Supervuoro Verkkolehti »

Kausi 2021

Viestejä
1,019
Hamina pelasi hienon ja nousujohtoisen kauden viime kaudella ykkösessä. HP oli nimenomaan joukkue isolla J:llä. Itse olin kauden alussa skeptinen menestyksen suhteen, mutta hyvän harjoituskauden jälkeen joukkueessa nousi muutama yllättäjä ja samalla uudet pelaajat hitsautuivat erinomaisesti joukkueeseen. Uskon, että sama toistuu, jos vaan saadaan yhteisiä harkkoja alle riittävästi. Kun vielä otetaan huomioon yllä mainitut laadukkaat vahvistukset ja etukenttä saadaan järjestykseen, en näe mitään syytä, etteikö menestytä, jopa pudotuspeleihin asti. HP:lla on rosterissa laajuuttakin aivan eri tavalla kuin aikaisemmin. Kun siihen laitetaan vielä Vallikenttä ja ilta-aurinko, niin vot 💪
 
Viestejä
217
Toivottavasti edes pelattaisiin kausi suunnitellusti ja yleisökin pääsisi katsomoihin. Itse en siihen usko mutta kerrankin toivoisin olevani väärässä.(y)
 
Viestejä
4,349
Toivottavasti edes pelattaisiin kausi suunnitellusti ja yleisökin pääsisi katsomoihin. Itse en siihen usko mutta kerrankin toivoisin olevani väärässä.(y)

Toisaalta viime vuonnaki pelattiin ja kuitenkin minusta tilanne oli pahempi ja nyt on vielä rokotettikin tulossa :miettii:
 
Viestejä
4,096
Pekalta pitkästä aikaa uusi kirjoitus.


Erityisen huolestuneita koronakriisin kehittymistä ja sen vaikutusta varusmiesten lomiin seurataan niissä seuroissa, joissa osa pelaajista aloitti varusmiespalveluksensa tammikuussa.

Tällaisia seuroja ovat muun muassa Sotkamon Jymy, Kiteen Pallo, Joensuun Maila ja Vimpelin Veto. Sotkamon avainpelaajista varusmiespalvelusta suorittavat tällä hetkellä Kalle Kuosmanen, Konsta Kurikka ja Aatu Saastamoinen, Kiteellä Elmeri Purmonen ja Lassi Vasarainen, Joensuussa Seeti Surakka ja Erkka Gröhn ja Vimpelissä Perttu Ruuska.

Esimerkiksi Vimpelissä on laskettu, että jos kausi alkaisi suunnitelmien mukaisesti toukokuussa ja lomat rullaisivat nykyisellä tahdilla, joukkueen tärkein pelaaja, pääkotiuttaja ja lukkari Perttu Ruuska, olisi sivussa jopa seitsemästä ottelusta alkukauden aikana.

Ruletin ”voittajia” ovat joukkueet, joiden avainpelaajat ovat jo käyneet varusmiespalveluksensa. Tällaisia joukkueita kärkiseuroista ovat Manse PP ja Kouvolan Pallonlyöjät.
 
Viestejä
1,441
Tällä hetkellä näyttää
epätodennäköiseltä, että pesistä pelattaisiin ainakaan yleisölle toukokuussa.
 
Viestejä
4,096
Tällä hetkellä näyttää
epätodennäköiseltä, että pesistä pelattaisiin ainakaan yleisölle toukokuussa.

Saa nähdä, kesäkuulle aloitus voi hyvin siirtyä mutta en usko että siitä myöhemmäksi.

Hallitukselle sataa varmasti painetta niskaan tapahtuma-alalta mikäli riskiryhmät saadaan kevään aikana rokotettua eikä ulkoilmatapahtumia meinata siitä huolimatta sallia.
 
Viestejä
4,349
Tänän viikonloppuna pelejä taas netistä. Pohjalaisia seuroja. Vimpeli, Seinäjoki, Koskenkorva ja Kankaanpää.
 
Viestejä
217
Saa nähdä, kesäkuulle aloitus voi hyvin siirtyä mutta en usko että siitä myöhemmäksi.

Hallitukselle sataa varmasti painetta niskaan tapahtuma-alalta mikäli riskiryhmät saadaan kevään aikana rokotettua eikä ulkoilmatapahtumia meinata siitä huolimatta sallia.

Toivottavasti pelattaisiin kesäkuulla mutta pahaa pelkään. No pessimisti ei pety.
 
Viestejä
1,150
Pekalta pitkästä aikaa uusi kirjoitus.


Ainakin Koplassa homma toimii siten, että pelaajat käyvät varusmiespalveluksen kahdessa erässä. Ensimmäiset 3kk tammi-maaliskuussa ja loput kauden jälkeen loka-joulukuussa. Näin homma menee esim. J. Luoman tapauksessa tulevalla kaudella.
 
Viestejä
4,349
Sananen näistä netticket.fi lähetyistä otteluista. Monikanavatuotantoa selostuksella ja kommentaattorilla varustettuja. Lisäksi kentän laidalta jokunen haastattelu. Hinta 6 euroa. Kyllähän siellä äänen kanssa oli ongelmia kun välillä ei kuulunut ollenkaan, mutta menee kai uuden toimijan piikkiin.
 
Viestejä
4,096
Viestejä
11,744
Tulospalvelu uudistuu tälle kaudelle. Sanotaan että jo oli aikakin.


Niinpä. Kun on ollut ekojen joukossa niin entisestä hyvästä hevosesta on vaikea luopua kun sehän on ihan hyvä vieläkin. Eikös Osuuspankki ja KOP_SYP_MERITA_NORDEAkin menneet aika pitkään niillä ekojen verkkopankkiensa ytimillä. Osuuspankin verkkopankki tavalliselle asiakkaalle taisi olle Euroopan eka ja maailman toka.

Tosin toi pesiksen tulospalevlu taisi kyllä hapata käsiin melko paljon nopeammin kuin noi verkkopankit. Sitä ei vaan haluttu tunnustaa/käyttää rahaa. Mutta hyvä että nyt tulee.
 
Viimeksi muokattu:

LBC

Viestejä
3,605
Osuuspankin verkkopankki tavalliselle asiakkaalle taisi olle Euroopan eka ja maailman toka.

Tarkoititko OP Kultaraha-sovellusta vaiko ihan selain-verkkopankkia? meikä pelaili kultarahan kanssa niin kauan että kun menin hakemaan verkkopankkitunnuksia niin ihmettelivät, millä olin hoidellut aiemmin. Ja kun vastasin niin tuli melko pitkä whaaaaaat, vieläkö se muka toimii. Vuotta en muista, mutta 2000 -luvun puolella oltiin.


Toivottavasti ainakaan ei SM-liigan uuveloilta ole apua pyydetty.

Jutussahan taidettin oikein vasiten mainita että kooodista ei sitte kommentteja dakoromaniaksi löydy.

Mutta helkatin hyvä. Sanoisin melkein että jos ei jumita ja bugita niin on automaattisesti parempi kuin vanha (vaikka vanha ei varsinaisesti olekaan jumitellut ja data siellä kai näkynyt ihan oikein). Lupailivat jopa jonniinlaista migraatiotakin.
 
Viestejä
11,744
Tarkoititko OP Kultaraha-sovellusta vaiko ihan selain-verkkopankkia? meikä pelaili kultarahan kanssa niin kauan että kun menin hakemaan verkkopankkitunnuksia niin ihmettelivät, millä olin hoidellut aiemmin. Ja kun vastasin niin tuli melko pitkä whaaaaaat, vieläkö se muka toimii. Vuotta en muista, mutta 2000 -luvun puolella oltiin.

Otsikon vierestä osuus:

Siis internettiin tuotettuja pankkipalveluja tarkoitin. Se Viljakaisen tekele - eikös Pekka sen värkännyt tai näin mä olen aina luullut - 1996 ton OP:n sivun mukaan. Ei mitään käsitystä millainen oli, kun mä käytin Meritan tekelettä, joka oli kyllä vt-emulaatio soittosarjaan ainakin kun aloin käyttää ihan kuriositeettina.

Mutta, hmm wikipedian kukaan Meritalta tuli internet verkkopankki 1997 joka kai sit oli html:ää, ei pysty muistamaan varmasti. Sillä pysty jo maksamaankin suht helposti joten oli huima harppaus.

Joten oisko OP:kin verkkopankki ollut hötömölöä jo -96. Mosaicin ja Netscapen kaiken kansan selaimet olivat tulleet muutamaa vuotta aiemmin joten tuskin se OP gopheriakaan oli.


Jutussahan taidettin oikein vasiten mainita että kooodista ei sitte kommentteja dakoromaniaksi löydy.

Mutta helkatin hyvä. Sanoisin melkein että jos ei jumita ja bugita niin on automaattisesti parempi kuin vanha (vaikka vanha ei varsinaisesti olekaan jumitellut ja data siellä kai näkynyt ihan oikein). Lupailivat jopa jonniinlaista migraatiotakin.

:p ja tuskin elboniaksikaan. Tosin itse olen kyl taipuvainen aina ensin syyttämään määrittelyjä jos tulee kodarilta kuraa, ellei kodari satu olemaan asian kokemusasiantuntija. Tosin ei se kokemusasinatuntijuuskaan välttämättä pelasta eikä tuotos välttämättä ole speksin mukainen saati haluntunlainen kun kodarilla on oma intressi mukana, mutta ehkä kuitenkin toimiva.

Migraatiosta peukku jos sellanen tulee, mutta jos kerta tulee uusia ominaisuuksia niin tulnee myös uudet kirjanpitosoftat? Luulisi koulutusten ja stressitestien olevan jo kovaa vauhtia menossa. Muuten tulee aika hyppy tuntemattomaan tyyppinen go-live.

Eli onko joku nähnyt jo uusia kilkkeitä?

Ja peukku koko jutulle täältäkin.
 

LBC

Viestejä
3,605
Tosin itse olen kyl taipuvainen aina ensin syyttämään määrittelyjä jos tulee kodarilta kuraa,
Tuo on kyl totta, ei välttämättä ollut syy Transilvaniassa.

...kun mä käytin Meritan tekelettä, joka oli kyllä vt-emulaatio soittosarjaan ainakin kun aloin käyttää ihan kuriositeettina.
tuo OP:n softa oli aika samanlainen. Kai yrittäjille suunnattu mutta kun oli joutunut käsiini niin sain pankilta luvan käyttää ja kyllä sitten käytinkin. Oli jotenkin hienoa startata 56kb modeemi ja laittaa lähetys päälle, kun oli ensin valmistellut pyynnöt jonoon. Myöhemmin oli jo tietty nopeampi nettikin mutta Kultaraha jostain syystä jäi käyttöön. Mutta tämä tästä.

ei ollut vielä tuota toista juttua linkitetty kun kommentoin asiaa.
achh, luin laiskuuttani vain tuon viimeisen, näinpä.
 
Viestejä
8
Sen verran kommentoin, että sekä SM-liigan että jääkiekkoliiton (Mestis, U20, U18 ym) nykyisen tulospalvelun on koodannut ja kehitellyt ihan suomalainen firma. Tuo Romanian ihme haudattiin hiljaa kauden 2013-2014 jälkeen.

Peukkua täältäkin tuolle uudelle pesäpallon tulospalvelulle. Eihän entisessä sinällään mitään vikaa ollut, mutta oli jo aikakin päivittää ohjelmat 2020- luvulle. Eli jos oikein luin niin tuo koko ohjelmakompleksi pitäisi sisällään muutakin kuin tulospalvelun. Lisenssit sun muut (?), aivan kuten jääkiekon vastaavassa nykyään.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös