Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2023

Viestejä
1,232
Ja nyt ykköskärjestä viedään yksi paikka pois, joten Tirkkonen tai Kettunen pelaa ensi kaudella kakkoskärjessä. Tuskin hekään haluavat kakkoskärjessä pelata, joten varmasti toinen lähtee tulevina vuosina jolloin menetetään oma kasvatti koska hankittiin pelaajia ulkopuolelta. Mutta tämähän on Joensuuta kun omia kasvatteja ei tule
Eikös tuossa sulla ole just toisinpäin ongelma että Joensuussa syntyneitä pelaajia niin paljon, ettei kaikki mahdu yhtäaikaa ykköskärkeen.
Kun hyvä ei ole mitenkään päin.

kyllä mä luulen että konstat ja Samuel haluaa omilla avuilla ykköskärkeen eikä niin, että tehdään sen verran heikompi ja omavarainen joukkue että ”omat” pääsee helpommalla ykköskärkeen. Ei ne pelkää joukkuekavereitaan vaikka tulisi pelaajia Norjasta.
 
Viestejä
746
Nyt olisi ollut aikaa ajaa näitä pelaajia kunnolla superin johtaviksi pelaajiksi eikä joka vuosi hankkia uusia ulkopuolisia pelaajia

Kettusen oikea numero kokoonpanossa on nro 1 tai 5, mieluummin jälkimmäinen. Kaikkia muita numeroita on viime kausina kokeiltu, ja edelleenkin kallistuisin numeroon viisi.

Niemeläinen on jo vakiinnuttanut paikkansa pelaavassa kokoonpanossa, mutta ykköskärjen etenijää kaverista tuskin yllättäen tulee. JoMa pelannee ensi kauden kolmella kopparilla.

Hämäläinen ei ole kärkietenijä, lyöntipotentiaalia sen sijaan on. Lähteekö lainalle? Ei joka tapauksessa edes kilpaile samasta sisäpelipaikasta Rytkösen kanssa.

Piironen ei liene ongelma? Kaveri pelaa kokoonpanossa numerolla 1 😁.

Ainoa, jonka kanssa Rytkönen "kilpailee", on Tirkkonen, joka hänkin tulee olemaan osan harjoitus- ja pelikautta armeijassa.

***

JoMassa pelipaikat ratkaistaan pelaamalla, ei vanhoilla (positiivisilla tai negatiivisella) meriiteillä, tai kasvattajaseuralla.

Rytköselle tervetuloa! Hänelle vaikuttaa löytyvän muutakin mielekästä duunia Joensuusta (lähde: Karjalainen)

"Rytkösellä on tarkoitus tehdä pesäpallon ohessa muutakin Joensuussa.

– Odotan päätöstä siitä, pääsenkö Islolle ammattivalmentajatutkintoa suorittamaan.

Lisäksi hän on mukana JoMan edustuksen fysiikkavalmennuksessa. Kovassa kunnossa oleva Rytkönen tekee treeniohjelmia myös muille pääsarjatason pelaajille. Hänen oppejaan käyttävät esimerkiksi Sami Haapakoski, Antti Korhonen ja Emilia Itävalo. Rytkösen fysiikkavalmennuksessa on mukana 30–40 urheilijaa."
 
Viestejä
1,667
Ei ollut Ville V:lla eikä nyttemmin Rydelläkään ”motivaatiota ja suurta intoa” pelata kautta loppuun entisessä seurassaan ennen tulevia siirtoja.
- Syitä voi arvailla, eikä asiat suinkaan johtuneet vain ko. pelaajista ja heidän asenteistaan!
Josko Sotkamossa tointaisi käsitellä pelaajia hieman ”inhimillisemmällä otteella”..
 
Viestejä
648
Tulihan sieltä vihdoin sopparijulkistus! 😄 Mieluinen, huhut oikeaksi osoittava uutinen. Noista Ryden kommenteista päätellen tahtotila tulla Joensuuhun on ollut kova, mikä on erittäin positiivista. Kolmen vuoden sopimuksesta voi olla montaa mieltä, mutta se on myös osoitus sitoutumisesta. Molemmin puolin. Pelipaikkoja ei ole jaettu, eikä varmaan haetakaan ihan heti, mutta mielestäni hyvä hankinta. Ja itse ainakin jätän Ryden kohdistuvat v****ilu/vähättelykommentit omaan arvoonsa (samoin (perusteettomat) itkut omista kasvateista). Ensi kesänä nähdään sitten pelikentillä, miten mies pelaa ja miten istuu Jomaan.
 
Viestejä
156
Hyvä, että moni löytää positiivista Rytkösen Jomaan siirtymisestä. Itse en, minkä Mehtiläinenkin on jo jättänyt omaan arvoonsa. Vaikka moni kokeekin Jymy-fanien ketjuun kirjoittelun trollauksena, niin aina näillä kirjoituksilla joku pohja kuitenkin on. Sisäpiiriläiset vuotaa asioita jokaisen joukkueen omassa ketjussa. Joskus jo sanoin, että Rytkönen lähti Tahkosta ovet paukkuen ja nyt Jymystä, niin ei tässä taikuri tarvitse olla että näkee, miten tuonkin kolmen vuoden sopimuksen kanssa käy.

Joma ei yhtä kannattajaa kaipaa ja onpahan teilläkin helpompaa, kun en ole enää täällä valittamassa. Nähdään kolmen vuoden päästä! Hyvällä tuurilla jo aiemmin :)
 
Viestejä
643
– Äärimmäisen onnellinen olen tästä sopimuksesta. Moneen suuntaan olenkin tässä sanonut, että minulla on tosi freesi ja raikas olo, jota olen kovasti kaivannut, Rytkönen kommentoi.

Tämä kertoo kaiken ja oli Sotkamon tyhmyyttä pitää viime vuosi Ryde joukkueessa, kun itse olisi halunnut pois. On fanien ehdoton suosikki ja vastaava tunne tuli, kun tieto Puten tulosta tuli 2017 syksyllä.

Alkaa näyttää finaalipaikalta
 
Viestejä
648
Hyvä, että moni löytää positiivista Rytkösen Jomaan siirtymisestä. Itse en, minkä Mehtiläinenkin on jo jättänyt omaan arvoonsa. Vaikka moni kokeekin Jymy-fanien ketjuun kirjoittelun trollauksena, niin aina näillä kirjoituksilla joku pohja kuitenkin on.
Tarkoitin veemäiseen sävyyn kirjoitettuja epämääräisiä huuteluja. Tottahan toki kritiikkiä saa ja pitääkin esittää. Myös muut kuin JoMa-fanit. En itsekään ihan täysin varauksetta tähän soppariin suhtaudu, mutta en lähde myöskään tyrmäämään, että olipas paska hankinta. Sen näkee sitten myöhemmin, että miten käy. Tämän kauden perusteella vaikea sanoa mitään Ryden pelikunnosta ensi kesänä.
 
Viestejä
34
Tervetuloa Ryde Joensuuhun! Aivan mahtava uutinen ja juuri hänen kaltaista persoonaa täällä kaivataan. Mie ainakin uskon, että hänen ensi kautensa tulee olemaan paaaljon parempi kuin tämä kausi Jymyssä.
 
Viestejä
1,232
Hyvä, että moni löytää positiivista Rytkösen Jomaan siirtymisestä. Itse en, minkä Mehtiläinenkin on jo jättänyt omaan arvoonsa. Vaikka moni kokeekin Jymy-fanien ketjuun kirjoittelun trollauksena, niin aina näillä kirjoituksilla joku pohja kuitenkin on. Sisäpiiriläiset vuotaa asioita jokaisen joukkueen omassa ketjussa. Joskus jo sanoin, että Rytkönen lähti Tahkosta ovet paukkuen ja nyt Jymystä, niin ei tässä taikuri tarvitse olla että näkee, miten tuonkin kolmen vuoden sopimuksen kanssa käy.

Joma ei yhtä kannattajaa kaipaa ja onpahan teilläkin helpompaa, kun en ole enää täällä valittamassa. Nähdään kolmen vuoden päästä! Hyvällä tuurilla jo aiemmin :)
Nyt on kyllä aika heecee meininkiä jos yhden pelaajan takia pitää olla kolme vuotta ulkona.
Itsellä ei tule ketään sellaista pelaajaa mieleen jonka takia en jomaa seuraisi.
 
Viestejä
67
Ei ollut Ville V:lla eikä nyttemmin Rydelläkään ”motivaatiota ja suurta intoa” pelata kautta loppuun entisessä seurassaan ennen tulevia siirtoja.
- Syitä voi arvailla, eikä asiat suinkaan johtuneet vain ko. pelaajista ja heidän asenteistaan!
Josko Sotkamossa tointaisi käsitellä pelaajia hieman ”inhimillisemmällä otteella”..
Näillä kahdella tapauksella ei juuri yhteneväisyyksiä ole. Villellä ei kestänyt käämi kun nuori kolli vei paikan..... Ryde taas sahasi oman oksansa alulle jo viime syksynä... sitten se räpsähri kesällä poikki ja lopuksi kusi omiin muroihin.... Ville otti asian kehityksen kannalta ... saa nähdä miten tämän toisen kanssa käy. Teretulemast Hiukkaan.
 
Viestejä
2,565
Iiro Nokkala alkoi seuraamaan Jomaa Igssä tänään. Eikös tää tarkota sopimusta? 😀 alkaa vähän tunkua olemaan joukkueeseen
Ainakin Liinu Turpelan kohdalla IG:sta pystyi päättelemään, että lähtee JoMasta. Some rulettaa...
 
Viestejä
567
Varmin tapa saada Rytkönen piiskattua huippukauteen on Jymy kirjoittajien kritiikki vyöry.

OLis kuitenkin hyvä muistaa ettei siitä nyt niin kauan ole kun Rytkönen teki tuotujen ennätyksen. Potentiaali on kova jos huippuiskuun palaa.

Suht kovia väitteitä on nuo merkkien vuotamiset tms..

Perusteluja ja faktaa pöytään kiitos.
 
Viestejä
51
– Äärimmäisen onnellinen olen tästä sopimuksesta. Moneen suuntaan olenkin tässä sanonut, että minulla on tosi freesi ja raikas olo, jota olen kovasti kaivannut, Rytkönen kommentoi.

Tämä kertoo kaiken ja oli Sotkamon tyhmyyttä pitää viime vuosi Ryde joukkueessa, kun itse olisi halunnut pois. On fanien ehdoton suosikki ja vastaava tunne tuli, kun tieto Puten tulosta tuli 2017 syksyllä.

Alkaa näyttää finaalipaikalta

Asiassa on myös se puoli minkä @Tuulenmies joskus nosti esiin. Jos tehdään diili, sitoo se kumpaakin osapuolta. Jos urheilija sen haluaa purkaa kesken kaiken niin ei sekään ihan oikein ole, että seuran pitää joustaa. Seuran joustamattomuus tietysti aikaan saa riskin, että pelaajan motivaatio loppuu. Toisaalta se, että tekee diilin ja jos ei urheilija saa itseään motiovoitua hoitamaan sitä 100%:lla loppuun, on urheilijan huonoutta.

Toivotaan silti Rydelle hyviä ja terveitä vuosia Joensuussa. Pelimies eikä viime vuoden näytöt varmasti johtuneet kadonneista taidoista. Oli arvolas pelaaja Jymylle 2018-2021, mutta muutos tuli kaikille tarpeeseen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös