Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2021

Viestejä
1,385
Nurmio tuosta kolmikosta lähimpänä sitä huipputasoa on, ja onkin, ainakin runkosarjojen perusteella. Pudotuspeleissä vielä aika katsomaton kortti. Mutta kuten kirjoitin; Wikström & Vartama tekevät sen eron kärkijoukkueiden kolmeen ensimmäiseen numerolla lyövään vertaillessa, em. herrat eivät ole ihan samalla tasolla Rytkösten, Korhosten ja Kanaloiden kanssa
Joo, totta kai Nurmio pudotuspeleissä katsomaton, kun pelannut siellä vain jokeria Koplassa. Ei kuitenkaan mikään viittaa, että taso siellä jotenkin laskisi, menee kentälle vuorenvarmasti illasta toiseen. Hyvä työnäyte oli JoMa-peli Joensuussa päätöskierroksilla. Puhti ja Joman ulkokenttä koitti kaikki temput, mutta ykköselle meni 7/7. Sai yhden vapaan myös, kun Puhtikin joutu syöttämään ihan rajoilla.

Huippuvahvistus Tahkolle, mutta paraneeko tuo joukkue Nurmiolla niin paljon, että kannatti lähteä Imatralta. Paranee se, mutta sijoilla 6-8 Tahko on Perankin kanssa, jos ei muuta vahvistusta tule.
 
Viestejä
487
Hyvä hankinta Tahkolle ja uskon että istuu joukkueeseen hyvin. Enpä tiennytkään, että on Jokioisilta lähtöisin. Mutta onko mitään kuulunut lukkaritilanteesta? Huuskon jatko, Alanen, Väliaho...? Kuitenkin se todella ratkaiseva palanen ensi kautta ajatellen. Pelkällä Nurmion hankinnalla ollaan kyllä lähellä sitä jo perinteistä Tahko-kautta eli runkosarjassa sijat 5-6 ja putoaminen puolivälierissä :rolleyes:
 
Viestejä
1,461
Hyvä hankinta Tahkolle ja uskon että istuu joukkueeseen hyvin. Enpä tiennytkään, että on Jokioisilta lähtöisin. Mutta onko mitään kuulunut lukkaritilanteesta? Huuskon jatko, Alanen, Väliaho...? Kuitenkin se todella ratkaiseva palanen ensi kautta ajatellen. Pelkällä Nurmion hankinnalla ollaan kyllä lähellä sitä jo perinteistä Tahko-kautta eli runkosarjassa sijat 5-6 ja putoaminen puolivälierissä :rolleyes:
Jokioisten kasvatti, kuten serkkunsa Juho Hacklin.
 
Viestejä
845
Sanoisin että vielä lukkarin lisäksi tarvittaisiin joku vahvistus, varsinkin jos Late ei jatka keltapaidoissa. Mutta kuka se olisi? Tilastojen valossa loistavan kauden Haminassa pelannut Rondo takaisin? :unsure:
 

Elk

Viestejä
885
Sanoisin että vielä lukkarin lisäksi tarvittaisiin joku vahvistus, varsinkin jos Late ei jatka keltapaidoissa. Mutta kuka se olisi? Tilastojen valossa loistavan kauden Haminassa pelannut Rondo takaisin? :unsure:

Minun puolestani Wahl saisi vaikka tullakin takaisin, joskin ulkopelipaikkaa hänelle ei olisi nytkään luvassa. Ja olisi myös vain yksi lisä siihen tasaiseen vaihtajakandidaattien joukkoon, joita Tahkossa on jo melkein jonoksi asti. Tasavertaisiin ja kohtuullisen hyviin mutta ei riittävän hyviin, siinä Tahkon suuri pulma. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, mikä vaikutus peleihin ja sarjasijoitukseen olisi, jos joukkueessa olisi nrolla 3 todella huippuluokan vaihtaja. Itse uskon, että hyvinkin suuri. Ulkopuolelta ei taida vaan sellaista löytyä, joten jonkun olemassa olevista pelureista pitäisi siihen kasvaa.
 
Viestejä
479
Minun puolestani Wahl saisi vaikka tullakin takaisin, joskin ulkopelipaikkaa hänelle ei olisi nytkään luvassa. Ja olisi myös vain yksi lisä siihen tasaiseen vaihtajakandidaattien joukkoon, joita Tahkossa on jo melkein jonoksi asti. Tasavertaisiin ja kohtuullisen hyviin mutta ei riittävän hyviin, siinä Tahkon suuri pulma. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, mikä vaikutus peleihin ja sarjasijoitukseen olisi, jos joukkueessa olisi nrolla 3 todella huippuluokan vaihtaja. Itse uskon, että hyvinkin suuri. Ulkopuolelta ei taida vaan sellaista löytyä, joten jonkun olemassa olevista pelureista pitäisi siihen kasvaa.

Wahlihan siinä kolmosen paikalla jokerina pelasi, mutta vaikka on hyvä niin ei mielestäni se huippuluokan vaihtaja. Olen jo vuosikaudet toitottanut sitä että Nikkasessa se huippu-3 meillä olisi, mutta ymmärrettävästi häntä tarvitaan kotiuttamaan.
 
Viestejä
1,465
Olisiko Joosua Rätöllä ensi kaudella riittävästi potentiaalia vaikka kotiuttajaksi numerolla? Tämän kauden alku oli melko lupaava, mutta sitten homma jonkin verran lässähti. Ja sen jälkeen tuli käsittääkseni polvivamma, joka piti leikata. Miten on leikkauksen laita? Missä vaiheessa on toipuminen? Tietääkö kukaan?

Onhan meillä vielä Aleksanteri Haukka jonka kesä kului käsittääkseni lähes täysin toipilaana. Mikä on Haukan tilanne nyt? Tietääkö kukaan?

Olisiko näissä kahdessa nuoressa miehessä hyväksi kotiuttajaksi vaikka numerolle jotta Nikkanen voitaisiin siirtää numerolle kolme vaihtohommiin? Olen melko lailla samaa mieltä Maksavan katsojan kanssa siitä, että Nikkanen vaihtajana numerolla kolme olisi hyvä idea.
 
Viestejä
482
Vierimaa ei jatka Tahkossa, mutta ura jatkuu toisaalla.
Viime kauden suoritusten perusteella täytyy olettaa, että tämä muutos tapahtuu nimenomaan Vierimaan tahdosta. Jos tämä pitää paikkaansa, niin ISOT kiitokset Vierimaalle panoksesta Tahkon menestyksen eteen hyvin monen vuoden aikana! Mistä Tahkolle vastaavat jalat jokeri-paitaan?
 
Viestejä
70
Viime kauden suoritusten perusteella täytyy olettaa, että tämä muutos tapahtuu nimenomaan Vierimaan tahdosta. Jos tämä pitää paikkaansa, niin ISOT kiitokset Vierimaalle panoksesta Tahkon menestyksen eteen hyvin monen vuoden aikana! Mistä Tahkolle vastaavat jalat jokeri-paitaan?

Juu, Tahkon sivulla on Vierimaan kommentit ja Lauri toteaa mm. että: "Ja ainahan sitä haluaisi pelata mahdollisimman isossa roolissa, joten sekin oli myös sitten mukana päätöksessä"
 
Viestejä
741
Olisikohan Haminassa isompaa roolia tarjolla, jos Hyvinkäältä tarjottiin vain etenijäjokerin roolia tämän vuoden tapaan. Hamina olisi kuitenkin lähellä ja Makolla taisi olla muutama peluri hakusessa.
 
Viestejä
70
Taitaa toinen Tahkosta lähtenyt etenijä viedä Haminassa kärkietenijän paikan

Niin, Rouhihan sen taitaa ottaa. Jotenkin ihmettelisin myös että miksi Vierimaa menisi Haminaan, kun näillä näkymin ensi kausi ei tule joukkueelle suurta juhlaa olemaan. Itse olen pohtinut, että olisiko Manse PP osoite? Manse on kertonut, että 4 pelaajaa olisi tulossa ja 3 tulee varsin todennäköisesti Joensuusta. Olisiko Vierimaa se neljäs? Olisi myös järkevämpi ratkaisu siinä mielessä, että Mansella ensi kaudella oikeasti mahdollisuuksia vaikka ja mihin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös