Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2021

Viestejä
11,770
Jos @Tilastoniilo arvio osuu niin sitten ollaan taas heittämällä mitalipeleissä joka lienee kuitenkin tulevan kauden tavoite. Siis olla mitalipeleissä ei ehkä niinkäön heittämällä siellä ole tärkeää.
 
Viestejä
1,461
Sinänsä pelaajabudjetin leikkaus saattaa olla juuri nyt fiksu veto. Koplalla on paljon pieniä sponsoreita, joista osaan korona on epäilemättä iskenyt lujaa. Tämä epäilemättä rajoittaa näiden kykyä tukea koplaa. On myös täysi arvoitus, mikä on tilanne koronan suhteen ensi kesänä. Pahimmillaan sarjaa joudutaan taas siirtämään ja katsojamääriä rajoittamaan.
 
Viestejä
674
Tuntuu aina unohtuvan, että pelaajat voivat kehittyä paljonkin talven aikana.Myöskin kokeneet pelaajat saavat uutta virtaa kun tulee uusia naamoja,se tekee psyykeelle hyvää.Noista junnuista Likander on todella lupaava etenijä ja itseäni kiinnostaisi nähdä Elias Pitkänen lyöjäjokerina.Hänellä on luonnostaan varsin kova lyönti vaikkei mikään lihaskimppu olekaan.Ja lyön vetoa että Ruuska on todella kova ensi kesänä.Saa nyt talven kovaa treeniä.Lyöjänä on samoja ominaisuuksia kuin veljellään.
 
Viestejä
674
Sinänsä pelaajabudjetin leikkaus saattaa olla juuri nyt fiksu veto. Koplalla on paljon pieniä sponsoreita, joista osaan korona on epäilemättä iskenyt lujaa. Tämä epäilemättä rajoittaa näiden kykyä tukea koplaa. On myös täysi arvoitus, mikä on tilanne koronan suhteen ensi kesänä. Pahimmillaan sarjaa joudutaan taas siirtämään ja katsojamääriä rajoittamaan.
Tuohon pitää sen verran avata, että viime kesänä kaikki sponsorit pysyivät ja tuli jopa uusia,eikä tukieurot vähentyneet.Aina on hyvä laskea tarkasti menot ja säästää oli aika millainen tahansa.Ei kukaan tässä maassa urheiluseuraa pyörittämällä rikastu, eikä se ole tarkoituskaan.
 
Viestejä
559
Kopparit: Hämäläinen ja Mäentausta
Linja: Latvala, Saukko, Ruuska, Nokkala/J Luoma
Etumiehet: V ja J Luoma/Nokkala
Lukkari: Kivipelto
Jokerit: Hacklin, Meriläinen ja Pesu

Tämä näyttää yleisellä tasolla oikein pätevältä mutta sen verran on pakko kysyä, että millä perusteella Ruuska laitettaisiin siepparin sijasta polttajaksi? Olen aikaisemmin kuvitellut, että Ruuskasta tulisi nimenomaan etukenttäpelaaja kun linjasta ole kuitenkaan kokemusta kuin pesävahteina. Tätä näkemystä tukee myös Haimin kommentit Luoman julkistuksessa, jonka mukaan Luomaa oltaisiin laittamassa linjaan "isoon rooliin", mikä mielestäni tukisi Luoman kehittämistä kolmospolttajaksi. Kun kyseisen duon kylkeen lyödään vielä Nokkala niin minun papereissani Ruuska olisi siepparina, Nokkala kolmosvahtina ja Luoma polttajana. Tuo kolmikkohan voi periaatteessa kääntyä miten tahansa, mutta olisi kiva kuulla näkemyksiä erityisesti Ruuskan ja Luoman vahvuuksista tietyille paikoille, sillä en tunne juurikaan tunne kyseisten pelaajien vahvuuksia. Yksi kriittinen kysymys kombinaatioita valitessa taitaa olla se, että riittääkö Nokkalan käsi erityisesti ykköstilanteessa kolmospuolen pelipaikoille.

Ykköskärjen osalta on minun mielestäni suurin ongelma on toinen pelaaja numeroille neljä ja viisi. Nykyisillä sopimuksilla näkisin seuraavat vaihtoehdot:
Mäentausta-Saukko-Nokkala-Ruuska- Latvala
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Kivipelto
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Nokkala

Ensimmäinen vaihtoehto on mielestäni selkein ratkaisu ja jonka itse kasaisin ensimmäisenä, mikäli uusia pelaajia ei enää tulisi. Nokkalalla on erinomainen lyöntivalikoima vaihtajaksi ja osoitti tälläkin kaudella, että nopeus riittää kohtalaiseksi kärkietenijäksikin. Ruuska taisi tosin itse mainita, että pelaisi mieluiten kolmosena eikä hänellä kuitenkaan ole historiankirjoissa juurikaan volyymiä kotiutuspaikoissa, joten joutuisi kuitenkin vähän vieraaseen rooliin. En myöskään tiedä Ruuskan lyöntirepertuaaria, joten en osaa arvioida Ruuskan lopullista soveltumista neloseksi. Hyvänä asiana erityisesti se, että Latvalalle saataisiin varmasti tilannetta eikä joutuisi käytännössä koskaan vaihto- tai juoksuhommiin. Toisaalta lyöjäjokerien paikat saattaisivat jäädä liian vähälle, mikäli ensin otettaisiin nelosella ja vitosella sisään.

Kivipelto vitosena löytyy varmasti monien papereista. Vaikka ei kuluneella kaudella juurikaan paikkoja saanut, niin kahdella edeltävällä kaudelta yli 30 kotiutusta. Ei myöskään olisi painetilanteessa, sillä kahden kelvollisen lyöjäjokerin kanssa tilannemäärää on mahdollista säätää varsin alhaiseksi. Latvalan oleminen nelosena voisi aiheuttaa sen, että kotiutuspaikkojen määrä jäisi liian alhaiseksi ja joutuisi vaihtamaan turhan paljon. Toisaalta Hakkia olisi mahdollista käyttää vaihtajana etutilanteissa, mikä voisi ratkaista tämän ongelman. Pidän tätä todennäköisimpänä kokoonpanona.

Viimeisessä vaihtoehdossa Nokkala vitosena vastaisi aikalailla Joensuun Konsta Kettusen vitospaikan roolia. Kotiuttaa kohtuullisesti mutta pystyy toimimaan myös kärkietenijänä ja vaihtajana, mikä mahdollistaisi hyvin monipuolisen peluutuksen. Tilanne voitaisiin jättää hyvillä mielin vitoseen, sillä Nokkalasta voisi helposti pelata kakkoskärkeä joko siten, että Nokkala vaihtaa etenijäjokeria tai vaihtoehtoisesti menee itse kärjeksi. Kakkoskärki tuntuu omaan silmääni oikein pätevältä ja juoksuvoimaiselta, joten sitä varmasti peluutetaan runsaasti tulevalla kaudella. Vitosesta aloittaessa päteviä pelaajia riittäisi kolmellekin palolle, jolloin lyöntijärjestys olisi mahdollista kääntää varsin helposti takaisin ykköskärjelle. Suurin kysymys on tietysti siinä, että onko Nokkalasta varsinaiseksi kotiuttajaksi. Tällä kaudella käytti vähäiset paikkansa hyvin, mutta lyöntivalikoima ei sovellu mielestäni kotiuttajan rooliin. Tilanteiden määrä jäisi todennäköisesti alhaiseksi, jolloin puutteellinen lyöntivalikoima koituttamisen osalta ei olisi kovin suuri ongelma.

Kokonaisuudessaan olen oikein tyytyväinen nykyiseen rosteriin vaikka olenkin kovasti perustellut Hacklinin sisäpelipaikkaa. Vanhoista pelaajista vielä Löppösen pitäisin mielelläni vielä listoilla, mikäli vain on pelihaluja. Kohosen suhteen olen vähän kiikun kaakun. Kohonen korjaisi esittämäni potentiaalisen ongelman heittokäden puutteesta kolmospuolella, mutta siinä tapauksessa Nokkalalle jäisi jälleen jojon rooli kokoonpanossa olemisen osalta. Myös sisäpelissä Kohonen voisi täyttää vitosen paikkaa kelvollisesti. Kohosen jatkamisen puolesta onkin runsaasti pelillisiä argumentteja ja kun päälle lisätään vielä kaikki markkinointimahdollisuudet niin pidän jatkopaperia hyvinkin todennäköisenä. Olen kuitenkin itse tykästynyt Nokkalan pelitaitoihin ja erityisesti hänen tuomaan viihdearvoon, joten haluaisin nähdä hänet vakiokasvona pelaavassa kokoonpanossa.
 
Viestejä
3,506
Tämä näyttää yleisellä tasolla oikein pätevältä mutta sen verran on pakko kysyä, että millä perusteella Ruuska laitettaisiin siepparin sijasta polttajaksi?

Laitoin ihan muistinvaraisesti. Nyt tarkistin pelaajakortista ja sen mukaan Ruuska on pelannut koko urallaan 177 peliä linjassa, 98 peliä etukentällä ja 52 peliä kopparina. Superpesiksessä samat roolit 71, 87 ja 14. Tämähän on vahvuus: Hänet voi heittää minne vain. Lukkarinakin on pelannut yhden ottelun. Itse toimisin niin, että katsoisin, miten J Luoma talvella kehittyy ja kokeilisin etukentällä talvella Luoman veljeksiä ja myös Ruuskaa. Silläkin on merkitystä, kumpi liikkuu linjassa paremmin ja on räpylävarmempi takatilanteessa, Ruuska vai J Luoma? Hyvä, että on vaihtoehtoja.

Ykköskärjen osalta on minun mielestäni suurin ongelma on toinen pelaaja numeroille neljä ja viisi. Nykyisillä sopimuksilla näkisin seuraavat vaihtoehdot:
Mäentausta-Saukko-Nokkala-Ruuska- Latvala
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Kivipelto
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Nokkala
Keskimmäinen vaihtoehto on minun makuuni siksi, että Hakkia käytettäneen jokerina etupesien ollessa täynnä ja silloin helposti Nokkala joutuu kotiuttamaan Meriläisen jälkeen ennen Ruuskaa ja ennen Latvalaa. Pitää yrittää varmistaa, että Latvala ja Meriläinen pääsevät yrittämään kotiutusta ja se ei toteudu, jos tulee yksikin palo alle, Nokkala on kolmosena ja Latvala vasta viitosena. Kivipelto pitäisi laittaa heti Latvalan jälkeen. Siten hän pääsee silloin tällöin kotiuttamaan, jos ei tule liikaa paloja ennen sitä. Kivipelto on jäänyt tähän asti pitkälti hyödyntämättä ja voi olla viitosena Koplan sisäpelin uusi mahdollisuus. Kuutonen olisi sitten J Luoma, seiska Nokkala, kasi pompottaja Hämäläinen ja ysi kakkoskärjen kotiuttaja V Luoma.
 
Viestejä
1,151
Tämä näyttää yleisellä tasolla oikein pätevältä mutta sen verran on pakko kysyä, että millä perusteella Ruuska laitettaisiin siepparin sijasta polttajaksi? Olen aikaisemmin kuvitellut, että Ruuskasta tulisi nimenomaan etukenttäpelaaja kun linjasta ole kuitenkaan kokemusta kuin pesävahteina. Tätä näkemystä tukee myös Haimin kommentit Luoman julkistuksessa, jonka mukaan Luomaa oltaisiin laittamassa linjaan "isoon rooliin", mikä mielestäni tukisi Luoman kehittämistä kolmospolttajaksi. Kun kyseisen duon kylkeen lyödään vielä Nokkala niin minun papereissani Ruuska olisi siepparina, Nokkala kolmosvahtina ja Luoma polttajana. Tuo kolmikkohan voi periaatteessa kääntyä miten tahansa, mutta olisi kiva kuulla näkemyksiä erityisesti Ruuskan ja Luoman vahvuuksista tietyille paikoille, sillä en tunne juurikaan tunne kyseisten pelaajien vahvuuksia. Yksi kriittinen kysymys kombinaatioita valitessa taitaa olla se, että riittääkö Nokkalan käsi erityisesti ykköstilanteessa kolmospuolen pelipaikoille.

Ykköskärjen osalta on minun mielestäni suurin ongelma on toinen pelaaja numeroille neljä ja viisi. Nykyisillä sopimuksilla näkisin seuraavat vaihtoehdot:
Mäentausta-Saukko-Nokkala-Ruuska- Latvala
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Kivipelto
Mäentausta-Saukko-Ruuska-Latvala-Nokkala

Ensimmäinen vaihtoehto on mielestäni selkein ratkaisu ja jonka itse kasaisin ensimmäisenä, mikäli uusia pelaajia ei enää tulisi. Nokkalalla on erinomainen lyöntivalikoima vaihtajaksi ja osoitti tälläkin kaudella, että nopeus riittää kohtalaiseksi kärkietenijäksikin. Ruuska taisi tosin itse mainita, että pelaisi mieluiten kolmosena eikä hänellä kuitenkaan ole historiankirjoissa juurikaan volyymiä kotiutuspaikoissa, joten joutuisi kuitenkin vähän vieraaseen rooliin. En myöskään tiedä Ruuskan lyöntirepertuaaria, joten en osaa arvioida Ruuskan lopullista soveltumista neloseksi. Hyvänä asiana erityisesti se, että Latvalalle saataisiin varmasti tilannetta eikä joutuisi käytännössä koskaan vaihto- tai juoksuhommiin. Toisaalta lyöjäjokerien paikat saattaisivat jäädä liian vähälle, mikäli ensin otettaisiin nelosella ja vitosella sisään.

Kivipelto vitosena löytyy varmasti monien papereista. Vaikka ei kuluneella kaudella juurikaan paikkoja saanut, niin kahdella edeltävällä kaudelta yli 30 kotiutusta. Ei myöskään olisi painetilanteessa, sillä kahden kelvollisen lyöjäjokerin kanssa tilannemäärää on mahdollista säätää varsin alhaiseksi. Latvalan oleminen nelosena voisi aiheuttaa sen, että kotiutuspaikkojen määrä jäisi liian alhaiseksi ja joutuisi vaihtamaan turhan paljon. Toisaalta Hakkia olisi mahdollista käyttää vaihtajana etutilanteissa, mikä voisi ratkaista tämän ongelman. Pidän tätä todennäköisimpänä kokoonpanona.

Viimeisessä vaihtoehdossa Nokkala vitosena vastaisi aikalailla Joensuun Konsta Kettusen vitospaikan roolia. Kotiuttaa kohtuullisesti mutta pystyy toimimaan myös kärkietenijänä ja vaihtajana, mikä mahdollistaisi hyvin monipuolisen peluutuksen. Tilanne voitaisiin jättää hyvillä mielin vitoseen, sillä Nokkalasta voisi helposti pelata kakkoskärkeä joko siten, että Nokkala vaihtaa etenijäjokeria tai vaihtoehtoisesti menee itse kärjeksi. Kakkoskärki tuntuu omaan silmääni oikein pätevältä ja juoksuvoimaiselta, joten sitä varmasti peluutetaan runsaasti tulevalla kaudella. Vitosesta aloittaessa päteviä pelaajia riittäisi kolmellekin palolle, jolloin lyöntijärjestys olisi mahdollista kääntää varsin helposti takaisin ykköskärjelle. Suurin kysymys on tietysti siinä, että onko Nokkalasta varsinaiseksi kotiuttajaksi. Tällä kaudella käytti vähäiset paikkansa hyvin, mutta lyöntivalikoima ei sovellu mielestäni kotiuttajan rooliin. Tilanteiden määrä jäisi todennäköisesti alhaiseksi, jolloin puutteellinen lyöntivalikoima koituttamisen osalta ei olisi kovin suuri ongelma.

Kokonaisuudessaan olen oikein tyytyväinen nykyiseen rosteriin vaikka olenkin kovasti perustellut Hacklinin sisäpelipaikkaa. Vanhoista pelaajista vielä Löppösen pitäisin mielelläni vielä listoilla, mikäli vain on pelihaluja. Kohosen suhteen olen vähän kiikun kaakun. Kohonen korjaisi esittämäni potentiaalisen ongelman heittokäden puutteesta kolmospuolella, mutta siinä tapauksessa Nokkalalle jäisi jälleen jojon rooli kokoonpanossa olemisen osalta. Myös sisäpelissä Kohonen voisi täyttää vitosen paikkaa kelvollisesti. Kohosen jatkamisen puolesta onkin runsaasti pelillisiä argumentteja ja kun päälle lisätään vielä kaikki markkinointimahdollisuudet niin pidän jatkopaperia hyvinkin todennäköisenä. Olen kuitenkin itse tykästynyt Nokkalan pelitaitoihin ja erityisesti hänen tuomaan viihdearvoon, joten haluaisin nähdä hänet vakiokasvona pelaavassa kokoonpanossa.

Ulkopelistä minulla on samanlaisia ajatuksia. Ruuska ehdottomasti sieppariksi ja tämän myötä etukenttä kestää vertailun. Polttolinjassa paikkoja vaihdellaan tilanteen mukaan, mutta silti siellä on kysymysmerkkejä. Toivoisin, että Nokkala saisi talven aikana heittovoimaansa parannettua ja varmasti näin myös tapahtuu.

Sisäpelissä Koplalla on ensi kaudella hyvin erilainen tilanne, kun viime kausina. Nyt jalkoja riittää kahteen kärkeen ja noista omista kasvateista J.Luoma, Nokkala, Hämäläinen ja V. Luoma saisi rakennettua aika mukavan kakkoskärjen. Itse peluuttaisin numerolla viisi Kivipeltoa tai Valtteri Luomaa ja tietysti Kohosta, jos hän jatkaa uraansa.

Arttu Ruuska ja Iiro Nokkala ovat minun mielestäni joukkueen tärkeimmät vaihtolyöjät ja heidät pitäisi laittaa sellaisiin ruutuihin. Ruuska pystyy myös pelaamaan numerolla kaksi ja Nokkalalta odotan todella paljon, kun vaan saisi talven aikana fysiikkaansa (peruslyönnin kovuuden ja heiton) huippupelaajien tasolle. Nyt Iirolla on se paikka koosteessa ja luulisi motivaation olevan sen mukainen, koska nyt olisi suurelle viihdyttäjälle paikka valokeilassa.
 
Viestejä
4,115
Antille syntyi lapsi tässä kesällä ja ehkä haluaa ottaa vähän happea tässä kohtaa.

Anssi tai Kode voisi tulla Kapon paikalle, eipä noita lopettamis- ja välivuosijuttuja voi aina kiveen hakattuna pitää kun se päätös on tehty heti finaalin jälkeen.
 
Viestejä
3,506
Melamieheltä toivon hieman parempia onnistumisia kuin tänä vuonna on nähty. Liian usein jäi mela laskematta ja vastaavasti laski, kun tuli koppi. Vaikea homma. Reaktiokyky on kait siinä hyvin tärkeä. Arka ei pärjää eikä liian rohkeakaan. Tahkon kannattajat valittivat tästä asiasta pitkään ja parannusta tuli oleellisesti, kun hommaa hoiti Riku Rantanen. Enää hän ei ole ollut käytössä. Sitä en ole havainnut, miten tahkofanit nyt arvioivat melamiehen onnistumisia. Homman tärkeyttä kuvaa se, että hyvä melamies voi saada aikaan ottelussa 1 -2 juoksua ja saman verran enemmän paloja kuin "huono". Niihin ottelut joskus ratkeavatkin. Ketkä mahtavat olla Suomen parhaita melamiehiä?
 
Viestejä
4,115
Sitä mietin että Kode jos olis melamiehenä niin sehän olisi sitten varalukkarikin kokoonpanossa, ilman että on pelkoa kenenkään nuoremman pelaajaan pelipaikan "varastamisesta".

Nää on näitä asioita mitä tultaisiin palstoilla taivastelemaan ja ihmettelemään, mutta päättyneellä kaudella nähtiin moni mies sellaisessa roolissa mihin ei olisi ikinä arvannut pääsevän / joutuvan. Kopla ja Haimi ei pelkää sekoittaa pakkaa vaan rohkeasti kokeilee ja hakee toimivia yhtälöitä.
 
Viestejä
11,770
Tämä ei ole hyvä uutinen. Kapo ja Järä ovat olleet tärkeitä palasia taustalla. Toivottavasti Pakarinen saadaan puhuttua jatkamaan.

Paras mahdollinen kakkonen Haimille olisi Anssi Lammila, mutta ehkä Apa haluaa nyt etäisyyttä koko pesäpalloon?


HP:han ilmoitti Toikan ja muiden sopimusjulkistusten yhteydessä, että Järä edit: ihan toinen järvinen eli Mika Järvinen tulee HP:hen. Eiköhän Kopla klaaraa tuonkin osan kokoonpanostaan ja kerro sitten aikanaan nimet.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
11,770
Maksumuurin takana kokonaisuudessaan juttu, mutta ainakin kaikille näkyvässä osassa mainitaan Mika Järvinen, joka ei ole Järä eli Antti Järvinen..

Kappas niin onkin maksumuuri, pahoittelut olin katsovani että ei ole. HP:n sivuilla myös Mika Järvinen ja jotenkin kuvittelin, että oli Koplan Järvinen. Tnks, korjana vastaukseni.

Johan tossa jutussa sanotaan, että yleisurheilutaustaa fysiikkavalmennuksesta, ois pitänyt joku lamppu itselläkin syttyä.
 

LBC

Viestejä
3,623
Sitä mietin että Kode jos olis melamiehenä niin sehän olisi sitten varalukkarikin kokoonpanossa, ilman että on pelkoa kenenkään nuoremman pelaajaan pelipaikan "varastamisesta".

Jotain tuollaista. Miksei kierrätyksessä siellä ulkonakin, mutta toivottavasti ei liikaa. Ja niin, kukas sitten melaan? Keväällähän tuon näkee ja aiemmin sit yleensä Kohosen kuviot Koplassa, missä on vai onko ollenkaan.

Kodella on kasassa kaksi matsia vajaa 1000 ylimmän sarjatason ottelua, että sen se saattaisi ainakin haluta plakkariinsa. Ja runkosarjan otteluitakin 8 vajaa 750...
 
Viestejä
4,115
Jotain tuollaista. Miksei kierrätyksessä siellä ulkonakin, mutta toivottavasti ei liikaa. Ja niin, kukas sitten melaan? Keväällähän tuon näkee ja aiemmin sit yleensä Kohosen kuviot Koplassa, missä on vai onko ollenkaan.

Kodella on kasassa kaksi matsia vajaa 1000 ylimmän sarjatason ottelua, että sen se saattaisi ainakin haluta plakkariinsa. Ja runkosarjan otteluitakin 8 vajaa 750...

Tuossa tapauksessa taitaa olla 2. PJ:n nimeäminen lähinnä muotoseikka, kun Kapo oli ulkona paikkaamassa nyt kesällä niin oli siitä huolimatta sisällä melan varressa vaikka 2. PJ:ksi oli pöytäkirjaan nimetty joku muu.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös