Supervuoro Verkkolehti »

Kausi 2019

Mievaan!

Katsokaa Ruutupalvelusta Manse pp ja Pesäkerhut pelin kooste! Mielenkiintoisia räpylävirheitä ja unohduksia kolmospesälle! Anssi Ritarikin on ymmällä tilanteista!
 
Viestejä
3
Mielenkiintoinen pari näissä pudotuspeleissä tämä Seinäjoki -Tampere. Kauden aikana voitot Treelle yhtä lukuunottamatta, mutta tasaisia otteluita. Tulee varmaan hyvää vääntöä. Rauma, Hyvinkää ja Kempele saa kyllä pitää voitonjuhlat jos vievät jaksonkin ottelusarjoissaan.
 
Viestejä
3,478
No juu, useinhan aina sanotaan että pelit pitää pelata ekaks, ja kaikki on mahdollista, mut nyt ei edes tarttis, eikä mikään ole mahdollista, paitsi suorat 3-0 voitot Virkiälle, Kirille ja Karhuille. :)
Ja kun kireäpipoisten besserwissereitten foorumila ollaan, niin täytyy aina lisätä, että tuo oli huumoria, mutta osittain vakava asia, eli pitäähän ne toki pelata!! 😊

Mutta sitten tuo neljäs peli onkin kaikkien merkkien sarja! Varmaan nähdään kaikki 5 peliäkin? Tampereessa ja Seinäjoessa siis on varmasti tiukkoja mittelöitä! Veikkaan/toivonkin Seinäjoen menevän tästä jatkoille👍
 
Viestejä
4,349
Tampere voi ehkä ottaa yhden voiton mutta ei asiaa finaaliin. Toinen välieräpari sitten onkin kimurantti. Lapua vei kaikki 4 ottelua runkosarjassa Kirittäriä vastaan, mutta nyt saattaa kelkka kääntyä täysin, mutta mutta. Jännittävää.
 
Viestejä
103
Kyllähän joka syksyiset parit Pori-Tampere ja Lapua-Jyväskylä sytyttävät. Pori oli runkosarjassa vakuuttava, mutta Mansen pelaajista useat ovat parantaneet loppua kohden ja kaikki paineet on Porin puolella. Uskoisin, että runkosarjan 4-0 peleillä ei ole tässä sarjassa juurikaan merkitystä. Pori lienee selvä ennakkosuosikki mutta kyllä Mansessa uskoa on vieläkin, että päätyyn asti mennään. Toisesta parista toivon Lapualle menestystä, vaikka Jyväskylään onkin mukavan lyhyt matka käydä pelaamassa finaaleita. Sarjat 1-3 Manse ja 3-1 Lapua.
 
Viestejä
3,478
En tiedä, mutta mun mielestä vähän pöhkö systeemi nyt, kun välieriin kotiedulla saat/joudut pelaamaan 2 ekaa arkipelinä, ja parhaan ajankohdan saa nyt ekasta kolmesta pelistä huonommin sijottunut!

Eli su klo 16.00 peli on mielestäni huomattavasti kivampi yleisön kannalta kuin ke klo 17.00 !?! Miksi nää muuten ei voinu alkaa la ja su peleinä?

Etenkin kun nyt syksymmällä joudutaan aikaistamaan valon takia.
Arki-ilta klo 17.00 on oikeesti aivan hanurista! Esim. itse en tuohon ajankohtaan ehdi millään, vaikka ihan samalla paikkakunnala olis peli...
Luulen etten suinkaan ole ainut, jolla tämmönen juttu?

Ei hurjasti siis tarvitse ihmetellä mahdollisesti odotusarvoja pienempiä katsojalukuja...
 
Viimeksi muokattu:

Austin Bauer

Aletaan olla siinä pisteessä sarjakautta, että jyvät on eroteltu akanoista. Aika hyvin tuo kausiennakko osunee loppusijoitusten osalta kohdalleen. Välieristä sen verran, että Porin ja Mansen sarjassa materiaalietu kääntää sarjan. Lapuan ja Jyväskylän sarjassa rutiini ratkaisee Kirittärille jatkopaikan kuten arvata saattoi. Niskasen pelitavasta puuttuu yllätyksellisyys, mitä juuri Kirittäret vastaan tarvittaisiin. Odottaisin juuri Lapualta muutoksia kokoonpanoon.
 

Alex

Etenkin kun nyt syksymmällä joudutaan aikaistamaan valon takia.
Arki-ilta klo 17.00 on oikeesti aivan hanurista!

Klo 17 on arkena aika vaikea ja vaikuttaa yleisömääriin. Moni ei kerkeä, jos joutuu esim. lapset hakemaan töiden jälkeen ja sitten keritä peliin. Luulisi että näitä mietitään ja joku järkevä syy on, miksi pelattiin perjantaina, eikä lauantaina ekaa peliä?

Onkohan pesäpallopiirit miettineet mitä tehdään kohta kun enemmistö haluaa Suomeen pysyvän talviajan? Arkipelit pitää aloittaa silloin jo klo 16 ja se jos mikä pitää katsomot tyhjinä ratkaisupeleissä syksyllä.
 
Viestejä
4,349
Onkohan pesäpallopiirit miettineet mitä tehdään kohta kun enemmistö haluaa Suomeen pysyvän talviajan? Arkipelit pitää aloittaa silloin jo klo 16 ja se jos mikä pitää katsomot tyhjinä ratkaisupeleissä syksyllä.

Tuohon sitä ei pitäisi missään nimessä mennä vaan kääntää kelloja juuri toiseen suuntaan ja mieluummin kaksi napsua.

Mutta eihän se käy päinsä koska on niin saatana kivaa kun kello 14 tulee jo pimeätä talvella.
 
Viestejä
1,846
Oma kantani kellon siirtoon pohjautuu hyvin vähän pesäpalloon. Pesis on kuitenkin niin pieni osa elämästä. Ja kellon siirtoon sopeutuu kuitenkin jokainen kun on pakko.

Se joka itkee asiaa jo etukäteen saa yleensä itkeä kaksi kertaa.
 
Viestejä
281
Kun ehkä arvelen, mihin viittaatte tuommoisilla kommenteilla, niin kuunnelkaapa seuraavasta linkistä (kohta valittu valmiiksi laiskoille ja kiireisille), mitä sellainen henkilö kuin Nalle Viljanen sanoo vapaassa sanassa. Kuten ehkä tiedätte, Nalle on aika pitkään ja vahvasti ollut naispesiksessä sisällä.
 
Viestejä
3,179
Nallen ei sitä suun pieksentää, kimitystä, provosoivaa teennäisen voimakasta tuulettelua ja halailua tarvitsekaan seurata katsojana. Semmosta tyhjänpäiväistä touhua, joita ei jaksa katsoa ja se vie minun pisteitäni itse asiassa koko Lapuan osalta. Tästähän on varmaan laidasta laitaan mielipiteitä ja se on ihan ok. Minä en tykkää pätkääkään. Samaa mieltä Nallen kanssa siitä, että huippulukkari kyseessä.
 

Austin Bauer

Lapuan osalta täytyy todeta, että hankinnat Kylli ja Lämsä ovat olleet osuvia ja onnistuneita. Sisäpelin osalta ongelma ratkaisupeleissä oli etenijöiden jäätymiset kentällemenoissa. Lepistö kantaa suurta vastuuta hienosti kotiuttamisessa mutta apuvoimat jää kevyiksi, Topparia kaivattiin. Ulkopelissä Syrjälä, Kiviniemi haavoittuvaisia, erityisesti Syrjälän otteet olleet vaihtelevia. Ensi vuodelle isoin kysymys on lukkarikysymys. Se määrittelee paljon myös realistiset tavoitteet. Kiviniemi pitäisi pystyä korvaamaan, mutta onkohan henkisesti kanttia syrjäyttää. Junioreista Peräaho, kenties Mertaniemi olisi syytä kasvattaa isompiin saappaisiin.
 
Viestejä
281
Nallen ei sitä suun pieksentää, kimitystä, provosoivaa teennäisen voimakasta tuulettelua ja halailua tarvitsekaan seurata katsojana.
Pelinjohtaja, jos joku sitä katselee, tästä ei tarvinne edes keskustella. Sanan "katsoja" varsinaista määritelmää urheilussa hän ei täytä, mutta sillä ei nähdäkseni ole merkitystä. Tiedän hyvin, mikä teitä ärsyttää Kammi-Rahnastossa, mutta ei monivuotisen vastustajan pelinjohtaja nosta esille henkilöä, jos tämä on hänen mielestään ainakaan liian epäurheilijamainen.

Ja tuota halailua nyt taitaa näkyä kaikkialla naisten Superissa jollain tasolla. Jos haluat inhota tuosta syystä myös Kylliä, Lämsää, Viitalaa, Kiviniemeä, Syrjälää ja muita, niin voit inhota halailuakin.
Sirpa Pollari oli sentään lukkari, eikä mikään räksyttäjä.
Tämä, jos mikä on rikkaus. Sipe on Sipe, Jenna on Jenna eli molemmat toimivat omina itsenänsä ja molemmat olivat maailman parhaimpien lukkareiden joukossa ainakin omina pelivuosinaan – hankala verrata eri aikakausia.
 
Viestejä
3,179
Pelinjohtaja, jos joku sitä katselee, tästä ei tarvinne edes keskustella. Sanan "katsoja" varsinaista määritelmää urheilussa hän ei täytä, mutta sillä ei nähdäkseni ole merkitystä. Tiedän hyvin, mikä teitä ärsyttää Kammi-Rahnastossa, mutta ei monivuotisen vastustajan pelinjohtaja nosta esille henkilöä, jos tämä on hänen mielestään ainakaan liian epäurheilijamainen.

Ja tuota halailua nyt taitaa näkyä kaikkialla naisten Superissa jollain tasolla. Jos haluat inhota tuosta syystä myös Kylliä, Lämsää, Viitalaa, Kiviniemeä, Syrjälää ja muita, niin voit inhota halailuakin.

Sanalla katsoja oli minun osaltani juurikin merkitystä. Pelinjohtajanahan sitä on pakko sietää, koska kaikkia vastaan on vaan sarjaohjelman mukaan pelattava, mutta katsojana voi onneksi tehdä valintoja. Minä en puhu epäurheilijamaisuudesta niinkään paljon, vaan roolista "tuulettelu- ja halailupromoottorina". :ROFLMAO: Kammi-Rahnasto on tuossa touhussa ihan ylivoimainen ykkönen. Omaan silmääni se koko puuha on täysin epäaitoa ja ihan liiallista. Vie päähuomion itse pelistä ja on ärsyttävää. No, tämä on yksi syistä, miksi minua ei kiinnosta katsella naisten pesäpalloa samalla tavalla kuin miesten peliä. Tämä on minun mielipiteeni ja varmaan on taas vastakkaisiakin. Ei siis kannata vetää hernettä nenään. Tämän takia kuitenkin naispesäpallolla on ainakin yksi katsoja vähemmän.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös