Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2020

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
1,344
Körkön tasoisenkaan pelaajan poissaolo ei välttämättä olisi Kirittärien joukkue-esitystä totaalisesti heikentänyt!
Aivan oikein, Mansella on kehityskelpoisia pelaajia ja Räpsässä kasvamassa lisää lahjakkuuksia. Väliin jättämisilläkö he kehittyvät, tai 16-vuotiaana jokeriksi roolittamalla??? Hienoa Manselta, että esimerkiksi Aurora Frantsila sai jonkin verran pelata myös kentällä, tosin silloin sisällä väliin jätettynä.
Esimerkiksi Kirsi Ala-Lipasti on uransa varrella pelannut joukkueissaan kaikilla sisäpelinumeroilla, myös ysillä. Jos häntä silloin olisi poikkeuksetta väliin jätetty, tuskin hänen suorituksistaan Manse nyt nauttisi?
Ei kun näille nuorille vaan vastuuta lisää Frantsilakin oli jokusen pelin numerolla jo mukana. Vaikka siitä joutus maksaan välillä voiton se ei minua ainakaan yhtään haittaa. Kun sais jotenkin väkerrettyä myös peräpäähän vaikka jokerin kautta nopeutta niin sitä olisi erityisen kiva katsoa. Ei mitään kopituksia ja välistä jättöjä. Kokoajan paine kaverille mutta ei oikein ole materiaali ihan riittänyt. Mutta esim Frantsila, Ala-Kauhaluoma,Hemmilä,Kemppainen(hänen virheettömyydestä erityisesti pidän) ovat menossa eteenpäin. Lisää vaan vastuuta.
 
Viestejä
3,195
Jaa luulin että olet osa Jyväskylää. Voit kuitenkin vastata A,B vai C.
En ole "osa Jyväskylää". Kysymys on niin typerä ja vaihtoehdot puutteelliset, että vastaan vaihtoehto D. Tietenkin Körkön poissaololla saattaa olla vaikutus lopputulokseen, mutta jos on riittävän laaja materiaali ja muut pelaajat pystyvät ottamaan vastuuta, se voidaan paikata. Matkustamisella ei ole ratkaisevaa vaikutusta.
 
Viestejä
1,344
En ole "osa Jyväskylää". Kysymys on niin typerä ja vaihtoehdot puutteelliset, että vastaan vaihtoehto D. Tietenkin Körkön poissaololla saattaa olla vaikutus lopputulokseen, mutta jos on riittävän laaja materiaali ja muut pelaajat pystyvät ottamaan vastuuta, se voidaan paikata. Matkustamisella ei ole ratkaisevaa vaikutusta.
Ok se on sinun mielipide D! Ei varmaan kannata sitten aiheesta jatkaa. Lukitaan tämä vastaus D
 
Viestejä
1,344
Tämä oli kyllä vielä pakko kirjoittaa. Ipan valmentajalta vaadittiin right pakki, isokokoinen, kovaa taklaa, hyvin luisteleva joka osaa pistää limpun pussiin! No joo kyllä jokunen sellainen on mutta ne on Nhl:ssä 10 milj€ per kausi. Niin että ei voi aina kaikkea saada, kivaahan se olis että omassa joukkueessa on kaikki sarjan parhaat pelaajat! Mutta varmaan olis vähän tylsä sarja pelattavaksi.
 
Viestejä
86
:LOL::LOL: Ettei olisi vain pesispeleissä Jyväskylässä samat järkkärit kuin lätkäpeleissäkin? Onko @Unula :lla asiasta mitään tietoa?
"Nyt ne huligaanit tulee sieltä tänne jo tässäkin lajissa!" :)


Nyt en tiedä mistä kyseisen ajatuksen olisit saanut että voisin tietää jotain asiasta

Käsittääkseni ei niitä huligaaneja ole näkynyt paljon missään, toki aina joukkoon mahtuu se mätä omenakin, mutta itse olen pyrkinyt ja myös tullut toimeen.

Mutta esimerkiksi yhdellä paikkakunnalla jossa tänä vuonna vierailin oli meidänkin lähellä järjestysmiehiä ihan riittävästi (tokihan tämä ei minua mitenkään häirinnyt koska seuraan peliä ja joukkueiden tekemistä järjestysmiehet saavat olla missä milloinkin haluavat). Tokihan tästä vierailusta voisi joskus muutaman sanan sanoa, mutta jätän sen sanomatta.

Mutta näin jääkiekko kun keskusteluun otettiin niin siellä ainakin on tapa että vieras fanien lähellä on järjestysmies kavalkadi. Ja joillakin paikkakunnilla on jopa tapa että vieras fanit "saatetaan" omaan katsomo lohkonsa.
 
Viestejä
727
Nyt en tiedä mistä kyseisen ajatuksen olisit saanut että voisin tietää jotain asiasta

Itse myönnän olen Kirittäret fani ja myös erään jääkiekko joukkueen fani. Ja melko kovakin molemmille.
Nojoo, voi tietty olla jokin muukin jääkiekkojoukkue. Joskus vain tuli käytyä Jyväskylässä katsomassa lätkää ja juuri silloin oli siellä järkkäreillä aika tiukasti katseet lähes koko pelin parissa normaalisti kannustavassa vierasfanissa. Omasta mielestäni se oli aika huvittavaa, mutta joo, ei siitä sen enempää. Tosin siitä on jo pitkä aika.

No, hyviä mestaruusjuhlia sinne!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
92
Hukan loukkaantuminen (ja edeltävä myrsky) olivat toki hyvin harmillisia tapauksia. Mansekin olisi voinut vaikuttaa loppuohjelmaansa niin, että olisi runkosarjan otteluissa - Hukan mukana ollessa - voittanut Kirittäret ja sitä kautta kotiedun myös finaaleihin. Pettymys kannattajillakin on toki varmasti kova suurten odotusten jälkeen ja jonnekin se purkautuu, ymmärrän sen kyllä hyvin.

Hippoksen ratkaisupeleissä Manse PP faniryhmän ympärillä oli ne samat kaksi (2) järkkäriä mitä useimmissa muissakin katsomon osissa eli portaiden ylä- ja alapäässä. Se mitä itse havainnoin, niin Mansen faniryhmältä oli ihan mukavaa ja asiallisen äänekästä omien kannustamista eikä siihen kait puututtu mitenkään. Järkkäreissä on varmasti samoja naamoja Jyväskylän eri tapahtumissa, kun ei niitä järkkäreitä ylenmäärin ole tarjolla ainakaan nakkipalkalla (tuttuja kasvoja muualta oli Kaupinkin järkkäreissä todella monta).

Peltokangas pelasi kyllä hienot finaalit ja antoi varmasti ihan kaikkensa (ja vielä päällekin) joukkueen puolesta. Tasaisen kova Kirittäret vaan jaksoi jauhaa vielä useammalla pelaajalla.
 
Viestejä
86
Nojoo, voi tietty olla jokin muukin jääkiekkojoukkue. Joskus vain tuli käytyä Jyväskylässä katsomassa lätkää ja juuri silloin oli siellä järkkäreillä aika tiukasti katseet lähes koko pelin parissa normaalisti kannustavassa vierasfanissa. Omasta mielestäni se oli aika huvittavaa, mutta joo, ei siitä sen enempää. Tosin siitä on jo pitkä aika.

No, hyviä mestaruusjuhlia sinne!

Ensinnäkin kiitos täällä (tai siis ilmeisesti tuolla Jyväskylässä 👍 mestaruusjuhlia jossain määrin vietetään. Itse hieman matkaa on tuonne.
No joo eli samat pitkälti ovat molemmissa. Siis jääkiekossa ja pesäpallossa. Tokihan varmaan syykin on selvä ei varmaan kovin suurta tunkua ole. Mutta itse en kovasti ainakaan huomiota kiinnittänyt järjestysmiehiin Mansen Katsomo lohkossa (tokihan itse olin kolmos puolella kävin toki ennen peliä siellä kakkos puolella.) Mutta luulisin että joku yleinen tapa on kuten tuossa kerroin aikaisemmin. Varsinkin jos isommalla porukalla on, olisiko vähän ennaltaehkäisyä ettei mitään pääse tapahtumaan. Tosin meidän vieressä oli parhaimmillaan 5 järjestysmiestä ainakin. Ja useampi jopa kävi juttusilla....😂😂. Mutta ehkäpä tämä tästä.

Mutta loppujen lopuksi hienoa fanitusta teillä. Voin sanoa että hieman jopa kadehdin tätä. Mutta sama se on useammalla paikkakunnalla niin Pesäpallossa kuin Jääkiekossa.

Mutta nyt on tämä kausi Naisten Superpesiksen osalta rummutettu ja ohi tästä alkaa Pesäpallossa piiiiiiiiitkä odotus kevääseen. Itselläni tuo lohtua onneksi tuo jääkiekko jota toivottavasti pääsee seuraamaan. Eikä tuo Korona paholainen sotke siitä.
 
Viestejä
449
"... nettifoorumeille vittuilemaan hävinneelle vastustajalle" - onpa rakentavaa keskustelua Manseakalta.
Faniporukka oli MansePP:n paras esitys 3. finaalissa ylivoimaisesti. Pelikentällä kun ei kulkenut kuten katsomossa 😁

Tuli kelattua vanhoja viestejä uusien viestien vähyyden vuoksi ja täytyy korjata yksi Manseakan väärinkäsitys viime syksyltä. Pääsin itse todistamaan kun mainitsemasi puolet katsomosta poistui melko pian. Suurin osa noista poistuvista ihmisistä halusi päästä mahdollisimman pikaisesti Köyhälammen rantaan odottamaan Tainan perinteistä juhlintaa. Ei sinne sekaan meinannut vieraspaikkakuntalainen mahtua. Kyllä kannattajien tunnelma oli tosi korkealla viimeisen finaalin jälkeen. Tämä vain tiedoksi - Jyväskylässä on omat perinteet juhlia mestaruutta. Annetaan fanien juhlia omalla tavallaan - niin kuin Lapualla ja Mansessakin.
 
Viestejä
449
Nähtävästi Kirittäret tekee jotain hyvin, kun voittaa mestaruuksia mestaruuksien jälkeen, vaikka kamppailee vuosi vuoden jälkeen talousongelmien kanssa.

Viivi Partanen on tietenkin vielä "lapsi", mutta suuri tekijä Jyväskylän pesäpallojoukkueiden kokoonpanoihin on Jkl:n yliopiston liikuntatieteellinen tiedekunta, minkä kautta Kirittäret on vuosien saatossa saalistanut lukuisia pelaajia riveihinsä.

Miksi tehdä juniorityötä, kun muualta tulee pelaajia?

Harmi palata taas näihin vanhoihin, mutta pakko kyllä oikoa tätä Viuhkamiehen huimaa taannoista lausuntoa yhdestä sarjan suosikkijoukkueistani. Viuhkamies osui kerran oikeaan - 'nähtävästi Kirittäret tekee jotain hyvin'. Sitten tuli mutujuttuja toisensa perään.

Ensinnäkin - Kirittäret ilmoitti jo varhain 2020 keväällä 100 000€ nettotuloksesta kaudelta 2019. Tulos on nykypäivän palloilujoukkueista aivan poikkeuksellisen kova, pesäpallosta puhumattakaan. Koronavuosi olisi voitu pelata ilman katsojiakin pelkästään sponsorituloilla, sanoi seurajohtaja Kaijansinkko jo keväällä 2020. Ja toiseksi, Jyväskylän liikuntatieteellisessä ei ollut ainuttakaan mestarijoukkueen pelaajaa vuonna 2020, yliopistossa kylläkin muutama. Ja kolmanneksi, seura on tehnyt loistavaa juniorityötä jo useamman vuoden aikana. Venla Karttunen, Elsa Nyman, Ella Mäkelä viime vuoden mestarijoukkueessa. Ja neljänneksi, toimiva organisaatio ja huippujoukkue vetää automaattisesti hyviä pelaajia. Ei ole tarvinnut seuran varmaan paljoa markkinointityötä tehdä pelaajien saamiseksi mukaan. Ymmärrän, että se harmittaa joitakin, mutta koitetaan nyt kuitenkin edetä faktat edellä.

Harmittaa tämä menestyvien joukkueen dissaaminen. Viuhkamies - kannattaa selvittää ensin faktat, ettei tule annettua väärää todistusta lähimmäisjoukkueesta...
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös