Supervuoro Verkkolehti »

Kempeleen Kiri 2019

Viestejä
1,945
Tiedote 20.8.2018:

Mika Takalahti Kempeleen Kirin naisten joukkueen pelinjohtajaksi 1.lokakuuta 2018 alkaen.

Mika Takalahti ja Kempeleen Kirin naisten Superpesisjoukkue ovat solmineet 1+1 vuoden sopimuksen pelinjohtotehtävistä. Mika on toiminut valmennuspäällikkönä ja pelinjohtajana Raumalla mm johtaen Rauman Feran naisten superpesisjoukkueen pronssille v.2015 jonka jälkeen hän siirtyi Kempeleen Kirin valmennuspäälliköksi jossa tehtävässä hän jatkaa myös edelleen.

” Seuramme valmennuspäälliköiden ja valmentajien laadukas ja pitkäjänteinen työ junioreidemme kanssa alkaa kantamaan hedelmää ja Mikan valinta viuhkaan on meille luonnollinen valinta”, sanoo joukkueen joukkueenjohtaja Timo Kärki.


”Tämä on minulle mahtava mahdollisuus lähteä Lassilan Samin jälkeen kehittämään Kempeleen Kirin Superpesisjoukkuetta. Tämän kesän olen tehnyt töitä nuoren suomisarjajoukkueen kanssa nousutavoittein. Joukkueesta on noussut jo monta uutta juniori-ikäistä pelaajaa edustusjoukkueeseemme. Haluan tulevan vuoden superpesisjoukkueeseemme urallaan eteenpäin pyrkiviä ja urheilullisia pelaajia.”, kertoo tuore pelinjohtaja tuntemuksistaan.
https://www.facebook.com/KempeleenKiriNaiset/photos/a.739233732799587/1906451266077822/?type=3
 

Kempeleen kettu

Joukkue viimeistä jymysiirtoa vaille valmis (tuli juuri korvanappiini)
 
Viestejä
14
Nyt on kyllä huhujen perusteella pallo pahasti hukassa Kempeleen nais- ja tyttöjoukkueiden puolella. No, todennäköistä on, että sen minkä taakseen jättää, edestään löytää.
 
Viestejä
14
Muun muassa samaa kuin monissa pienissä seuroissa, hyvä veli -järjestelmä jyrää. Muutoksia tullaan näkemään, kunhan joukkueet julkaistaan.
 

Oulaisten Japa

Urheilullinen ja urallaan eteenpäin pyrkivä joukkue. Taittaa aikalailla ovet käydä ja Heikkiset ja kumppanit vaihtua nuorempiin ja vetreämpiin pelureihin. Ehkä on jo aikakin.
 
Viestejä
14
Siitä en ole kuullut kenelle ovet käyvät tai ovat käymättä, mutta huhuja siitä, että junioreiden nostamisessa edustuksen puolelle saattaa välillä olla muita perusteita, kuin pelitaidot.

Oulaisen Japan kommenttiin voisin todeta, että itse ihmettelen tämän kaltaista ajattelutapaa. Paljon on aiemminkin keskusteltu siitä, että naisten puolella lopettamisikää täytyisi saada korkeammaksi, jotta pelin taso joukkueissa pysyisi korkealla. He, jotka ovat joskus pelanneet korkeammalla tasolla tietävät, että kokeneiden pelaajien merkitys joukkueelle on suuri. Ei pelkästään se, että suorittamisen taso on yleensä korkeampi, mutta myös henkisen puolen kehittyneisyys ja pelinlukutaidot, puhumattakaan vastustajien pelaajien tuntemisesta, ovat korvaamattomia. Tiukoihin paikkoihin tarvitaan kokeneempia pelaajia kantamaan vastuuta ja näyttämään esimerkkiä. Näitä ominaisuuksia ei pystytä korvaamaan fyysisillä ominaisuuksilla, sillä näiden kehittymiseen menee aikaa. Joukkueissa mielestäni täytyisi aina olla kivijalka kokeneemmista pelaajista, jolloin nuorilla pelaajilla olisi mahdollisuus kasvaa heidän rinnallaan.

Itse en siis lähtisi tuomitsemaan ketään iän perusteella, oli pelaaja sitten nuorempi tai vanhempi. Motivoituneisuus ja tuloksen tekeminen itse pelissä ratkaisee sen, kuka sopimuksen ja sen jälkeen peliaikaa ansaitsee.
 

Oulaisten Japa

Siitä en ole kuullut kenelle ovet käyvät tai ovat käymättä, mutta huhuja siitä, että junioreiden nostamisessa edustuksen puolelle saattaa välillä olla muita perusteita, kuin pelitaidot.

Oulaisen Japan kommenttiin voisin todeta, että itse ihmettelen tämän kaltaista ajattelutapaa. Paljon on aiemminkin keskusteltu siitä, että naisten puolella lopettamisikää täytyisi saada korkeammaksi, jotta pelin taso joukkueissa pysyisi korkealla. He, jotka ovat joskus pelanneet korkeammalla tasolla tietävät, että kokeneiden pelaajien merkitys joukkueelle on suuri. Ei pelkästään se, että suorittamisen taso on yleensä korkeampi, mutta myös henkisen puolen kehittyneisyys ja pelinlukutaidot, puhumattakaan vastustajien pelaajien tuntemisesta, ovat korvaamattomia. Tiukoihin paikkoihin tarvitaan kokeneempia pelaajia kantamaan vastuuta ja näyttämään esimerkkiä. Näitä ominaisuuksia ei pystytä korvaamaan fyysisillä ominaisuuksilla, sillä näiden kehittymiseen menee aikaa. Joukkueissa mielestäni täytyisi aina olla kivijalka kokeneemmista pelaajista, jolloin nuorilla pelaajilla olisi mahdollisuus kasvaa heidän rinnallaan.

Itse en siis lähtisi tuomitsemaan ketään iän perusteella, oli pelaaja sitten nuorempi tai vanhempi. Motivoituneisuus ja tuloksen tekeminen itse pelissä ratkaisee sen, kuka sopimuksen ja sen jälkeen peliaikaa ansaitsee.

Toki mutta kai kyse on myös siitäkin hiykan et millainen joukkuepelaaja kukakin on. Ehkä kaikilla ei ole enää joukkueelle niin paljon annettaa. Ei kopissa eikä kentällä. Oikutteleva pelaaja on oikutteleva pelaaja, oli se nuori taikka vanha. Ja syö äärimmäisen paljon joukkuetta kuin joukkuetta.
 

Oulaisten Japa

Ja tämä siis koskee ihan joka joukkuetta ja joka lajia... Siinä mielessä väärässä paikassa täällä Kempeleen Kirin osiossa. Selitin vain hiukan ajatustani enenmmän.
 
Viestejä
14
Toki mutta kai kyse on myös siitäkin hiykan et millainen joukkuepelaaja kukakin on. Ehkä kaikilla ei ole enää joukkueelle niin paljon annettaa. Ei kopissa eikä kentällä. Oikutteleva pelaaja on oikutteleva pelaaja, oli se nuori taikka vanha. Ja syö äärimmäisen paljon joukkuetta kuin joukkuetta.
Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä! Kuullut olen näitä tapauksia sekä nuorissa että vanhemmissa olevan, jolloin pelaajan on arveltu tuovan joukkueen henkisen puoleen sellaisen loven, ettei edes pelitaidot voi sitä korvata. Aikuisten kohdalla ongelma on helpompi ratkaista keskustelemalla ja sopimuksen tarjoamatta jättämisellä, mutta valitettavan usein nuorten kohdalla taustalla on myös vanhemmat, jotka eivät asiaa ymmärrä. Tästä voisi jatkossa keskustella lisääkin.

Samaa mieltä olen myös siitä, että tämä kirjoitus on lienee väärän ryhmän alla. Jos jollakin on parempaa tietoa, niin kertokoon, mutta käsittääkseni Kempeleessä ei ole ollut, etenkään kokeneempien pelaajien kohdalla mitään tällaisia ongelmia. Siksi ihmettelen, mikäli arveluksesi pitää paikkansa ja kokeneempia pelaajia ei julkaistavassa joukkueessa ole. Elleivät sitten ole itse halunneet syystä tai toisesta pelaajauraansa lopettaa.
 

Oulaisten Japa

Kyllä niitä oikuttelijoita on myös Kirissä siinä missä muuallakin. Ja vielä kokeneessa kaartissa nimenomaan.
 
Viestejä
154
Jäi mietityttämään tuo sana ”kiukuttelu”, mistä kiukutellaan??? Kempeleessä. Tuohon, hyväveli touhu, kommenttiin onneksi loppuu kun joukkue uudistuu urheilullelliseksi. Tarkoitan sekä fyysisesti että henkisesti. Todentotta urheilullellinen esimerkki vanhemmasta kaartista on toivottavaa jopa suotavaa.
 
Viestejä
154
”Haluan tulevan vuoden superpesisjoukkueeseemme urallaan eteenpäin pyrkiviä ja urheilullisia pelaajia.”, kertoo tuore pelinjohtaja tuntemuksistaan”
 
Viestejä
14
Mitä minun korviini viime päivinä kantautunut, niin kuulostaa tässä seurassa kiukuttelijoina olevan muut kuin varsinaiset superin pelaajat. Taustoissa/taustoihin vaikuttaa sellaiset henkilöt, jotka eivät pysty olemaan jäävejä. Harmi, että moni muu joutuu sijaiskärsijäksi.

Vaihtuvuus ja ilmeisesti käynnissä ollut pelaajien haaliminen ihmetyttää myös joukkueen sisällä. Toivottavasti pelaajahankintoja on harkittu, jottei kärsijöinä ole myös omat lahjakkaat juniorit.
 

Oulaisten Japa

Vieläkin ihmettelen että kenelle ne kiukuttelee?
Itse en taustoista tiedä sen enempää. Mutta menneiden kausien pelaajistosta tiedän sen verran että kokeneissa pelaajissa on oikuttelijoita ja kiukuttelijoita. Muun muassa "pidetään mykkäkoulua" muille ja muuta vastaavaa. Ei selvitetä asioita vaan kiukutellaan ja oikutellaan ku pikku lapset. Ja kyseessä ei tosiaankaan ole junnutpelaajat.
 

Anonona

Iiris puskala ja Heta Rautiaisella ensi kausi ainakin sivussa.

Puskalan menetys on iso
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös