. Kannattaa antaa se meiliosoite jos haluaa saada viestintää.
 

1+3

Viestejä
37
Syy siihen miksi sinulle ei kutsua lähetetty on tietenkin se, ettei Mansella ollut yhteystietojasi. Kannattaa antaa se meiliosoite jos haluaa saada viestintää.
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää luettua? Kyllä se Helimo viime keväänä kovinkin tiiviisti otti yhteyttä sähköpostin välityksellä.
 
Viestejä
12
Nollatason vastaus? Tuolta se informaatio kuitenkin kaikille tulee. Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
Edelleen, penään tässö nimenomaan henkilökohtaisempaa lähestymistapaa kuin pelkät some-kanavat. Ja aivan kuin 1+3 tuossa yllä toteaa, Helimon viestit tavoittivat minutkin erinomaisen hyvin. Tähän peilaten tuntuukin todella oudolta, että informaatio joulupuuroista ja kauden päättäjäisistä ei ole minua tavoittanut.
 
Viestejä
83
Edelleen, penään tässö nimenomaan henkilökohtaisempaa lähestymistapaa kuin pelkät some-kanavat. Ja aivan kuin 1+3 tuossa yllä toteaa, Helimon viestit tavoittivat minutkin erinomaisen hyvin. Tähän peilaten tuntuukin todella oudolta, että informaatio joulupuuroista ja kauden päättäjäisistä ei ole minua tavoittanut.
Harvalla on pokeria vaatia vapaaehtoisvoimin johdetulta pesisjoukkueelta henkilökohtaista viestintää. Siihen pitää ehkä tilata muutakin kuin yksi kausikortti. Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
 
Viestejä
1,256
Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mansen tiedottaminen on kaiken kaikkiaan ala-arvoisella tasolla ollakseen Superpesisseura. Organisaatio on ymmärrettävistä syistä ohut, kun kuntosali- ja E-peliyritysten sekä parin vuoden takaisen toiminnanjohtajan (Inga Ä) virhearvioiden vuoksi tuli aika rajusti takkiin. Nyt olisi aika korjata tilanne.
 
Viestejä
119
Harvalla on pokeria vaatia vapaaehtoisvoimin johdetulta pesisjoukkueelta henkilökohtaista viestintää. Siihen pitää ehkä tilata muutakin kuin yksi kausikortti. Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
Vaatia? Kuka tässä mitään vaatii, kunhan useampi esittää täysin aiheellista kritiikkiä koska a) henkilökohtainen viestintä on tehokkaampaa, b) se tuo seuralle enemmän rahaa, c) se sitouttaa paremmin ja d) se on aivan yhtä nopea automatisoida kuin geneerinenkin viesti.

Ja kyllä, kuulun myös porukkaan joka ei kauden jälkeen ensimmäistäkään viestiä ole saanut vaikka keväällä viestit tavoittivat hyvinkin tehokkaasti.

Ja nyt sitten ilmainen vinkki siihen kausikorttimyyntiin: esim. Puhtimäki voisi soitella kaikki vanhat kausikorttilaiset henkilökohtaisesti läpi ja tuoda uudet kausikortit Tampereen alueella kotiin niin tuollakin hinnalla saattaa myyntiä tulla. Olisi lisäksi tyylikästä ja sitä toivottua extraa mitä et (periaatteessa) rahalla saa.

Toinen vinkki: viime kauden kausikorttilaisille (kyllä, maksoin pyydetyn lisähinnan ennen kauden alkua jotta sain varman irtolipun joka peliin) olisi voinut tarjota tulevan kauden hallipelit kaupan päälle.

Kappas, eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Kannattaa muistaa markkinoinnin perustotuus: vanhan asiakkaan pitäminen on AINA halvempaa kuin uuden hankkiminen.
 
Viestejä
83
Vaatia? Kuka tässä mitään vaatii, kunhan useampi esittää täysin aiheellista kritiikkiä koska a) henkilökohtainen viestintä on tehokkaampaa, b) se tuo seuralle enemmän rahaa, c) se sitouttaa paremmin ja d) se on aivan yhtä nopea automatisoida kuin geneerinenkin viesti.

Ja kyllä, kuulun myös porukkaan joka ei kauden jälkeen ensimmäistäkään viestiä ole saanut vaikka keväällä viestit tavoittivat hyvinkin tehokkaasti.

Ja nyt sitten ilmainen vinkki siihen kausikorttimyyntiin: esim. Puhtimäki voisi soitella kaikki vanhat kausikorttilaiset henkilökohtaisesti läpi ja tuoda uudet kausikortit Tampereen alueella kotiin niin tuollakin hinnalla saattaa myyntiä tulla. Olisi lisäksi tyylikästä ja sitä toivottua extraa mitä et (periaatteessa) rahalla saa.

Toinen vinkki: viime kauden kausikorttilaisille (kyllä, maksoin pyydetyn lisähinnan ennen kauden alkua jotta sain varman irtolipun joka peliin) olisi voinut tarjota tulevan kauden hallipelit kaupan päälle.

Kappas, eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Kannattaa muistaa markkinoinnin perustotuus: vanhan asiakkaan pitäminen on AINA halvempaa kuin uuden hankkiminen.
Pyydän Juhaa soittamaan jos tapaan hänet puurolautasen äärellä. Lähetä vaikka Manselle puhelinnumerosi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös