Supervuoro Verkkolehti »

Jyväskylän Kiri 2022

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,012
Jukka Karttunen Kiri 2020 päävalmentajaksi

Jyväskylän Kiri 2020:n kauden 2022 päävalmentaja ja ykköspelinjohtaja on pitkän linjan jyväskyläläinen pesismies, Jukka Karttunen.

Karttusen sopimus on mallia 1+1 vuotta. Karttunen on toiminut pelinjohtajana ja päävalmentajana aiemmin mm. Kankaanpään Mailan, Jyväskylän Kirittärien ja Jyväskylän Kirin superpesisjoukkueissa. Kuluneen kauden Karttunen toimi Kiri 2020 joukkueen kakkospelinjohtajana.

 
Viestejä
136
Vuosi sitten uutisoitiin Atten tehneen 2+1 sopparin Kiri2020:een, mutta menikö jotain mönkään? Oliko sopparissa ehtona nousu Ykköseen?

"Yhdistys on samaan aikaan jatkanut pelaajien kiinnittämistä. Tuorein nimi on Atte Brandt, joka on tehnyt 2+1 vuoden sopimuksen Jyväskylän Kiri 2020:n kanssa. Brandtilla on kokemusta Superpesiksestä Jyväskylän Kirin, Kankaanpään Mailan, Hyvinkään Tahkon sekä Koskenkorvan Urheilijoiden riveistä. Tänä kesänä Brandt pelasi Ykköspesistä Alajärven Ankkureiden riveissä.

– Kun 2017 pelasin viimeiset pelit Jyväskylässä, jäi ajatus, että haluan vielä täällä pelata. Käsillä on mielenkiintoinen projekti, jossa mahtavaa olla mukana. Joukkueen runko ja valmennus on todella hyvä, Atte Brandt kertoo."
 

Liitteet

  • 51278555432_fa9a7dee4d_k.jpg
    51278555432_fa9a7dee4d_k.jpg
    1 MB · kertaa luettu: 235
Viestejä
2,827
Voi voi mikä siirto. Kaveri siinä käytännössä hautasi pelaajauransa. Kiriin suomariin kolmeksi vuodeksi... 😧
Voi olla että tämä kääntää jopa Taneli Lassila uran takaisin raiteilleen. Eli ei mitään haudannut, tässä sun viestissä ei ollut kyllä mitään järkeä.
 
Viestejä
734
En tiedä tuon alueen suomensarjan tasoa, mutta mitä Itä-suomen lohkossa kävin peliä katsomassa, niin se ei kehittänyt kyllä ketään "melkein superpesis" pelaajaa. Siinä pelissä molemmat joukkueet lähinnä junnuja täynnä.

Ei toki laaja otatus ja keskisuomen alue voi olla kovempitasoinen, mutta on Pystärilaakalla pointtia tuossa. Itse olin ainakin todella yllättynyt tuosta uutisesta, Lassilan olisi mielestäni uran kannalta järkevintä ollut olla ykköspesiksessä. Ehkä luottaa nopeaan nousuun ja muu elämä vaikuttaa.
 
Viestejä
11,744
En tiedä tuon alueen suomensarjan tasoa, mutta mitä Itä-suomen lohkossa kävin peliä katsomassa, niin se ei kehittänyt kyllä ketään "melkein superpesis" pelaajaa. Siinä pelissä molemmat joukkueet lähinnä junnuja täynnä.

Siellä se Kiri 2020 pelasi viime vuonna samassa lohkossa kuin IPV II.

KPL II ja Kiri 2020 olivat kyllä ihan eri tasolla kuin lohkon muut joukkueet, mutta eräänkin SaiPan matseja YLE Puheen kiakkokierroksella selostavan urheilutoimittajan sanoja mukaillen mutta niin vain KPL II nousi ykköspesikseen.

Tänä vuonna lohkossa on sitten Kiri 2020:mn seurana mm LMV, SiiPe I, IPV II, HP II, KIPA II jne.
 
Viestejä
126
Voi olla että tämä kääntää jopa Taneli Lassila uran takaisin raiteilleen. Eli ei mitään haudannut, tässä sun viestissä ei ollut kyllä mitään järkeä.
Käsi ongelmat ja vähäisempi pelaaminen, halu auttaa jyväskylää, muut ei pesäpalloon liittyvät syyt, olisiko joku noista syynä miksi valitsi kirin eikä superin tai ykkösen joukkuetta vaikka niistäkin oli kuulema tarjouksia tullut.
Luulisi sopimuksessa olleen nousupykälän joka mahdollistaisi siirron muualle mikäli nousu ei syksyllä toteutuisi.
Itse en allekirjoita uran päättymis väitettä, yksi kesä nuorella miehellä suomarissa ei uraa päätä jos ei itse niin halua.
 
Viestejä
542
Oletko sitä mieltä, että on uran kannalta järkevää siirtyä superista suomisarjaan?
Olen. Ykkösessä lukkarin paikat täynnä ja siellä vaan muutamalla seuralla pyrkiä ylöspäin. Jos luet oman viestisi niin kirjoitit että kolmeksi vuodeksi suomariin, en tiennytkään että sopimuksia tehdään sarjojen kanssa?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös