Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2019

Viestejä
416
En ymmärrä, kun välillä täällä on suorastaan hehkutettu Nikkasta ulkopelaajana. Ei ole allekirjoittanutta vakuuttanut kopparina oikein koskaan. Hyvää keskitasoa korkeintaan, tai jotain sinne päin. Eilinen oli toki Nikkaseltakin ulkona ns. alle oman tason. Eli ok peruskoppari, mutta kaukana superin "tähtistatuksesta" tuolla tontilla.
 
Viestejä
1,512
Mutta Metu on mielestäni avain parempaan menestykseen! Sekä sisä- että ulkopelissä iskussa oleva Metu vastaa kahta tavallista pelaajaa!

Pitäiskö pelata sit suosiolla vaan yhdellä kopparilla ja vahvistaa etukenttää ylimääräisellä tavallisella pelaajalla. SuperMetu hoitaa kopparin hommat vaikka silmät kiinni!

Positiivisuus kunniaan, mutta meneekö hiukan yli Nikkasen hehkutus, vaikka hyvä, jopa yksi parhaista sisäpelaajista koko sarjassa hän onkin. Mun mielestä ei kuitenkaan ulkopeli paikallaan edes lähellä sarjan parhaita. Ei toki huonoinkaan.
 
Viestejä
880
Laitetaan nyt tätäkin kautta tieto, että mulla on yksi ylimääräinen junalippu Joensuuhun, jos joku fani haluaa liittyä seuraan. Itse hyppään junaan Tikkurilasta 10.35 perjantaina, teoriassa ainakin lipulla voi hypätä jo 9.34 R-junaan Hyvinkäältä. Hinta sovittavissa. 12 jälkeen lauantaina lähden Joensuusta takaisin, näin ollen sama järjestely käy myös takaisin päin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
97
Loppujen lopuksi kun kolmoskoppareita käy läpi niin kyllä Metun taakse aika monta nimeä jää. Taisi ennen kauden alkua Metu saada pelinjohtajien kausiennakossa peräti neljä ääntä paras koppari äänestyksessä, että kyllähän hän taitaa kuitenkin kuulua parhaiden koppareiden joukkoon. Kopparin paikka vaan on raaka, jos teet virheen se näkyy taululla. Parin sirvahduksen takia ei paniikkinappulaa kannata painaa pohjaan. Mutta se on fakta että Nikkanen tarvitsee hyvä vireisen Rouhiaisen kaveriksi takakentälle..
 
Viestejä
845
Loppujen lopuksi kun kolmoskoppareita käy läpi niin kyllä Metun taakse aika monta nimeä jää. Taisi ennen kauden alkua Metu saada pelinjohtajien kausiennakossa peräti neljä ääntä paras koppari äänestyksessä, että kyllähän hän taitaa kuitenkin kuulua parhaiden koppareiden joukkoon. Kopparin paikka vaan on raaka, jos teet virheen se näkyy taululla. Parin sirvahduksen takia ei paniikkinappulaa kannata painaa pohjaan. Mutta se on fakta että Nikkanen tarvitsee hyvä vireisen Rouhiaisen kaveriksi takakentälle..
Jep, Nikkanen on välillä epävarma ulkona mutta se ei poista sitä tosiasiaa että on silti Superin koppareiden eliittiä
 
Viestejä
165
Käyn rohkeasti taas kuokkimassa tällä palstalla (ei minulla tosin varsinaista ”kotijoukkuetta” olekaan). Kirjoitin aiemmin jo, että Huusko ei taida vielä olla ns. voittava lukkari, kun pudotuspelejä aletaan pelaamaan. Nyt oli vertailukohtana sarjan paras lukkari (Heimonen), joka näytti jälleen, miten kaarta viedään. Ja on tehnyt sitä useimpia muitakin joukkueita vastaan, Rantaset ym eivät asiaan juuri vaikuttaisi.

Korhosen tilanteeseen voi ottaa Ruudun perusteella kantaa vain peluutuksen osalta, kyllä Tahkon peliä on helppo lukea tällä systeemillä. Ja lyötyjen juoksujen ohella melko usein kaksi paloa samalla lyönnillä/lyöntivuorolla. Ja jos täällä mainitulla käytöksellä on totuuspohjaa, niin joukkueen rakentaminen ja vahvistaminen käy vaikeaksi. Vaikka kausi kokonaisuudessaan on ollut hyvinkin positiivinen, niin kärkijoukkueiden kanssa on vielä haasteita. Ja olen edelleen sitä mieltä, että joukkueessa ei ole millään osa-alueella niitä top-kolme pelaajia, jotka otteluita kääntävät.
 
Viestejä
449
Nyt oli vertailukohtana sarjan paras lukkari (Heimonen), joka näytti jälleen, miten kaarta viedään. Ja on tehnyt sitä useimpia muitakin joukkueita vastaan, Rantaset ym eivät asiaan juuri vaikuttaisi.

Heimonenhan on lukkarina kuin kopio parhaiden päivien Rantasesta. On siis aika kova väite, että Rantasilla ei olisi vaikusta Heimosen pelaamiseen, kun Rantanen on hakenut sitä syöttölinjaa vastaavilla tempuilla jo silloin, kun Heimonen on syötellyt lähinnä saippuakuplia tarhan pihalla. Hyvinkäällä Heimonen sai syötellä aivan miten halusi ja kaarella joku yskäisi kainaloonsa väärää ja levitteli sitten käsiään, mikset kuunnellut.

KT ei ole vielä voittava lukkari, mutta eväät siihen on. Ihan samaa Puhtimäestä sanottiin vielä ~vuosi sitten. Putella itseluottamus kasvoi niin korkeaksi kevään aikana, että olisi voinut heittää vaikka yläkautta syötön ja se olisi pudonnut lautaselle. Olen todennäköisesti harvinaisuus, kun olin/olen sitä mieltä, että Putte oli jo Hyvinkäällä siinä top3-tuntumassa. Hyvinkään aikoina minulle kerrottiin, että Putte on vain nostelija, ei lukkari. Nyt minulle kerrotaan että Putte pitäisi valita vuoden lukkariksi.

Sitten olisi kiva aina välillä perustella näitä, kun puhutaan ettei Tahkolla ole sitä ja tätä. Esimerkkeinä, että Nikkanen on vain (hyvää) keskitasoa kopparina. Miksi näin ja ketkä edustavat sitten sitä parhaimmistoa. Ei tarvitse edes välittää puolista, niin heittäisin Puputin, Piiponniemen, Velpe Yli-Hirvelän, hyvien päivien Ville Postin ja Jussi Hurskaisen kärkeen, mutta ei Metu noille nyt juuri häviä. Parhaat pelaavat rajoilla (yleensä onnistuen) ja joskus tulee läpäreitä sen takia, Puputin huonoista ulkosuorituksista voisi kirjoittaa kirjan ja viimeksi eilen Piiponniemi arvioi lentoradan täysin väärin ja päästi KeKiä vastaan lyönnin läpi.

Ja toisena, ketkä ovat niitä pelejä kääntäviä top3-pelaajia? Kuinka paljon niitä on muilla ja koskeeko tämä vain sisäpeliä + lukkareita? Ei ole nimittäin kovin helppoa tehdä mitään top3-listoja ja mulla on Tahkosta vaihtoehto pariinkin kategoriaan, joista voidaan keskustella, jos halutaan.
 
Viestejä
1,450
Käyn rohkeasti taas kuokkimassa tällä palstalla (ei minulla tosin varsinaista ”kotijoukkuetta” olekaan). Kirjoitin aiemmin jo, että Huusko ei taida vielä olla ns. voittava lukkari, kun pudotuspelejä aletaan pelaamaan. Nyt oli vertailukohtana sarjan paras lukkari (Heimonen), joka näytti jälleen, miten kaarta viedään. Ja on tehnyt sitä useimpia muitakin joukkueita vastaan, Rantaset ym eivät asiaan juuri vaikuttaisi.

Korhosen tilanteeseen voi ottaa Ruudun perusteella kantaa vain peluutuksen osalta, kyllä Tahkon peliä on helppo lukea tällä systeemillä. Ja lyötyjen juoksujen ohella melko usein kaksi paloa samalla lyönnillä/lyöntivuorolla. Ja jos täällä mainitulla käytöksellä on totuuspohjaa, niin joukkueen rakentaminen ja vahvistaminen käy vaikeaksi. Vaikka kausi kokonaisuudessaan on ollut hyvinkin positiivinen, niin kärkijoukkueiden kanssa on vielä haasteita. Ja olen edelleen sitä mieltä, että joukkueessa ei ole millään osa-alueella niitä top-kolme pelaajia, jotka otteluita kääntävät.

Kyllä nyt komppaan Boutia: tämä Kolmosvara on aika erikoinen tyyppi, kun jaksaa tällä palstalla käydä dissaamassa Tahkon pelaajia ja pelinjohtoa. Mikset kirjoita samoja viestejä vaikka Ankkureiden ja Kossun ketjuihin? Siellä viesteilläsi olisi jotain todellisuuspohjaa, täällä ne lähinnä huvittavat ja/tai harmittavat. Huuskosta vielä: kuka valittiin Vimpeli-ottelussa Tahkon parhaaksi pelaajaksi? Joku, jonka nimi on Kalle-Tapio Huusko. Kai se jostakin kertoo? Eikös tämä ole Huuskon ensimmäinen ehjä kausi lukkarina Superpesiksessä? Kundi on 20-vuotias ja pelaa hyvällä tasolla jo nyt. Rantasen tarkkojen silmien alla petraa peli peliltä.

Pesäpallo on ymmärtääkseni joukkuepeli, jossa ratkaisee, mikä joukkue on paras, eikä Top-3 pelaajien määrä. Olihan Tahkolla Itä-Lännessä Metu, Vartama ja Rouhiainen. Kai sekin jotain kertoo?

Aina voi nutun kääntää väärinpäin ja sanoa, että rumalta näyttää. Oma katsantokanta näkyy kirjoituksista ja sinulla se tuntuu olevan lähtökohtaisesti negatiivinen Tahkoa kohtaan.
 
Viestejä
482
Huuskosta vielä: kuka valittiin Vimpeli-ottelussa Tahkon parhaaksi pelaajaksi? Joku, jonka nimi on Kalle-Tapio Huusko. Kai se jostakin kertoo?

Pesäpallo on ymmärtääkseni joukkuepeli, jossa ratkaisee, mikä joukkue on paras, eikä Top-3 pelaajien määrä. Olihan Tahkolla Itä-Lännessä Metu, Vartama ja Rouhiainen. Kai sekin jotain kertoo?
Jos hänet valittiin ulkopeli-suorituksen takia Tahkon parhaaksi, niin sitten Tahkon ulkopeli oli surkeaa. Näyttää edelleen väärät syöttönsä hyvissä ajoin, juoksijat saavat vain hyviä lähtöjä, täysin väärän korkuisia syöttöjä eri tilanteissa jne. Toki vertailukohtana ottelussa toimi Heimonen joka on pari kertaluokkaa parempaa kalibeeria. Huusko sai sisällä 5/5 kärkilyöntiyrityksillä

En kyllä oikein ymmärrä millä perusteella nämä kolme pelasivat Itä-Lännessä. Outoja valintoja.
 
Viestejä
995
Tarkistin Tahko-Veto matsin tilastot. Huusko oli kärkilyönneissä Tahkon paras ja tästä syystä hän sai ykköspalkinnon. Ulkopelin perusteella ei Superpesiksessä jaeta palkintoja. Tämän olen kuullut eräältä palkintoraadin edustajalta pari vuotta sitten.
 

LBC

Viestejä
3,605
1563462292063.png
 
Viestejä
995
Unohtakaa, mitä sanoin. Olin väärässä. :cool:

Voi olla, että tuo mainitsemani peruste on tuon seuran oma käytäntö palkintojen jaossa. Olen ehdottomasti itse sitä mieltä, että loistavasta ulkopelistä kuuluisi olla mahdollisuus saada palkinto ottelusta.
 
Viestejä
1,450
Rouhari ulkona koirankopista ja numerolla 1! Tästä se lähtee! Toivottavasti Rippe on myös mukana, jotta saadaan mukaan kunnon mailamies ja miehistön psyykkaaja. Katsotaan miten käy! Onnea meikäläisille Joensuuhun!
 
Viestejä
165
Totuus kirpaisee! Lukekaa omia kirjoituksianne ja sitten voitte kommentoida toisten tuotoksia. Poistun mielihyvin tältä palstalta, kun ei kritiikkiä ulkopuolisilta sallita.
 
Viestejä
1,450
Totuus kirpaisee! Lukekaa omia kirjoituksianne ja sitten voitte kommentoida toisten tuotoksia. Poistun mielihyvin tältä palstalta, kun ei kritiikkiä ulkopuolisilta sallita.

Älä turhaan loukkaannu tai poistu palstalta! Kirjoita vaan kriittisiä kirjoituksia Tahkosta ja Tahkon pelaajista. Ei siinä mitään väärää ole. Mutta ota myös itse kritiikkiä vastaan. Rakentava kritiikki pitää kehitystä yllä. Sana on vapaa!
 

Waldemar

Sama tuntuu jatkuvan, Korella kahteen vuoroon 4 paloa jo.... Tilannetta tulee kuitenkin niin nyt vaan kotiutukset kuntoon.

Ja vaikka Haukka-Rouhiainen toiselle jaksolle taakse ja kahdella kotiuttajajokerilla kunnon haastoa!!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös