Supervuoro Verkkolehti »

Kuinka saada yleisöä lisää Superpesikseen?

Viestejä
1,441
Muinoin oli kaikkien joukkueiden kaikki ottelut pankkikortin kokoisella muoviläpyskällä. Ja hyvin tiesi aina missä pelataan ja milloin.
Muistan vielä nuo läpyskät. Luottokortin kokoon mahdutettu ristitaulukko, josta näki jokaisen pelin päivämäärän. Kouvolassa ja varmaan muillakin paikkakunnilla paikallinen osuuspankki jakoi noita.
 
Viestejä
151
Keskikesän lauantaille ja sunnuntaille lisäisin klo 15 tai 16 alkavia pelejä. Tämä toisi yleisömääriä ylös.
 
Viestejä
46
Perjantai ja lauantain pelit toisi katsojia. Aika monella paikkakunnalla ja muissakin lajeissa pe ja la peleissä alkoholi toimii osalle houkuttimena, mutta ei silläkään onneksi saa houkuteltua valtavia määriä. Tunnelma on iso tekijä, joka houkuttelee ihmisiä katsomoon uudelleen ja uudelleen. Pelaajilla on iso rooli tunnelman luomisessa. Kaikkensa yrittäminen, tuuletukset ja rempseä meininki saa yleisönkin syttymään. Pärjäävä oma joukkue tuo ihmisiä katsomoon, mutta jos oma joukkue ei pärjää niin todennäköisesti joku joukkue pärjää :) Tilanne, että kaikki voittaisi kotona ei oikein toimi…
 
Viestejä
802
Ei tämä ettei lauantaina pelata ole mikään liiton päätös. Seurat saavat itse valita mieluisat päivät kotipeleille, eivät tietenkään kaikkia, mutta isosti vaikuttaa. Niitä ei ei haluta, koska eivät vedä katsojia. Useammasta seurasta kuulunut tätä ja uskoisin, että siellä on parempi tieto kuin palstalaisten mutu-tuntuma.
 
Viestejä
171
Muinoin oli kaikkien joukkueiden kaikki ottelut pankkikortin kokoisella muoviläpyskällä. Ja hyvin tiesi aina missä pelataan ja milloin.
Vaikka ei jenkkilästä tarvikaan kaikkea kopioida :), niin esim tälläinen pieni taitettava lappunen on jaossa spring training peleihin ja itse sarjaan joka joukkueella, siinä kaikki tarvittava tieto peleistä ja lipuista. 9x6 cm eli mahtuu hyvin lompakkoon. Kuvan infolappunen jäi mukaani keväällä kun olin katsomassa Houston Astrosin treenipelejä Palm Beachillä Floridassa.
Screenshot 2023-08-07 at 11.37.41.png


Screenshot 2023-08-07 at 11.37.52.png
 
Viestejä
46
Ei tämä ettei lauantaina pelata ole mikään liiton päätös. Seurat saavat itse valita mieluisat päivät kotipeleille, eivät tietenkään kaikkia, mutta isosti vaikuttaa. Niitä ei ei haluta, koska eivät vedä katsojia. Useammasta seurasta kuulunut tätä ja uskoisin, että siellä on parempi tieto kuin palstalaisten mutu-tuntuma.
Viikonloppupelit ovat ongelmallisia yhteistyökumppanien kannalta. Yritysvieraita ei saa kuin viikolla oleviin peleihin.
 

Elk

Viestejä
884
Viikonloppupelit ovat ongelmallisia yhteistyökumppanien kannalta. Yritysvieraita ei saa kuin viikolla oleviin peleihin.
Ei tämä ettei lauantaina pelata ole mikään liiton päätös. Seurat saavat itse valita mieluisat päivät kotipeleille, eivät tietenkään kaikkia, mutta isosti vaikuttaa. Niitä ei ei haluta, koska eivät vedä katsojia. Useammasta seurasta kuulunut tätä ja uskoisin, että siellä on parempi tieto kuin palstalaisten mutu-tuntuma.

On tosiaan varmasti dataa ja kokemuksia riittävästi siihen, että lauantaipelejä vältetään runkosarjassa. Joitakin sellaisia on Hyvinkäälläkin pelattu vuosien mittaan, mutta hyvin laimea, oikeastaan epätodellinen, on niissä ollut tunnelma. Kesäaikaan ainakin kaupungeissa asuvat asioivat tuolloin ruoka-, puutarha- tai muissa liikkeissä tai tekevät muutoin sitä, mitä ei viikolla ehdi tai jaksa. Ja yritysten suhteen on varmaan niin kuin tuossa yllä todetaan.
 
Viestejä
90
Myös Manse PP:n toiminnanjohtaja Tero Rantalainen nostaa esille pesäpalloilijoiden lähestyttävyyden ja persoonat pohtiessaan tuossa verkkolehden haastattelussa, että miten Tampereella aiotaan houkutella lisää väkeä lajin pariin.

"Se mikä pesäpallossa on hienoa, on että ihmiset pääsevät tapaamaan pelaajia ja keskustelemaan heidän kanssaan pelien jälkeen – ja toivon, että se säilyy lajissa. Ne persoonat tulevat sieltä ilmi ja ollaan läsnä. Meidän pitää sitä vielä tuoda esille ympäri vuoden ja erityisesti keväällä."
 
Viestejä
171
Aiemmin on puhuttu paljon striimeistä ja fanikameroista. Itse teen töitä BB ja SB puolella Euroopan liiton markkinoinnin parissa ja meillä on selvä kuva siitä kuinka laadukkaat striimit tuovat myös lisää katsojia itse paikan päälle stadioneillekin. Euroopan liiton peleissä olemme laittaneet standardiksi monikameralähetykset, on screen grafiikat ja selostukset englanniksi. Monet katsojat saattavat seurata ottelu paikan päällä turnauksissa ja sitten katsoa kännykältä samaan aikaan toisella stadionilla pelattavaa peliä.
 
Viestejä
1,441
Odotetaan vielä torstain pelit ennen kuin tehdään tarkempia laskelmia, mutta jo nyt uskaltaa sanoa, että tämän kauden runkosarjassa on ollut reilusti enemmän katselijoita kuin vuosi sitten. Ehkäpä väki viimein alkaa palata koronan jälkeen peleihin. Myös pitkään tasaisena olleella sarjalla lienee merkitystä asiaan. Yleisömäärien näkökulmasta on harmillista, ettei viimeisen kierroksen peleissä ole enää pääosin suurempaa panosta.
 
Viestejä
3,498
No niin tulihan se sieltä eli ensi kaudella superit pois runkosarja peleistä olisitte vaan uskoneet vanhaa viisasta miestä heh
Nyt sitten jäämme odottamaan valtaisaa yleisöryntäystä, kun suuri uutinen supervuoron poistamisesta leviää pesäpalloa tähän asti vieroksuneiden tietoisuuteen. "Kärsimysnäytelmä" lyhenee siedettäväksi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös