Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2020

Viestejä
1,822
Putte on tempaissut monta kertaa aikaisemmekin ihailtavasti. Itse olen pp-ihminen henkeen ja vereen. Olen ostanut kausikortin niin miesten kuin naistenkin peleihin, ja muutenkin tukenut seuran taloutta. Olen kausikortin maksanut ja toivon, että pääsisin eden juhannuksen jälkeen pelejä katsomaan. En pyydä seuralta centtiäkään takaisin, vaikka yhtäkään peliä ei pelattaisi.

Valitettavasti tulee olemaan suuri joukko kausikorttien ostajia, jotka vaativat ainakin osan rahoistaan takaisin, kun ostohetkellä luvattua ottelumäärää ei tullakaan pelaamaan. Osalle se on tietysti perusteltua, jos lomautus on osunut kohdalle COVID-19:n vuoksi, mutta on myös sellaisia tiukkapipoja, jotka tuijottavat vain omaan napaansa siitä huolimatta, että oma talous on täysin kunnossa.

Oma talouteni perustuu melko pieneen työeläkkeeseen.
 
Viestejä
584
Tuskin joensuulaistenkaan kassa rahaa pullistelee. Miksi eivät sitten säästä palkkakulussa kun mahdollista olisi?
Arvauksia:
1) Yhteistyökumppanisopimukset tehty budjetin mukaisesti jo viime syksynä ja alkuvuodesta.
2) Kausikorttimyyntiä on käynyt (ennen koronaa) aikaisempien vuosien tasolla
3) Seura katsoo milloin pelit alkavat. Jos alkavat kesäkuussa (tähän minä en usko) kassasta puuttuvat pelien alkaessa vain toukokuun kolmen pelin ottelutuotot. Jos alku siirtyy, niin ehtivät reagoida vielä (lomautuksin).
1) Varmaan mestarilla on kauppa käynyt tuolloin, mutta miten loppukevät? Suurimpien tuki on ollut ilmeisen vahva viime vuodet, mutta kestääkö koronan ja sen jos ei kautta pelata?
2) Kausarit ovat alennuksella myytyjä ennakkoja kesän lipputuloista. Niitä ostavat ne jotka tulevat joka peliin kuitenkin. Nyt tulee tietysti hieman myös tukiostoja.
3) Tuo voi olla kesällä myöhäistä kun Joman ammattilaisjoukkueesta suurin osa varmaan nauttii kk-palkkaa. Tuolloin on n. 600 te:n joukkuebudjetilla jo kakka housuissa ja sitten reagoidaan vaan siihen miten se siivotaan
 
Viestejä
485
Tuskin joensuulaistenkaan kassa rahaa pullistelee. Miksi eivät sitten säästä palkkakulussa kun mahdollista olisi?
Arvauksia:
1) Yhteistyökumppanisopimukset tehty budjetin mukaisesti jo viime syksynä ja alkuvuodesta.
2) Kausikorttimyyntiä on käynyt (ennen koronaa) aikaisempien vuosien tasolla
3) Seura katsoo milloin pelit alkavat. Jos alkavat kesäkuussa (tähän minä en usko) kassasta puuttuvat pelien alkaessa vain toukokuun kolmen pelin ottelutuotot. Jos alku siirtyy, niin ehtivät reagoida vielä (lomautuksin).

Samaa mieltä. Tuskin Jomallakaan on rahaa ylenmäärin ja se loppuu nopeasti, jos tulovirtaa ei ole.

Kausikortteja oli tietäääkseni myyty helmikuussa yli 800 kpl. Luulen kuitenkin kausareiden myynnin käytännöllisesti katsoen pysähtyneen koronan nostaessa päätään.

Pelien alkamiseen kesäkuun alussa en usko. Jos putkeen menee, voidaan juhannuksen tienoilla päästä pelailemaan. Kannatan myös tynkäsarjaa mieluummin kuin koko kauden väliin jättämistä. Kauden väliinjättäminen tiputtaa todennäköisesti kelkasta niin pelaajia kuin katsojiakin ja sponsorien hankkiminen muodostuu hankalammaksi kaudelle 2021.

Käy niin tai näin, niin en vaadi käyttämättä jääneestä kausikortista korvausta ja voin myös tarvittaessa tukea seuraa jollain sopivalla pienehköllä panoksella.
 
Viestejä
1,232
Hieno ele Putelta, vaikka tietenkin lähinnä symbolinen, mutta levitessään saattaa antaa seuroille selvää apua.
Saa nähdä, mitä kielteistä negativistit tästäkin keksivät.

Itse hieman ihmettelen, miksi JoMa polttaa tässä tilanteessa rahojaan pelaajapalkkioihin. Tilanne voi jatkua pitkään eikä JoMankaan kassa pohjaton ole.

samaa olen ihmetellyt, joku idea siinä varmaan taustalla, mitä ei osaa nyt ajatella.
 

Pallo muuntajalle

Itse hieman ihmettelen, miksi JoMa polttaa tässä tilanteessa rahojaan pelaajapalkkioihin. Tilanne voi jatkua pitkään eikä JoMankaan kassa pohjaton ole.
Työnantajan ensisijainen velvoite on tilanteessa kuin tilanteessa kuitenkin työntekijöilleen, ei asiakkailleen.
 
Viestejä
674
Hieno ele Putelta, vaikka tietenkin lähinnä symbolinen, mutta levitessään saattaa antaa seuroille selvää apua.
Saa nähdä, mitä kielteistä negativistit tästäkin keksivät.

Itse hieman ihmettelen, miksi JoMa polttaa tässä tilanteessa rahojaan pelaajapalkkioihin. Tilanne voi jatkua pitkään eikä JoMankaan kassa pohjaton ole.
Samanlaisia eleitä on tehty jo kauan
 
Viestejä
38
Miksei lomautettu vaan irtisanottiin? Nyt vuosia hyvää työtä joensuulaisen junioripesäpalloilun eteen tehnyt henkilö menetetään kokonaisuudessaan. Risuja seuran johdolle tästä.
 
Viestejä
2,807
Miksei lomautettu vaan irtisanottiin? Nyt vuosia hyvää työtä joensuulaisen junioripesäpalloilun eteen tehnyt henkilö menetetään kokonaisuudessaan. Risuja seuran johdolle tästä.

Joensuussa ei tarvita yhdeksään kuukauteen (irtisanomisajan päättymisen jälkeen) noihin tehtäviin henkilöitä, tai sitten.......

"Työnantajan tulee noudattaa 9 kuukauden takaisinottoaikaa silloin, kun työnantaja on antanut työntekijälleen irtisanomisilmoituksen lain voimassaoloaikana eli 1.4. – 30.6. Työsuhde voi päättyä eli irtisanomisaika kulua umpeen vasta lain voimassaolon päättymisen jälkeen".

(TESsissä voi olla poikkeuksia, joita noudatetaan poikkeuslain sijaan)



Esimerkki:
  • työnantaja irtisanoo lain voimassaollessa taloudellisesta syystä työntekijän, jolla on 6 kuukauden irtisanomisaika
  • työnantaja antaa työntekijälle irtisanomisilmoituksen siten että työntekijän työsuhde päättyy 30.11.2020
  • 9 kuukauden takaisinottovelvollisuus alkaa 1.12.2020 ja jatkuu 31.8.2021 asti

 
Viestejä
103

Ihmeellinen toimintamalli tuoda irtisanottavien nimet julkisuuteen. Jokainen voi kuvitella omalle kohdalleen. Jotain yksityisyyden suojan rajaa on kuitenkin pidettävä olipa nimien julkaisulle henk. koht. suostumusta tai ei.
 
Viestejä
584
Ihmeellinen toimintamalli tuoda irtisanottavien nimet julkisuuteen. Jokainen voi kuvitella omalle kohdalleen. Jotain yksityisyyden suojan rajaa on kuitenkin pidettävä olipa nimien julkaisulle henk. koht. suostumusta tai ei.
Eli junioritoiminnasta vastaavan ry:n puolelta kaikki irtisanottu paitsi Pennanen, joka ilmeisesti urheilutoimenjohtajana tekee töitä myös Oy:n puolelle...Oy jatkaa palkanmaksuaan normaalisti kaikesta huolimatta. Ei oikein kauaskatsoisen näköistä touhua...
 
Viestejä
1,810
Ei liene irtisanominenkaan halpa ratkaisu, kun lopputilit maksellaan. Aika yllättävä ratkaisu, olisi ennemmin odottanut lomautuksia.
 
Viestejä
218
Voi kun saisi tämän Hakulisen ihan henkilökohtaisesti taloudelliseen vastuuseen .....Nyt kostaa, kun ei vielä viime keväänä onnistunut irtisanomaan. (Hallituksessa ilmeisesti joillakin olisi vielä äly riittänyt pelkkiin lomautuksiin)
 
Viestejä
1,250
JoMan tehtävä olisi kai työllistää muidenkin seurojen ihmiset.

Tilanne on maailmassa vakava, tottakai kun ollaan pesissivuilla niin pitääkin kirjoittaa lajista ja mistä hyvänsä.

Itsekin olen sitä mieltä että aloitetaan kausi vaikka syyskuussa jos sikseen. Tulot ja menot tasan.
 
Viestejä
388
Olisikohan tuo yllä mainittu, äsken ensimmäisen jakson osalta päättynyt dokumenttisarja, Joman uusin alue- ja ideointivaltaus markkinoinnin saralla. Niin hyvin tämän ainakin osittain peruuntuvan kauden yhteistyökumppanit pääsivät siinä esiin. Hyvä niin. Näkyvyyttä heille ja mukavaa viihdettä pitkiin pyhiin meille.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös