Supervuoro Verkkolehti »

Imatran Pallo-Veikot 2023

Viestejä
339
Kun Joonalla kulkee, menee kentälle hyvin prosentein. 22-kauden loppupuoli tästä esimerkkinä. Kärkkyy liian kaukana pesistä, joten kärpäsherkkä, eikä saa niin hyviä lähtöjä, kun täytyy lähteä varovasti. Jalat kyllä kulkee ollessaan kunnossa, ja vauhti kiihtyy viimeisilläkin metreillä, moni pesäpalloilija on huippunopeudessa jo siinä reilun 20:n metrin kohdalla. Loukkaantumisherkkä kuten tiedetään. Ulkona uskaltaa kyllä haastaa lyöjää mutta usein väärässä paikassa takalukijana pelatessa. Käsi on oikeasti hyvä, ainakin ehjänä.

Eli paketissa on potentiaalia, mutta myös korjattavaa. Ja riskejä.
Mäkelä oli tänä vuonna loukkaantumisen jälkeen oikein hyväkin sisäpelissä. Meni hyvin kentälle, eikä kärpäsiäkään tullut niin paljon kuin aiemmin. Kun huomioi myös, ettei hän ainakaan heikentänyt ulkopeliä, niin vaikea uskoa, että IPV löytää kovin helposti yhtä hyvää korvaajaa. Kiteelle toisi leveyttä, mutta toisaalta veisi yhdeltä omalta junnulta pelipaikan.
 
Viestejä
233
Mäkelä oli tänä vuonna loukkaantumisen jälkeen oikein hyväkin sisäpelissä. Meni hyvin kentälle, eikä kärpäsiäkään tullut niin paljon kuin aiemmin. Kun huomioi myös, ettei hän ainakaan heikentänyt ulkopeliä, niin vaikea uskoa, että IPV löytää kovin helposti yhtä hyvää korvaajaa. Kiteelle toisi leveyttä, mutta toisaalta veisi yhdeltä omalta junnulta pelipaikan.
Sikiö onneksi helpottaa paljon tuota, ulkona voisi pelata saman roolin mitä Mäkelä tällä kaudella, jos vaan jostain löytyy uusi koppari Muuruvirran pariksi. Eiköhän Kauppinen pelaa ensi kaudella kärkenä ja Sikiö 2. Olettaen siis, että Sikiö kuntoutunut hyvin ja on edelleen hyvässä juoksussa.
 
Viestejä
339
Sikiö onneksi helpottaa paljon tuota, ulkona voisi pelata saman roolin mitä Mäkelä tällä kaudella, jos vaan jostain löytyy uusi koppari Muuruvirran pariksi. Eiköhän Kauppinen pelaa ensi kaudella kärkenä ja Sikiö 2. Olettaen siis, että Sikiö kuntoutunut hyvin ja on edelleen hyvässä juoksussa.
Sikiö korvaa hyvin Mäkelän ja on selkeästi monipuolisempi sisäpelaajana. Numeron 1 osalta kuitenkin pitäisi olla hieman enemmän vaihtoehtoja. Kauppinen omaa kyllä todella kovan lyönnin, mutta kentällemenoprosentti oli ainakin tällä kaudella alhainen. Toki selkeä etenijäjokeri voisi myös tilannetta helpottaa.
 
Viestejä
295
Sikiö korvaa hyvin Mäkelän ja on selkeästi monipuolisempi sisäpelaajana. Numeron 1 osalta kuitenkin pitäisi olla hieman enemmän vaihtoehtoja. Kauppinen omaa kyllä todella kovan lyönnin, mutta kentällemenoprosentti oli ainakin tällä kaudella alhainen. Toki selkeä etenijäjokeri voisi myös tilannetta helpottaa.
Kauppinen ei vain ole nopeudessa Mäkelän tai Pesosen luokkaa. Vähentää vaihtajan lyöntimahdollisuuksia.
 
Viestejä
339
Mäkelästä tuli yhdessä yössä täysi turisti, jolla ei tee mitään, kun alkoi kuulua, ettei jatka Imatralla 😉
Toivottavasti minun viestistä ei sellaista käsitystä saanut. Mielelläni ollsi Mäkelän nähnyt jatkossakin IPV:n paidassa. Se, että arvostan Sikiön korkeammalle ei ole Mäkeltä pois. Kyllä IPV:llä olisi ollut Mäkelällekin käyttöä.
 
Viestejä
233
Toivottavasti minun viestistä ei sellaista käsitystä saanut. Mielelläni ollsi Mäkelän nähnyt jatkossakin IPV:n paidassa. Se, että arvostan Sikiön korkeammalle ei ole Mäkeltä pois. Kyllä IPV:llä olisi ollut Mäkelällekin käyttöä.
Joo kyllä minutkin hiukan väärin ymmärrettiin, ehdottomasti mielellään olisi jatkanut täällä. Mutta miehessä on tietyt selvät riskit, mitkä löytyy katsomalla menneiden kausien pelattujen pelien määrää. Siksi KiPalle aika iso riski mielestäni.
 
Viestejä
805
Joo kyllä minutkin hiukan väärin ymmärrettiin, ehdottomasti mielellään olisi jatkanut täällä. Mutta miehessä on tietyt selvät riskit, mitkä löytyy katsomalla menneiden kausien pelattujen pelien määrää. Siksi KiPalle aika iso riski mielestäni.

Kyllähän Mäkelällä tietty loukkaantumisherkkyys on, mutta riskiä pienentää KiPan kannalta se, että en usko miehen pelaavan numerolla yksi ainakaan koko kautta.

Riippuen nyt tuleeko niitä jalkoja Kiteelle muita, niin jakanee etenemiskuormaa ja siinä oli selvästi isoin puute tämän vuoden KiPassa.

Mutta alkaa mennä aika off-topiciksi IPV:n ketjussa, joten jatketaan KiPan ketjussa.

Ps. Tietysti tämä kaikki sillä, että JOS Mäkelä nyt ylipäänsä on KiPaan tulossa.
 
Viestejä
557
Tuskin Imatra ainakaan seudun vetovoimassa häviää. Ei se Venäjä nyt mikään peikko pitäisi olla ja Saimaahan on Suomen hienoin järvi ja Imatrankoski hienoin koski tässä maassa. Olosuhteet harjoittelemiseen myös kunnossa. Mäkäräiset ainoa selvä ongelma.
 
Viestejä
448
Mäkäräisiin liittyen Rauhassa käyn satunnaisesti pelaamassa golffia ja moni väittää mäkäräisongelman pahentuneen silloin, kun alettiin kerätä ensilumen latua varten lunta varastoon, tiedä sitten.

Kauden alkuun on paljon aikaa ja taitaa IPV:n joukkue olla kasassa, jotenkin odotin vielä yhtä uutta pelaajaa ryhmään ja kai se on vielä mahdollista. Toivotaan harjoituskauden sujuvan nyt hyvin ja ilman loukkaantumisia.
 
Viestejä
1,234
Tuo Mäkäräisongelma on kyllä vaikuttava katsojiin. Itse olen käynyt vuosittain katsomassa 1-2 peliä Imatralla. Nyt viimevuosina ne on jätetty väliin ja syy on nuo mäkärät. Ruudun kautta vasta aurinko on pienempi haitta kuin viikon kutiavat jalat ja koko ottelun pilaava huiskiminen.
Ihmettelen miksi IPV junnut ei kierrä myymässä Ohvia katsomoissa hyvällä katteella?
 
Viestejä
467
Tuo Mäkäräisongelma on kyllä vaikuttava katsojiin. Itse olen käynyt vuosittain katsomassa 1-2 peliä Imatralla. Nyt viimevuosina ne on jätetty väliin ja syy on nuo mäkärät. Ruudun kautta vasta aurinko on pienempi haitta kuin viikon kutiavat jalat ja koko ottelun pilaava huiskiminen.
Ihmettelen miksi IPV junnut ei kierrä myymässä Ohvia katsomoissa hyvällä katteella?
Pakko kommentoida, en ole pelissä Imatralla käynyt, mutta lomailemassa kävin pari kesää sitten. Oli muuten heti kaksi reissua tuolle suunalle, ensimmäinen ja viimeinen. Jumalauta niitä itikoita, heti kun pääsi autosta ulos. Sehän on pahempi kun lappi kesällä. 😄
 
Viestejä
621
Itse en pelien aikana ole kokenut mäkäräisistä ongelmaa, mutta jos jää vähän ihmettelemään pelin loputtua paikan päälle, niin äkkiä ovat kimpussa.
 
Viestejä
233
Pari Mosquito Magnetia tms. hyttysansaa kriittisiin paikkoihin ei olisi välttämättä huono investointi :unsure:
Kaupunki niitä laittoi pari kesää sitten, mutta jouduttiin ottamaan pois käytöstä. Tarkkaa syytä en muista, mutta jotakin haittaa niistä oli luonnolle/muille eläimille.
 
Viestejä
735
Kun olin peliä viime kesänä katsomassa, niin muilla oli mukavaa ja hyvä olla. Minulla jaloissa miljoona mäkäräistä ja katsoin ympärille, niin kukaan muu ei läpsinyt jalkoja. Ei muuten toiseen peliin unohtunut laittaa myrkkyä. Samaa mietin silloin, että miksi eivät myy myrkkyä.

Minut voisi palkata karkotteeksi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös