Supervuoro

JoMa 2018

Olipa pikkuisen hienot kultajuhlat. Erityisen hienoa, että Jonnesta oli tehty videokooste, joka näytettiin isolla scriinillä. Oli Jonnella vaikeaa katsoaa sitä, joka tietysti ymmärrettävää.Putte oli hienosti tukena. No mies jatkaa Joman toimitusjohtajana, joten ei Jonnesta eroon päästä. Sopii tuohon tehtävään loistavasti. Samalla iso kiitos Tomi Kaksoselle. Hienoa työtä mies tehnyt .

Oli vaikeaa myös Pennaselle. Mies oli melkein koko ajan itkun partaalla enkä ihmettele.

On hienoa , että jomalaiset sai kokea tämän hienon kesän ja hienot loppupelit ja mestaruuden. Kruununa hienot juhlat. Kyllä tämä kesä meni syvälle tunteisiin. Harvoinhan tällaisia kokemuksia saa.

Olipa pikkuisen hienot kultajuhlat. Erityisen hienoa, että Jonnesta oli tehty videokooste, joka näytettiin isolla scriinillä. Oli Jonnella vaikeaa katsoaa sitä, joka tietysti ymmärrettävää.Putte oli hienosti tukena. No mies jatkaa Joman toimitusjohtajana, joten ei Jonnesta eroon päästä. Sopii tuohon tehtävään loistavasti. Samalla iso kiitos Tomi Kaksoselle. Hienoa työtä mies tehnyt .

Oli vaikeaa myös Pennaselle. Mies oli melkein koko ajan itkun partaalla enkä ihmettele.

On hienoa , että jomalaiset sai kokea tämän hienon kesän ja hienot loppupelit ja mestaruuden. Kruununa hienot juhlat. Kyllä tämä kesä meni syvälle tunteisiin. Harvoinhan tällaisia kokemuksia saa.
Juuri näin suuria tunteita pesäpallo ainakin minun mielestäni on parhaimmillaan! Aivan mahtavaa lukea, että kapula siirtyy eteenpän, isot tunteet välittyvät ja pesäpallo saa lisää elämäneliksiiriä. Olen ihan koko sinivalkoisesta sydämestäni vilpittömän onnellinen kaikkien Joman pelaajien, organisaation ja fanien puolesta, että saatte kokea tuon tunnemyrskyn. Pesis on parasta paikan päällä! Nautitaan!

Kaikki kunnia joukkueelle mut onhan nuo kultajuhlat vähän onnettomat. Porukkaa vähän paikalla ja huono tunnelma. Ei tommosia pitäs mun mielestä järjestää
Mihin perustanet väitteesi tunnelmasta ja väkimäärästä? Paikalla olleena olen molemmista vahvasti eri mieltä. Hienoa että järjestettiin ja sain olla mukana! Eihän nämä tietysti kiinnostavia muiden joukkueiden kannattajien silmin ole, muttei tarvitsekaan.

Mihin perustanet väitteesi tunnelmasta ja väkimäärästä? Paikalla olleena olen molemmista vahvasti eri mieltä. Hienoa että järjestettiin ja sain olla mukana! Eihän nämä tietysti kiinnostavia muiden joukkueiden kannattajien silmin ole, muttei tarvitsekaan.
No lähinnä siihen että olin paikanpäällä. Olen siis Joma fani, mutta juhlista jäi vähän pelkistetty ja "pakotettu" kuva. Mut hyvä jos olet viihtynyt ja toivottavasti muutkin on. Mun mielipide ei oo onneks kaikkien mielipide

Pesäpallo on vain urheilua ja kansallista sellaista. Ei ole elämää suurempi asia voittaa mestaruutta. Toki se tavoitteellisessa urheilussa on hienoa. Voitto tuntuu aina parhaimmalta välittömästi sen ratkettua ja sitä on mukava juhlia saman päivän aikana ja hieman seuraavinakin, mutta kyllähän voiton ihana tunne haalistuu ajan myötä. Erillinen juhla useita päiviä voiton jälkeen on turha, varsinkin sellainen väkisin hehkuteltu. Järkevän tuntuista ohjelmaa on varmaan vaikea sellaiseen keksiä. Jossain jääkiekon maailmanmestaruudessa erillisen juhlapäivän vielä ymmärtää, vaikka sekin hieman väkinäiseltä tuntuu. Suomalainen jäyhä luonne ei oikein taivu masinoituun ilonpitoon. Voitoista jää toki hienot muistot.

Eli tosifaniko ei voi olla jos ei ole kerinnyt olla vielä pitkään kelkassa? Kyllä te sotkamolaiset juntit ootte saanu jotain terrafame säteilyä kun teistä osasta on tullu noin aivottomia.
Oikea joensuulainen tosifani on seurannut seuran nousua pääsarjatasolle ennen hiekkatekonurmen tekoa vuonna 2003. Niitäkin sieltä teiltä jokunen voi löytyä.

Ja oikea sotkamolainen Jymy-fani oli juhlimassa seuran nousua SM-sarjaan vuonna 1983?
Eikun SM-kultaa nousun jälkeen vuonna -63.

Kyllähän näitä bandwagon faneja on kaikissa menestyvissä joukkueissa, myös Sotkamossa. Mutta en kutsuisi itseäni tosifaniksi seurattuani joukkuetta vain muutaman vuoden ajan.

Ihmisiä on monen ikäisiä. Joku on alle 1 v. toinen 18 v. jne joku jopa 100 v. Kaikki ihmisiä.
Samoin fanit, jos on fanittanut yhden päivän (ja siitä eteenpäin) niin eikös sitä silloinkin ole fani? Vaikka ilman tatuointejakin.
Normaalilla järjenjuoksulla varustettu ajattelee näin, sotkamolaisella järjenjuoksulla näköään ei. Monihan heistäkin saattaa näin ajatella, mutta vain ultimaattisimmat tollot tulevat asian kanssa myös esille.

En ole missään vaiheessa väittänyt etteikö kyseinen herra olisi fani. Mutta en maalaisi itseäni "Tosifaniksi" muutaman vuoden kannatuksen jälkeen, kun on olemassa niitä oikeitakin tosifaneja, jotka ovat olleet mukana myös niinä huonompina aikoina.