Supervuoro Verkkolehti »

Kausi 2020

Viestejä
3,179
Mikseihän Seinäjoella kenttää siirretty viime rempan aikaan noin 10-15 metriä sisemmäksi katsomoon. Varaa olisi. Toki vanhoilla puukatsomoille olisi pitänyt tehdä jotakin. Mutta tunnelma olisi aivan erilainen, kun katsojat olisivat lähellä kenttää. Katsomona varmaankin Suomen paras. Tunnelma onkin sitten sieltä toisesta äärilaidasta.

Varmaan siksi ei viittätoista metriä, koska kotipesä olisi kolmannella penkkirivillä...
 
Viestejä
995
Varmaan siksi ei viittätoista metriä, koska kotipesä olisi kolmannella penkkirivillä...
No ei tuo 15 metriä hirveän kauaksi heitä, mitä pystyttäisiin lähemmäksi siirtämään. Siinähän on katsomon ja kentän välissä se täysin turha maantasalla oleva penkkirivistö, johon mahtuu ehkä maksimissaan 100 katsojaa. Ja nuo paikat eivät varmasti mitään yleisöystävällisiä ole, kun siitä mihinkään näe. Eikä niissä juuri ikään kukaan tämän vuoksi istukaan.
 
Viestejä
4,349
en ymmärrä miksi kotipesän takana ei saisi tilaa olla. harhaheitoille jää nyt tilaa myös sinne!
 
Viestejä
4,349
Olihan tuo nyt ihan päätöntä rakentaa uusi moderni ja kaikin puolin muutenkin varmaan priimaa, mutta että suunnitelmissa ei otettu huomioon noita leveitä palkkeja jotka estävät näkyvyyden. Kun kuitenkin keinot on rakentaa ilmankin olemassaan.
 
Viestejä
485
Olihan tuo nyt ihan päätöntä rakentaa uusi moderni ja kaikin puolin muutenkin varmaan priimaa, mutta että suunnitelmissa ei otettu huomioon noita leveitä palkkeja jotka estävät näkyvyyden. Kun kuitenkin keinot on rakentaa ilmankin olemassaan.

Juupa, juu. Onhan se päivänselvää, että läpimärkänä lankkupenkillä tikut persuksissa on tunnelma ihan eri kaliiberia kuin kuivana kuppi-istuimella murehtiessa, onkohan jollain onnettomalla pylväiden vuoksi katvealuita (silloin kun katsojia on yli 2500).
 
Viestejä
85
Juupa, juu. Onhan se päivänselvää, että läpimärkänä lankkupenkillä tikut persuksissa on tunnelma ihan eri kaliiberia kuin kuivana kuppi-istuimella murehtiessa, onkohan jollain onnettomalla pylväiden vuoksi katvealuita (silloin kun katsojia on yli 2500).
Edeltävällä pointtina varmaan se, että kun stadion isolla rahalla rakennettiin, olisi siitä kannattanut tehdä paras mahdollinen (mitä se mielestäni Superissa onkin). Ei niinkään se, että parempi olisi istua vanhoilla puupenkeillä taivasalla vesisateessa. Ei pahoiteta mieltä turhaan kuitenkaan, mielipiteitä nämä vain ovat.
 
Viestejä
995
Ei kai täällä kukaan ole Joensuun stadionia huonoksi haukkunut. Mutta tuntuu siltä, että tietyt tosifanit ovat pahoittaneet mielensä siitä, ettei heidän stadioniaan ole nostettu parhaaksi/jätetty mainitsematta.

Molemmilla stadioneilla olen vieraillut. Ja näin neutraalin katsojan näkökulmasta, näiden kahden välillä Seinäjoen stadion vie kyllä voiton.
 
Viestejä
485
Viestini taisi olla heikkoa sarkasmia, kun se noin osui ja upposi. Kieli poskella se oli kirjoitettu.:p
 
Viestejä
425
Joensuun katsomo on muuten hyvä, mutta ne kuppi-istuimet ovat liian pieniä. Mielummin istuu puupenkillä tai seisoo.
 
Viestejä
388
Joensuun katsomo on muuten hyvä, mutta ne kuppi-istuimet ovat liian pieniä. Mielummin istuu puupenkillä tai seisoo.

Liian pieniä? Olen n. 80 -kiloinen, katsonut molempina Kerubi -kesinä lähes jokaisen ottelun kausikortti-istuimeltani ja mahtunut siihen joka kerta mainiosti kipeästä selästäni huolimatta. Ainoa harmi on se, että helteen lämmittämänä se musta istuin tuntuu peliin mentyä siltä kuin kuumalle kiukaalle istuisi.
 
Viestejä
4,349
Liian pieniä? Olen n. 80 -kiloinen, katsonut molempina Kerubi -kesinä lähes jokaisen ottelun kausikortti-istuimeltani ja mahtunut siihen joka kerta mainiosti kipeästä selästäni huolimatta. Ainoa harmi on se, että helteen lämmittämänä se musta istuin tuntuu peliin mentyä siltä kuin kuumalle kiukaalle istuisi.

Eikö siellä katto ylläkään rivistölle?
 
Viestejä
1,232
Mom
Olihan tuo nyt ihan päätöntä rakentaa uusi moderni ja kaikin puolin muutenkin varmaan priimaa, mutta että suunnitelmissa ei otettu huomioon noita leveitä palkkeja jotka estävät näkyvyyden. Kun kuitenkin keinot on rakentaa ilmankin olemassaan.
Monesti joutuu avaamaan uudestaan tämän miksi palkit Kerubilla. Joensuu on profiloitunut puurakentamisen edelläkävijäksi. Tänne rakennettiin Joensuu Areena, joka oli valmistuessaan Suomen suurin puurakennus. Tänne on rakennettu 14-kerroksinen puukerrostalo, joka on Suomen korkein puurakennus. Tänne tehtiin puusta Suomen suurin puinen pesisstadion.
Koska rakennusmateriaalina on puu, siinä on oltava ne palkit. Ketään ne suuremmin haittaa, jos loppuunmyyty niin muutamalla paikalla rajoittunut näkymä. Erikoisuudella on tämä hintansa. Vähän kuin Savonlinnan Oopperajuhlat. Sielläkin on paikkoja, joissa huonompi näkymä kuin tavallisissa oopperataloissa. Enin osa kuitenkin näkee hyvin.
Luulen, että rakennusmateriaalista ei Joensuussa ollut eriäviä mielipiteitä, vaikka muutama palkki tulee mukaan. Maailma on täynnä betonistadioneja, mutta Kerubi on omanlaisensa.
 

Volgalta

Vaikka sen kuinka monesti avaisi niin ei pashasta kultaa synny. Täysi farssi ettei yläriveiltä ole 100% esteetön näkökenttä kentälle, paikoin täyttä arvontaa mitä kentällä tapahtuu.

Muuten hienoin areena kaikkinensa!
 
Viestejä
425
Liian pieniä? Olen n. 80 -kiloinen, katsonut molempina Kerubi -kesinä lähes jokaisen ottelun kausikortti-istuimeltani ja mahtunut siihen joka kerta mainiosti kipeästä selästäni huolimatta. Ainoa harmi on se, että helteen lämmittämänä se musta istuin tuntuu peliin mentyä siltä kuin kuumalle kiukaalle istuisi.

Itse olen vaan kokenut, että ne kupit eivät oikein sovi omalle kropalle (reidet puutuu). Mutta onneksi on valinnanvaraa. Katsojat ovat myös lähellä pelaajia stadionmaisuudesta huolimatta, mistä iso plussa. Katsomon läheisyys kenttään on usein vanhojen kenttien etu uusiin stadioneihin verrattuna.
 
Viestejä
4,349
Sanokaa nyt te katsomot lähellä hermannit että onko se myös niin että te olette se taho joka toivoo tv-lähetyksiin lähikuvia ja hidastuksia?
 
Viestejä
1,232
Vaikka sen kuinka monesti avaisi niin ei pashasta kultaa synny. Täysi farssi ettei yläriveiltä ole 100% esteetön näkökenttä kentälle, paikoin täyttä arvontaa mitä kentällä tapahtuu.

Muuten hienoin areena kaikkinensa!
No jos puurakenteinen stadion ei olisi käynyt, niin mene ja tiedä ei projektille olisi löytynyt kannatusta.

miten mä en ole sattunut niin huonoon paikkaan kertaakaan, että siitä olisi mieli pahoittunut. Eniten taitaa mielenpahoittajia olevan niissä, jotka ei stadionilla säännöllisesti käy.
 
Viestejä
435
No jos puurakenteinen stadion ei olisi käynyt, niin mene ja tiedä ei projektille olisi löytynyt kannatusta.

miten mä en ole sattunut niin huonoon paikkaan kertaakaan, että siitä olisi mieli pahoittunut. Eniten taitaa mielenpahoittajia olevan niissä, jotka ei stadionilla säännöllisesti käy.

Tästä käytetään myös termiä, joka on nimeltään kateus.
 

Kupio

Kateutta tai ei. Tolpat haittaa näkyvyyttä,eikä kyse ole muutamasta paikasta. Sille nyt ei mahda mitään, tolppa stadionilla itse usein katsojana olleena tämän voi vahvistaa. Paikan voi tietenkin itse useimmiten valita.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös