Supervuoro Verkkolehti »

Makkarabattle 2019

Viestejä
65
Jälkijunassa mutta kuitenkin. Kuopion porukoitten mukana pyörineiden asiantuntijoiden raati on valinnut parhaat makkarat Miesten Ykköspesis paikkakunnista. Voittajaksi selviytyi ihan ilman kahta haukkausta Simon Kiri. Simon makkarat tuotetaan paikallisen makkara "panimon" toimesta eikä tätä herkkua saa muualta. Raadin toinen jäsen sai kunnian maistaa myös Simon hieman erilaista, voisiko jopa sanoa jalostuneempaa makkaraa, myös loppukaudesta joka koostumuksetaan ja maultaan otti vielä hienoisen askeleen kohti Simon jo varmaa voittoa. Haminassa tarjoiltiin Kivikylän herkkua, joka kyllä vie kielen mennessään. 2€ makkarasta joka maksaa kaupassa miltei 4€ on kyllä win win tilanne. Oulussa grillistä löytyi Kabanossi, joka meille kaikille tuttua huttua on mutta ainakin tämän raadin jäsenen mieleen maistui paremmalta kun esimerkiksi Joensuussa tarjoiltava samainen tarvike. Mutta kun emme ota kantaa Superpesis tarjontaan niin Oulu ottaa paikan numero kolme. Kannus tulee Poutun makkaroiden kanssa hyvänä nelosena. VIelä kiteyttäen

1. Simo
2. Hamina
3. Oulu
4. Kannus

Kuopiossa oli tarjolla hodariakin ja lihapullakoria mutta ruokatarjonta ei muualla ollut makkaraa kummempaa joten jospa ensi kautena (?) voimme nekin ottaa mukaan taistoon.

Pois maistajaisita valitettavasti jäi Tampere, Pöytyä ja Ulvila. Ja Laukaan peli oli Jyväskylässä, joten heidän tarjonta jäänee arvoitukseksi.
 
Viestejä
1,822
Jälkijunassa mutta kuitenkin. Kuopion porukoitten mukana pyörineiden asiantuntijoiden raati on valinnut parhaat makkarat Miesten Ykköspesis paikkakunnista. Voittajaksi selviytyi ihan ilman kahta haukkausta Simon Kiri. Simon makkarat tuotetaan paikallisen makkara "panimon" toimesta eikä tätä herkkua saa muualta. Raadin toinen jäsen sai kunnian maistaa myös Simon hieman erilaista, voisiko jopa sanoa jalostuneempaa makkaraa, myös loppukaudesta joka koostumuksetaan ja maultaan otti vielä hienoisen askeleen kohti Simon jo varmaa voittoa. Haminassa tarjoiltiin Kivikylän herkkua, joka kyllä vie kielen mennessään. 2€ makkarasta joka maksaa kaupassa miltei 4€ on kyllä win win tilanne. Oulussa grillistä löytyi Kabanossi, joka meille kaikille tuttua huttua on mutta ainakin tämän raadin jäsenen mieleen maistui paremmalta kun esimerkiksi Joensuussa tarjoiltava samainen tarvike. Mutta kun emme ota kantaa Superpesis tarjontaan niin Oulu ottaa paikan numero kolme. Kannus tulee Poutun makkaroiden kanssa hyvänä nelosena. VIelä kiteyttäen

1. Simo
2. Hamina
3. Oulu
4. Kannus

Kuopiossa oli tarjolla hodariakin ja lihapullakoria mutta ruokatarjonta ei muualla ollut makkaraa kummempaa joten jospa ensi kautena (?) voimme nekin ottaa mukaan taistoon.

Pois maistajaisita valitettavasti jäi Tampere, Pöytyä ja Ulvila. Ja Laukaan peli oli Jyväskylässä, joten heidän tarjonta jäänee arvoitukseksi.
Tosiaan valitettava puute, että Tampereella jäi makkarat testaamatta. Tampereella tarjotaan Korpelan grillimakkaroita, eikä mikään niitä voita.
 
Viestejä
65
Noin muutama minuutti tästä viestin laitosta raatihenkilö numero 2 kerkesi laittaa viestin että kyllähän hän söi Tampereella makkaran mutta se ei ollut niin mieleenpainuva että olisi top nelikkoon päässyt. Itse edelliskaudella tuli ko. makkara testattua (jos se nyt silloin oli sama) ja olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Ei todellakaan huonoin, mutta tähän kärkinelikkoon tämä ei silti päädy.
 
Viestejä
1,822
Noin muutama minuutti tästä viestin laitosta raatihenkilö numero 2 kerkesi laittaa viestin että kyllähän hän söi Tampereella makkaran mutta se ei ollut niin mieleenpainuva että olisi top nelikkoon päässyt. Itse edelliskaudella tuli ko. makkara testattua (jos se nyt silloin oli sama) ja olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Ei todellakaan huonoin, mutta tähän kärkinelikkoon tämä ei silti päädy.
Jaahas, Tapolan mustamakkara (Tampereelta nääs) on parasta kaikista makkaroista, mutta se ei sovellu urheilukilpailuihin. Sen sijaan Korpelan grillimakkara on parasta, mitä yleisötapahtumissa voi saada suuhunsa. Teidän raadin pitäisi ehdottomasti käydä maistamassa makkaraa myös Etelä-Suomessa - ei kuitenkaan "Helsinskissä" asti, mutta Tampereella kuitenkin. Jos matkarahat eivät riitä Tampereelle asti, niin ainakin Raahessa (PatU) myytiin pari vuotta sitten Korpelan grillimakkaroita. Voi olla, että päiväys on parissa vuodessa mennyt vanhaksi. Toivotaan nyt kuitenkin, että myös pohjoisempaan Suomeen on saatu myyntiin Korpelan herkkuja. :)
 
Viestejä
1,290
Mustaa saa toki ainakin Tapparan peleissä, hillolla.

Tämän syksyn ykköspesiskarsinnoissa nautittiin hyviä makkaroita Koskenharjun legendaarisella kentällä. Lienivätkö Tampereen Lihajalosteen tuotantoa, kun kyseinen firma on Lohen sponsori. Tekee aina säväyksen, kun myytävä makkara on ajatuksella valittua ja laadukasta. Samasta asiasta kehut sinne Haminaan. Edellä mainittu Kuopio ei muistaakseni säväyttänyt tässä asiassa.
(Kaikkihan osaamme laskea, että helpointa bisnestä olisi mennä lukuisten huippuseurojenkin valitsemalla tiellä, eli latoa grilliin 25c/kpl kaupassa maksavaa Campingia ja myydä sitä kahdeksankertaisella hinnalla.)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
11,744
Teidän raadin pitäisi ehdottomasti käydä maistamassa makkaraa myös Etelä-Suomessa - ei kuitenkaan "Helsinskissä" asti, mutta Tampereelle

Eikös tuossa @Snow :n listassa ollut kakkosena Hamina, joka on minun kartassa huomattavasti eteläisempää Suomea kuin Tampere. On itse asiassa ihan etelärannikolla. Kun asuin sen seitsemän vuotta Tamereella vuosituhanteen vaihteessa niin mielesssä oli usein, että en kyllä näin pohjoisessa viihdy.

Eli makkaraadin matkakassa on ollut kunnossa mutta Tampere ei ole osunut reitille tai makkara ei ole jäänyt mieleen. Ja ykköspesiksen makkarabattleen ei Manse ensi kesänä osallistu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2,625
Eikös tuossa @Snow :n listassa ollut kakkosena Hamina, joka on minun kartassa huomattavasti eteläisempää Suomea kuin Tampere. On itse asiassa ihan etelärannikolla. Kun asuin sen seitsemän vuotta Tamereella vuosituhanteen vaihteessa niin mielesssä oli usein, että en kyllä näin pohjoisessa viihdy.

Pitäisi nyt vain ymmärtää, että Etelä-Suomi ei ole maantieteellinen käsite vaan jotain ihan muuta. Tämähän on varsinainen ikuisuusaihe tällä foorumilla.
 
Viestejä
11,744
Pitäisi nyt vain ymmärtää, että Etelä-Suomi ei ole maantieteellinen käsite vaan jotain ihan muuta. Tämähän on varsinainen ikuisuusaihe tällä foorumilla.

Toki näin, mutta juuri siksi pitää yrittää pitää yllä täsmällisiä ilmauksia koska muuten käsitteet menettävät merkityksensä.

Jos siihen jotain ihan muuta Etelä-Suomeen kuuluu Tampere niin kyllä siihen kuuluu Haminakin ja tätä jaksan pitää yllä. Suomen Opasliitto ei laske kumpaakaan mainittua paikkaa Etelä-Suomeen ja se käy kyllä mulle. jos puhuttaisiin Tampereesta osana Ruuhka-Suomea sekin kävisi mulle ja Haminahan ei moiseen kuulu. mutta kombinaatio Tampere on Etelä-Suomea mutta Hamina ei on ihan huttua.
 
Viestejä
732
Eli makkaraadin matkakassa on ollut kunnossa mutta Tampere ei ole osunut reitille tai makkara ei ole jäänyt mieleen.

Raadin toinen jäsen täällä. Tampereella söin tosiaan makkaran, mutta se maistui täsmälleen samalta kuin kaikilla muillakin Atrilli-/Hiillos-paikkakunnilla.
 
Viestejä
1,822
Raadin toinen jäsen täällä. Tampereella söin tosiaan makkaran, mutta se maistui täsmälleen samalta kuin kaikilla muillakin Atrilli-/Hiillos-paikkakunnilla.
Ei ole muuten Atrilli-/Hiillosmakkaraa myyty Kaupissa ainakaan viiteen vuoteen. Korpelan grillimakkaraa siellä on tarjolla, ja hyvää on.
 
Viestejä
1,290
Voisikin kannustaa taukokioskeja merkitsemään hinnastoon, mitä merkkiä on tarjolla. Olkoonkin, että tuoksu/haju yleensä antaa vihjeitä, kannattaako investoida.
 
Viestejä
732
Ei ole muuten Atrilli-/Hiillosmakkaraa myyty Kaupissa ainakaan viiteen vuoteen. Korpelan grillimakkaraa siellä on tarjolla, ja hyvää on.

Tämä kävi selväksi jo aiemmasta viestistäsi, mutta itse en onnistunut mausta löytämään eroa. Kyllä makkarassa pitää olla lihaa yli 70% ja Korpela ei pääse lähellekään.
 
Viestejä
2,807
Tarkkana pitää olla grillimakkaroiden ns. "lihan" kanssa..
"Grillimakkarat saavat lihan lisäksi sisältää myös lihaa vastaavia raaka-aineita kuten kamaraa, silavaa ja broilerinnahkaa. Ne kaikki lasketaan mukaan lihapitoisuuteen, jonka pitää olla vähintään 45 prosenttia".
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös