Supervuoro Verkkolehti »

Korona uhka pesiskaudelle?

Viestejä
1,385

Kunhan AVI uskoo ohjauskirjettä niin järki voittaa.
Huonolta näyttää nyt tämän suhteen, AVI pitää kirjettä ihan mahdottomana toteuttaa. Kerrankin kun STM:n toimissa on jotain järjen pilkahdusta, niin AVI sitten hirttäytyy pykäliin.

Toki maata pitää lainsäädännön kautta johtaa ja luotsata, mutta sopii kyllä huonosti tällaiseen pamdemia- tilanteeseen, kun tilanteet vaihtelevat nopeasti. Kyllä monessa ihan länsimaisessa oikeusvaltiossa asioihin pystytään reagoimaan ketterämmin.
 
Viestejä
11,784
Jos hallitus olisi halunnut niin tarvittavat kirjaukset olisi voinut tehdä lakiin jo keväällä koska näistä linjauksista puhuttiin jo silloin ja tuskin olisi oppositio vastaan kammennut. Mutta poliittista vastuuta ei haluttu ottaa. Eikä haluta edelleenkään, koska edes valmistelua ei ole aloitettu. Tosin eduskunta lomalla.

On banaanivaltiohommia neuvoa tiskin alta ja itse suojautua lailla.
 
Viestejä
1,385
Jos hallitus olisi halunnut niin tarvittavat kirjaukset olisi voinut tehdä lakiin jo keväällä koska näistä linjauksista puhuttiin jo silloin ja tuskin olisi oppositio vastaan kammennut. Mutta poliittista vastuuta ei haluttu ottaa. Eikä haluta edelleenkään, koska edes valmistelua ei ole aloitettu. Tosin eduskunta lomalla.

On banaanivaltiohommia neuvoa tiskin alta ja itse suojautua lailla.
Joo, en puolustele ketään, mutta kovin jähmeä on tämä meidän systeemi reagoimaan. Lakeja olisi voinut valmistella ajoissa, mutta miten hyvin nekään sitten istuisi nykyiseen todellisuuteen.
 
Viestejä
11,784
Mun käsittääkseni sitä tartuntatautilakia nimenomaan rukattiin siltä kohdalta mihin AVI nyt päätöksensä nojaa ja nimenomaan niin että se mahdollistaa nykyiset päätökset...

Ei pidä mennä siihen suuntaan, että virkamiehet tekevät päätöksiä sen mukaan mitä ministerit kulloinkin haluaa. Kyl virkamiehen päätösten pitää perustua lakiin ja poliitikon homma on säätää lakeja. Jos laissa on puute korjataan sitä. Tollasen muutoksen voi tehdä nopeasti jos haluu. Mutta ei haluta koska vastuu ja lomat.

Ja ei en ole virkamies, opiskeluaikana tein töitä korkeakoululle mutta silloinkaan en ollut virassa. Olen koko työurani tehnyt (vienti)teollisuudessa ja sillä tiellä ollaan.
 
Viestejä
11,784
No en usko että hallituspohja sinällään tähän vaikuttaa sama laulu olisi - huudeltaisiin ohjauskirjeitä mutta ei säädettäisi lakeja. Politiikoilla ei vaan Suomessa ole ollut tapana ottaa sitä vastuuta jos asiassa on ilmiselviä poliittisia riskejä.
 

Pallo muuntajalle

En kyllä keksi miten yksikään pelaaja altistuisi siitä, että yksi katsoja pyörii katsomossa ja vipissä.

Ja menee kyllä jo aivan överiksi tällaisten uutisoiminen paikallislehdessä tällä tapaa näkyvästi. Hienosti täytynyt myös tuoda esille / korostaa, että tartunta on tuotu muualta Suomesta! Noilla tiedoilla on jo tunnistettavissa / yksilöitävissä kenestä on kyse aika monelle muullekin kuin altistuneille.
 
Viestejä
4,119
En kyllä keksi miten yksikään pelaaja altistuisi siitä, että yksi katsoja pyörii katsomossa ja vipissä.

Ja menee kyllä jo aivan överiksi tällaisten uutisoiminen paikallislehdessä tällä tapaa näkyvästi. Hienosti täytynyt myös tuoda esille / korostaa, että tartunta on tuotu muualta Suomesta! Noilla tiedoilla on jo tunnistettavissa / yksilöitävissä kenestä on kyse aika monelle muullekin kuin altistuneille.

Itse näen joitakin mahdollisuuksia - nimmareita / yhteiskuvia on pyydetty ja jaettu tälläkin kaudella koronasta huolimatta. VIP-tiloissa on usein lehdistötilaisuuksia ym.

Mutta toivotaan parasta että ei ole kontakteja tapahtunut tässä tapauksessa.
 

Pallo muuntajalle

Ulkotiloissa alle minuutin kestävä kohtaaminen ei ole altistuminen ja tartuntariski sellaisessa on ~0. VIP:ssä taas ei tuon mukaan ole oltu kuin puoliajalla.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös