Supervuoro Verkkolehti »

Konsta Kurikan siirto Jymyyn

Viestejä
347
En jaksa kiertää kehää ihmisten kanssa, jotka eivät joko viitsi lukea viestejä, joissa nuokin asiat olen jo muutamaankin kertaan kertonut tai sitten eivät vain ymmärrä lukemaansa. Yhtä kaikki, noihin olen vastannut jo useamman kerran kuten myös @Observer in samoihin hmettelyihin kerta toisensa jälkeen. Ei niitä toki pakko uskoa ole, mutta ei ne vastaukset mihinkään muutu vaikka kysyisitte miljoona kertaa samat asiat.
Olen lukenut ja ymmärtänyt. Et siis vieläkään pysty vastaamaan asiallisiin kysymyksiin, vaan käytät pitkän sepustuksen ohi aiheen. Väistelysi kertoo minulle tarpeeksi, kiitos salaliitoista :whistle:
 
Viestejä
1,385
"Siirron kirjaaminen
Uusi seura varmistaa ennen siirron tekoa pelaajan vanhalta seuralta, että pelaajalla on oikeus siirtyä uuteen seuraan ja seurasiirtoon on pelaajan/huoltajan hyväksyntä. Vanhan seuran on hyväksyttävä edustusvapaus uuteen seuraan yhden (1) vuorokauden kuluessa siitä, kun pelaaja on täyttänyt velvoitteensa seuralle. Ellei vanha seura katso voivansa myöntää pelaajalle edustusvapautta, siitä on ilmoitettava pelaajalle, uudelle seuralle ja sarjan kilpailupäällikölle kirjallisesti yhden (1) vuorokauden kuluessa ja mainittava samalla kaikki syyt siihen. Pelaajan edustusoikeus uudessa seurassa alkaa ja vanhassa päättyy seurasiirron tekohetkellä tai valittuna ajankohtana. Uusi seura hankkii seurasiirtopaperiin allekirjoitukset (vanha seura, pelaaja/huoltaja, pelaaja alle 18-v) neljän
(4) vuorokauden kuluessa siirron voimaantulosta. Mikäli pelaajalla on vähintään kaksi välivuotta, siirtoon ei vaadita lähtöseuran allekirjoitusta".

Vielä kummallisemmaksi menee IPV:n toiminta tätäkin pykälää ajatellen...
Avaatko tätä, käsittääkseni IPV on edennyt tuon proseduurin mukaan kuitenkin. En nyt tarkkaan tiedä, miten on ilmoiteltu, mutta siis onhan tuo IPV:n kanta, että sopimus oli jo Imatralle, saatettu kaikkien asianosaisten tietoon ja asiaa käsitellään.
 
Viestejä
2,808
"Uusi seura varmistaa ennen siirron tekoa pelaajan vanhalta seuralta, että pelaajalla on oikeus siirtyä uuteen seuraan ja seurasiirtoon on pelaajan/huoltajan hyväksyntä"

Seurasiirtoon on pelaajan hyväksyntä....
 
Viestejä
347
Sekä IPV:lla että Kurikalla olisi ihan selkeä motiivi pääteltävissä totuuden vääristelylle. Siellä tunnutaan tunnistettavan vain tuo IPV:n motiivi.
En kai ole väittänyt etteikö välimies voisi puoltaa IPV:n näkemystä. Siihen asti on silti loogista ja oikeutettua toimia niin kuin Jymy teki, vai kuinka?

Olen nimenomaan haastanut niitä puheenvuoroja, joissa syyllistetään voimakkaasti Jymyä. Olen toki tuonut esiin skenaarioita mitkä puolustaa Kurikkaa reaktiona heille, ketkä yksipuolisesti puhuvat Imatran puolesta.
 
Viestejä
1,385
En kai ole väittänyt etteikö välimies voisi puoltaa IPV:n näkemystä. Siihen asti on silti loogista ja oikeutettua toimia niin kuin Jymy teki, vai kuinka?

Olen nimenomaan haastanut niitä puheenvuoroja, joissa syyllistetään voimakkaasti Jymyä. Olen toki tuonut esiin skenaarioita mitkä puolustaa Kurikkaa reaktiona heille, ketkä yksipuolisesti puhuvat Imatran puolesta.
Joo, onhan tämä tilanne epäselvä, eikä välttämättä ole ollut helppo Jymyllekään. Jos minulta kysytään, niin ehkä tuon julkistuksen ois voinut jättää siihen, kun asia on kaikin puolin selvä.
 

Tätä ekaa

sopimusta ei ole olemassakaan koska siinä olisi asioitten mennessä myttyyn kirjattu myös että käräjäoikeus hoitaa loput. Tuskin siihen olisi kukaan vaatinut kirjausta välimiehen käytöstä.
 
Viestejä
2,808
"12. Menettely riitatapauksissa
Tästä sopimuksesta johtuvat riitaisuudet ratkaistaan vaihtoehtoisesti
- ensisijaisesti työnantajan ja pelaajan välisillä neuvotteluilla
- työnantajan ja pelaajan välisillä neuvotteluilla, joihin osallistuu myös seuran
luottohenkilö
- Superpesiksen ja Pesäpalloliiton toimintasäännöissä tai kilpailumääräyksissä
määrätyistä asioista niissä päätetyllä tavalla, josta voi valittaa Urheilun
oikeusturvalautakunnalle
- muissa asioissa välimiesmenettelystä annetun lain mukaisesti yksijäsenisessä
välimiesmenettelyssä. Jos osapuolet eivät pääse yksimielisyyteen välimiehestä
Superpesis Oy:n puheenjohtaja nimeää välimiehen Superpesis-seurojen osalta
ja Pesäpalloliiton puheenjohtaja nimeää välimiehen muiden seurojen osalta".
 
Viestejä
130
Ja jutut jatkuu....

2 vk sit lauantaina kirjotin pienen jutun ko. siirtoasiasta, jutut loppuivat lähes kahden viikon ajaksi, mut nyt lävähtivät uudelleen vellomaan.

Edelleenkin, saatte ja ehkä pitääkin jutella, mut teillähän vaan nämä mielipiteenne menevät hurjemmiksi ja hurjemmiksi. Työ vaa oletatte, luulette tietävänne, pitäisi ehkä olla näin, saadaan ehkä omasta mielestä asiaa purettua, ootellaa........

Toistan vielä tämän, joku miestä näköjää täällä tietää, mut vain yksi!
 
Viestejä
2,808
Ja jutut jatkuu....

2 vk sit lauantaina kirjotin pienen jutun ko. siirtoasiasta, jutut loppuivat lähes kahden viikon ajaksi, mut nyt lävähtivät uudelleen vellomaan.

Edelleenkin, saatte ja ehkä pitääkin jutella, mut teillähän vaan nämä mielipiteenne menevät hurjemmiksi ja hurjemmiksi. Työ vaa oletatte, luulette tietävänne, pitäisi ehkä olla näin, saadaan ehkä omasta mielestä asiaa purettua, ootellaa........

Toistan vielä tämän, joku miestä näköjää täällä tietää, mut vain yksi!
Joku mies täällä tietää jo etukäteen välimiehen ratkaisun tai sitten pelkästään IPV:n näkemyksen asiasta.
 
Viestejä
130
Näissä asioissa EI OLE voittajaa, tai häviäjää, nyt on kysymyksessä aivan toisenlaiset asiat!

Välimiehen ratkaisua EI tiedä kukaan! Joku miestä tuntuu täällä tietävän miten nämä aisat ovat olleet ja menneet, tietää tapahtumien oikean kulun.
 
Viestejä
2,808
Näissä asioissa EI OLE voittajaa, tai häviäjää, nyt on kysymyksessä aivan toisenlaiset asiat!

Välimiehen ratkaisua EI tiedä kukaan! Joku miestä tuntuu täällä tietävän miten nämä aisat ovat olleet ja menneet, tietää tapahtumien oikean kulun.
Tietääkö joku meistä Konsta Kurikan version tapahtuneesta ja on kertonut sen tällä palstalla? Vai ollaanko pelkästään Imatran version varassa?
 
Viestejä
1,811
@Observer on täysin oikeassa, että tällä palstalla ollaan asiaa käsitelty pitkälti IPV:n näkökulmasta, kenelläkään kirjoittelijoista ei ole pintaa syvempää tietoa Kurikan näkökulmasta tai Jymyn kannalta katsottuna. Matti Mansikka varmasti tietää enemmän kuin on järkevää tänne kirjoittaa.
 
Viestejä
1,385
@Observer on täysin oikeassa, että tällä palstalla ollaan asiaa käsitelty pitkälti IPV:n näkökulmasta, kenelläkään kirjoittelijoista ei ole pintaa syvempää tietoa Kurikan näkökulmasta tai Jymyn kannalta katsottuna. Matti Mansikka varmasti tietää enemmän kuin on järkevää tänne kirjoittaa.
Jymyn ja Kurikan kannalta tämä sikäli yksinkertainen, että heidän näkemyksensä mukaan sopimusta ei ollut ja KK oli vapaa sopimuksen tekemään. Eipä tässä paljon spekuloitavaa ole.

Sitten on tietysti se skenaario, että tietoisesti valehtelevat, mutta minä ainakaan viitsi tällaista alkaa täällä jauhaa, kun siitä ei toistaiseksi ole mitään näyttöä eikä minulla tietoa tällaisesta.
 
Viestejä
2,808
Jymyn ja Kurikan kannalta tämä sikäli yksinkertainen, että heidän näkemyksensä mukaan sopimusta ei ollut ja KK oli vapaa sopimuksen tekemään. Eipä tässä paljon spekuloitavaa ole.

Sitten on tietysti se skenaario, että tietoisesti valehtelevat, mutta minä ainakaan viitsi tällaista alkaa täällä jauhaa, kun siitä ei toistaiseksi ole mitään näyttöä eikä minulla tietoa tällaisesta.

Ja sitten toisinpäin... IPV:n kannalta tämä sikäli yksinkertainen, että heidän näkemyksensä mukaan sopimus oli ja KK ei ollut vapaa Sotkamoon sopimusta tekemään. Eipä tässä paljon spekuloitavaa ole.

Sitten on tietysti se skenaario, että tietoisesti valehtelevat, mutta minä ainakaan viitsi tällaista alkaa täällä jauhaa, kun siitä ei toistaiseksi ole mitään näyttöä eikä minulla tietoa tällaisesta.
 
Viestejä
1,385
Ja sitten toisinpäin... IPV:n kannalta tämä sikäli yksinkertainen, että heidän näkemyksensä mukaan sopimus oli ja KK ei ollut vapaa Sotkamoon sopimusta tekemään. Eipä tässä paljon spekuloitavaa ole.

Sitten on tietysti se skenaario, että tietoisesti valehtelevat, mutta minä ainakaan viitsi tällaista alkaa täällä jauhaa, kun siitä ei toistaiseksi ole mitään näyttöä eikä minulla tietoa tällaisesta.
IPV:n kannalta on paljonkin spekuloitavaa, minua esimerkiksi kiinnostaa, millainen tuo väitetty "sopimus" on.

Sinulle suosittelisin pikku breikkiä, kun kaikki menee noin tunteisiin. Mähän nimenomaan kirjoitin, että toistaiseksi ei ole syytä epäillä ketään kekkulipelistä ;)
 
Viestejä
1,849
Observer sanoi:
Ja sitten toisinpäin... IPV:n kannalta tämä sikäli yksinkertainen, että heidän näkemyksensä mukaan sopimus oli ja KK ei ollut vapaa Sotkamoon sopimusta tekemään. Eipä tässä paljon spekuloitavaa ole.

Sitten on tietysti se skenaario, että tietoisesti valehtelevat, mutta minä ainakaan viitsi tällaista alkaa täällä jauhaa, kun siitä ei toistaiseksi ole mitään näyttöä eikä minulla tietoa tällaisesta.
IPV:n kannalta on paljonkin spekuloitavaa, minua esimerkiksi kiinnostaa, millainen tuo väitetty "sopimus" on.

Sinulle suosittelisin pikku breikkiä, kun kaikki menee noin tunteisiin. Mähän nimenomaan kirjoitin, että toistaiseksi ei ole syytä epäillä ketään kekkulipelistä ;)
IPV:n kannalta on paljonkin spekuloitavaa, minua esimerkiksi kiinnostaa, millainen tuo väitetty "sopimus" on.

Sinulle suosittelisin pikku breikkiä, kun kaikki menee noin tunteisiin. Mähän nimenomaan kirjoitin, että toistaiseksi ei ole syytä epäillä ketään kekkulipelistä ;)

Vielä kun tietäisi kuka on Konsta Kurikka, ei tilastoissa silmille hypi. :cool: Tuleva tähti?
 
Viestejä
2,808
IPV:n kannalta on paljonkin spekuloitavaa, minua esimerkiksi kiinnostaa, millainen tuo väitetty "sopimus" on.

Sinulle suosittelisin pikku breikkiä, kun kaikki menee noin tunteisiin. Mähän nimenomaan kirjoitin, että toistaiseksi ei ole syytä epäillä ketään kekkulipelistä ;)

Eiköhän se välimies juurikin tutki, millainen tuo väitetty "sopimus" on. Todennäköisesti välimies kuitenkin kysyy "sopimuksesta" Imatran sisäpiiriläisten lisäksi vastapuolenkin näkökannat. Onhan se hieman outoa, että kiistan toinen osapuoli osallistuu näin aktiivisesti, kesken oikeusprosessin, tälläkin palstalla jaettuihin vihjailuihin. Ei mitenkään fiksua toimintaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös