Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2020

LBC

Viestejä
3,605
Pesiskesästä taitaa tulla yhtä tylsä, kuin naisten mc-hiihdosta.

Höh. Toivottavasti tulee yhtä mielenkiintoinen. 9 kilpailua käyty, 14 eri kisaajaa podiumilla ja suunnilleen 15 urheilijalla täydet mahdollisuudet voittaa iso kristalli. Ja joukkoon mahtuu tuollaisia Oberhofin tuulikisoja, jotka on omalla tavallaan mielenkiintoisa (ilman sitä Kaisan voittoakin).

Kuuluisi ehkä kausi 2020 -palstalle, mutta vastasin nyt samaan. Itse odotan mielenkiinnolla, mikä joukkue saa pelinsä uomiin sarjan aikana, ja miten sitten pudotuspeleissä. Seitsemällä menestystä tavoittelevalla joukkueella on ollut melko merkittäviä muutoksia. Ja on teillä Joensuussakin jänskättävää, miten se lähtee, tuleeko Doksa ulos -kommenteja ;) .Olette minulle kyl ykkösveikkaus, mutta ei se selviö ole.
 

LBC

Viestejä
3,605
Ei kun mistä minä sen ampumahiihdon tuohon tempasin, sori vaan @aakoo. helvettiläinen no se maastohiihto on tylsää. Mutta toivotaan, että vastaa ampumahiihtoa tuo ensi kauden Supepesis.
 
Viestejä
1,232
Itse olen käyttänyt nousukas-sanaa täällä kirjoittelevat JoMan hc-fanit mielessäni, en niinkään joukkueeseen liittyen. Joukkuehan pelaa ihan kivasti, mutta fanien tapa lähestyä erilaisia pesäpalloon liittyviä ilmiöitä on luotaantyöntävä.

no hyvä että joukkue on suht ok, vain fanit on nousukkaita ja muutenkin luotaantyöntäviä...netissä öyhötetään ja menestyksellä jelehistellään.

”karjalainen kierosilmä katsoi näyttöpäätteeseen
litmas-unto osti pullon busoleeta murheeseen”
 
Viestejä
756
Näistä joidenkin "vieraiden" kommenteista paistaa kyllä jokin. Onko se katkeruus vai mikä. En tiedä. Itse olisin vain hyvilläni jos Jymyn ja Vimpelin kultamarssin olisi lopettanut joku. Kai se oli sitten parempi että Jymy ja Veto taisteli joka vuosi kullasta.
 
Viestejä
3,179
Näistä joidenkin "vieraiden" kommenteista paistaa kyllä jokin. Onko se katkeruus vai mikä. En tiedä. Itse olisin vain hyvilläni jos Jymyn ja Vimpelin kultamarssin olisi lopettanut joku. Kai se oli sitten parempi että Jymy ja Veto taisteli joka vuosi kullasta.

Varmaan sieltä tuvan nurkasta löytyy peili. Käy kurkkaamassa, mitä sieltä näkyy. :D Sotkamolla ja Vimpelillä ei tämän asian kanssa taida olla paljon tekemistä.
 
Viestejä
1,250
Itse olen käyttänyt nousukas-sanaa täällä kirjoittelevat JoMan hc-fanit mielessäni, en niinkään joukkueeseen liittyen. Joukkuehan pelaa ihan kivasti, mutta fanien tapa lähestyä erilaisia pesäpalloon liittyviä ilmiöitä on luotaantyöntävä.




Itse työnnän mielelläni tuollaiset tyypit mahdollisimman kauas luotani. En pidä tavastanne lähestyä pesäpalloon liittyviä ilmiöitä.
 
Viestejä
435
Mulle sopii Kouvola ihan hyvin. Oikeastihan sillä ei ole väliä, mistä nää tulee, koska kritiikin kohde on tässä merkityksellinen, ei sen lähde.

Juurihan sanoit, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tekemistä tämän asian kanssa. Koita nyt päättää, että onko sillä lähteellä merkitystä.

edit. Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin Sotkamo ja Vimpeli ovat menestyneitä seuroja lähivuosilta, joten kyllähän tässä Kouvolan katkeruus paistaa läpi. Liekkö ne mainosaidat vielä pännii.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
3,179
Juurihan sanoit, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tekemistä tämän asian kanssa. Koita nyt päättää, että onko sillä lähteellä merkitystä.

edit. Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin Sotkamo ja Vimpeli ovat menestyneitä seuroja lähivuosilta, joten kyllähän tässä Kouvolan katkeruus paistaa läpi. Liekkö ne mainosaidat vielä pännii.

Minähän sanoin, että lähteellä ei ole merkitystä. Siksi ei ole merkitystä silläkään, onko kritiikki lähtöisin Kouvolasta, Sotkamosta vai Vimpelistä. Vai peräti Kiteeltä. Kun luetun ymmärtäminen ei onnistu, annoin kuitenkin vinkin, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.
 
Viestejä
435
Minähän sanoin, että lähteellä ei ole merkitystä. Siksi ei ole merkitystä silläkään, onko kritiikki lähtöisin Kouvolasta, Sotkamosta vai Vimpelistä. Vai peräti Kiteeltä. Kun luetun ymmärtäminen ei onnistu, annoin kuitenkin vinkin, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.

Toisaalta, eipä tuolla ole mitään merkitystä omaan elämään, jos jotkut kateelliset haluavat purkaa patoutumiaan. Joten jätän asian tähän omalta osaltani. Hyvä, että JoMa kiinnostaa 👍, kuten suomen parhaan joukkueen pitääkin kiinnostaa.

Lisätään nyt sen verran, että tämän hetkisen parhaan joukkueen, niin ei kukaan pahoita mieltä ja ymmärrä tahallaan väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
485
Minähän sanoin, että lähteellä ei ole merkitystä. Siksi ei ole merkitystä silläkään, onko kritiikki lähtöisin Kouvolasta, Sotkamosta vai Vimpelistä. Vai peräti Kiteeltä. Kun luetun ymmärtäminen ei onnistu, annoin kuitenkin vinkin, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.

Hyvä Pystärilaaka - Tämä on nyt kuin keskenkasvuisen jankuttamista, vaikka olet ilmeisesti aikuinen. On varmaa, että lunta tulee myös omaan tupaan, jos toistuvasti heittelee epämääräisiä ja perättömiä yleistyksiä ja provoja.
 
Viestejä
756
Minähän sanoin, että lähteellä ei ole merkitystä. Siksi ei ole merkitystä silläkään, onko kritiikki lähtöisin Kouvolasta, Sotkamosta vai Vimpelistä. Vai peräti Kiteeltä. Kun luetun ymmärtäminen ei onnistu, annoin kuitenkin vinkin, että Sotkamolla ja Vimpelillä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.
Eli fanitko vai joukkue on kritiikin kohteena? Kahden mestaruuden jälkeen fanien pitäisi olla samalla tavalla kuin juuri olisi pudottu sarjasta vai mitä nyt meinaat?
 
Viestejä
3,179
Tehän tässä jankutatte takaisin. Minä vain vastailen, kun kerran kommentoitte. Mutta lopetan tämän osaltani tähän. Eiköhän asia tullut selväksi, ainakin osalle. Tsemppiä JoMalle kesään!
 

kontiola

Itse olen käyttänyt nousukas-sanaa täällä kirjoittelevat JoMan hc-fanit mielessäni, en niinkään joukkueeseen liittyen. Joukkuehan pelaa ihan kivasti, mutta fanien tapa lähestyä erilaisia pesäpalloon liittyviä ilmiöitä on luotaantyöntävä.
Hyvin perusteltu mielipide , asioista voi olla / pitääkin toisinaan olla eriäviä mielipiteitä (y)
Herrasmiehenä tunnetun Mr. Madizinen ylläolevaan sovittelevaan kommenttiin sellaisen lisäyksen haluaisin nyt vielä laittaa, että oliko tuo ihan sittenkään niin "hyvin perusteltu mielipide" tuo Pystärilaakan mielipide "Joman hardcorefanien tapa lähestyä erilaisia pesäpalloon liittyviä ilmiöitä on luotaantyötävä"? Eihän siinä perusteltu yhtään mitään. Minusta se oli harvinaisen tyylipuhdasta dissausta eli suomeksi sanottuna yleistävää parjausta.

Ymmärrystä ja halua tulla vastaan olisi itseltänikin saattanut pikkuisen herua, jos tossa olisi edes ollut joku pehmentävä ja suhteellistava sana kuten "JOIDENKIN" tai "TOISINAAN" tai "VÄLILLÄ" tai jotain selvennystä että miksi ja milloin. Mutta ei. Pystärilaakan mielestä meidän täällä Joma-faneiksi tunnustautuvien tapa lähestyä "erilaisia pesäpalloon liittyviä ilmiöitä on luotaantyötävä" ilman perusteluja, ilman lainauksia, ilman yksilöimistä. Joten, kuten Inkuri ja Base B huomauttivat, provoja heittelevä voi valmistautua saamaan lunta tupaansa, kun kerran niin selkeästi sitä kerjää.

Jaan Isomman Jiin epäsuorasti ilmaiseman toiveen, että Pystärilaaka näin olleen työntyy täältä meidän luotamme, kun kerran näin luontaantyötäviä olemme. On toki sivistynyt vaihtoehto B:kin: pahoitella harhaheittoa, koska sillähän se on kuitattu.

Sitä paitsi pesiksestä me kaikki viime viime kädessä ja ennen muuta välitetään, ja mestaruusjoukkueet väistämättä vaihtuu, mikä lienee selvää meistä ihan jokaiselle. Joten antaakaa nyt ihmeessä kaikki muutkin Joensuulle anteeksi tää toinen mestaruus. Toinen se vasta oli. Eikä meillä faneilla siinä osaa eikä arpaa ole. Joukkue sen pelasi....
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

LBC

Viestejä
3,605
Eikun joo, nää nousukas puheet taitaakin tulla Kouvolan suunnilta.

Jos nuo N-sanaa viljelleet katsoin oikein läpi (koko foorumin kaikki osiot sana nousuk... piti oikein kokeilla muutamalla yleisemmällä sanalla, etä löytyy listalle vaikka kymmenen sivua hitttejä), niin saattaa ehkä olla, että tämä kommentti on hieman tai ainakin hiukkasen liiallisesti yleistävä.

Huumorilla. Ilman katkeruutta.
 

kontiola

joo, mäkin tsekkasin nousuk* -haulla. Eräs P:llä alkava nimimerkki on viljellyt sanaa kyllä, mutta onneksi se on muuten aika vähäinen. Eikä mitenkään ominainen kouvolalaisille (-:
Peace!
 
Viestejä
1,667
Psstt.. kontiola.. " 2 mm hymy "

Kyllä minä luen näitä kritiikki- ym viestejä lähinnä henkilökohtaisina mielipiteinä.
En oikein osaa pitää niitä yleistävinä, vaikka kirjoittajan tarkoitus saattaisi sellainen ollakin.

Mutta niin tai näin; Joman kannattajat kestävät kyllä myös vastakarvaan silittäjien kritiikin!

Ja kun näitä pesispalstoja on tullut luetuksi jo vuosikaudet, niin enpä nyt lähtisi osoittamaan jomafaneja
- seitsemän vuoden mitaliputken nousukkuudesta huolimatta - sen "huonommiksi" kuin muidenkaan joukkueiden kannattajat ovat voittohuumassaan olleet :)

No joo, tääkin pöly laskeutunee pikkuhiljaa. Enää vain reilu kolme kuun kunnaria ulkosarjan alkuun ..
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös