Supervuoro Verkkolehti »

HP 2019

Viestejä
11,770
Hyvä pidä tuo asenne itse pitäydyn realismissa

Juu helposti. Menen aina katsomaan yksittäistä kilpailua on laji mikä tahansa. Mulle riittää, että näkee hyviä suorituksia yrittävällä asenteella. Sitten jos sen lisäksi tulee menestystä kannattamalleen joukkueelle niin se on vain plussaa.
 
Viestejä
209
Juu helposti. Menen aina katsomaan yksittäistä kilpailua on laji mikä tahansa. Mulle riittää, että näkee hyviä suorituksia yrittävällä asenteella. Sitten jos sen lisäksi tulee menestystä kannattamalleen joukkueelle niin se on vain plussaa.
Juu helposti. Menen aina katsomaan yksittäistä kilpailua on laji mikä tahansa. Mulle riittää, että näkee hyviä suorituksia yrittävällä asenteella. Sitten jos sen lisäksi tulee menestystä kannattamalleen joukkueelle niin se on vain plussaa.
Tuohon en
Juu helposti. Menen aina katsomaan yksittäistä kilpailua on laji mikä tahansa. Mulle riittää, että näkee hyviä suorituksia yrittävällä asenteella. Sitten jos sen lisäksi tulee menestystä kannattamalleen joukkueelle niin se on vain plussaa.
Kymmeniä vuosia mukana olleena ja välillä aivan ytimessä olleena minulle riittää että seuraan urheilua netistä.Aikansa kutakin mutta konreettisesti minua ei helposti saa paikan päälle.
 
Viestejä
11,770
Otsikon vierestä mutta menköön. Kukin tyylillään

Itse olen ollut vain ytimen vieressä kun puhutaan haminalaisista urheiluseuroista, mutta urheilun seuraaminen paikan päällä on mulle samanlainen harrastus kuin lukeminen.

Netistä en seuraa oikeastaan mitään muuta kuin pesäpalloa, mutta paikan päällä esim. tänä vuonna kahdeksaa lajia, muutamaa useammalla sarjatsolla. Pelkkä tulos kiinnostaa hyvin harvoin ja jopa töllöstä katsominen on useimmiten tylsää.

Mut on viety urheilukatsomoon viimeistään -70 sen pystyn muistamaan ja sieltä se on jäänyt. Mutta en mä merkittävästi käytä aikaa kuin pesäpalloon. Pari ottelua jääkiekkoa/jääpalloa/koripalloa riittää kauteen ihan hyvin.
 

Meltinsauna

Palloilu on aina parasta paikan päällä. HP:n kotiottelu on lisäksi Haminan paras sosiaalinen tapahtuma - no Tattoo-hommat kerran kahdessa vuodessa ajavat vielä ohi - jossa näkyy tuttuja vuosikymmenienkin takaa.
Sama kuvio toimii esimerkiksi KTP:n korisotteluissa ja MyPan futispeleissä, joihin kumpiinkin ehtii liian harvoin.
Kun reissu osuu talvella Mikkeliin, menen mieluummin Kamppareitten jääpallomatsiin kuin Jukurien kiekkopelin musiikkiälämölöön Kalevankankaalle. Loppujen lopuksi joukkueen sarjasijoituksellakaan ei ole väliä palloilun tosifaneille.
 
Viestejä
209
Palloilu on aina parasta paikan päällä. HP:n kotiottelu on lisäksi Haminan paras sosiaalinen tapahtuma - no Tattoo-hommat kerran kahdessa vuodessa ajavat vielä ohi - jossa näkyy tuttuja vuosikymmenienkin takaa.
Sama kuvio toimii esimerkiksi KTP:n korisotteluissa ja MyPan futispeleissä, joihin kumpiinkin ehtii liian harvoin.
Kun reissu osuu talvella Mikkeliin, menen mieluummin Kamppareitten jääpallomatsiin kuin Jukurien kiekkopelin musiikkiälämölöön Kalevankankaalle. Loppujen lopuksi joukkueen sarjasijoituksellakaan ei ole väliä palloilun tosifaneille.
Teitä tarvitaan .Tyhjille katsomoille on kelju pelata.Mutta kyllähän ne voitot sentään on mannaa.
 

Okuläri

HP:n sivuilla on tulevien viikkojen ohjelmaa. Käykää katsomassa. Vielä on paljon panoksia naisten suomensarjassa ja tyttöjen pesiksessä. Näyttävää palloilua ja menestykseen tarvitaan myös kannustusta. Kioskipalvelut ovat avoinna molemmissa peleissä. Tulkaa ihmeessä kannustamaan nuoria tulevaisuuden lupauksia!
 
Viestejä
11,770
Naisten Suomarissa tosipelit ovat vasta edessä, runkosarja on ollut vasta harjoittelua. Runkosarjan voitto on varma.

Roihu voi päästä tasapisteisiin jos voittaa puhtaasti kaikki kuusi jäljellä olevaa peliään ja HP häviää nollille jäljellä olevat kolme peliään mutta silti HP vie runkosarjan koska voittomäärä olisi sama mutta HP:llä olisi enemmin kolmen pisteen voittoja. Ja ei HP häviä kolmea ottelua kun ei ole edellisissä 13:ssa hävinnyt yhtäkään.

Mutta sitten pitäisi vain voittaa, ensin oman lohkon nelonen paras kolmesta sarjassa sen jälkeen kakkosen ja kolmosen voittaja ja vielä pitäisi voittaa lounaislohkon lohkovoittaja. Toivon oikeasti, että naisten suomarijengi päättää kauden voittoon.

B-tytöillä on vielä hurja määrä alemman jatkosarjan pelejä jos ymmärrän sarjajärjestelmän oikein. Palkintona tarjolla on paikka pudotuspeleihin jos vaan voittaa oikeat ottelut. Mahdollisuudet vaikka siis mitaleille mutta pitkä matka niihin peleihin. Ensin pitää hoitaa alempi jatkosarja ja sitten vielä sijoitusottelu.

No ainakin matseja tarjolla, kannattaa mennä paikan päälle, noissa matseissa on tapahtumia.
 
Viestejä
522
Lipolta oli Tapani Piri pois. Onkohan taas pahakin loukkaantuminen?
Yleisöä paikalla oli 3 759 Suurleirin vuoksi. Kuulutus mainitsi sen olevan Ykköspesiksen uusi yleisöennätys.
Mikä oli entinen ennätys? Nimenomaan kiinnostaisi sellainen ennätys mikä on tullut ilman mitään ylimääräista kuten Suurleiriä, ilmaista sisäänpääsyä tms. Lieneekö liian vaikeaa sellaista selvittää?
 
Viestejä
11,770
Yleisöä paikalla oli 3 759 Suurleirin vuoksi. Kuulutus mainitsi sen olevan Ykköspesiksen uusi yleisöennätys.
Mikä oli entinen ennätys? Nimenomaan kiinnostaisi sellainen ennätys mikä on tullut ilman mitään ylimääräista kuten Suurleiriä, ilmaista sisäänpääsyä tms. Lieneekö liian vaikeaa sellaista selvittää?

Vaikea sanoa, varmuudella tietäväni ”normaali” ottelu on 11.08.2016 HP-IPV 2303 katsojaa. Tai normaali ja normaali. Voitolla IPV varmisti nousun superiin.

Edit: Tosin muistikuvani -80 -luvulta on, että Vallikentällä olisi ollut kausittain yli 2000 katsojaa ykkösen vuosina mutta mistähän noita löytyisi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
939
Eikö IPV-Siilinjärvi kerännyt yli 3000 katsojaa samana vuonna. Oliko leiripeli?

Ja IPV:llä oli tuona vuonna kolme kotiottelua yli 2500:n katsojan.
 

Meltinsauna

Sori! Ne Loimaan 3000 katsojan ylitykset olivatkin pääsarjasta. Ykkösessä parhaimmillaan liki 2000.
 

Meltinsauna

Rasilaisen tilastokoosteiden mukaan ykkösen paras noteeraus 80-luvulla Hamina-Kempele ottelun 2075 katsojaa vuodelta 1987. Tosin yleisömäärät puutuvat joiltakin vuosilta. HP:llä erittäin paljon yleisömääriä haarukassa 1000-1800. Myös Kouvolassa, Sotkamossa, Loimaalla ja Vimpelissä päästy parin tuhannen paikkeille.
90-luvulla ei tällaisia lukemia lukuunottamatta nousukarsintoja.
 
Viestejä
522
Kiitokset yleisömäärien viesteistä. Tuo entinen yleisöennätys olisi vielä mukava tietää. Varmaan Suurleiripeli ollut? "Normaalin" yleisöennätyksen selvittäminen lienee tosiaan liian haastavaa.
Ja oma yleisöennätykseni missä olen ollut paikalla oli Lipon peli Sotkamoa vastaan v, 1995. Paikalla oli Lipon yleisöennätys 7280 katsojaa. Ja oli ihan normaali runkosarjapeli.
 
Viestejä
939
Tuo IPV-Haapajärvi ei ollut leiripeli. Poikkeuksellista lisäohjelmaa oli (hiihtoa). Oliko tauolla vai ennen ottelua? Muistaako joku paikallaolleista?
 
Viestejä
11,770
IPV:n Veeti Lankinen on loppukauden HP:ssa. B-junnu jaloilla ja kopparin tontilla pelannut. Saa nähdä onko rooli jokeri vai myös räpylässä, uskoisin että räpyläroolia tarjotaan. Hyvä, että lähiseuralta löytyi halukkuutta siirtoon.

Hovin mukaan ns näillä mennään.
 
Viestejä
130
MISSÄ OTTELUISSA YLEISÖÄ?

Täällä nyt tunnutaan olevan selkeästi sitä mieltä, että pitäis tietää millainen ottelutapahtuma on oikein ollut jos katsojia sattuu olemaan runsaammin?

Ootteko oikeesti sitä mieltä?

Miellähän tulisi olla hitosti erilaisia tilastoja jos yleisöäkin pitäisi monella eri tavalla laskea! Jo pelkästään se, onko kyseessä "tenavaleiri", vai "suurleiri" leiriläisten lukumäärä on aivan eri luokkaa.
 
Viestejä
11,770
Ei kai sillä ole väliä kunhan väki vain löytää katsomoon.

Vallitseva ajatteluhan taitaa olla, että ottelutapahtumaa pitäisi kehittää, jotta saataisiin lisää yleisöä - mutta samanaikaisesti ilmeisesti ihannoidaan tila, jossa tarjolla on vain pesäpalloa tiilimurska- tai kivituhkakentällä käristemakkaran kera - onko tollanen tila nyt sitten paradigman paradoksi tms?

Jos ja paino sanalla jos harrastaisin tilastojen tekoa/koontia pesäpallosta niin melko varmasti ottaisin moisen dimension dataan mukaan kaiken varalta mutta olisiko moiselle aidosti käyttöä on ihan toinen juttu. Tai olisihan sille käyttöä kun esim @Lippofani moista kysyi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös