Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2022

Viestejä
4,096
Edelleen tämä yhden pelaajan aliarviointi on uskomatonta. Oli Koplan kolmen parhaan pelaajan joukossa finaaleissa, mutta ei mahdu kuin varamieheksi ja ykköspesikseen ensi kaudella?

Kenet itse tiputtaisit Nokkalan sijaan ykköskokoonpanosta pois, ja miksi? :unsure:
 
Viestejä
11,744
Edelleen tämä yhden pelaajan aliarviointi on uskomatonta. Oli Koplan kolmen parhaan pelaajan joukossa finaaleissa, mutta ei mahdu kuin varamieheksi ja ykköspesikseen ensi kaudella?

Vähän samaa olen ihmetellyt. Tänä vuonna Koplassa runkosarjassa kuudenneksi eniten kärkietenemisiä ja pudotuspeleissä viidenneksi eniten. Ei paskemmin onnettomille jaloille kun vielä pelasi runkosarjaa vain 21 ottelua.

2-3 vaihdoissa joukkueen ennemmin vaihtamista paras.

Jos ensi kesäkin on jämärooleja - jos siis jatkaa Koplassa - niin syynä täytyy olla jotain muuta kuin pelilliset syyt.
 
Viestejä
4,096
Vähän samaa olen ihmetellyt. Tänä vuonna Koplassa runkosarjassa kuudenneksi eniten kärkietenemisiä ja pudotuspeleissä viidenneksi eniten. Ei paskemmin onnettomille jaloille kun vielä pelasi runkosarjaa vain 21 ottelua.

Nyt pitää ymmärtää että ei kukaan sano Nokkalaa huonoksi pelaajaksi, Koplassa ei yhtään huonoa ole sillä joukkue pääsi finaaleihin ja vitospeliin.

Mutta ne finaalit pitäis voittaa - joukkueen pitää olla vielä parempi kuin "toisiksi paras" ja hakea äärimmäistä suorituskykyä.

Viidenneksi paras pleijaritilastoissa ei ole huono, mutta jos ikinuoret Latvala ja Hacklin ovat edellä samassa tilastossa niin eihän sitä voi kovin mahtavaksikaan sanoa.

Jos Vartama pystyy tarjoamaan yhtä pitävän räpylän ja taitavan mailatyöskentelyn lisäksi huomattavasti nopeammat jalat niin en näkisi syytä miksi Haimi ei käyttäisi häntä ennemmin.

J. Luoman ja Hämäläisen ulkopelisuoritukset taas ovat mielestäni liian arvokkaita uhrattavaksi sisäpelin eteen.

Sitten kun Latvala lopettaa niin siihen paikkaan Nokkala on mielestäni erinomainen korvaaja kaudelle 2023.
 
Viestejä
11,744
@Artsi pidät siis J. Luomaa parempana ulkopelaajana kuin Nokkalaa kun Jasperia ei voi uhrata ulkona? Ok.

No siellä viidenneksi parhaan takana on vielä hmm seitsemän pelaajaa, toki tietty rooleissakin eroja kun mennään sen vitosen taakse. Kokonaan toinen juttu on sitten kuinka usein Nokkalaa on edes haluttu viedä kakkoselle tai kolmoselle.

Kun katselin tuota pesiksenmaailman runkosarjan ykkös-kakkosväliä (enemmin tapahtumia) kärkietenijänä niin Nokkala etenemisprosentti oli 59,3% ja paloja 15% yrityksistä kun esin Mäentausta eteni 64,3| paloi 22%, Saukko eteni 70,4% ja paloi 17% , Pesu 67% ja paloi 26%, Ruuska 73,3% ja paloi 22%. Oletettavasti ykköskärkeä veivät paremmat vaihtajat. Latvala ja Hacklin paloivat harvemmin mutta eipä niitä juuri vietykään.

Kakkos-kolmosvälillä Nokkala oli selkeästi huonompi etenijä = samaa tasoa kuin Latvala mutta vaihtajana useimmiten Valtteri L. Kun Latvalalla Kivipelto.

Tuon perusteella voisi minusta perustellusti miettiä pitäisikö Nokkalan olla sisällä numero kolme ja Latvalan neljä - kun niitä numerolla kotiuttavia ei ole ylenmäärin - sekä Kivipellon viisi. Nokkalan 2-3 vaihdot kokonaisuutena ovat menneet hyvin vaikkakaan ne ykköskärjessä pelatut pelit eivät kai kulkeneetkaan. Toki jos tiedetään että ei kykene numeron kolme rooliin niin asia on toinen mutta luulen kyllä että ei tiedetä.

Mutta mikäs siinä jos ei mahdu sisälle pelaavaan kokoonpanoon niin ei mahdu. Itse näen sen noin kutta eipä ole kokemusta viuhkahommista sen myönnän auliisti.
 
Viestejä
4,096
@Artsi pidät siis J. Luomaa parempana ulkopelaajana kuin Nokkalaa kun Jasperia ei voi uhrata ulkona? Ok.

No siellä viidenneksi parhaan takana on vielä hmm seitsemän pelaajaa, toki tietty rooleissakin eroja kun mennään sen vitosen taakse. Kokonaan toinen juttu on sitten kuinka usein Nokkalaa on edes haluttu viedä kakkoselle tai kolmoselle.

Kun katselin tuota pesiksenmaailman runkosarjan ykkös-kakkosväliä (enemmin tapahtumia) kärkietenijänä niin Nokkala etenemisprosentti oli 59,3% ja paloja 15% yrityksistä kun esin Mäentausta eteni 64,3| paloi 22%, Saukko eteni 70,4% ja paloi 17% , Pesu 67% ja paloi 26%, Ruuska 73,3% ja paloi 22%. Oletettavasti ykköskärkeä veivät paremmat vaihtajat. Latvala ja Hacklin paloivat harvemmin mutta eipä niitä juuri vietykään.

Kakkos-kolmosvälillä Nokkala oli selkeästi huonompi etenijä = samaa tasoa kuin Latvala mutta vaihtajana useimmiten Valtteri L. Kun Latvalalla Kivipelto.

Tuon perusteella voisi minusta perustellusti miettiä pitäisikö Nokkalan olla sisällä numero kolme ja Latvalan neljä - kun niitä numerolla kotiuttavia ei ole ylenmäärin - sekä Kivipellon viisi. Nokkalan 2-3 vaihdot kokonaisuutena ovat menneet hyvin vaikkakaan ne ykköskärjessä pelatut pelit eivät kai kulkeneetkaan. Toki jos tiedetään että ei kykene numeron kolme rooliin niin asia on toinen mutta luulen kyllä että ei tiedetä.

Mutta mikäs siinä jos ei mahdu sisälle pelaavaan kokoonpanoon niin ei mahdu. Itse näen sen noin kutta eipä ole kokemusta viuhkahommista sen myönnän auliisti.

Juu kyllä minä pidän Japia napsun monipuolisempana ulkona ja kehityskäyrä on koko ajan nouseva myös sisäpelissä. Muistetaan että se oli kuitenkin talven ja kevään intissä ja treenaaminen jäi olemattomiin.

Runkosarjan tilastot ovat vähän huonoja kun mietitään miten voitetaan vika peli ja saataisiin poika Kouvolaan. Jos finaalit haluaa voittaa niin pitää voittaa pesäkilpoja Puhtimäen ja muiden kovien etukenttäpelaajien hakunopeutta/heittokäsiä vastaan. Sitä tarkoitan sillä äärimmäisen suorituskyvyn hakemisella.

Mutta ei näistä kannata liiakseen tosissaan vääntää kun omat kirjoitukseni ovat vain henkilökohtaista spekulaatiota ja mielipiteitä. Hupijuttuja. Joku muu tietää kennotestien datat ym. faktat ja päättää kokoonpanon :)
 
  • Tykkää
Reaktiot: eod
Viestejä
11,744
Ok, eli Nokkalan kohtalo on tupla väliinputoaminen. Silloin kun oli nuori ei päässyt pelaamaan kun oli,parempia valmiita ja nyt kun olisi valmiimpi ei pääse pelaamaan koska pitää kasvattaa nuoria - paska säkä.

Mitä tulee finaaleihin niin se vähän mitä katsoin niin en honannut, että se voitto jäi Nokkalan tekemisistä kiinni. Valitsin runkosarjan sen takia että se kertoo normitason, yhden kauden oudotuspeleistä ei tule tarpeeksi tapahtumia. Se äärimmäinen tekeminen finaaleissa on sitten roolitus asia mutta itse ajattelen jotenkin, että niiden absoluuttisten huippujen lisäksikin pitäisi olla hyvää telemistä.

Mutta jees, näemme eri tavoin.
 
Viestejä
4,096
Ok, eli Nokkalan kohtalo on tupla väliinputoaminen. Silloin kun oli nuori ei päässyt pelaamaan kun oli,parempia valmiita ja nyt kun olisi valmiimpi ei pääse pelaamaan koska pitää kasvattaa nuoria - paska säkä.

Mitä tulee finaaleihin niin se vähän mitä katsoin niin en honannut, että se voitto jäi Nokkalan tekemisistä kiinni. Valitsin runkosarjan sen takia että se kertoo normitason, yhden kauden oudotuspeleistä ei tule tarpeeksi tapahtumia. Se äärimmäinen tekeminen finaaleissa on sitten roolitus asia mutta itse ajattelen jotenkin, että niiden absoluuttisten huippujen lisäksikin pitäisi olla hyvää telemistä.

Mutta jees, näemme eri tavoin.

Semmoista se huippu-urheilu on, aina ei voi yksilöä miellyttää. Kuten PA:kin kirjoitti niin hankalaa on varmasti pitää kaikki tyytyväisinä kun pelaajia on enemmän mitä kokoonpanoon mahtuu.

Iirohan tekee kuten itse haluaa, jonkun mielestä Eliaksenkin pitäisi lähteä muualle kun ei heti ensi vuonna saa Janne Kivipellon paikkaa.

Kuten sanoin niin Nokkalan paikka olisi omissa kuvitelmissa 2023 Matti Latvalan saappaissa kakkosvahtina ja kenties samalla numerolla sisäpelissä. Voisi olla paskempikin kohtalo, jos pelaa yhtä kauan kuin Latvala eli yli 12 vuotta sillä paikalla.

Ja minä voin toki höpöttää vaikka mitä, se voi hyvin olla että Nokkalan nimi komeilee kokoonpanossa ensi kaudella parhailla paikoilla heti ekasta pelistä lähtien.
 
Viimeksi muokattu:

LBC

Viestejä
3,605
@Artsi muutoskonsultti :)

Minusta on oikein hyvä, jos Nokkala pysyy remmissä. Ensi vuonna sitten parhaat ja täysin kunnossa olevat :sick: pelaa finaaleissa. Runkosarjassa kierrätetään oikeasti. Toivottavasti tulijoillekin tämä on selvä. Aika leveällä telalla mennään nyt, niin kuin huipppujoukkeilla on suuntaus. Ainakin mun mielikuvissa pimeällä Jymy-ViVe -kaudellakan (kesti parisataa vuotta) ei ihan noin leveää ollut.
 
Viestejä
4,096
@Artsi muutoskonsultti :)

Konsultti itse asiassa kyllä mutta tuohon hommaan en lähtisi, hyi. Teknisellä painotuksella visusti :)

Skenaarioita on vaan kiva miettiä kun pelit on pelattu. Ei mun juttuja kannata tosissaan ottaa, luotan Haimin ja valmennuksen arviointikykyyn valita parhaat parhaille paikoille.
 

LBC

Viestejä
3,605
Noista Lavalan saappaista tulee kyllä pohdintaa, kun sen aika koittaa. Heittokättäkin sais tuolla paikalla olla. Vaikka kulmamiestä voikin vaihtotilanteissa vaihdella, niin tyhjä kenttä ja takanenkin huutaa sitä.
 
Viestejä
11,744
Noista Lavalan saappaista tulee kyllä pohdintaa, kun sen aika koittaa. Heittokättäkin sais tuolla paikalla olla. Vaikka kulmamiestä voikin vaihtotilanteissa vaihdella, niin tyhjä kenttä ja takanenkin huutaa sitä.

Oks @LBC:kin konsultti vai oliko sulla oma business. Mä myönnän kernaasti olevani palkkaorjakonsultti ja vasta pari viikkoa sitten aloituspalsussa vakuuttelin asiakkaalle että avain onnstuneeseen projektiin on muutoshallinta ...

Muutoshallintaa voisi Koplan tapauksessa olla ajaa sitä Latvalan korvaajaa ulkona sisään jo ensi kesänä - en jotenkin näe Nokkalaa siinä roolissa ja pesis taitaa vaatia aina vaan nopeampaa heitonlähtöä ja heittoa siihen nurkkaan kun pelataan nollaa ja kakkostilannetta.
 
Viestejä
364
Ok, eli Nokkalan kohtalo on tupla väliinputoaminen. Silloin kun oli nuori ei päässyt pelaamaan kun oli,parempia valmiita ja nyt kun olisi valmiimpi ei pääse pelaamaan koska pitää kasvattaa nuoria - paska säkä.
Ei Nokkala olisi jäämässä Kouvolaan jos ei tuleva rooli miellyttäisi. Minun mielestä totesi hyvin myös taannoin Kouvolan Sanomissa että antaa muiden puhua että pitäisi olla sitä ja tätä roolia mutta ei ole itse kokenut omaansa mitenkään arvottomaksi.
 
Viestejä
4,096
Eipä toi Latvalan korvaaminen kyllä helppo homma tule olemaan vaikka miten päin ajattelisi. Hankala kuvitella ketään muuta seisomassa kakkospesällä kun tuntuu että se on pitänyt siellä ikuisuuden komentoa, vaikka pikku hiljaa siihen ajatukseen pitää totutella.
 

LBC

Viestejä
3,605
Oks @LBC:kin konsultti vai oliko sulla oma business.
Heh, en ole koskaan ollut, mieluumminkin siellä "toisella puolella".
Mutta muutosta ja muutoshallintaa saa kyllä elää tarpeeksi. Onneksi ei HR, niin kuin tuo Nokkalan tapaus alkoi tuntua, vaan sinänsä vielä hyvin toimivien järjestelmien yhteispeli uudempien kanssa ja "legacytaakan" uudistaminen pitää mielen virkeänä. Kait. Toivottavasti.

pesis taitaa vaatia aina vaan nopeampaa heitonlähtöä ja heittoa siihen nurkkaan kun pelataan nollaa ja kakkostilannetta.
Näin se näyttää olevan, nopea heitonlähtö on kanssa pointti juu. Se mestaruuden voittanut joukkuekin käytti nollassa siellä melko kovaa kättä.
Hankala kuvitella ketään muuta seisomassa kakkospesällä kun tuntuu että se on pitänyt siellä ikuisuuden komentoa
Niin.. 2009-2011 ja 2015-202x eli ensi vuonna 11.vuosi.
Tuossa välissä oli mielenkiintoisia nimiä.
Muistelin, että Postikin olisi pelannut 2012 siinä, mutta ainakin enemmän pelasi Karjalan Sami, jolla kättä oli siihen aikaan ihan riittävästi.
2013 Roni Vartama (nyk. Wahl) , eli hmm eikös Patrikilla ole kova käsi?
2014 tuleekin mielenkiintoinen nimi. Pesiksen Maailmastahan se löytyy, enkä muistanut, että niinhän se, Toivolan Juha pelasi 2-kopparina ja Mäxä kakkosvahtina! Nykyään ei ehkä kopparin kovallakaan kädellä siinä paljon hyötyisi.
 
Viestejä
29
Mäentausta
Saukko
Vartama
Kivipelto

Ruuska
J Luoma
Latvala
V Luoma
Hämäläinen

Pesu
Nokkala
Meriläinen/Nikkanen (parempi pelaa, Nikkasta voi kierrättää koppariksi)

Hacklin pitämässä ressut ykkösessä

Kivipelto ja Vartama paikat nousta sisällä ykkösketjuun omissa rooleissaan

Latvala/V Luoma/Hämäläinen voidaan kierrättää sisäpeliroolia vitoseksi, Luoma ja Hämäläinen ansaitsevat tilaisuuden

Nokkala Lauri Kivisen roolissa jokerina, tuuraa ulkona ja luvataan mahdollisuus 2023 kaudeksi täyteen rooliin

Vartama/Mäentausta(/Hacklin/Junnu (Likander)) mahdollistaa kopparien kierrätyksen

Linjassa Luoma x2, Vartama, Latvala edelleen ulkona aivan eliittiä, sisäpelissä lähtökohtaisesti kakkoskärkeen jossa sarjan parhaita #7-9

Saukko Ruuska etukentällä

Pesulle huilit junnujen parhaalta etenijältä, ihan sen takia että on tarvittaessa loukkaantumisen paikkaaja

Nähdään mestaruusjuhlissa!
 
Viestejä
788
Aika kova usko jos top3 koppari tulee teille kilpailee jokerin paikasta.jos jalat on kunnossa älkää unta ees nähkö.lukee jo sopparissakin missä pelaa
 
Viestejä
1,512
Aika kova usko jos top3 koppari tulee teille kilpailee jokerin paikasta.jos jalat on kunnossa älkää unta ees nähkö.lukee jo sopparissakin missä pelaa

Kyllä Kouvolassa pelaa paras kokonaisuus. Ei täällä luvata mitään varmuudella. Hyvin mahdollista toki on, että on ulkopelissä mukana, mutta myös mahdollista, että pelaa jokerina. Sinänsä ongelma on positiivinen, koska Kouvolalta löytyy nyt 3 todella kovaa kopparia ja Hacklinkin on hyvä varan vara sille paikalle.
 
Viestejä
1,385
Mites muuten tuo Hacklin? Ei tunnu oikeen palstalaisten spekulaatioissakaan saavan ihmeellistä roolia joukkueessa. Pidättekö mahdollisena, että sopimus purettaisiin, ja jatkaisi muualla? Varsinkin jos kultaa olisi nyt tullut, niin en usko, että olisi Hakkia varamiehen rooli napannut. Nyt saattaa olla niinkin, että kerran vielä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös