Supervuoro Verkkolehti »

Korona uhka pesiskaudelle?

Viestejä
4,096
Juha Puhtimäki:

-Pohjois-Karjalassa ei ole kolmeen viikkoon ollut yhtään uutta koronavirus tartuntaa, Puhtimäki muistuttaa.
-Tuntuu vähän erikoiselta, että kaikki urheilutapahtumat ja stadionit ovat yhteismitallisia. Meidän uudelle stadionille voidaan helposti tuoda yli 1000 ihmistä turvaväleillä. Toivottavasti heinäkuussa mietittäisiin näitä mahdollisuuksia.


Putte on selvästi yhtä turha jossittelija kuin minäkin.

Kymenlaaksossakin pyöreä nolla tartuntaa reilun viikon aikana, mutta kuolemanpelko iskee aina kun ajaa pesäpallostadionin ohi, siellä se korona vaanii penkkien välissä valmiina iskemään.
 
Viestejä
2,807
Putte on selvästi yhtä turha jossittelija kuin minäkin.

Kymenlaaksossakin pyöreä nolla tartuntaa reilun viikon aikana, mutta kuolemanpelko iskee aina kun ajaa pesäpallostadionin ohi, siellä se korona vaanii penkkien välissä valmiina iskemään.

Kyllähän haluta aina saa ihan mitä vaan! Haluamisesta on vielä pitkä matka päätöksien tekoon. Se pieni ero pitäisi joskus ymmärtää.
 
Viestejä
1,810
Minusta energian voisi ja toivottavasti seurojen taustahenkilöt myös käyttää itse tekemiseen eikä jossitteluun. Tehdään niinkuin voimassa olevat määräykset edellyttää ja sillä siisti.
 
Viestejä
4,096

Siinä on nyt KKV:ltä painavaa sanaa kausikorttihyvityksistä. Ei sinänsä mitään uutta.

- Lähtökohtana on aina se että seuran on tarjottava mahdollisuus rahojen palautukseen
- Lisämaksun saa periä, jos kuluttaja sen hyväksyy
- Kortin saa siirtää, jos kuluttaja sen hyväksyy

Käytännössä mikä vain on "pykälien mukaan" mahdollista, kunhan yhtenä vaihtoehtona on rahojen palautus ja se esitetään kortin ostaneelle selvästi eikä yritetä venkuloida.
 
Viestejä
2,807

Siinä on nyt KKV:ltä painavaa sanaa kausikorttihyvityksistä. Ei sinänsä mitään uutta.

- Lähtökohtana on aina se että seuran on tarjottava mahdollisuus rahojen palautukseen
- Lisämaksun saa periä, jos kuluttaja sen hyväksyy
- Kortin saa siirtää, jos kuluttaja sen hyväksyy

Käytännössä mikä vain on "pykälien mukaan" mahdollista, kunhan yhtenä vaihtoehtona on rahojen palautus ja se esitetään kortin ostaneelle selvästi eikä yritetä venkuloida.

Taisi mennä kaakonkulmallakin kaaliin, että ilman kuluttajan hyväksyntää seura maksaa aina hyvityksiä tai rahat takaisin, jos ei pysty myymäänsä palvelua täysimääräisesti toteuttamaan. Eli nyt pelien määrä on pienempi, seurat ovat aina velvoitettuja hyvityksiin, ei mihinkään lisäveloituksiin. Pitkään se jankutus kestikin.
 
Viestejä
4,096
Taisi mennä kaakonkulmallakin kaaliin, että ilman kuluttajan hyväksyntää seura maksaa aina hyvityksiä tai rahat takaisin, jos ei pysty myymäänsä palvelua täysimääräisesti toteuttamaan. Eli nyt pelien määrä on pienempi, seurat ovat aina velvoitettuja hyvityksiin, ei mihinkään lisäveloituksiin. Pitkään se jankutus kestikin.

Alusta astihan Kopla (Harri Lehto) on tiedottanut että kortin palautus tulee olemaan yksi vaihtoehto ja samaa olen minäkin puhunut. Ihan joku muu tässä vaan haluaa jankata turhasta.


− Jos kortin haluaa lunastuttaa pois, niin myös sen pitää olla vaihtoehto. Eli kaupan peruminen pitää olla mahdollista, jos rajoitteita tulee kausikorttilaisille, Lehto täsmentää.
 
Viestejä
674
Alusta astihan Kopla (Harri Lehto) on tiedottanut että kortin palautus tulee olemaan yksi vaihtoehto ja samaa olen minäkin puhunut. Ihan joku muu tässä vaan haluaa jankata turhasta.

Joillekin luetun ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa ja luetaan tahallaan väärin(observer) Kyllä oli hyvä harjoitus viikonloppu Koplalla.Ilo sponsoroida.
 
Viestejä
2,807
"Vain lisämaksulla otteluun
Joensuussa ei aiota pyytää kausikorttilaisilta lisämaksua ottelutapahtumasta, mutta Kouvolan Pallonlyöijssä tämä on yksi pöydällä olevista vaihtoehdoista kauden alun kohdalla"

 
Viestejä
3,498
Kulttuuripuolella orkesterit myyvät kausilippuja. Niin myös Kymisinfonietta Kouvolassa. Yhtään konserttia ei ole järjestetty pitkään aikaan ja hämärän peitossa on, milloin järjestetään. Orkesterin johtaja on todennut, että tappiota tulee, mutta samalla iloisena kertonut, kuinka kausarilaiset ovat asiaan suhtautuneet. Yleisin kommentti on kuulemma ollut: "Ei tulisi mieleenkään vaatia mitään takaisin". En ole siellä puolella havainnut minkäänlaista keskustelua "kuluttajan" oikeuksista. Pesäpalloseura harjoittaa bisnestä ja katsoja on kuluttaja ja lakien tulkinta tehdään tästä näkökulmasta. Mutta onhan se erikoista, jos pesiksen ystävät myös lähtevät tästä näkökulmasta. Itse ajattelen, että pesäpallo on kansallista kulttuuria ja katsojat ovat siitä nauttivia tukijoita. Tämä on tietenkin vain toivottava lähtökohta, mutta sopinee monille, toki ei kaikille. Kummeksun niitä, jotka lähestyvät kriisin aikaista tilannetta pelkästään kuluttajan oikeuksien näkökulmasta. Eivät he oikeita pesäpallon ystäviä ole. Ehkä kannattaisi vaihtaa kuluttamisen kohteeksi joku muu asia. Talkoohenkeä tässä kaivataan, ei niinkään pilkun viilausta ja oikeuksien peräämistä. Ja te kuluttajat, kyllä me tiedämme pykälät, me kannattajat, ettei niitä enää tarvitse toistaa. Ne on tiedetty alusta asti. Sekunttari on päällä...
 
Viestejä
4,096
Mikähän se tuo ehdotus oli? Lisähintaa kausikorttilaisille siinä ehdotellaan.

- Postasit ensinnäkin väärään ketjuun joten vastaan tähän oikeaan
- Kyllä ehdotin lisähintaa ja kannatan sitä edelleen, vaihtoehtona sille että kausikortista saisi rahat takaisin jos ostaja niin haluaa
- Minua tympäännyttää kaivella omia vanhoja viestejä koska joku keksii omia totuuksiaan ja haluaa vääristellä sanomisiani, mutta tässä faktaa pöytään siitä mitä minä olen sanonut koskien rahojen palautusta

Käytännössä olisi seuraavantyylisiä vaihtoehtoja.

1) Kausikortti pysyy voimassa kauden 2020, pääsylipun hinta 10€ (norm. 25€)
2) Kausikortti siirretään sellaisenaan kaudelle 2021
3) Kausikortista palautetaan rahat takaisin ostajalle

Ja kausikortin haltijan tulee ilmoittaa valinnastaan päivämäärään X mennessä.

Ja tuossa vielä toinen:

Sinulla on kyllä oikeus pyytää ja saada rahat takaisin jos siirto ensi kaudelle ei ole hyvä ratkaisu, älä siitä huoli sillä kuluttajansuoja toimii tässä maassa.

Näitä löytyy myös lisää jos on tarve. Vai olisiko asia tällä loppuunkäsitelty?
 
Viestejä
2,807
Kulttuuripuolella orkesterit myyvät kausilippuja. Niin myös Kymisinfonietta Kouvolassa. Yhtään konserttia ei ole järjestetty pitkään aikaan ja hämärän peitossa on, milloin järjestetään. Orkesterin johtaja on todennut, että tappiota tulee, mutta samalla iloisena kertonut, kuinka kausarilaiset ovat asiaan suhtautuneet. Yleisin kommentti on kuulemma ollut: "Ei tulisi mieleenkään vaatia mitään takaisin". En ole siellä puolella havainnut minkäänlaista keskustelua "kuluttajan" oikeuksista. Pesäpalloseura harjoittaa bisnestä ja katsoja on kuluttaja ja lakien tulkinta tehdään tästä näkökulmasta. Mutta onhan se erikoista, jos pesiksen ystävät myös lähtevät tästä näkökulmasta. Itse ajattelen, että pesäpallo on kansallista kulttuuria ja katsojat ovat siitä nauttivia tukijoita. Tämä on tietenkin vain toivottava lähtökohta, mutta sopinee monille, toki ei kaikille. Kummeksun niitä, jotka lähestyvät kriisin aikaista tilannetta pelkästään kuluttajan oikeuksien näkökulmasta. Eivät he oikeita pesäpallon ystäviä ole. Ehkä kannattaisi vaihtaa kuluttamisen kohteeksi joku muu asia. Talkoohenkeä tässä kaivataan, ei niinkään pilkun viilausta ja oikeuksien peräämistä. Ja te kuluttajat, kyllä me tiedämme pykälät, me kannattajat, ettei niitä enää tarvitse toistaa. Ne on tiedetty alusta asti. Sekunttari on päällä...

JO OSTETUISTA LIPUISTA JA KAUSIKORTEISTA:
  • Hyvitämme konserttilipun ostaneille lipun hinnan.
  • Kausikorteista hyvitämme peruuntuneiden konserttien osuuden. Ole yhteydessä hyvityksen saamiseksi Kymi Sinfoniettan orkesteritoimistoon, puh. 05 234 4891, toimisto@kymisinfonietta.fi.
  • Halutessanne voitte tukea Kymi Sinfoniettan toimintaa jo lunastamanne lipun hinnalla.
 
Viestejä
2,807
- Postasit ensinnäkin väärään ketjuun joten vastaan tähän oikeaan
- Kyllä ehdotin lisähintaa ja kannatan sitä edelleen, vaihtoehtona sille että kausikortista saisi rahat takaisin jos ostaja niin haluaa
- Minua tympäännyttää kaivella omia vanhoja viestejä koska joku keksii omia totuuksiaan ja haluaa vääristellä sanomisiani, mutta tässä faktaa pöytään siitä mitä minä olen sanonut koskien rahojen palautusta



Ja tuossa vielä toinen:



Näitä löytyy myös lisää jos on tarve. Vai olisiko asia tällä loppuunkäsitelty?

Niinhän ne tekstit aina muuttuvat tarpeen mukaan....
 
Viestejä
4,096
Niinhän ne tekstit aina muuttuvat tarpeen mukaan....

Edelleen, faktat ovat pöydässä - löydät viestihistoriani helposti (kaivoithan tuonkin viestin sieltä) ja jos et osaa sijoittaa lainaamaasi viestiäni kontekstiin niin parempi olla ehkä kommentoimatta.

Yhtä lailla lainasit Kymi Sinfonietan palautusehtoja jotka vain vahvistavat sen mitä @Tilastoniilo sanoi. Rahan palautusta tarjotaan vaihtoehdoksi, mutta kuluttajat eivät niitä halua orkesterin johtajan mukaan vaatia.

Joillekin luetun ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa ja luetaan tahallaan väärin(observer)

Siltä se vähän vaikuttaa :D
 
Viestejä
2,807
Edelleen, faktat ovat pöydässä - löydät viestihistoriani helposti (kaivoithan tuonkin viestin sieltä) ja jos et osaa sijoittaa lainaamaasi viestiäni kontekstiin niin parempi olla ehkä kommentoimatta.

Yhtä lailla lainasit Kymi Sinfonietan palautusehtoja jotka vain vahvistavat sen mitä @Tilastoniilo sanoi. Rahan palautusta tarjotaan vaihtoehdoksi, mutta kuluttajat eivät niitä halua orkesterin johtajan mukaan vaatia.



Siltä se vähän vaikuttaa :D

Mielestäni Koplan lisärahastusyritykset kausikorttilaisilta kuuluvat Koplan palstalle. Kymi Sinfonietta ei peri lisämaksuja kausikorttilaisilta, vaan päinvastoin palauttaa rahat pitämättä jääneistä konserteista. On hyvä että kaakonkulmalla nyt tiedetään lailliset menettelytavat. Minua ei taas kiinnosta jonkun yksilön menettely oman kausikorttinsa kanssa pätkänkään vertaa.
 
Viestejä
674
Mielestäni Koplan lisärahastusyritykset kausikorttilaisilta kuuluvat Koplan palstalle. Kymi Sinfonietta ei peri lisämaksuja kausikorttilaisilta, vaan päinvastoin palauttaa rahat pitämättä jääneistä konserteista. On hyvä että kaakonkulmalla nyt tiedetään lailliset menettelytavat. Minua ei taas kiinnosta jonkun yksilön menettely oman kausikorttinsa kanssa pätkänkään vertaa.
Tuntuu sinua kiinnostavan kun kommentoit joka seuran palstalla joka ainoaa kommenttia.Kommentoi toki jos haluat.Antaisit arvoa muidenkin mielipiteille,ei millään pahalla, pysyhän terveenä ☺️
 
Viestejä
4,096
Mielestäni Koplan lisärahastusyritykset kausikorttilaisilta kuuluvat Koplan palstalle. Kymi Sinfonietta ei peri lisämaksuja kausikorttilaisilta, vaan päinvastoin palauttaa rahat pitämättä jääneistä konserteista. On hyvä että kaakonkulmalla nyt tiedetään lailliset menettelytavat. Minua ei taas kiinnosta jonkun yksilön menettely oman kausikorttinsa kanssa pätkänkään vertaa.

Eiköhän täällä saa puhua minkä tahansa seuran kausikorttikäytännöistä kun ne liittyvät nimenomaan koronaan ja sen tuomiin taloudellisiin haasteisiin.

Se että minä puhun kouvolalaisena oman seurani asioista enemmän kuin muista ei tarkoita sitä että sinun tarvitsee aloittaa mitään pyhää ristiretkeä. Sinä et ole Koplan peleihin tulossa niin mahdolliset lisämaksut eivät sinua kosketa - miksi ne kiinnostavat sitten niin paljon?
 
Viestejä
138
Tuntuu täälläkin olevan oikein tyypillinen suomalainen härkäpäinen asenne sääntöjä kohtaan, vaikka ne olisivat kuinka järjettömiä tahansa. Jos asiassa käytetään maalaisjärkeä, niin jokainen seura tekisi selvityksen, millä tavalla voidaan ottaa yli 500 katsojaa ja yksi virkamies riittää hyväksymään selvityksen tapahtuma kerrallaan. Niitä tapahtumia, joissa on yli 500, ei todellakaan niin paljoa ole.

Kausikorttilaisille voi hyvin tarjota kortin siirtoa vuodella ja liittää kylkeen fanituotteita, ruoka- ja juomalippuja yms. ilmaiseksi, jos tähän suostuu. Tuskin silloin moni haluaa rahojaan takaisin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös