Supervuoro Verkkolehti »

Heavy rock

Viestejä
1,846
Onko täällä muita Maiden, Metallica, AC/DC,... raskaamman rockin ystäviä? Iskelmää kuulee enemmän pesiskentillä. Mutta mutta...
Hells Bells
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
3,478
Kyl mä oon enempi discohumppamiähii... 😃

No just noi mainitsemas AC/DC ja Maiden menee. On mul ollu niitten levyjä nuorena.

Mut enempi aina discoo, Suomi-poppii, iskelmää ja kevyempää osastoo...

Toki tuo myös mainitsemasi Hells Bells sopii peleihin tunnelman nostajaks! 👍

Ja muuten yks hyvä on Alan Parsons projectin Sirius! 👍
 
Viestejä
11,744
Hee, nopeasti ollaan saatu koko kirjo mukaan :D @Tikka lla kyllä asiallinen musamaku kun kuuntelee APP:kin, oli pakko puhaltaa pölyt ainoasta kokoelma CD:stä mikä on ja kuunnella pari biisiä herrojen Parson ja Woolfson tuotoksia. Asiallista kamaa. Ihan niin paljoa en kuitenkaan innostunut että olisin lähtenyt kaivamaan varastosta lp-soitinta ja vinyylejä esiin.

@Kaptah :lle on pakko tuottaa pettymys, kuuntelen mieluummin pre-heavya niinkuin vaikka Speed King ja Child in Time tai oikeastaan koko Purplen in Rock albumi. Nykymusassa jää metalli ja heavy kyllä vähemmälle. Oikeastaan taidan olla proge hemmo punk twistillä



Ja vaalivuoden kunniaksi tietty Dead Kennedysiä

 
Viestejä
3,478
Jeh! Nuo mainitut Joplin, Morrison... Ei oikeen ole mun juttuja. Varmasti ammattitaitosta musisointia yms. Mut kuten sanottu, oon enemmän ollu se discomiäs... :)

Mun nuoruudes tykitti auton rammareista B B Blueta, Pet shop boysia, Modern Talkingia ja kaiken maailman Max mixeja... 😃 Nii ja Sandra oli kova!!

Mut kaikki hyvä menee. Raskas metalli ja semmonen ei uppoo, eikä punkkikaan. Paitsi Klamydia, mut onks se ehtaa punkkia..?

No esim. Morrisonin Doorsilla on hyviä! Light my fire, Hello I love you... Ohan noita! 👍

Ps. Clashiltakin juuri tuo London callin on hyvä! Ja sit I fought the law!
 
Viimeksi muokattu:

kontiola

Hitsi, tää on ehkä ainoa ketju koskaan, johon tämä edes etäisesti sopii, joten en malta olla tunkematta nyt:
 

kontiola

Nothing Else Matters on kyllä todella yksi kaikkien aikojen hienoimpia. Näennäinen paradoksi, että hevi on kaikista herkimpiä musiikin lajeja. Siinä on jotain käsittämättömän katarttista. Jotain samaa on musta Shostakovitshissa...
 
Viestejä
956
Heavy rock? No en oikein tiedä. En ole oikein hyvä genreissä, automatic mulle tulee genreinä mieleen termit "hard rock" ja "heavy metal" - mitä heavy rock on verrattuna noihin mainitsemiini: oletan että sen synonyymi voisi noista kahdesta ennemmin olla se "hard rock". Mutta "heavy rock" on epäilemättä myöskin olemassa, omana tunnustettuna musiikkilajinaan joka erottuu muista lajeista omilla lajityypillisinä ominaisuuksillaan.

Varmaankaan raskas rock ei ole musiikkia jota tyypillisimmin kuuntelen jos kuuntelen. En fanittele mitään tiettyjä bändejä oletusarvoisesti, jollaisia oli avausviestiinkin koottu muutamia, esimerkinomaisesti. Mutta. Jos joku kappale kuulostaa minusta hyvältä luoden kivaa fiilistä niin sitten kuuntelen sitä. Räiskähtelevän rock-musiikin kentältä sellainen on esimerkiksi tämä:

No joskus satuin kuulemaan tällaisen. Onkohan tämä jotakin kommunistimusiikkia? En minä tiedä tai oikeastaan välitä, onko kappaleen taustalla jotakin erityistä sanomaa, se vaan kuulostaa kivalta. Punkkia se vissiin on, voin olla väärässä. Oikeassaolo tässä asiassa ei ole minulle tärkeätä:


Mutta noin yleensä, kaikesta musiikista minuun kolahtavat kaikkein eniten eräät tietyt kappaleet joiden säveltäjinä on suuruuksia kuten Ludwig van Beethoven taikka Pjotr Tsaikovski. Joskus nuorena miehenä menin "läpällä" kaverini kanssa konserttiin jotta saataisiin jälkikäteen naureskella kuinka hassua siellä olikaan. Kun kaupunginorkesteri alkoi soittaa Tsaikovskin sinfoniaa nro 2 "Vähävenäläinen" niin eipäs naurattanut enää. Muistan edelleen kuinka pidättelin hengitystäni ja pulssi takoi kovia lukemia seuratessani orkesterin työskentelyä ja kerta toisensa jälkeen toistuvaa äärettömän kaunista teemaa. Iho meni kananlihalle, kokemus oli vertaansa vaille. Ja joo, isänmaallisena ihmisenä Jean Sibelius uppoaa minuun myöskin, etenkin sävelruno "Kullervo" sekä viulukonserttonsa ovat aivan ehdottomia mestariteoksia.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös