Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2023

Viestejä
568
Ei ollut Ville V:lla eikä nyttemmin Rydelläkään ”motivaatiota ja suurta intoa” pelata kautta loppuun entisessä seurassaan ennen tulevia siirtoja.
- Syitä voi arvailla, eikä asiat suinkaan johtuneet vain ko. pelaajista ja heidän asenteistaan!
Josko Sotkamossa tointaisi käsitellä pelaajia hieman ”inhimillisemmällä otteella”..
Eikös Sotkamo jo laittanutkin kävelemään "Koirankoppi-Komun". ;)
 
Viestejä
156
Nyt on kyllä aika heecee meininkiä jos yhden pelaajan takia pitää olla kolme vuotta ulkona.
Itsellä ei tule ketään sellaista pelaajaa mieleen jonka takia en jomaa seuraisi.

Mietin kyllä samaa, mutta aika vässykän kuvan antasin, jos vuoden uhoamisen jälkeen perusin sanani.

Ite olen tykännyt Joman imagosta "hyvän mielen joukkueena", jossa on menty enemmän joukkue, kuin yksilö edellä (en liiemmin Puhtimäestäkään perustanut). No nyt ilmeisesti kaivattiin sitä väriä ja räiskyvyyttä, mikä minun mielestä haettiin omahyväsyyden ja turhan räksytyksen kautta. Tuo hankinta ei sovi siihen mielikuvaan, millä minä olen oppinut Jomaa seuraamaan. Hacklin on hyvä esimerkki positiivisesta ja hyvän mielen värikkyydestä ja räiskyvyydestä.

Jos vielä miettii seuran nuorentamis- ja halpuutusprosessia kausien 2019 ja 2020 jälkeen, niin siinäkään valossa en ihan pääse seurajohdon ajatusmaailmaan kiinni näissä hankinnoissa.

Hyväksyä teidän ei tarvitse tätä kantaa, mutta toivottavasti edes yritätte ymmärtää. Kuitenkin: 1509,3:lle kannattajalle tämä hankinta tuo iloa ja toivoa tuleviin kausiin ja vain yhdelle syyn siirtyä Jyväskylän Lohen joukkueeseen, joten aika reilusti plussan puolella teille muille :)
 
Viestejä
68
Siis onko Rytkönen jotenkin pesiskenttien "paha poika" negatiivisessä mielessä, jos yhden pelaajan siirtymisen takia ei voi enää kannattaa kannattamaansa joukkuetta? Ja siis kysyn tätä ihan vilpittömästi, koska mulle ei ole herännyt mitään sellaista kuvaa Rytkösestä viimeisen parin vuoden aikana, mitä superpesistä olen enemmän seurannut. Kyllähän se olemuksellaan herättää joo tunteita myös katsojissa, mutta se on lähinnä luokkaa "kotijoukkue kannattaa, vierasjoukkue inhoaa", koska peliotteet on sen tyyliset.
 
Viestejä
1,661
Mietin kyllä samaa, mutta aika vässykän kuvan antasin, jos vuoden uhoamisen jälkeen perusin sanani.

Ite olen tykännyt Joman imagosta "hyvän mielen joukkueena", jossa on menty enemmän joukkue, kuin yksilö edellä (en liiemmin Puhtimäestäkään perustanut). No nyt ilmeisesti kaivattiin sitä väriä ja räiskyvyyttä, mikä minun mielestä haettiin omahyväsyyden ja turhan räksytyksen kautta. Tuo hankinta ei sovi siihen mielikuvaan, millä minä olen oppinut Jomaa seuraamaan. Hacklin on hyvä esimerkki positiivisesta ja hyvän mielen värikkyydestä ja räiskyvyydestä.

Jos vielä miettii seuran nuorentamis- ja halpuutusprosessia kausien 2019 ja 2020 jälkeen, niin siinäkään valossa en ihan pääse seurajohdon ajatusmaailmaan kiinni näissä hankinnoissa.

Hyväksyä teidän ei tarvitse tätä kantaa, mutta toivottavasti edes yritätte ymmärtää. Kuitenkin: 1509,3:lle kannattajalle tämä hankinta tuo iloa ja toivoa tuleviin kausiin ja vain yhdelle syyn siirtyä Jyväskylän Lohen joukkueeseen, joten aika reilusti plussan puolella teille muille :)

Siinäpä se. Se "hyvän mielen joukkue" saavutti viiden, vaimitäniitänyoli pronssin putken. Mulle se antoi sellaisen mielikuvan.
 
Viestejä
568
Nyt, kun Rytkösen siirto Joensuuhun on julkaistu, täytyy muistella loppukesää ja tehdä tunnustus. Joku nimimerkki (en muista kuka) heitti ilmoille huhun Vikströmin siirtymisestä JoMaan. Tuon luettuani keksin täysin omasta päästäni, että samalla Ryden esisopimus seuraan on purettu. 🤭

Monet makeat naurut sain nauraa, kun läppä otti ilmaa siipien alle, spekulointi kävi kuumana ja aihetta sivuttiin jopa Puhtimäki-Eronen Instalivessä. 😁

Kiitos ja anteeksi!
 
Viestejä
388
Vaikka eilen Rytkösen tulon hyötyä hiukan epäröinkin, niin tänään tuli mieleeni kesäiset toiveeni siitä, että joukkue tuntui monesti kaipaavan omalla olemuksellaan porukan sytyttävää persoonaa. Sellaisen aukon hän voi joukkueessa täyttää - toki terveenä ja motivoituneena tuo paljon pelillistäkin hyvää.
 
Viestejä
567
Jos ammattipelaaja on täysin estynyt toteuttamasta ammattiaan työn ulkopuolisista syistä (vaikkapa Long COVID) eli on työkyvytön on seura velvollinen maksamaan palkan 1 kk. Jonka jälkeen pelaajan pitää hakea Kelan sairaspäivärahaa.

Onneksi työnantajallakin sentään jokin oikeusturva on.
 
Viestejä
756
Nokkala siis purki sopimuksen Koplan kanssa roolin puutteen vuoks. Mihin Nokkala mahtuu Jomassakaan? Yhdeksikkö on täynnä
 
Viestejä
241
No ei tuossa kyllä niin sanottu, että purki sopimuksen roolin vähyyden vuoksi, vaan siviilipuolen asioitten vuoksi. Luultavasti kyseessä työpaikka. Nokkelan tasoiselle miehelle luulisi kyllä paikan löytyvän Jomassa. Joma ei kuitenkaan ole mikään Vimpeli 2022.
 
Viestejä
11,744
No ei tuossa kyllä niin sanottu, että purki sopimuksen roolin vähyyden vuoksi, vaan siviilipuolen asioitten vuoksi. Luultavasti kyseessä työpaikka.

No eikö tuossa anneta vähintäänkin ymmärtää, että peliajan vähyys vaikutti? Tosin toi Koplan sivuilla oleva viimeinen pätkä (joka ei ole Kouvolan Sanomien jutussa) on hivenen huterasti muotuiltu joten merkityksestä ei voi olla ihan varma.

Koplan sivujen jutussa puhutaan vain, että Nokkalan omasta pyynnöstä ei siviilipuolesta mitään vaan järjen voitosta tunteesta.

Nokkala kertoo järkisyiden menneen tunteen edelle.
- Kävimme avoimen keskustelun Haimin kanssa tilanteesta. Peliaika jäi tällä kaudella vähäiseksi ja voi olla, että ensi kaudella rooli olisi ollut samankaltainen. Mulla on pelivuosia vielä paljon jäljellä ja ehkä pystynyt jo näyttämään oman tasoni.

 
Viestejä
756
Nokkelan tasoiselle miehelle luulisi kyllä paikan löytyvän Jomassa. Joma ei kuitenkaan ole mikään Vimpeli 2022.
Kerro toki kenen tilalle Nokkala laitetaan näistä?

Piironen
Rytkönen
Hacklin
Lieto
Kettunen
Tirkkonen
Kosonen
Kuosa
Väliaho

Yhdeksikköön ei asiaa. Etenijävaihtajajokeriksi mahtuu mutta miksi tulla siihen rooliin ja miksi Joman ottaa siihen rooliin kun omiakin junnuja on
 
Viestejä
68
Tirkkonen on varmasti osan kesää kiinni (armeija), joten olisiko Nokkalaa ajateltu Tirkkosen tilalle..? Toisaalta siihen meillä on jo Hämäläinen omasta takaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös