Supervuoro Verkkolehti »

Mailan korjaaminen

Viestejä
31
Päivää vaan kaikille.
Tässä tuli mieleen kuin teen kaiken näköistä hiilikuidusta niin voisin kokeilla korjata jonkun murtuneen mailan.
Jos maila on poikki niin siihen en koske.
Facesta löytyy sivusto JÄÄKIEKKOMAILOJEN KORJAAMINEN ja siellä on esille kuin korjailen lätkämailoja.
Tällä hetkellä teen hiilikuidusta kahvimukeja, löylykauhoja ym
Laittakaas viestiä jos jollain on pesis maila rikki niin korjaan ilmaiseksi yhden jotta näen mikäs on lopputulos.
Stadin suunta mielellään.
Jerzi
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Kohta on 100 luettu mutta kukaan ei ole vastannut.
Onko homma niin että kuin maila menee rikki niin se menee takuuseen vai meneekös se roskikseen.
Väitän että jos on hiilikuidussa murtuma tai jonkin sortin painautuma eli sidosaine on antanut periksi niin se on takuu varmasti korjattavissa.
Ei kyllä uuden veroiseksi mutta varmasti käyttökelpoisen sellaisen.
Rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä.
Jerzi
 
Viestejä
3,478
Vs: Mailan korjaaminen

Moro!

Se menee takuuseen jos hajoo takuuajan puitteissa. Ja tietty niin, että täyttää takuun ehdot yms yms. Oliko tuo takuuaika vuoden vai kaks...? Mutta tosiaan jos nyt suutuspäissään lyöt mailan viereisellä kentällä olleeseen futismaalin metallitolppaan, niin sitähän ei takuu korvaa vaikka olis eilen ostettu :)

Toi sun juttu on oikeesti hyvä ja mielenkiintonen! Varmasti löytyykin kysyntää, jos nuo korjaukset onnistuu menestyksellä... Mailathan on uutena ostettuna varsin hintavia!

Ittellä ei ole tällä hetkellä mailassa korjaustarvetta, kun olen suutuspäissään viskony vaan räpylää kivikkoon ;) Mutta älä luovuta vielä, olis ittekin kiva tietää kuinka tuo onnistuu?

Ainoa tietty, että painotit mielellään Tsadin suuntaa. Pesistähän puikotellaan kuuluisasti juurikin maalaispitäjissä, kaukana ruuhka-Suomesta :) Itsekin huseeraan 250 km päässä sieltä... Mites, onnistuiskohan tuon mailan lähetys jollain konstilla postissa tai MH:ssa tms? Vai meneekö liian vaikeeks ja kulut korkeeks?

Laita kuitenkin infoa, jos jonkun mailan korjaukseen saat!?
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Hei kiitos vastauksesta.
Joo tätä uutta tietoa valuu minulle kokoajan.
Tänään kuulin sellaista että niissä säännöt määrää paksuudenkin.
Eli oma veikkaus on että missään nimessä korjauksen paksuus ei ylitä 2mm ja painoa ei tule yli 40gr enempää
Posti/matkahuolta käy jos haluaa toimittaa mailan.
Kuten olen kertonut niin teen ilmaiseksi yhden korjauksen niin näen/näemme mikä on homman nimi.
Jerzi
 
Viestejä
1,509
Vs: Mailan korjaaminen

Katsoin Youtubesta pätkän lätkämailan korjaamisesta. Ihan mielenkiintoista, en arvannut, että nykyajan mailoja korjaillaan, vaikka onhan se näin jälkikäteen ajateltuna ihan loogista. Oma isä korjasi minulle puumailoja jo yli 30 vuotta sitten. Tuon korjatun mailan kestävyyden suhteen molemmissa pätee varmasti samat jutut, eli pikkujunioreilla ne menevät täysillä, mutta hiemankin vanhemmat juniorit ei niillä tee oikeastaan mitään (, minkä ikäinen poika nyt sitten olikaan). Mutta ei tuo todellakaan ole vähäpätöinen juttu, suurin hyöty lienee pikkujuniorien laukaisutreenissä, kesällä ja talvella, kun voi ampua suuren määrän kiekkoja ilman pelkoa, että se uusi 150€ maila menee kappaleiksi. Varmasti todella iso hyöty sille pikkujuniorin isille ja hänen lompakolleen.

Tämä nyt koski vain tuota lätkämailan korjaamista, mutta samahan pätee pitkälle pesäpallomailaankin. Hyvää työtä teet ja jatka samaan malliin. Seurailen tätä ketjua, mikäli kirjoittelet lisää aiheesta.
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Joo itse asiassa minun asiakkaat lätkämaila puolella on lähinnä aikuiset ihmiset.
Viimeisin maila jonka korjasin oli HIFK joukkueen ikoni pelaaja.
Minun oma poika joka pelaa b junnuissa niin hän on nyt 3 kautta pelannut korjatuilla mailoilla.
Hinnan säästöä muutama tuhat euroo.
Väitän mutta en tiedä niin kaapit on väärällään keppejä jolla ei tee enää mitään koska ominaisuudet ovat häipyneet.
Tähän väliin olis kiva saada joku todella ammattilainen tähän mukaan koska silloin tietäisi tasan tarkkaa onko tää juttu edes mistään kotoisin.
Mutta kiva että tää kiinnostaa.
Jerzi
 
Viestejä
11,744
Vs: Mailan korjaaminen

Itseänikin kiinnostaisi miten kauan nykyiset mailat kestävät iskussa/ehjänä. Ja kaikenpuolin olisi tolkullista jos niiden käyttöikää pystyisi kunnostamalla jatkamaan.

jerzi sanoi:
Eli oma veikkaus on että missään nimessä korjauksen paksuus ei ylitä 2mm ja painoa ei tule yli 40gr enempää

Jos katsot täältä pesimailojen tarjontaa niin huomaat että aikuisten mailat ovat massaltaan 580 .. 640 grammaa ja yhden mallin sisällä niitä myydään 20 gramman välein ja yksikään malli ei taida olla läpi koko massa-aluueen. En tiedä, mutta on hyvin mahdollista että ns ammattilaisille tehdään sitten erikseen räätälöityjä mailoja muilla massoilla.

Mutta yhtäkaikki, jos korjauksessa tulee mailaan 40 grammaa lisää massaa niin se ei enää välttämättä sovellu sille pelaajalle jonka maila alunperin oli. Viisaammat saavat vahvistaa, omista peliajoista on jo niin kauan mutta puumailojen aikakaudella aloittaneena 50 grammaan painavampaan mailaan siirtyminen oli iso muutos lyöntiin ainakin mulla.
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Joo vastaan koska en tiedä.
Eli mikäli mailasta tulee ihan ok pelattava niin onko tuo painon lisäys niin huono juttu että mieluuten jengi ostaa uuden mailan.
jerzi
 
Viestejä
11,744
Vs: Mailan korjaaminen

Jossain kulkee raja, jonka jälkeen mailan hallinta lyönnissä ei vain onnistu, et saa osumahetkeen niin paljon kiihtyvyyttä jne eli lyönti huononee. Onko se 40 grammasta kiinni niin ei välttämättä kaikille mutta jollekulle kyllä. Mut siitä korjatusta voi tulla ihan kelpo maila jollekulle toiselle.

Mut mun vakavasta lyöntiharjoittelusta niin kauan etten ole varma
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Yli 1200 katseltu ja ei yhtään mailaa ole vielä löytynyt korjaukseen.
ELI JOS SINULLA ON MURTUNUT HIILIKUITU KEPPI JA ET TEE SILLÄ MITÄÄN NIIN KORJAAN SEN ILMAISEKSI..
Jerzi
 
Viestejä
139
Vs: Mailan korjaaminen

MieVaan sanoi:
Jossain kulkee raja, jonka jälkeen mailan hallinta lyönnissä ei vain onnistu, et saa osumahetkeen niin paljon kiihtyvyyttä jne eli lyönti huononee. Onko se 40 grammasta kiinni niin ei välttämättä kaikille mutta jollekulle kyllä. Mut siitä korjatusta voi tulla ihan kelpo maila jollekulle toiselle.

Mut mun vakavasta lyöntiharjoittelusta niin kauan etten ole varma

Vähän myöhään tulee vastaus, pahoittelut! Tuo 40 grammaa on itseasiassa ihan mahdoton heitto painossa. Väittäisin että valtaosalle se on ihan liikaa. Tietääkseni näitä mailoja on jo nyt punnittu puntarilla ettei tulisi liian isoja heittoja koska tuo ilmoitettu painokaan ei pidä paikkansa vaan on suuntaa antava...
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Jos mailan alku paino on 580gr ja korjauksen jälkeen 620gr niin silloinhan se on liian painava kaverille joka käyttää 580gr mutta ei kaverille joka käyttää 620gr.
Ja tässä nyt olis kiva tietää pystyykös mailaa käyttää jota on koti oloissa korjattu.
Vieläkään ei ole löytynyt mailaa.
Jerzi
 
Viestejä
1
Vs: Mailan korjaaminen

Morjesta!

Mailan korjaaminen on periaatteessa ihan turha, ainakin kovalyöntisimmille. Itsellä mailoja menee kuukaudessa 4-8kpl. Ja 40gr heitto on jokaiselle pelaajalle, tasoon katsomatta, liian suuri. Myös korjaaminen vetäisi koko mailan tasapainon uusiksi, joka myös vaikuttaa lyöntiin aivan liikaa.

Takuu vaihtelee sarjatason mukaan. Meillä takuu 2kk.
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Voi olla turhaa mutta en ole vielä saanut mailanmailaa vielä korjattavaksi joten siitä lopputuloksesta emme voida siis olla varmoja.
Ja nuo painot mitäs olen laittanut on vain suuntaa antavia.
Jerzi
 
Viestejä
1,509
Vs: Mailan korjaaminen

Olen aiheesta suuresti kiinnostunut.

Minulla ei lätkämailan kappaleita ole, mutta saan niitä kyllä tarvittaessa.

-------------------------

Kiinnostaisi joskus kokeilla näitä Jerzin korjaamia lätkämailoja. Lieköhän sellaiseen mitään mahdollisuutta?

Omalta osalta laitan tietenkin jotain videota todisteeksi, mikäli.

-------------------------

En uskalla luvata, mutta voi tulla lopulta aika järkyttävän tarkkaa analyysiä siitä mailasta.

Sekin vielä, läiskitäänkö lämärillä vai painetaanko tarkasti ranteella?
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Joo noita lätkämailojen testaajia en enää tarvitse koska se asia on hanskassa.
Ihmettelen edelleen että ei löydy yhtä pesismailaa korjaukseen ei sitten millään.
Ja tässä välissä olen alkanut tehdä säärisuojia jalkapalloon hiilikuidusta ja se on hauskaa hommaa.
No korjasin yhden 1000e arvoisen hiilikuituisen pyöränvanteen.
Kyllä hiilikuidulla voi ihan mitä vaan tehdä..
Jerzi
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Nyt kuin kausi on ohi niin luulis löytyvän yhden mailan jonka voisi korjailla.
Jerzi
 
Viestejä
31
Vs: Mailan korjaaminen

Ehkä näitä hiilikuitukeppejä ei vaan ole nurkissa ylimääräisenä.
Jerzi
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös