Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2022

Viestejä
4,096
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,441
Luin jutun monitorilta, jossa on varsin suttuinen kuvanlaatu. Säpsähdin, kun jutussa sanottiin, että "Koplassa on mahdollisuus pelata isoja pelejä ja isoa palkkaa..."

Ajattelin, että jopa on kerrankin avoin pelaaja.

Tarkempi tarkastelu osoitti kuitenkin Hämäläisen kertoneen, että "Koplassa on mahdollisuus pelata isoja pelejä ja isoa paikkaa..." :):):)

Joka tapauksessa Hämäläisen pitkä jatkosopimus on upea homma Koplan tulevaisuuden kannalta.
 
Viestejä
3,498
Koplalla on jo nyt vuodelle 2023 7 sopimusta ja jatkoa luvassa. Kannattaa noteerata, mitä Koplan pelaajaneuvotteluista vastaava Stefan Sburatura totesi: " Omalta osaltani voin sanoa, että sopimustilanne ei ole minun aikanani ollut näin hyvä. Koplaan päin on hyvin vetoa, meihin otetaan yhteyttä ja tänne halutaan pelaamaan."
 
Viestejä
1,150
Jos Nikkasen ja Vartaman siirtojen julkistukset menivät Koplalta 90-luvun tyyliin tylsällä tiedotteella ilman videoita ja fiilistelyitä, niin tämä oli hieno tuotos. Hyvää duunia ja näitä on mukava katsoa. 👏

Mukava kuulla myös, että Spuraturan johdolla rakennetaan täysillä jo Koplan kauden 2023 (ja 2024) joukkuetta. Nyt tuntuu, että ollaan hereillä, kuten kärkiseuran pitääkin.
 
Viestejä
1,441
Pari tuntia aikaa paitahuutokaupassa. Nyt paidoista tarjottu yhteensä vajaa 1600 euroa, mutta jos yhtään tulee viime hetkien tappelua, pitäisi 2.000 euroa mennä rikki.


Edit meni ja reilusti. Mm Nokkalan paita nousi 400 euroon. (y)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4,767
 
Viestejä
4,096
Nuorille hyville pelaajille pitkiä soppareita, minä tykkään.
Eipähän kysellä näitä 2024 pelureita ensi kesänä mihinkään muualle ja voi keskittyä olennaiseen :)
 

LBC

Viestejä
3,605
On nämä viimeiset 10+ vuotta olleet hienoa seurattavaa, miten joukkue on mennyt oikeastaan joka vuosi eteenpäin. Jopa viime kausi(epäilin että vähän liian nuori ja paljon uusia pelaajia) ja edellinen (täsmälleen päin vastoin) olivat komeita. Nyt joku tulee ja muistuttaa edellisestä mestaruudesta tai muuta, mutta ei se minua haittaa. Se tulee sitten kun voittaa finaalin viimeisen ottelun. Poistuneesta rungosta löytyy tietty tukku pelaajia, joille tuon olisi suonut.

Tuohon kun lisää muutamat aiemmat vuosikymmenet, niin silläkin määrällä, mitä olen Koplaa seurannut, syntyy tarina.

Saattaahan se takapakkikin tulla, mutta nyt näyttää siltä, että olipas helppo nakki uudistaa joukkue ja jatkaa edelleen seuraavat vuodet Superin kärkikahinoissa.
 
Viestejä
917
Onhan tuo joukkueen tilanne nyt kertakaikkisen hyvä. Erinomainen juttu että nuoret, lahjakkaat pelaajat haluavat sitoutua pidemmäksi aikaa, toivottavasti saadaan talvella lisää samankaltaisia uutisia :) Uusien pelureiden myötä sopii ensikesältäkin odottaa vaikka mitä, pidän erinomaisina siirtoina missä joukkueen kasaamisesta vastaavat ovat onnistuneet hyvin.
 

LBC

Viestejä
3,605
On tätä pesiksen valtakaupungin vaihtelua mielenkiintosta seurata. Joensuu -> Tampere -> Kpl kahen vuoden sisään.
Tai sitten on monta valtakaupunkia. Hyvä lajin kannalta, että on huipulla on tungosta.
Silloin kannattaa laskea Sotkamo ja Vimpelikin kaupungeiksi.
Mitalit Sotkamo (19-7-3) ja Vimpeli (5-10-12).
Täytyy muuttaa sana valtakaupunkia muotoon valtakuntaa :)

Niin no. Kunnalla ja kaupungilla ei ole enää käsittääkseni mitään eroja noin hallinnollisesti. Kaikki kaupungitkin ovat kuntia.
Valtakunta kuulostaa toisaalta vähän hassulta, olisko valtaseura paras. Totta kai Vimpeli ja Sotkamo kuuluu joukkoon.

Mutta pääpointin @Läpilyöjä n kirjoitukseen allekirjoitan. Oli hienoa kun Sotkamon putki katkesi (kaikki kunnia parhaalle joukkueelle tuolloin) Vimpelin toimesta. Vimpelin luultiin hallitsevan pitkään, mutta ensin Kopla laittoi Vimpelin melko koville välierissä ja sitten keikahtikin kaikki uusiksi seuraavana vuonna JoMan mestaruuden ja Koplan finaalipaikan toimesta. Sotkamon mestaruuskin oli tavallaan vaihtelua ja jotain uutta (Rytkösen pieni riskihankinta, lukkarikuviota ja Sotkamon muutkin nuoret nuoret yleensä. No, olisi joku muukin voinut voittaa...

Tämä yhdessä Koplan määrätietoisen nousun kanssa on tehnyt tällaiselle pesisseurajalle lajista taas kiinteän seuraamisen arvoista, siis yleisellä tasolla, vaikka kopla ei olisikaan ihan loppukahinoissa. Tietysti Koplan ollessa finaaleissa on pureskeltu kynsiä mustakeltaisten puolesta. Nyt olen jotenkin vakuuttunut siitä, että vielä näen sen Koplan mestaruuden toisenkin kerran syntyvän. Joskus.
60-luvun huippuvuosista on muistoina lähinnä urheiluruudun sarjataulukot ja minua vanhempien jutut KPL:n ylivoimaisuudesta.
 
Viestejä
4,096
Allekirjoitan @LBC mietteet, itse olen sen verran nuori että vielä odotan sitä ensimmäistä mestaruutta. Isäni kyllä on todistanut kaikki aiemmat ja vähän jopa menetti toivonsa tässä välissä pitkän kuivan kauden aikana. Mutta nyt on taas se toivon kipinä syttynyt kun joukkue on terässä ja tuntuu siltä että mahdollisuudet kyllä on, vuodesta toiseen.

En nyt tiedä voiko sanoa olevan tyytyväinen viiteen hopeaan, mutta on se aina hemmetin paljon parempi vaihtoehto kuin mitalitta jääminen kokonaan joten arvostan sitä mitä on saavutettu. Tuntuu etuoikeutetulta että ylipäänsä pääsee seuraamaan finaaleja omalla kotikentällä. Tilastojen valossa kun tarpeeksi usein sinne finaaliin pääsee niin kyllä ennemmin tai myöhemmin on kultaakin voitettava ja siihen on vahva usko 💪
 
Viestejä
956
En ole KPL:n fani mutta toki joukkueelle mestaruuden soisi menevän toisaalta vaihtuvuus-syystä ja toisaalta huomioiden se kova työ jota seurassa on jo pidempään tehty. Mielestäni ihminen joka väittää muuta on ilkeä - on eri asia toivoa KPL:n häviötä jos vastassa on oma suosikki. Viime kesän finalisteista minulle olisi kelvannut mestariksi kumpi tahansa, hieman enemmän KPL juurikin tuosta kova panostus jo pidemmän aikaa -syystä.

Minusta vaihtuvuus on lajille etu. En tietenkään seuraa pudotuspeli-sarjoja samalla innolla kuin siellä pelaavien joukkueiden kannattajat mutta pieniä toiveita aina asettelen. Onko seuraava erikoinen logiikka ymmärrettävää: puolivälierissä toivon KPL:n häviötä mutta jos se sen vaiheen selvittää, sitten toivon että menevät päätyyn saakka ja voittavat finaalin. :D

Ja olen erittäin iloinen nähdessäni että joukkueen fanit edelleenkin uskovat mestaruuteen vaikka se on pidemmän aikaa jäänyt saamatta. Omaa suosikkia ei jätetä, ei ikinä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: LBC
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös