Supervuoro Verkkolehti »

Halli-SM 2023, miehet

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,012

Välieräpareissa kohtaavat Joensuun Maila ja Vimpelin Veto lauantaina kello 13 sekä Sotkamon Jymy ja Kouvolan Pallonlyöjät kello 17. Pronssiottelu pelataan sunnuntaina kello 13 ja loppuottelu kello 17.
 
Viestejä
323
Tuli tuosta yhdestä Aapon kammotolpasta mieleen, että onko hallisäännöissä mainintaa, jos tolppa osuu kattorakenteisiin? Joensuun hallissa ei onneksi sitä ongelmaa ole, mutta esimerkkinä vastaava tolppa olisi voinut Lapualla olla katossa.
 

LBC

Viestejä
3,607
Tuli tuosta yhdestä Aapon kammotolpasta mieleen, että onko hallisäännöissä mainintaa, jos tolppa osuu kattorakenteisiin? Joensuun hallissa ei onneksi sitä ongelmaa ole, mutta esimerkkinä vastaava tolppa olisi voinut Lapualla olla katossa.
Ei taida olla otettuna huomioon, hallikohtaisia erikoissääntöjähän on, mutta en löytänyt syötöistä sieltä mitään mainintaa. Villi veikkaus on minulla, että mitättömäksi menee.

Sitä olen itse miettinyt, että tuleeko viikonlopulle liikaa otteluita, jos pelattaisiin pe - su yksinkertainen sarja, kahden parhaan finaali + huonoimpien pronssipeli = 4 ottelua? Saisi lisää kantoa Halli-SM:n painoarvoon. Voihan tuo olla, ja kahdelle viikonlopulle menisi muuten hankalammaksi. Ellei "finaalirunkosarjaakin" pelattaisi pidemmällä sihdillä ja eri halleissa.
 
Viestejä
150
Nämä hallipelit on ihan kivaa väliviihdettä, mutta ei ne oikeesti ketään kiinnosta. (Media+yleisö) Parasta keskittyä kesän päätuotteen markkinointiin ja olosuhteisiin.
 
Viestejä
1,471
Ruudun kuvan perusteella suojaverkko näyttää olevan aika korkealla siihen nähden, että katsomo jatkuu aika pitkälle kolmosjatkeelle. Vähän epäonnistunut läpilyöntiyritys kolmosrajaan/-luukkuun voi aiheuttaa aikamoista kiirettä katsomon puolella.

Vai vääristääkö kuvakulma sen verran, että ei tuosta oikeasti vaaraa ole?
 
Viestejä
68
Ruudun kuvan perusteella suojaverkko näyttää olevan aika korkealla siihen nähden, että katsomo jatkuu aika pitkälle kolmosjatkeelle. Vähän epäonnistunut läpilyöntiyritys kolmosrajaan/-luukkuun voi aiheuttaa aikamoista kiirettä katsomon puolella.

Vai vääristääkö kuvakulma sen verran, että ei tuosta oikeasti vaaraa ole?


Katsomohan sinne jatkuu, mutta alimmat penkit on katsojilta kiellettyä aluetta. Poistettu käytöstä siis. Eilen ainakin yksi vähän epäonnistunut läpilyöntiyritys lensi juuri niille kielletyille katsomolueille, muuten lyönnit suuntautuu yleensä punttisalia kohti. Muuten en muista et kolmosjatkelyönnit ois koskaan katsomossa ollut.
 
Viestejä
1,471
Ei taida olla otettuna huomioon, hallikohtaisia erikoissääntöjähän on, mutta en löytänyt syötöistä sieltä mitään mainintaa. Villi veikkaus on minulla, että mitättömäksi menee.

Sitä olen itse miettinyt, että tuleeko viikonlopulle liikaa otteluita, jos pelattaisiin pe - su yksinkertainen sarja, kahden parhaan finaali + huonoimpien pronssipeli = 4 ottelua? Saisi lisää kantoa Halli-SM:n painoarvoon. Voihan tuo olla, ja kahdelle viikonlopulle menisi muuten hankalammaksi. Ellei "finaalirunkosarjaakin" pelattaisi pidemmällä sihdillä ja eri halleissa.
Itse taas olen vähän miettinyt sellaista, osin juhlavuoden olympiastadionsekoilujen myötä, että juhlavuonna Halli-SM oltaisiin korvattu vähän laajemmalla Cup-kilpailulla.

alkusarjat oltaisiin pelattu laajempina 6 ottelun alkusarjoina (peliviikonloput esim. tammikuun 1. tai 2., tammikuun viimeinen tai helmikuun ensimmäinen ja vielä helmikuun viimeinen viikonloppu). Lohkojen parhaat olisivat pelanneet maaliskuun loppupuolella välieräturnauksen ja kaksi parasta olisivat kohdanneet finaalissa Olympiastadionilla esimerkiksi kesäkuun lopussa juhannuksen jälkeen. Tuo olisi tietenkin ollut miesten ja naisten yhteinen tapahtuma vähän Itä-Lännen tapaan.

Vähän ehkä muovinen viritelmä, mutta ei mielestäni pahimmasta päästä. Toisaalta tuskin pesäpallon cup-finaalit olisivat juhlavuonnakaan vetäneet olympiastadionille riittävää yleisöä. Mutta mielestäni se olisi kuitenkin ollut urheilun kannalta parempi ajatus kuin varsinaisen finaaliottelun pelaaminen siellä.
 
Viestejä
162
5/8 muutama takapalo. Jalka keskiverto + ei läpi lyönti uhkaa. En jaksa millään uskoa että tulee huippupelaajaa , toki jos fyysinen kapasiteetti 50% niin sitten mahdollista. Kpl:ssa yleensä ns varhais kypsiä joten varaa ei hirveästi kiristää ruuvia.
Kylläpä jäi hyvät fiilikset Aapo Kinnusen pelaamisesta tässä turnauksessa. JoMasta nostan ykköseksi Ville Väliahon.
 

LBC

Viestejä
3,607
Jalka keskiverto

No kaksi peliä ja hallipelit on vähän, mutta Aapo oli kärkietenemisissä kahdeksas 52 pelaajasta. Ja oli muuten kärkietenijäprosenteissa paras (72,2%) niistä joilla yrityksiä oli yli 10. Ehkä Koplalla on vaan niin hyviä saattajia :unsure:

En mäkään ole Aapoa huippukiituriksi laskenut, ja rooli varmaan/toivottavasti olisikin saattaminen. Joissa Aapo oli kuutonen ja prosenteissa kakkonen Heikkalan jälkeen (jolla oli aika paljon vähemmän yrityksiä).

Puhun nyt saatoista, kun noita yrityksiä muuten on melko vähän. Oli se kärkilyönneissäkin 8.
Kuosmasen ja Vihannon kanssa ainoita tuossa ikähaarukassa ja noilla sijoilla.
 
Viestejä
1,441
Miesten superi on miesten superi ja muut sarjat on muita sarjoja, mutta viime kaudella Kinnunen löi kolme kunnaria sekä ykkösessä että nuorten superissa joten ei Kinnunen mikään nallipyssy ole. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin nyt harjoituskaudella on voimaa tarttunut paljon lisää.
 
Viestejä
241
Sitä minä vaan ihmettelen, että kun yksi joukkue vaihtaa pelinjohtajaa kesken harjoittelukauden, niin siitä kirjoitetaan satoja jollei tuhansia kommentteja. Kun on käyty hallipesiksen lopputurnaus, niin siitä ei kirjoiteta juuri mitään. Muutoinkin kirjoittelu on hyvin usein pelkkää pottuilua, seuraavaksi mestariksi julistautumista, vanhojen mestaruuksien ylistystä asiaan kuulumattomassa yhteydessä. Onkohan pesiskansan fokus jotenkin kadoksissa. Einari Keski-Pörhölän sanoin totean, että mää valita, mutta kyllä kyrsii.
 
Viestejä
552
5/8 muutama takapalo. Jalka keskiverto + ei läpi lyönti uhkaa. En jaksa millään uskoa että tulee huippupelaajaa , toki jos fyysinen kapasiteetti 50% niin sitten mahdollista. Kpl:ssa yleensä ns varhais kypsiä joten varaa ei hirveästi kiristää ruuvia.

Tietysti voidaan väitellä siitä, mikä on keskiverto jalka ja testit on aina vaan testejä mutta eipähän Kinnunen jäänyt Vartamastakaan kuin pari sadasosaa joulukuun 30m testeissä. Jos Kinnusen näkee hitaaksi niin johtunee enemmänkin varsinaisesta etenemistaidosta ja sitähän on paljon helpompi kehittää kuin puhdasta juoksunopeutta.

1679318545031.png
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös