Supervuoro Verkkolehti »

Korona uhka pesiskaudelle?

Viestejä
4,110
Usko jo, että minulle on ihan sama mitä JoMa kertoo tai jättää kertomatta. Kuluttajalla on lainmukainen oikeus vaatia JoMalta rahallista korvausta niistä peleistä, jotka kausikorttia myytäessä on luvattu ja nyt niitä ei tarjota. Yritä jo päästä ymmärryksessä eteenpäin!

Noniin alkaa lämpö ilmeisesti nousta.

Sovitaanko herrasmiehinä niin että sinä jätät sitten myös vouhottamatta miten JoMa hoitaa asiat paremmin ja faneja kunnioittavammin kuin muut "perseaukiset seurat", jos ei edes kuluttajansuojalakia tiedotuksessaan noudata?

Vähän muiden käyttäjien ja seurojen kunnioitusta peliin niin ei tarvitse myöhemmin syödä omia sanoja, eikös niin.

Kuluttajan on vaan itse tehtävä reklamaatio ja oltava rahallista hyvitystä vailla. Ei kai mikään instanssi ensimmäisenä mainosta julkisesti kaikelle kansalle, että tulkaapas tekemään reklamaatioita ja vaatimaan rahallista hyvitystä. Reklamaation jälkeen JoMalla ei ole laillisia vaihtoehtoja muuhun kuin rahalliseen hyvitykseen, jos sitä kuluttaja vaatii.

KKV:n mukaan kyllä tarvitsee kertoa kausikorttien tapauksessa, ehdit jo kai unohtaa sen jutun jonka itse linkkasit vasta hetki sitten.
 
Viestejä
1,822
Usko jo, että minulle on ihan sama mitä JoMa kertoo tai jättää kertomatta. Kuluttajalla on lainmukainen oikeus vaatia JoMalta rahallista korvausta niistä peleistä, jotka kausikorttia myytäessä on luvattu ja nyt niitä ei tarjota. Yritä jo päästä ymmärryksessä eteenpäin!
Kylläpä menee henkilökohtaisiin nokitteluihin. Täällähän pitäisi pystyä keskustelemaan asioista eikä alkaa kuittailemaan toisten mielipiteistä. Aina, kun keskusteluun sisältyy "sinä", tarkoittaa, että keskustelu menee hakoteille.
Usko jo, että minulle on ihan sama mitä JoMa kertoo tai jättää kertomatta. Kuluttajalla on lainmukainen oikeus vaatia JoMalta rahallista korvausta niistä peleistä, jotka kausikorttia myytäessä on luvattu ja nyt niitä ei tarjota. Yritä jo päästä ymmärryksessä eteenpäin!
Nähtävästi #Observer haluaa olla jatkuvasti napit vastakkain jonkun kanssa. Kun keskustelija #Keki on bannattu, pitää löytää uusi riitakumppani.
 
Viestejä
2,807
JoMan ei tarvitse julkisesti ilmoittaa yhtään mitään rahallisen hyvityksen mahdollisuudesta. JoMan pitää ilmoittaa kuluttajalle, reklamaation saatuaan, että julkisuudessa olleiden kahden vaihtoehdon lisäksi, rahallinen korvaus on myös vaihtoehto, kuluttajan näin vaatiessa. Jos JoMa kieltäytyy tässä vaiheessa rahallisesta korvauksesta, niin oma on häpeänsä. Kuluttaja itse joutuu reklamoimaan, kuten kaikessa muussakin elämässä. Jokohan nyt riittää?
 

kontiola

Artsille kyllä päivän kärsivällisyyspalkinto!

Ihan kurillanikin nyt kuitenkin liimaan Observerin taannoisen ennustuksen tähän alle. Oikeaanhan se osui, vai osuiko? Eihän muusta ollutkaan aluksi kyse.

Ja Observer, kaikella ystävyydellä: on tilanteita, joissa sanojen "tuli tehtyä virhearvio" sanominen herättää keskustelukumppaneissa suurimman kunnioituksen.

Joensuulla on varaa hoitaa kompensaatiot kausikortteihin katsojia arvostaen ja fanien (yhteistyökumppanien) hyväksynnällä. Perseaukiset seurat eivät voi muuta kuin kyykyttää kausikortit ennakkoon ostaneita. Ei ole varaa muuhun toimintaan.
 
Viestejä
2,807
Artsille kyllä päivän kärsivällisyyspalkinto!

Ihan kurillanikin nyt kuitenkin liimaan Observerin taannoisen ennustuksen tähän alle. Oikeaanhan se osui, vai osuiko? Eihän muusta ollutkaan aluksi kyse.

Ja Observer, kaikella ystävyydellä: on tilanteita, joissa sanojen "tuli tehtyä virhearvio" sanominen herättää keskustelukumppaneissa suurimman kunnioituksen.

Joensuu ei ollut mitätöimässä "halvalla myytyjä" kausikortteja, ja sitten myymässä niitä uudelleen faneja halveksuen tuplahinnalla. Tilalle on rakennettu hyviä vaihtoehtoja.
Rahallinen hyvitys on taas ihan toinen juttu, se on JoMankin toteutettava, jos kausikortin ostaja sitä vaatii. Ei kannata sekoittaa puuroja ja vellejä.
 
Viestejä
4,110
JoMan ei tarvitse julkisesti ilmoittaa yhtään mitään rahallisen hyvityksen mahdollisuudesta. JoMan pitää ilmoittaa kuluttajalle, reklamaation saatuaan, että julkisuudessa olleiden kahden vaihtoehdon lisäksi, rahallinen korvaus on myös vaihtoehto, kuluttajan näin vaatiessa. Jos JoMa kieltäytyy tässä vaiheessa rahallisesta korvauksesta, niin oma on häpeänsä. Kuluttaja itse joutuu reklamoimaan, kuten kaikessa muussakin elämässä. Jokohan nyt riittää?

Jos vaihtoehdot tarjotaan julkisesti nettisivujen tiedotteessa niin kyllähän siinä on samassa yhteydessä ilmaistava mahdollisuus rahojen palautukseen ettei johdeta harhaan. KKV:ta olen jo siteerannut tarpeeksi tälle päivälle, etköhän sinäkin sen perimmäisen tarkoituksen ymmärrä vaikka nyt pitääkin olla periaatteesta napit vastakkain.

Mutta ei huolta, palataan tähän varmaan viimeistään kun JoMa muuttaa kantaansa - aika lailla pakko on jos meinaa hyvien käytäntöjen mukaisesti toimia, enkä epäile etteikö tarkoitus olisi :)
 
Viestejä
2,807
Jos vaihtoehdot tarjotaan julkisesti nettisivujen tiedotteessa niin kyllähän siinä on samassa yhteydessä ilmaistava mahdollisuus rahojen palautukseen ettei johdeta harhaan. KKV:ta olen jo siteerannut tarpeeksi tälle päivälle, etköhän sinäkin sen perimmäisen tarkoituksen ymmärrä vaikka nyt pitääkin olla periaatteesta napit vastakkain.

Mutta ei huolta, palataan tähän varmaan viimeistään kun JoMa muuttaa kantaansa - aika lailla pakko on jos meinaa hyvien käytäntöjen mukaisesti toimia, enkä epäile etteikö tarkoitus olisi :)

Kenen velvollisuus on tehdä reklamaatio, jos ei ole ostamaansa palveluun tai tuotteeseen tyytyväinen?
Kuka päättää, tyytyykö JoMan esittämiin kahteen vaihtoehtoon, vai onko vailla kuluttajalakien mukaista rahallista hyvitystä?
JoMa ei käsittääkseni oma-aloitteisesti tarjoa rahallista hyvitystä, eikä sitä edes voi vaatia. Kuluttajan on itse huolehdittava omista oikeuksistaan. Olisihan se tietysti ollut paljon fiksumpaa tuoda myös rahallinen hyvitys esille julkisesti, tuskin sentään kaikki kausikortin ostaneet ovat tyytyväisiä JoMan "etutarjouksiin".
 

Pallo muuntajalle

JoMa ei käsittääkseni oma-aloitteisesti tarjoa rahallista hyvitystä, eikä sitä edes voi vaatia.
Olet nyt tällä samalla perusteella argumentoinut, vaikka sinulle on monta kertaa kerrottu tähän liittyen faktat. Selvästi sinun mielestäsi JoMalta (tai keneltäkään muulta) ei voi vaatia rahojen palautuksen kertomista vaihtoehtona. Kun KKV on asiasta täysin vastakkaista mieltä, sinun mielipiteelläsi ei vaan siinä kohdin enää hirveästi ole merkitystä - kun kyse ei ole mielipideasiasta. JoMalta voi vaatia ja pitää vaatia tämän vaihtoehdon kertomista avoimesti.
 
Viestejä
830
Jonkinlaisesta kokoontumisrajoitusten venymisestä lienee kysymys siinä, että jalkapallon Helsinki- Cup pelataan sittenkin heinäkuun alussa. Normaalisti noin 20000 juniorin turnaus pelataan ilman ulkomaalaisia joukkueita ja Uuudenmaan ulkopuolisten joukueiden määrää rajoitetaan, mutta turnauksessa mennään takuulla reilusti yli 500 pelaajan. Ilmeisesti turnauksen yksittäiset pelit tulkitaan omiksi erillisiksi tapahtumiksi tai jollain muulla lailla noita rajoja pitää tulkita, kyllä tuonne "tynkäcupiinkin" varmaan selkeästi nelinumeroinen määrä pelaajia osallistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
674
Usko jo, että minulle on ihan sama mitä JoMa kertoo tai jättää kertomatta. Kuluttajalla on lainmukainen oikeus vaatia JoMalta rahallista korvausta niistä peleistä, jotka kausikorttia myytäessä on luvattu ja nyt niitä ei tarjota. Yritä jo päästä ymmärryksessä eteenpäin!
Arvoisa Observer, sinulla on aina sama kaava näissä keskusteluissa.Lainaat jotain viranomaisen tekstiä ja intät muitten ajatukset suohon.Ja kun sitten et enää muuta keksi, niin sanot että "Minulle on aivan sama miten joku tekee tai ajattelee" Ei millään pahalla,hyvää kesää!
 
Viestejä
299
Arvoisa Observer, sinulla on aina sama kaava näissä keskusteluissa.Lainaat jotain viranomaisen tekstiä ja intät muitten ajatukset suohon.Ja kun sitten et enää muuta keksi, niin sanot että "Minulle on aivan sama miten joku tekee tai ajattelee" Ei millään pahalla,hyvää kesää!
Vielä kun kerrot miten hienosti yhteistyökumppanitilaisuudessa kerrottiin puolestaan Koplan hoitavan tämänkin asian ja Dallan juoksevan tulevana kesänä 30m alle 3 sekunnin, niin saadaan tämäkin ympyrä sulkeutumaan ja voidaan kaikki yhdessä alkaa keskittyä tulevan kesän peleihin.
 
Viestejä
1,390
Vielä kun kerrot miten hienosti yhteistyökumppanitilaisuudessa kerrottiin puolestaan Koplan hoitavan tämänkin asian ja Dallan juoksevan tulevana kesänä 30m alle 3 sekunnin, niin saadaan tämäkin ympyrä sulkeutumaan ja voidaan kaikki yhdessä alkaa keskittyä tulevan kesän peleihin.
Siis mitä? Alle kolmen sekunninko? Näin tovi sitten Dallan liikkuvan kuutostietä 30 metriä noin sekunnissa, joten alle kolmen sekunnin vauhti on jo suoraan hidastetusta filmistä.

Näin enemmän työn puolesta asiakaspalvelujärjestelmiä ja reklamaatioita paljon käsitelleenä huomasin Observerin kaivaneen "havainnoilleinaan" itselleen sellaisen kuopan, että sieltä ei ilman nostokurkea olla enää ylös pääsemässä.
 
Viestejä
674
Vielä kun kerrot miten hienosti yhteistyökumppanitilaisuudessa kerrottiin puolestaan Koplan hoitavan tämänkin asian ja Dallan juoksevan tulevana kesänä 30m alle 3 sekunnin, niin saadaan tämäkin ympyrä sulkeutumaan ja voidaan kaikki yhdessä alkaa keskittyä tulevan kesän peleihin.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Siis mitä? Alle kolmen sekunninko? Näin tovi sitten Dallan liikkuvan kuutostietä 30 metriä noin sekunnissa, joten alle kolmen sekunnin vauhti on jo suoraan hidastetusta filmistä.

Näin enemmän työn puolesta asiakaspalvelujärjestelmiä ja reklamaatioita paljon käsitelleenä huomasin Observerin kaivaneen "havainnoilleinaan" itselleen sellaisen kuopan, että sieltä ei ilman nostokurkea olla enää ylös pääsemässä.
Näin on.Mutta jokainen tyylillään.En kyllä ymmärrä miksi tästä kiistellään näin tiukasti.Itselleni ei tulisi mieleenkään haluta kausari rahoja takaisin vaikkei pelattaisi koko kesänä.Ihmiset joilla on varaa ostaa kausikortti,tuskin kuolevat nälkään vaikkei rahoja pyydä takaisin.He ovat vielä niin uskollisia kannattajia että tukevat kyllä seuraa.Seurat tarvitsevat nyt jokaisen euron ja varmasti asiassa toimitaan säädösten mukaan.Uskon myös että jos vähänkin maalaisjärkeä päättäjillä on niin heinäkuussa pelataan aika normaalisti.Joo, Jere on nopea😂 Hänen juttunsa ja iloisuutensa tarttuu.Meinasin viikonloppuna kun kuolla nauruun Koplan treeneissä kun Jere oli vauhdissa 😂
 
Viestejä
2,807
Siis mitä? Alle kolmen sekunninko? Näin tovi sitten Dallan liikkuvan kuutostietä 30 metriä noin sekunnissa, joten alle kolmen sekunnin vauhti on jo suoraan hidastetusta filmistä.

Näin enemmän työn puolesta asiakaspalvelujärjestelmiä ja reklamaatioita paljon käsitelleenä huomasin Observerin kaivaneen "havainnoilleinaan" itselleen sellaisen kuopan, että sieltä ei ilman nostokurkea olla enää ylös pääsemässä.

Itse vuosikymmeniä työn puolesta olen hoitanut reklamaatioita, asioinut kuluttaneuvojien kanssa, laatinut vastineita ym. Tämä on puoli on tuttua, ei mihinkään mutuun perustuvaa.
JoMa on toiminut kuluttajansuojalakien perusteella sinällään ihan oikein, tarjonnut hyvitystä kuluttajille, jotka eivät saa täyttä vastinetta ostamilleen kausikorteille. Mikäli kaikki hyväksyvät tarjotut hyvitykset, hommahan on silloin selvä.
Mikäli joku kuluttaja kokee hyvityksen riittämättömäksi, hän reklamoi siitä JoMalle, ja sitten JoMan on tarjottava myös rahallista hyvitystä. Niin kauan kun kukaan kuluttaja ei asiasta reklamoi, ei JoMalla ole tarvetta mainostaa, eikä antaa rahallista hyvitystä. JoMalla on hyvä syy olettaa, että kukaan ei reklamoi, eikä vaadi rahallista hyvitystä. Mikä on totuus, se nähdään.
JoMa ei kuitenkaan sortunut kausikorttien kanssa vempuiluun, perimällä lisämaksua kausikortin ostaneilta, mitätöimällä kausikortit ym. tilanteessa, jossa kausikortin ostaneet eivät saa edes kaikkea ostamaansa palvelua. Tämä perseaukisten seurojen harrastama kannattajiensa vähättely on sitten jo täysin oma typeryytensä.
 
Viestejä
11,761
Iltalehden mukaan Arhinmäellä on usko siihen, että Valtiopäivät tuunaa vielä 500 hengen maksimia urheilutapahtumiin tämän tai ensi viikon aikana - jää nähtäväksi.

 
Viestejä
918
Tehdäänpä niin että kaikki te ketkä haluatte rahat takaisin kaudelle 2020 ostetuista kausareista, käsi ylös. Ja jos ette aio vaatia rahoja takaisin vaan sulassa sovussa menette seurojen tarjoamilla ehdoilla (oli ne nyt sitten kausarin siirto seuraavalle kaudelle tai jokin hybridimalli tämän kesän peleistä), ilmoittakaa sekin. Nähdään että onko tossa aiemmassa kiukuttelussa ja kuluttaja-neuvonnan mukaanvetämisessä mitään järkeä...
 
Viestejä
674
Itse vuosikymmeniä työn puolesta olen hoitanut reklamaatioita, asioinut kuluttaneuvojien kanssa, laatinut vastineita ym. Tämä on puoli on tuttua, ei mihinkään mutuun perustuvaa.
JoMa on toiminut kuluttajansuojalakien perusteella sinällään ihan oikein, tarjonnut hyvitystä kuluttajille, jotka eivät saa täyttä vastinetta ostamilleen kausikorteille. Mikäli kaikki hyväksyvät tarjotut hyvitykset, hommahan on silloin selvä.
Mikäli joku kuluttaja kokee hyvityksen riittämättömäksi, hän reklamoi siitä JoMalle, ja sitten JoMan on tarjottava myös rahallista hyvitystä. Niin kauan kun kukaan kuluttaja ei asiasta reklamoi, ei JoMalla ole tarvetta mainostaa, eikä antaa rahallista hyvitystä. JoMalla on hyvä syy olettaa, että kukaan ei reklamoi, eikä vaadi rahallista hyvitystä. Mikä on totuus, se nähdään.
JoMa ei kuitenkaan sortunut kausikorttien kanssa vempuiluun, perimällä lisämaksua kausikortin ostaneilta, mitätöimällä kausikortit ym. tilanteessa, jossa kausikortin ostaneet eivät saa edes kaikkea ostamaansa palvelua. Tämä perseaukisten seurojen harrastama kannattajiensa vähättely on sitten jo täysin oma typeryytensä.
Jos siis tiedät kokemuksesta asiasta miksi vastaat suoraan jonkun muun kommentilla etkä kokemukseesi perustuen omin sanoin? En yhtään epäile tietämystäsi,mutta hieman outo tapa kommunikoida.
 
Viestejä
674
Tehdäänpä niin että kaikki te ketkä haluatte rahat takaisin kaudelle 2020 ostetuista kausareista, käsi ylös. Ja jos ette aio vaatia rahoja takaisin vaan sulassa sovussa menette seurojen tarjoamilla ehdoilla (oli ne nyt sitten kausarin siirto seuraavalle kaudelle tai jokin hybridimalli tämän kesän peleistä), ilmoittakaa sekin. Nähdään että onko tossa aiemmassa kiukuttelussa ja kuluttaja-neuvonnan mukaanvetämisessä mitään järkeä...
Kyllähän useimmat kausikorttilaiset ovat niitä uskollisempia kannattajia jotka eivät pyydä hyvitystä.Seurat tarvitsevat rahaa juuri nyt.Itse en edes kehtaisi pyytää rahoja takaisin.Itsellänikin on työt koronan takia vähentynyt, mutta sekään ei saa minua miettimään jotain hyvitystä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös