Supervuoro Verkkolehti »

KESÄKISAVOITTAJA 2022 @PESISJONNEN REVOLVERIHAASTATTELU!

Mr. Orange

Ja suoraan asiaan!

Vaatimaton mutta sitäkin lahjomattomampi kesäkisatuomaristomme tervehtii kaikkia siellä täällä palloilevia Suomenniemen pesisihmisiä!

Alla kuitenkin osoitettuna tämän vuoden epävirallisen kesäkisan voittajalle @PesisJonne lle voiton ansiosta haastiskysymykset! Ei voi mitään! Menestys tuo aina paineita, mutta eipä hätää!

Kevyillä mennään, yleiskysymyksiä, ja vapaaehtoista on!

Raatimme onnittelee vielä voittajaa, ja sen myötä myös tietty avaruuden pääkaupunkia, ainokaista Seinäjokeamme! Kunniaa voittajille!

Ja sitten kisan voittajan @PesisJonne n revolverihaastatteluun!

Saa olla nopsa ja suora ja lyhytsanainen vastauksissa! Ei väliä - eikä kiirettä! Jaksamme odottaa! ♥

Tässä siis kyssärit:

1. Suosikkipitsasi täytteet?
2. Paras ikinä kuulemasi levy?
3. Mikä on suosikkielokuvasi?
4. Entä suosikkivärisi?
5. Jos muuttaisit mihin tahansa muualle Suomessa kuin Pohjanmaalle, mihin voisit kuvitella muuttavasi?
6. Oletko koskaan ollut rakastunut?
7. Mielestäsi tärkein pelipaikka pesäpallon ulkopelissä - ei saa vastata lukkari. ;)
8. Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
9. Kuka voittaa illan EM-koripallofinaalin?
10. Oletko koskaan käynyt Haminassa, tai mahdollisesti muualla Kymenlaaksossa? Mitä pidit? :p
11. Oletko enemmin hevi-, poppi- vai iskelmäihmisiä? Kuka on suosikkiartistisi?
12. Kumpi naikkareista - Jonna vai Erin?
13. Elävätkö Härmän häjyjen perinteet etelä-pohjalaisissa asenteissa tai toimintatavoissa yhä vielä?
14. Suosikkinäyttelijäsi - saa olla nainen, mutta mieskin käy.
15. Pelkäätkö sodan laajenevan laajemmas Euroopassa?
16. Suosikkioppiaineesi perus-/kansakoulussa?
17. Oletko enemmin äitin vai isän poika?
18. Meri vai järvi?
19. Nouseeko ensi kauden ykköspesiksestä Superiin Hamina vai Oulun Lippo - jompi kumpi?
20. Mitä sinusta tulee isona?


Onnea Voittajalle @PesisJonne !

Jäämme odottamaan vastauksiasi sieltä Pohjanmaan sydämestä! 🙂
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
2,827
1. Suosikkipitsasi täytteet?
Kinkku, ananas, herkkusieni

2. Paras ikinä kuulemasi levy?
Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, ei mitään erityistä.

3. Mikä on suosikkielokuvasi?
007 skyfall
4. Entä suosikkivärisi?
Sininen
5. Jos muuttaisit mihin tahansa muualle Suomessa kuin Pohjanmaalle, mihin voisit kuvitella muuttavasi?
Helsinkiin

6. Oletko koskaan ollut rakastunut?
Olen.

7. Mielestäsi tärkein pelipaikka pesäpallon ulkopelissä - ei saa vastata lukkari. ;)
Koppari

8. Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
Leijona

9. Kuka voittaa illan EM-koripallofinaalin?
Espanja. En seuraa koripalloa🤣

10. Oletko koskaan käynyt Haminassa, tai mahdollisesti muualla
Kymenlaaksossa? Mitä pidit? :p
Olen käynyt Kouvolassa tykkimäellä kummipojan kanssa ja jääkiekko pelissä. Oli todella hieno kaupunki. En ole käynyt Haminassa, mutta uutus sarja mies joka kuoli kuvattiin Haminassa katsoin sarjan ja kaupunki oli hieno ja ne isot jäätelö tötteröt❤️

11. Oletko enemmin hevi-, poppi- vai iskelmäihmisiä? Kuka on suosikkiartistisi?
Tykkään kuunnella musaa laidasta laittaa rockista popiin. Eli olen aika kaikki ruokainen. Ei ole suosikki artistia.

12. Kumpi naikkareista - Jonna vai Erin?
Erin

13. Elävätkö Härmän häjyjen perinteet etelä-pohjalaisissa asenteissa tai toimistatavoissa yhä vielä?
Ei onneksi.

14. Suosikkinäyttelijäsi - saa olla nainen, mutta mieskin käy.
Daniel craig

15. Pelkäätkö sodan laajenevan laajemmas Euroopassa?
Kyllä sitä tulee mietittyä ja toivon, ettei niin kävisi.

16. Suosikkiaineesi perus-/kansakoulussa?
Liikunta

17. Oletko enemmin äitin vai isän poika?
Äidin poiks

18. Meri vai järvi?
Järvi

19. Nouseeko ensi kauden ykköspesiksestä Superiin Hamina vai Oulun Lippo - jompi kumpi?
Hamina

20. Mitä sinusta tulee isona?

Koomikko
 

Mr. Orange

1. Suosikkipitsasi täytteet?
Kinkku, ananas, herkkusieni

2. Paras ikinä kuulemasi levy?
Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, ei mitään erityistä.

3. Mikä on suosikkielokuvasi?
007 skyfall
4. Entä suosikkivärisi?
Sininen
5. Jos muuttaisit mihin tahansa muualle Suomessa kuin Pohjanmaalle, mihin voisit kuvitella muuttavasi?
Helsinkiin

6. Oletko koskaan ollut rakastunut?
Olen.

7. Mielestäsi tärkein pelipaikka pesäpallon ulkopelissä - ei saa vastata lukkari. ;)
Koppari

8. Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
Leijona

9. Kuka voittaa illan EM-koripallofinaalin?
Espanja. En seuraa koripalloa🤣

10. Oletko koskaan käynyt Haminassa, tai mahdollisesti muualla
Kymenlaaksossa? Mitä pidit? :p
Olen käynyt Kouvolassa tykkimäellä kummipojan kanssa ja jääkiekko pelissä. Oli todella hieno kaupunki. En ole käynyt Haminassa, mutta uutus sarja mies joka kuoli kuvattiin Haminassa katsoin sarjan ja kaupunki oli hieno ja ne isot jäätelö tötteröt❤

11. Oletko enemmin hevi-, poppi- vai iskelmäihmisiä? Kuka on suosikkiartistisi?
Tykkään kuunnella musaa laidasta laittaa rockista popiin. Eli olen aika kaikki ruokainen. Ei ole suosikki artistia.

12. Kumpi naikkareista - Jonna vai Erin?
Erin

13. Elävätkö Härmän häjyjen perinteet etelä-pohjalaisissa asenteissa tai toimistatavoissa yhä vielä?
Ei onneksi.

14. Suosikkinäyttelijäsi - saa olla nainen, mutta mieskin käy.
Daniel craig

15. Pelkäätkö sodan laajenevan laajemmas Euroopassa?
Kyllä sitä tulee mietittyä ja toivon, ettei niin kävisi.

16. Suosikkiaineesi perus-/kansakoulussa?
Liikunta

17. Oletko enemmin äitin vai isän poika?
Äidin poiks

18. Meri vai järvi?
Järvi

19. Nouseeko ensi kauden ykköspesiksestä Superiin Hamina vai Oulun Lippo - jompi kumpi?
Hamina

20. Mitä sinusta tulee isona?

Koomikko
Vau! Aivan mahtavaa ja nopeeta toimintaa! Rispekt! Hienoa!

Ja kiintoisia sinua avaavia vastauksia! Suuri kiitos! Palaamme! :)(y):giggle:
 
Viestejä
734
Kysymys nro. 18 on kyllä mielenkiintoinen ja mietin tätä puolta jo kisan aikana: "Meri vai järvi?"

Hyvin mielipiteitä jakava.
Vertaisin pesäpallon seuraamiseen. Poikkeuksiakin on, mutta yleisesti rakkaus pesäpalloon tulee siitä oletko syntynyt "pesäpallopaikkakunnalle".

Jos olet syntynyt Sotkamoon, Vimpeliin tai Kiteelle, niin todennäköisemmin tulet seuraamaan pesäpalloa aktiivisesti kuin Helsingissä tai Ivalossa syntynyt.

Palataan siis kysymykseen "Meri vai Järvi?"

Itse olen syntynyt ja elänyt sisämaassa järvien keskellä ja veri vetää aina järvelle. Rakastan järveä ja varsinkin yhtä suurta sellaista. Ehdoton "Järvi-ihminen" siis. Ja kun olen keskustellut rannikkoseudun ihmisten kanssa, niin samalla innolla ja ehdottomuudella tulee vastaus "MERI!". Emme ole laajemmin siis jatkaneet keskustelua. :D

Varmastin on poikkeuksiakin, mutta löysinpä tällaisen yhtymäkohdan pesäpalloon.

Uskaltaudun kuitenkin kysymään @Mr. Orange Meri vai Järvi?
😅
 

Mr. Orange

@Vallo-Peikko kiintoisaa näkökulmaa sieltä!

Tuohon järvi/meri-systeemiin joutuu palaamaan vastauksessa @kontiola n aiempaan tiedusteluun omista suosikkikesänviettopaikoista, ok! Palataan tuohon pian! ;)

Ja todellakin juu, sanomatta jäi että kommentointia saa vappaasti harrastaaa koskien kisavoittaja @PesisJonne n kysymyspatteria!

Leikki vapaa ja syystäkin, ainakin pleijareissa!

:)
 
Viestejä
11,744
Minultahan @Vallo-Peikko ei kysynyt mutta vastaan silti.

Meri, vaikka olen syntynyt Saimaan rannalla niin silti meren rannalle muutto natiaisena hoiti homman.Siihen aikaan Haminan satamaan pääsi sisään senkuin autolla ajoi. Kiertelimme siellä ja laivojen perässä luki esim Southhampton tai Madagaskar. Sitten kotiin ja Otavan Iso tietosanakirja 60-luvulta esiin ja katsottiin, että missä ne sellaiset paikat oikein ovat.

kun pikkupoika näki kartasta miten kaukana se Gibraltar on verrattuna Lappeenrantaan, jonne omasta mielestä oli tosi pitkä matka niin seikkailujen mahdollisuuksien maailma aukeni mieleen. Täältähän pääsisi ihan Kiinaan asti!

Meri jo pelkän hajun - ei siis tuoksun - takia.
 

Mr. Orange

@Vallo-Peikko onkohan tuo sinun järvesi kenties Pielinen?

:rolleyes:

Vastatakseni @Vallo-Peikko sekä @kontiola n tiedusteluun, ja oikeastaan myös reagoidakseni @MieVaan edellä olevaan kommenttiin, on sanottava että kyllä merenrantaihmisenä aina on kaipuu meren rannalle.

Arvoisan kollegan @kontiola n tiedusteluun suosikkipaikoista vastaaminen osoittautuikin peräti pulmalliseksi. Tajusin, että olen jo niin kauas kaupunkielämästä ja urbaanista ympäristöstä etääntynyt, että mokomaan joutuessani teen ostokset ja jo suuntaan kohti periferiaa - lähemmäs luontoa ja sinne missä on edes suhteellisen rauhallista ja hiljaista. Ihmiset eivät sopivissa määrin kylläkään ole esteenä, ainakaan hyvät sellaiset.

Siksi joudunkin sanoa, että omat kesänviettosuosikkipaikkani sijaitsevat kaikki lähellä merta ja/tai luontoa.

Ihan parhaat salaiset paikat sellaiselle löytyvät allekirjoittaneelle Etelä-Kymenlaaksosta, muutamista paikoista etelä-rannikolta, Pohjois-Karjalasta ;) :) ja lounaisesta Suomesta, Vaasanseutua ja Hailuotoa unohtamatta!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mr. Orange

Järvijuttuun on toki vielä kommentoitava, että hyvin tunnen Lake Bodomin Espoossa kun olen siellä lähimaastoissa pentuna treenaillut! ✨✨✨✨✨✨🌓🌓🌓🌝🌛🌛🌙

Rakasta seutua!

p.s.
rip mestari Alexi L.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
734
"Järvi vai joki?"

Tämähän meni vielä astetta syvemmälle.

Vaikka kysymys ei ollut minulle kohdistettu, niin perkaan hieman tätäkin, koska järvien lisäksi olen kasvanut myös joen äärellä, joka saa vielä vetensä siitä rakkaasta järvestä. Virtaavassa vedessä on jotain lumoavaa, jota voisi katsella tuntikaupalla. Ja vapaana virtaavaan koskeen tulevan veden kuohu on myös upeaa. Harmi vaan, että monia näistä on padottu.

Siitä huolimatta vastaus kysymykseen on edelleen: Järvi.

:)
 
Viestejä
787
1. Suosikkipitsasi täytteet?
Kinkku, ananas, herkkusieni
Huomasin tämän vasta nyt, mutta tuntuu suorastaan todella oudolta lukea omat suosikkitäytteet jonkun muun kirjaamana! Hyvä, että joku muu arvostaa hyvän päälle, en yleensä hirveästi tällä combolla ole faneja kerännyt, lähes aina hiertää ainakin toinen, Ananas tai Herkkusieni, kun taas itse en pizzaa haluaisi kuvitella ilman molempia!

Hattu päästä, @PesisJonne!

Ps. Mitäs jos vielä 4. Täyte sallitaan (vaihtoehtona myös jonkun tuplaus kolmesta jossei lähde muuta), niin mitä laitetaan?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös