Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2020

Viestejä
1,822
Ajattelen samalla tavalla kuin @Base B . Olen maksanut marraskuussa kausikortin. Nyt eletään toukokuuta, ja tilanne on kovasti muuttunut. Ei tule kysymykseensäkään, että alkaisin vaatia ostamalleni kausikortille hyvitystä, vaikka pelimäärä vähenee.
 
Viestejä
2,808
Ajattelen samalla tavalla kuin @Base B . Olen maksanut marraskuussa kausikortin. Nyt eletään toukokuuta, ja tilanne on kovasti muuttunut. Ei tule kysymykseensäkään, että alkaisin vaatia ostamalleni kausikortille hyvitystä, vaikka pelimäärä vähenee.
Suostuisitko maksamaan 10€ lisää per katsomasi peli, vaikka pääsisit katsomaan joka toisen tai joka kolmannen pelin omalla vuorollasi?
 
Viestejä
3,478
Jeeps, kyllähän sitä itsekin mahtollisesti maksaa, ja ihan mielellänikin myös itte tukisin, vaikka sadalla kilolla, jos vaan perse kestäs...

Täähän pitää perustuu vapaaehtosuuteen, eikä ketään kannattajaa saa kuitenkaan syyllistää, jos ei suostu tai pikemminkin pysty maksaa extraa, kun niin monta kertaa aiemminkin todettua, monet kannattajatki on isos ahdingos, ja tarttis myös taloudellista tukea... 🤔

Eli jos joku haluu tai tarvitsee kausaristaan rahat takas, niin kai hänel siihenki on oikeus?

Sinänsä muuten tää aihe liittyy koko pesikseen, ei pelkästään KPL:n touhuu...
 
Viestejä
674
Suostuisitko maksamaan 10€ lisää per katsomasi peli, vaikka pääsisit katsomaan joka toisen tai joka kolmannen pelin omalla vuorollasi?
Tuo on pieni raha, mutta seuroille iso.Ihan pahimmalta katastrofilta säästettäisiin jos meidän vasurihallitus edes hieman arvostaisi urheilua.Urheilu työllistää suoraan ja välillisesti paljon ihmisiä.
 
Viestejä
674
Jeeps, kyllähän sitä itsekin mahtollisesti maksaa, ja ihan mielellänikin myös itte tukisin, vaikka sadalla kilolla, jos vaan perse kestäs...

Täähän pitää perustuu vapaaehtosuuteen, eikä ketään kannattajaa saa kuitenkaan syyllistää, jos ei suostu tai pikemminkin pysty maksaa extraa, kun niin monta kertaa aiemminkin todettua, monet kannattajatki on isos ahdingos, ja tarttis myös taloudellista tukea... 🤔

Eli jos joku haluu tai tarvitsee kausaristaan rahat takas, niin kai hänel siihenki on oikeus?

Sinänsä muuten tää aihe liittyy koko pesikseen, ei pelkästään KPL:n touhuu...
Tuo on hyvä muistaa että Koplan tilanne on kuitenkin siinä mielessä hyvä että kannatus on laajaa ja pesis on niin suuri osa Kouvolaa, että kyllä tästä selvitään.Yhdessä.
 
Viestejä
4,119
Ei tarvitse ketään onneksi syyllistää koska katsojia ihan varmasti riittää, kansa on urheilunnälkäistä ja katsomot täyttyvät kovallakin sisäänpääsyn hinnalla :)

Ja vaikka joku harva ihminen saattaisi pahoittaa mieltä että kausari onkin kalliimpi tänä vuonna niin mitäs sitten, voi siirtyä jääkiekkofaniksi koska siellä ne kausarit ovat todella halpoja? KooKoolla 400-800€ jos haluaa istumapaikan.

Ensi vuonna asia on kuitenkin unohtunut kun pelataan taas ja hinnat ovat normaalit.

Oman kausarini on tänä vuonna kustantanut liikuntaedun kautta työnantajani, jolla ei ole rahasta puutetta.

Ei tulisi mieleenkään pyytää sen palautusta vaan ennemmin laitan omasta pussista lisää rahaa Koplan hyväksi, fanituotteita olen jo tilannut tässä odotellessa että mikä käytäntö kausikorttien kanssa tulee olemaan.

Itse toivon että olisi mahdollisuus maksaa jokin hinnan erotus ja "upgreidata" kausikortti paremmaksi että ei tarvitse pelikohtaisesti maksaa ekstraa. Seura saisi rahat kassaan heti käyttöön, ja minä tiedän että pääsen peleihin kunhan ehdin varata paikan ajoissa tms. mikä se systeemi tuleekaan sitten olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
3,478
Se o hyvä et kaakonkulmal o rahamiähii ja fyrkkaa piisaa! ;) (y)

No juu, niinkus sanottua, niin kaikki tukee haluamallaan summalla, kuin hanuri sit kestää....

En minäkään kausarista rahoja pyytäs, jos olisin semmosen ehtiny ostaa. Ne kausarit jota mul on ollu, Fera ja UPV viimeks, niin ehkä Lokkien kohdal olis voinu harkita, kun ei pelejä nää, oli rajotukset mitkä tahansa...

Mutta ennenku joku kirvahtaa, ni eihä tää ole KPL:n asiaa ennää, joten ei muut ku eri hyvää alkavaa kesää!!
Rilli tulille, kautta ootelles!! (y)

ps. nuo kiekkokausarit on kyl ihan eri svääreis. Ne o oikeesti rahamiesten hommii. Paitsi Ässien kausaria on myyty jopa 69 eur, tääl päin. Toki seisomapaikoille vaan tolla hinnal...
 
Viestejä
2,808
Ei tarvitse ketään onneksi syyllistää koska katsojia ihan varmasti riittää, kansa on urheilunnälkäistä ja katsomot täyttyvät kovallakin sisäänpääsyn hinnalla :)

Ja vaikka joku harva ihminen saattaisi pahoittaa mieltä että kausari onkin kalliimpi tänä vuonna niin mitäs sitten, voi siirtyä jääkiekkofaniksi koska siellä ne kausarit ovat todella halpoja? KooKoolla 400-800€ jos haluaa istumapaikan.

Ensi vuonna asia on kuitenkin unohtunut kun pelataan taas ja hinnat ovat normaalit.

Oman kausarini on tänä vuonna kustantanut liikuntaedun kautta työnantajani, jolla ei ole rahasta puutetta.

Ei tulisi mieleenkään pyytää sen palautusta vaan ennemmin laitan omasta pussista lisää rahaa Koplan hyväksi, fanituotteita olen jo tilannut tässä odotellessa että mikä käytäntö kausikorttien kanssa tulee olemaan.

Itse toivon että olisi mahdollisuus maksaa jokin hinnan erotus ja "upgreidata" kausikortti paremmaksi että ei tarvitse pelikohtaisesti maksaa ekstraa. Seura saisi rahat kassaan heti käyttöön, ja minä tiedän että pääsen peleihin kunhan ehdin varata paikan ajoissa tms. mikä se systeemi tuleekaan sitten olemaan.

Jokainen voi itse maksaa lisää kausikortistaan, päästäkseen edes muutaman pelin näkemään. Se on ihan jokaisen oma asia, eikä sinällään kiinnosta ketään. Mielestäni seura ei voi pakottaa ketään maksamaan euroakaan lisää kausikortista, ilman kortinhaltijan lupaa. Yrityksiltä voi mitätöidä kausikortit, jos sovittuja sponsorimaksuja ei ole täysimääräisesti maksettu. Juniorikortit/tuomarikortit/lehdistökortit ym. vapaakortit voi myös jättää hyväksymättä, niin kauan kuin yleisörajoitukset ovat voimassa.
 
Viestejä
4,119
Jokainen voi itse maksaa lisää kausikortistaan, päästäkseen edes muutaman pelin näkemään. Se on ihan jokaisen oma asia, eikä sinällään kiinnosta ketään. Mielestäni seura ei voi pakottaa ketään maksamaan euroakaan lisää kausikortista, ilman kortinhaltijan lupaa. Yrityksiltä voi mitätöidä kausikortit, jos sovittuja sponsorimaksuja ei ole täysimääräisesti maksettu. Juniorikortit/tuomarikortit/lehdistökortit ym. vapaakortit voi myös jättää hyväksymättä, niin kauan kuin yleisörajoitukset ovat voimassa.

Ei voi ei, kausikortti on oikeus palauttaa ja saada rahat takaisin, ja pelit voi katsoa Ruudusta. Se on varmaan aika monesti todettu tälläkin palstalla.

Yksikään seura ei varmasti tule lähettämään yllättäen laskua että "maksappa lisää" vaan kyllä kortinhaltijoilta tullaan tavalla tai toisella kysymään mitä haluavat korttiensa kanssa tehdä, ja kukin tekee sitten itselleen sopivalla tavalla.
 
Viestejä
3,202
Ei voi ei, kausikortti on oikeus palauttaa ja saada rahat takaisin, ja pelit voi katsoa Ruudusta. Se on varmaan aika monesti todettu tälläkin palstalla.

Yksikään seura ei varmasti tule lähettämään yllättäen laskua että "maksappa lisää" vaan kyllä kortinhaltijoilta tullaan tavalla tai toisella kysymään mitä haluavat korttiensa kanssa tehdä, ja kukin tekee sitten itselleen sopivalla tavalla.

Minun järkeni mukaan, jos kausikortti on myyty niin, että sillä pääsee kauden kaikkiin runkosarjan kotipeleihin, sillä täytyy päästä niihin. Eihän siinä ole mitään vaihtoehtoa. Vähän sama kuin ostaisin alennuksesta pyykkikoneen hintaan 399 € ja yhtäkkiä tulee lisälasku 150 € koneesta, koska näemmä ne menevät kuin kuumille kiville.

Jos on myyty liikaa kausikortteja kokoontumisrajoituksiin nähden, oikeampi tapa olisi varmasti palauttaa rahat ja "peruuttaa kaupat" kaikkien kanssa. Sen jälkeen voidaan myydä uusia kortteja vaikka tuplahintaan.
 
Viestejä
4,119
Minun järkeni mukaan, jos kausikortti on myyty niin, että sillä pääsee kauden kaikkiin runkosarjan kotipeleihin, sillä täytyy päästä niihin. Eihän siinä ole mitään vaihtoehtoa. Vähän sama kuin ostaisin alennuksesta pyykkikoneen hintaan 399 € ja yhtäkkiä tulee lisälasku 150 € koneesta, koska näemmä ne menevät kuin kuumille kiville.

Jos on myyty liikaa kausikortteja kokoontumisrajoituksiin nähden, oikeampi tapa olisi varmasti palauttaa rahat ja "peruuttaa kaupat" kaikkien kanssa. Sen jälkeen voidaan myydä uusia kortteja vaikka tuplahintaan.

Kausikortit on jo myyty ennen koronaa. Jos kuluttaja haluaa palvelun sisällön muuttuessa (viranomaismääräysten pakottamana) rahat takaisin niin hän saa ne omalta osaltaan, hänellä on siihen oikeus. Mutta myyjällä on myös täysi oikeus sopia vaihtoehtoisesta ratkaisusta muiden ostajien kanssa.

KKV:n näkökulmasta tärkeintä on että ostaja ja myyjä pääsevät keskenään sopuun ja näihin on jo ohjeistukset valmiina.


Festivaali siirtyi vuodella eteenpäin. Onko minun otettava vastaan uusi festivaalilippu, vaikka en haluaisi?

Ei ole. Sinulla on oikeus valita, haluatko rahasi takaisin vai haluatko käyttää lipun myöhempänä ajankohtana.

Olen ostanut kausikortin urheilutapahtumia varten, mutta kaikki tapahtumat ovat nyt katkolla. Voiko tämän vuoden kausikorttia siirtää seuraavalle kaudelle tai vuodelle?

Jos ostamaasi palvelua ei voida toteuttaa sovitulla tavalla, sinulla on oikeus saada palvelun virheen vuoksi hyvitystä, esimerkiksi hinnanalennusta. Suostumuksellasi on mahdollista myös sopia kausikortin voimassaolon jatkamisesta tai siirtämisestä myöhemmin käytettäväksi.

Tapahtumajärjestäjä tarjoaa rahojen palautuksen sijasta lahjakorttia – onko minun pakko hyväksyä se?

Jos sinulle tarjotaan lahjakorttia, voit harkita sen hyväksymistä. Lahjakortin pitäisi arvoltaan vastata ostamaasi tapahtuma- tai konserttilipun hintaa ja olla voimassa riittävän kauan. Sinulla on kuitenkin halutessasi aina oikeus saada lipun hinta rahana takaisin, eikä sinun voida edellyttää hyväksyvän lahjakorttia.

Käytännössä kaikissa KKV:n ohjeissa mainitaan tavalla tai toisella "sinulla on mahdollisuus neuvotella vaihtoehtoisista hyvityksistä", mikään ei estä myyjää tarjoamasta tälläisiä ratkaisuja, joskaan niitä ei ole pakko hyväksyä.
 
Viestejä
3,507
KPL:n puheenjohtaja on juristi. Olen aivan varma, ettei hän lähde rikkomaan lakia. Mikäli joku kortin jo maksanut haluaa ehdottomasti rahansa takaisin, koska pääsy otteluihin on estetty, niin sitä täytyy vaatia. Vaatimuksen käsittely kestää oman aikansa ja rahojen saaminen on lopulta kiinni siitä, onko kassassa rahaa. En usko, että monikaan viitsii lähteä rahojaan takaisin peräämään.
 
Viestejä
4,119
Kävi kausarien kanssa miten kävi niin 40€:llä voi tilata jäsenkortin ja sillä saa ensi vuoden kausarista suoraan 30€ alennusta. Hyvä tapa tukea toimintaa tässä kohtaa (y)



"Ensi viikolla tiedotamme kesän ottelujärjestelyistä. Seura tulee huomioimaan kausikorttilaiset ja yhteistyökumppanit osallistujarajoituksissa."
 
Viestejä
1,949
Pyöriä kommentoinut Facebookissa kausikorttijupakkaa.
Rahojen palautus tulee olemaan vaihtoehto. Kausikorttilaisille tulee etuosto-oikeus lippuihin. Runkosarjan kausikorttien pääsyoikeutta todennäköisesti siirretään osin pudotuspeleihin. Tv-tunnuksia tarjotaan seuran piikkiin kausikorttilaisille. Siinä muutamia hyvityskeinoja, joita tarkennetaan seuran hallituksen päätöksillä ensi viikolla.

Sen enempää en ehdi aiheesta keskustelemaan. Täällä painetaan pää märkänä hommia, että homma saadaan toimimaan mahdollisimman hyvällä tasolla jatkossa.

Joudumme tällä hetkellä valitsemaan huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoja. Parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen pyritään huomioiden fanit, pelaajat, talkoolaiset ja seuran tulevaisuus.

Yt. Simo Pyöriä / Myyntipäällikkö KPL
 
Viestejä
4,119

Koronapandemian aiheuttaman tilanteen ja muutosten takia KPL on neuvotellut vielä viime päiviin asti kahden pelaajan kanssa alkavasta kaudesta. Haimin mukaan keskusteluissa ovat olleet esillä sekä terveyteen, että palkkaan liittyvät asiat.

– Yhden pelaajan kohdalla tilanne on vielä vähän auki, mutta näyttää siltä, että kaikki ovat mukana. Lauantain harjoituksissa kaikki ovat ainakin paikalla, vahvistaa Haimi.

En tiedä kuka lie 18-kertainen mitalisti kyseessä jonka kanssa vielä hiertää, mutta toivottavasti saadaan nimi alle ja pelit käyntiin suunnitellulla kokoonpanolla.
 
Viestejä
674
Tänä kesänä Laakson Toni voi tehdä vihdoinkin kovaa jälkeä.On ensimmäinen terve talvi takana ja ainakin muut pelaajat odottavat Tonolta paljon.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös