Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2023

Viestejä
221
Kuulunko mä joukkueen sisälle? Kiva kuulla, ainoa pelaaja, kenen kanssa oon vuosia sitten puhunut, on Kore👍 Välimatkaakin sen verran, ettei joka peliin viitti lähteä, mun luuleminen on lähes sama kuin huhu😇
No mistä sinä sitten puhut joukkueen dynamiikasta jne. Jos et tyyliin tunne ketään tai asut kaukana :O .
 
Viestejä
428
Oon nähnyt KT pelejä ja jos tollasta huhua liikkuu, ei oo vaikeeta päätellä, mistä se vois johtua, taiteilijoilla on joskus vaikeeta, muillakin👍
 
Viestejä
144
K-T oli viime kaudella yksi tärkeimmistä pelaajista ja sisällä varsinkin lähes itä-länsi tasolla. Täytyy toivoa, että huhussa ei ole perää. Viime kaudelta puuttuu kuitenkin etenijöistäkin jo Vikström ja Vierimaa, joten ei ole kyllä varaa menettää vielä yhtä etenijää ja vaihtajaa.
 
Viestejä
428
Tätähän mä tarkoitin, jaetaan peli pieniin osiin ja verrataan niitä osa-alueita toisiinsa, karkea jako sp ja up ja joukkue. Jos sp ja up on hyvällä tasolla, niin jäljelle jää joukkueen sisäinen kemia, näin päättelemällä päässee jo pitkälle😎 JOS huhu pitää paikkansa, pj:t tekevät parhaansa joukkueen näkökulmasta, ei yhden pelaajan, kokonaisuus ratkaisee, onneksi en ole osallinen koko hommaan💪
 
Viestejä
221
Tätähän mä tarkoitin, jaetaan peli pieniin osiin ja verrataan niitä osa-alueita toisiinsa, karkea jako sp ja up ja joukkue. Jos sp ja up on hyvällä tasolla, niin jäljelle jää joukkueen sisäinen kemia, näin päättelemällä päässee jo pitkälle😎 JOS huhu pitää paikkansa, pj:t tekevät parhaansa joukkueen näkökulmasta, ei yhden pelaajan, kokonaisuus ratkaisee, onneksi en ole osallinen koko hommaan💪
No joo, välikausi tulossa. Muutenkin joukkueen kemia taitaa olla niin ja näin. Kakkospelinjohtaja ei esim. Suurta arvostusta nauti pelaajien keskuudessa, viihtyy hyvin kuppiloissa ja olihan se viime kaudellakin tuttu näky muki kädessä Pihkalan-kaljakatsomossa, joka pelissä.
 
Viestejä
1,811
Aiemmilta vuosilta on kuulunut Hyvinkään suunnalta, että pesis ja menestys on kiinnostanut kahta pelaajaa, Vikströmiä ja Huuskoa. Muut eivät omalla ajallaan ole viitsineet omia otteitaan analysoida. Vikström jo teki omat päätelmänsä. Nyt pelinjohtajatkin ovat samaa harrastelijatasoa, niin kysymys kuuluu, onko Huuskon vaatimustaso heille liikaa?
 
Viestejä
507
Aiemmilta vuosilta on kuulunut Hyvinkään suunnalta, että pesis ja menestys on kiinnostanut kahta pelaajaa, Vikströmiä ja Huuskoa. Muut eivät omalla ajallaan ole viitsineet omia otteitaan analysoida. Vikström jo teki omat päätelmänsä. Nyt pelinjohtajatkin ovat samaa harrastelijatasoa, niin kysymys kuuluu, onko Huuskon vaatimustaso heille liikaa?
Ai että esimerkiksi lyöjäjokerikaksikkoa tai Peetua ei pesis ja menestys kiinnostaisi? Ihan vain muutama mainitakseni.

Itse suhtaudun vielä tällä hetkellä pelinjohdon vuoksi tähän kauteen vahvasti välikautena (Antti ei jatkanut ja vasta ensi kaudeksi saadaan ”uuden ajan” pelinjohtaja, joten tämä vuoksi mennä vanhan liiton mallilla). Ja tuosta vinkkelistä toivottavasti seuraakin tätä kautta miettii ja osaa arvioida mahdolliset välikauden pelinjohtaja vs. avainpelaaja -probleemat vahvasti pitkän pelin kautta.

Having said that, olen odottavalla kannalla sen suhteen miltä joukkueen otteet tällä pelinjohdolla ja tämän vuoden kokoonpanolla alkavat näyttämään. Jos viime kaudelta tuttu peli-ilme, -ilo ja -rohkeus jatkuvat niin se tärkeintä. Mielummin noin ja matkan katkeaminen jo vaikka sitten puolivälieriin (tai jopa runkosarjaan) kuin sieluttomalla ja väkinäisellä pelillä pidemmälle.
 
Viestejä
480
Tahko otti ison stepin viime kesänä mitalien porteille. Ei tuota flowta vaan saa hukata nyt, se hetki on tästä eteenpäin. Ei voida pitää välikausia, vaan kyllä tuollakin pelinjohtokaksikolla on joukkueen tavoitteena oltava vähimmäisvaatimuksena pudotuspelipaikka ja top-6 sijoitus. Siitä eteenpäin on sitten jo vähän tuurillakin osuutta. Ja tässä palapelissä on Huuskokin tärkeä tekijä, joten toivottavasti tätä ei nyt sössitä seura-ja pelinjohtopuolella. Ja Ihan vakavasti puhuttuna, se Tahkon ikkuna mitaleille on seuraavien parin kauden aikana tuolla rungolla, viime kesänä oltiin jo lähellä. Ja tuskin Korekaan olisi jatkanut vielä ensi kesää ellei joukkue lähtisi mitalin kiilto silmissä taistelemaan. Oishan se hieno kruunu Koren uralle päättää Pihkalassa voittoon mitali kaulassa. Väriä voi sitten jokainen vaikka arvailla.
 
Viestejä
507
Tahko otti ison stepin viime kesänä mitalien porteille. Ei tuota flowta vaan saa hukata nyt, se hetki on tästä eteenpäin. Ei voida pitää välikausia, vaan kyllä tuollakin pelinjohtokaksikolla on joukkueen tavoitteena oltava vähimmäisvaatimuksena pudotuspelipaikka ja top-6 sijoitus. Siitä eteenpäin on sitten jo vähän tuurillakin osuutta. Ja tässä palapelissä on Huuskokin tärkeä tekijä, joten toivottavasti tätä ei nyt sössitä seura-ja pelinjohtopuolella. Ja Ihan vakavasti puhuttuna, se Tahkon ikkuna mitaleille on seuraavien parin kauden aikana tuolla rungolla, viime kesänä oltiin jo lähellä. Ja tuskin Korekaan olisi jatkanut vielä ensi kesää ellei joukkue lähtisi mitalin kiilto silmissä taistelemaan. Oishan se hieno kruunu Koren uralle päättää Pihkalassa voittoon mitali kaulassa. Väriä voi sitten jokainen vaikka arvailla.
Nimenomaan tuon flow-tilan ylläpito tärkeämpää kuin top4/top6-sijoitus. Ja pahin pelko että väärällä tavalla lähdettäisiin tuota sijoitusta hampaat irvessä hakemaan niin että sen johdosta tuo flow katoaisi. Eli oleellista olisi jatkaa sillä filosofialla että hyvän tekemisen kautta sitten tulosta syntyy. Tuossa mulla pahin pelko kun pelinjohto vaihtuu ”oldskoolimpaan” mutta toivottavasti tämä osoittautuu vain asenteelliseksi virheoletukseksi ja tuo flow pysyy: tulosta sitten tulee jos tulee mutta tuolla flow:lla luodaan sille edellytykset.
 
Viestejä
3,210
Nimenomaan tuon flow-tilan ylläpito tärkeämpää kuin top4/top6-sijoitus. Ja pahin pelko että väärällä tavalla lähdettäisiin tuota sijoitusta hampaat irvessä hakemaan niin että sen johdosta tuo flow katoaisi. Eli oleellista olisi jatkaa sillä filosofialla että hyvän tekemisen kautta sitten tulosta syntyy. Tuossa mulla pahin pelko kun pelinjohto vaihtuu ”oldskoolimpaan” mutta toivottavasti tämä osoittautuu vain asenteelliseksi virheoletukseksi ja tuo flow pysyy: tulosta sitten tulee jos tulee mutta tuolla flow:lla luodaan sille edellytykset.
Mitä flow tarkoittaa pesäpallossa? Entä miksi old schoolilla ei voi päästä flow-tilaan?
 
Viestejä
507
Mitä flow tarkoittaa pesäpallossa? Entä miksi old schoolilla ei voi päästä flow-tilaan?

Voi varmasti päästä. Itse miellän tässä yhteydessä flow-tilaksi sen koko viime kauden nähdyn pelirohkeuden ja uskon omaan tekemiseen ja pelin päällä olemisen. Näin niinkuin kliseisesti kuvattuna. Viime vuonna peli-ilmeen muutos edeltävään vuoteen oli hätkähdyttävä ja lasken siitä ison osan AYS:n ansioksi. Siksi nyt huoli siitä millaista muutosta ja mihin suuntaan tapahtuu, kun pelinjohto vaihtui ja on tänä vuonna ennakkokäsitykseni perustella lähempänä toissa vuoden pelinjohtoa kuin viime vuoden pelinjohtoa. Mutta, aika näyttää: toivottavasti huolet osoittautuvat turhiksi.
 
Viestejä
1,470
Maksava katselija on ihan oikeassa: ei tulevasta kaudesta mitään välikautta pidä tehdä. Nyt vaan tavoite sijoittua runkosarajassa kuuden sakkiin ja sitten pleijareissa kaikki peliin. Viime kaudella oltiin jo lähellä ja sitä pitää lähtea parantamaan tulevalla kaudella.

Nyt vaan treenaamaan kesää varten! Ja jos KT:n kanssa on jotain probleemaa niin asiat pitää hoitaa keskustelemalla, istumalla yhteisen pöydän ääreen ja puhumalla asiat selviksi.
 
Viestejä
4,119
Mitä tarkoittaa Tampere 25.2 ?

Halli-SM

Lohko A: Tampereen Messu- ja Urheilukeskus / Ukonniemi-areena, Imatra

La 18.2. klo 17.00 Kouvolan Pallonlyöjät – Manse PP, Tampere (Tampere)
La 25.2. klo 17.00 Manse PP, Tampere – Hyvinkään Tahko (Tampere)
Su 5.3. klo 17.00 Hyvinkään Tahko – Kouvolan Pallonlyöjät (Imatra)
 
Viestejä
1,499
Halli-SM

Lohko A: Tampereen Messu- ja Urheilukeskus / Ukonniemi-areena, Imatra

La 18.2. klo 17.00 Kouvolan Pallonlyöjät – Manse PP, Tampere (Tampere)
La 25.2. klo 17.00 Manse PP, Tampere – Hyvinkään Tahko (Tampere)
Su 5.3. klo 17.00 Hyvinkään Tahko – Kouvolan Pallonlyöjät (Imatra)
Kiitos - olin tammikuun päivyrin lumoissa!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös