Supervuoro Verkkolehti »

Itä-Länsi 2018

Viestejä
488
Kohoselle myönnettiin nyt ilmiselvä elämäntyöpalkinto ja samalla Joman Puhtimäki kärsi oikeusmurhan. Joma sen sijaan sai mukaan lievän yliedustuksen. Tämän vuoksi Idän joukkue ei ole aivan paras mahdollinen.
 
Viestejä
747
Sen perusteella, mitä olen netin kautta, urheilusivujen otteluselostusten ja pesisforumin pelaajatarkkailijoiden kommenteista ymmärtänyt, on itselleni tullut vaikutelma, että Janne Kivipelto on ilmeisen kovassa kunnossa. Siinä olisi ollut yksi varteenotettava vaihtoehto Kohosen korvaajaksi Idän joukkueen ulkosolistina.
 
Viestejä
1,391
Sen perusteella, mitä olen netin kautta, urheilusivujen otteluselostusten ja pesisforumin pelaajatarkkailijoiden kommenteista ymmärtänyt, on itselleni tullut vaikutelma, että Janne Kivipelto on ilmeisen kovassa kunnossa. Siinä olisi ollut yksi varteenotettava vaihtoehto Kohosen korvaajaksi Idän joukkueen ulkosolistina.
Siis Janne Kivipeltohan pelaa Idän lukkarina.

Luulin, että tuo olisi kaikille täysin selvää, mutta ei näköjään. Kauden paras lukkari Kivipelto saattaa antaa Kohosen pelata puolet Itä-Länsi pelistä, jos herrat niin keskenään sopivat.
 
Viestejä
747
Siis Janne Kivipeltohan pelaa Idän lukkarina.

Luulin, että tuo olisi kaikille täysin selvää, mutta ei näköjään. Kauden paras lukkari Kivipelto saattaa antaa Kohosen pelata puolet Itä-Länsi pelistä, jos herrat niin keskenään sopivat.

Siis Kivipelto ON valittu ykköslukkariksi? Anteeksi kömmähdykseni. Kaipa olen seurannut valintoja vain toisella silmällä (se EI ole lasisilmä, mutta ilmeisesti puusilmä...). Mutta mitä virkaa Kohosella sitten joukkueessa on? On iso liuta tehokkaampiakin miehiä.
 
Viestejä
1,733
Siis Kivipelto ON valittu ykköslukkariksi? Anteeksi kömmähdykseni. Kaipa olen seurannut valintoja vain toisella silmällä (se EI ole lasisilmä, mutta ilmeisesti puusilmä...). Mutta mitä virkaa Kohosella sitten joukkueessa on? On iso liuta tehokkaampiakin miehiä.

No ei ole valittu miksikään "ykköslukkariksi".
 
Viestejä
747
No, jos ei ykköslukkariksi niin sanotaan, että pelaavaksi lukkariksi. Ajattelen niin, että peliesitysten perusteella pitäisi olla kohtalaisen selvää kuka joukkueessa ainakin ALOITTAA kokoonpanossa. Siinä pitäisi olla sitä kuuluisaa tappamisen meininkiä eikä mitään pehmoilua - KYYRISTELYÄ - jonkun "uskomattoman hienon ja pitkän ja ainutlaatuisen" uran meriiteillä. Kuluvan kauden ansiot ovat kovaa ja kiistatonta valuuttaa. Kyse on kansallispelin tähdistöottelusta, jossa tulisi olla kunkin pelipaikan paras pelaaja. Jos nyt olen oikein Toki sopivan yhdistelmän löytyminen on monimutkaisen harkinnan takana, koska ei voida tuijottaa vain yhden osa-alueen suorituksiin, vaan tarvitaan myös monipuolisuutta. Muuttujia on lukematon määrä.
 
Viestejä
939
Kivipelto valittiin yleisöäänestyksellä ja Kohonen normaalin valinnan kautta. Kumpaakaan ei ole valittu pelaavaksi lukkariksi. Pelinjohtaja päättänee peluutuksen?
 
Viestejä
198
Kyllä Puhtimäen jättäminen pois joukkueesta on aivan käsittämätöntä! Kivipelto on toki ollut loistava, mutta en ymmärrä kuinka se vaikuttaa Puten ja Kohosen väliseen valintaan? Putte on loistava myös mailan varressa. Superin parhaita vaihtajia. Viime viikon JoMa-SoJy pelissä Putte ja Toni pelasivat vastakkain. Kumpi oli parempi? Se joka vastaa, että Kohonen niin nyt käsi ylös!
 
Viestejä
1,234
Näissä ”tähdistö” tapahtumissa on myös markkina-arvolla iso merkitys Kohosen kohdalla sitä ei kukaan voi kiistää. Nyt voidaan hehkuttaa 22. I-L edustusta ym. Samalla tavalla voidaan keskustella Lännen lukkareista onko Heimonen vai Itävalo jne..
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,035
Janne Vuorinen kertoo syyt, miksi Toni Kohonen ajoi Juha Puhtimäen ohi - Kainuun Sanomat

Miksi Toni Kohonen valittiin Itä-Länsi-otteluun, Idän joukkueen valitsija Janne Vuorinen?

– Minulla oli selvä lähtökohta siitä, että joukkueessa on kaksi lukkaria. Janne Kivipelto valittiin ansaitusti yleisön toimesta, ja sen jälkeen vaihtoehdoiksi jäivät Puhtimäki ja Kohonen.

– Halusin joukkueeseen ulkopelin perusteella toiseksi parhaan lukkarin, ja Kohonen on heistä selvästi parempi. Olen toiminut pelinjohtajana ja katsoin tilannetta isossa perspektiivissä, enkä minkään yhden JoMa-Jymy-ottelun perusteella.

– Jos nyt pelattaisiin MM-finaalia, niin siitä ei ole kahta sanaa, että ottaisin joukkueeseeni tällä hetkellä mieluummin Kohosen.
 
Viestejä
351
Rehellisyyden nimissä onhan tuolla muitakin nimen perusteella valittuja eikä tämän vuoden näyttöjen perusteella (kuten Puputti ja Jussila). Onko se sitten väärin vai ei? Ehkei näitä nyt niin vakavasti kannata ottaa. Hupipelihän se muutenkin on ollut jo vuosikausia, show ja sillä hyvä.

Niin ja hupipeli tai ei mutta valinnat ovat mielestäni pääasia. Itse pelitapahtuma olkoon mitä on, ihan sama kumpi puoli voittaa, (idän ja lännen kulttuurinen ero ei Suomessa niin merkittävä ole), tukitaanko läpilyönnit maistossaasteella ja eliminoidaanko pomput jalkapalloalustalla. Ylipäätään siinä vaiheessa kun alettiin kikkailemaan paikkakuntien maantieteellisellä siirtelyllä idän ja lännen välillä - siis Oulun - meni maku. Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka lännen puolella olisi 12 joukkuetta ja idän vain 2, niistä kahdestakin saadaan tasokas joukkue. Se jako on mikä on.
 
Viestejä
139
Rehellisyyden nimissä onhan tuolla muitakin nimen perusteella valittuja eikä tämän vuoden näyttöjen perusteella (kuten Puputti ja Jussila). Onko se sitten väärin vai ei? Ehkei näitä nyt niin vakavasti kannata ottaa. Hupipelihän se muutenkin on ollut jo vuosikausia, show ja sillä hyvä.

Eikö nyt Puputin valinnalle ainakin ole perusteensa? Pelipaikkansa paras pelaaja kuitenkin! Vaikka sisäpeliteho ei olekaan ollut parasta Puputtia niin kopparina kuuluu arvo-otteluun. Onhan sielä monia muitakin ulkopelin perusteella valittuja...
 
Viestejä
488
Janne Vuorinen: ”– Halusin joukkueeseen ulkopelin perusteella toiseksi parhaan lukkarin, ja Kohonen on heistä selvästi parempi. Olen toiminut pelinjohtajana ja katsoin tilannetta isossa perspektiivissä, enkä minkään yhden JoMa-Jymy-ottelun perusteella.”

Metsään meni ja vauhdilla tuo Vuorisen lausunto. Puhtimäki ei ole ollut mikään yhden ottelun onnistuja, vaan Joman kantava voima koko alkukauden ajan.
 
Viestejä
1,733
Janne Vuorinen: ”– Halusin joukkueeseen ulkopelin perusteella toiseksi parhaan lukkarin, ja Kohonen on heistä selvästi parempi. Olen toiminut pelinjohtajana ja katsoin tilannetta isossa perspektiivissä, enkä minkään yhden JoMa-Jymy-ottelun perusteella.”

Metsään meni ja vauhdilla tuo Vuorisen lausunto. Puhtimäki ei ole ollut mikään yhden ottelun onnistuja, vaan Joman kantava voima koko alkukauden ajan.

No ei mennyt. Ei Puhtimäki ole kyllä lautasen äärellä Kohosen tasoa. Puhtimäki on hyvä mailan varressa mutta lukkarina ei mikään ihmeellinen.
 

fjbinui

No ei mennyt. Ei Puhtimäki ole kyllä lautasen äärellä Kohosen tasoa. Puhtimäki on hyvä mailan varressa mutta lukkarina ei mikään ihmeellinen.
Itse olen juuri sitä mieltä, että koska Kivipelto on esityksillään ansainnut lukkarin tontin, olisi Puhtimäen valinta tehokkaampana sisäpelaajana ollut kaikin puolin järkevä.
Nyt tullaan kai näkemään jonkunlainen lukkarien puoliksi pelaaminen, jolloin toinen joutuu pois omasta roolistaan. Puhtimäki olisi saanut pelata omaa rooliaan vaihtaja-/lyöjäjokerina, ja Kivipelto olisi voinut pelata koko pelin lautasen äärellä.
 
Viestejä
3,507
Miten voisi edes yrittää objektiivisesti arvioida lukkareiden tämän kauden pelaamista toisiinsa nähden? Eipä niitä keinoja paljon ole. Kivipellon, Puhtimäen ja Kohosen sisäpeliä arvioitaessa tilastojen mukaan Kohonen on ollut selvästi "vaatimattomin" ja Puhtimäki "paras". Tosin tätä selittää Kohosen kohdalla se, että aika usein hän on pelannut peräpäässä. Kivipellon ansioksi on luettava, että hän on numerolla 6 tehnyt mukavasti juoksuja ja kärkkäreitä hyvällä prosentilla. Pelkästään ulkopeliä ei voi arvioida luotettavasti. Sen taso on, miltä se näyttää: tuleeko kärpäsiä, saavatko juoksijat huonoja lähtöjä, tuleeko vapaataipaleita jne. Eri ihmiset arvostavat eri asioita. Myös esim. muiden etupelaajien taso vaikuttaa siihen, miltä lukkarin pelaaminen näyttää ja mitä häneltä vaaditaan. Eräs käyttökelpoinen mittari arvioida lukkareiden hyötyä joukkueelleen kaikilla osa-alueilla on se, kuinka usein lukkari on palkittu peleissä. Saldo tässä suhteessa on seuraava: Puhtimäki 4, Kivipelto 3 ja Kohonen 2. Minun mielessäni Puhtimäki on ollut joukkueelleen paljon tärkeämpi kuin Kohonen Jymylle. Joku voisi väittää, että tällä perusteella, kun Joman ja Jymyn pelaaminen on ollut suurin piirtein samaa tasoa, Puhtimäki olisi parempi valinta Idän joukkueeseen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös